Przetargi.pl
,,Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski”

Gmina Baranów Sandomierski ogłasza przetarg

  • Adres: 39-450 Baranów Sandomierski, Gen. Leopolda Okulickiego 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158118581 , fax. 158118582
  • Data zamieszczenia: 2024-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baranów Sandomierski
    Gen. Leopolda Okulickiego 1
    39-450 Baranów Sandomierski, woj. podkarpackie
    tel. 158118581, fax. 158118582
    REGON: 830409152
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baranowsandomierski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: ,,Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski” w szczególności obejmująca:1) Zadanie 1: – „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski” – etap I:- rozbudowę, przebudowę i modernizację istniejącej stacji uzdatniania wody w miejscowości Ślęzaki, - przebudowę i modernizację studni ujęciowych obejmującą m.in.: odszlamowanie studni do pierwotnej głębokości, tłokowanie studni, ponowne szlamowanie, pompowanie na dwukrotny wylew, chlorowanie oraz przebudowę i modernizację rurociągów wody surowej,- wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy znamionowej 50kWp zasilającej SUW Ślęzaki.2) Zadanie 2: - „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski” – etap II przebudowa odcinków sieci wodociągowej poprzez wbudowanie w istniejącą sieć studni wodomierzowych w m. Baranów Sandomierski, Dymitrów Duży, Wola Baranowska, Knapy, Durdy, Ślęzaki, Dąbrowica, Marki i Kaczaki, gmina Baranów Sandomierski.2. Szczegółowy zakres zamówienia określa:Zadanie 1 „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski” – etap I – dokumentacja znajdująca się w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację zadania, udostępniona na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-46a29a4d-f3f2-11ed-b70f-ae2d9e28ec7bZadanie 2 - „Modernizacja infrastruktury wodnej w Gminie Baranów Sandomierski” – etap II dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji3. Zadanie realizowane w ramach złożonego wniosku o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021-2027.5. Obowiązki Wykonawcy obejmują w szczególności:1) koordynację procesu przygotowania i realizacji inwestycji;2) sprawdzenie kompletności i weryfikacja dokumentacji projektowej na zakres zatwierdzony stosownymi zezwoleniami na realizacje inwestycji, a w przypadku nieprawidłowości i braków - zgłaszanie Zamawiającemu;3) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie i koordynacja pracy inspektorów nadzoru poszczególnych branż. Inspektorzy nadzoru są odpowiedzialni w zakresie swoich uprawnień i obowiązków wynikających z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725, ze zm.);4) udział w czynnościach przekazania Wykonawcy zadania terenu budowy;5) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;6) organizowanie i uczestnictwo w radach budowy zlecanych przez Zamawiającego (nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu) z udziałem przedstawicieli Wykonawcy i Inwestora podczas prowadzenia robót na poszczególnych obiektach;7) bieżące nadzorowanie prowadzenia dziennika budowy oraz potwierdzanie swoich czynności wpisem w dzienniku budowy. W czasie każdorazowego pobytu na budowie Inspektor Nadzoru ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej bytności i dokonanych czynności stosownym zapisem;8) podejmowanie decyzji dotyczących zagadnień technicznych, zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz umowami o jej realizację w porozumieniu z Zamawiającym;9) rozstrzyganie w porozumieniu z projektantem i kierownikiem robót wątpliwości natury technicznej, powstałych w toku wykonywania robót – po uzgodnieniu z Zamawiającym;10) egzekwowanie od Wykonawcy prawidłowości realizacji procesu budowlanego a także prawidłowego i terminowego wykonywania przedmiotu umowy;11) informowanie Zamawiającego o zauważonych nieprawidłowościach dotyczących przestrzegania na budowie przepisów przeciwpożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, itp.;12) informowanie Zamawiającego o konieczności wprowadzenia robót zamiennych i dodatkowych. W razie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych Inspektor Nadzoru spisuje, wspólnie z Inwestorem, Kierownikiem Budowy i przedstawicielem nadzoru autorskiego, protokół konieczności. W razie potrzeby wykonania robót dodatkowych, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu, zabezpieczenia robót już wykonanych lub uniknięcia strat, Inspektor Nadzoru jest obowiązany podjąć wiążącą decyzję, co do natychmiastowego wykonania takich robót dodatkowych. Decyzję w tej sprawie Inspektor Nadzoru podejmuje w porozumieniu z Inwestorem;13) uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy lub podmioty uprawnione do kontroli oraz sprawdzenie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas kontroli;14) wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do prawidłowego przebiegu realizacji inwestycji;15) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych;16) analizowanie i opiniowanie zgodności z projektem budowlanym przedstawionych kart materiałowych przez Wykonawcę robót oraz zgodności wbudowywanych materiałów z kartami;17) egzekwowanie od Wykonawcy prac budowlanych przedstawienia wymaganych dokumentów (w tym gwarancji, ubezpieczeń, harmonogramów, projektów umów z podwykonawcami, szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót i dokumentów potwierdzających ich uprawnienia oraz innych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego) wraz z ich analizą, zaopiniowaniem oraz przekazaniem skompletowanych dokumentów Zamawiającemu;18) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót;19) Inspektor Nadzoru ma obowiązek przekładania Inwestorowi raportu ze stanu zaawansowania rzeczowego i finansowego budowy w odniesieniu do harmonogramu rzeczowo – finansowego wraz z dokumentacją fotograficzną i protokołami robót zanikających. Dokumentacja fotograficzna wraz ze stosownym opisem powinna być: dostarczona w formie elektronicznej na nośniku zewnętrznym, obrazować stan z każdego etapu realizacji robót i odpowiadać okresowi raportowania. Raport przekłada najpóźniej do 10 dnia każdego miesiąca;20) bieżąca współpraca z Zamawiającym, m.in. udzielanie informacji ustnych i pisemnych o stanie realizacji robót, udostępnianie Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy;21) informowanie Zamawiającego o występujących utrudnieniach w realizacji robót oraz zaistniałych opóźnieniach i powodach tych opóźnień;22) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót;23) przygotowanie w porozumieniu z Zamawiającym dokumentów niezbędnych do przekazania wykonawcy realizującemu proces budowlany i uczestnictwo w tym przekazaniu;24) przygotowanie całokształtu spraw do odbioru zadania przez Zamawiającego, w tym w szczególności potwierdzenie zgłoszonej przez wykonawcę gotowości do odbioru, dokonanie odbioru, w tym ostatecznego odbioru;25) sprawowanie kontroli nad dokumentami rozliczeniowymi przedstawianymi przez wykonawcę realizującego proces budowlany pod względem merytorycznym;26) sprawdzanie dokumentacji powykonawczej, jej kompletności i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty jej przyjęcia;27) uczestniczenie w nadzorowaniu wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót;28) w przypadku nie usunięcia wad przez Wykonawcę robót, przygotowanie Zamawiającemu danych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania na wybór Wykonawcy zastępczego usunięcia wad (przedmiar robót i kosztorys inwestorski) oraz nadzór nad tymi pracami i dokonanie ich odbioru;29) uczestniczenie w okresie trwania gwarancji i rękojmi w przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zmawiającego, potwierdzanie usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestniczenie w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji;30) powołanie „Zespół Nadzoru Inwestorskiego”, w skład którego wejdą zapewnieni przez Wykonawcę Inspektorzy branżowi, w szczególności:a) Inspektor w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,b) Inspektor w specjalności sanitarnej,c) Inspektor w specjalności elektrycznej;31) Pracami Zespołu Nadzoru Inwestorskiego będzie kierował koordynator, (zwany „Inspektorem Nadzoru Koordynatorem”);32) Wykonawca zobowiązany jest, w przypadku gdy skład „Zespołu Nadzoru Inwestorskiego” będzie niewystarczający dla kompleksowej realizacji usług, do zapewnienia i powołania innych niezbędnych branżystów lub specjalistów w celu prawidłowej realizacji zadania w ramach wynagrodzenia zaoferowanego w ofercie.6. W przypadku nazw własnych w dokumentacji projektowej, opisach technicznych, specyfikacjach technicznych i niniejszej specyfikacji dopuszcza się rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych. W sytuacji gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w dokumentacji projektowej i szczegółowych specyfikacjach technicznych pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały wymienione w w/w dokumentach. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.7. Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy zobowiązuje się do przyjazdu na teren budowy minimum 1 razy w tygodniu i potwierdzenia tego zdarzenia poprzez dokonanie wpisu w dzienniku budowy przez inspektora specjalności adekwatnej do prowadzonych prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wnosząc wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu terminem składania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r, poz. 299).4. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.5. Wadium wnoszone w pieniądzu:1) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy Tarnobrzeg Oddział w Baranowie Sandomierskimnumer konta: 90 9434 1067 2004 1400 0130 0010;2) uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert;3) Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt. 2-4 wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w szczególności dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;4) zdolności technicznej i zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) dysponuje osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania i kontrolowania robót budowlanych:- o specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,- o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienie budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,- o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienie budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;b) inspektor o specjalności sanitarnej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował (zakończył) co najmniej 1 usługę nadzoru inwestorskiego budowy, przebudowy lub modernizacji stacji uzdatniania wody o minimalnej przepustowości 700m3/dobę i wartości minimum 4 000 000,00 zł w zakresie ujęć wód głębinowych w oparciu o dwustopniową filtrację wody.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach