Przetargi.pl
II – drugie postępowanie na wykonywanie usług dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych w Gminie Lwówek w roku szkolnym 2018/2019 w zakresie realizacji zadania II i zadania III

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64310 Lwówek, ul. Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 414 024 , fax. 614 414 212
  • Data zamieszczenia: 2018-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2
    64310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 614 414 024, fax. 614 414 212
    REGON: 53041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl; www.bip.lwowek.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    II – drugie postępowanie na wykonywanie usług dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych w Gminie Lwówek w roku szkolnym 2018/2019 w zakresie realizacji zadania II i zadania III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Lwówek - dowozy stałe, określone w czterech zadaniach, a także oddzielnie na indywidualne zamówienia obsługiwanych szkół, do placówek leczniczych, do obiektów sportowych (na zawody sportowe, rekreacyjne i inne), na terenie Gminy Lwówek oraz poza teren Gminy Lwówek, po drogach o utwardzonych nawierzchniach gruntowych i nawierzchniach asfaltowych, na okres roku szkolnego 2018/2019. 2. Uwaga: zamawiający podaje w opisie przedmiotu zamówienia orientacyjną (przybliżoną) ilość kilometrów do przejechania na poszczególnych trasach (w poszczególnych zadaniach), w oparciu o szacunkową organizację roku szkolnego 2018/2019. Faktyczna ilość kilometrów do przejechania w wyszczególnionych zadaniach (na poszczególnych trasach) zostanie określona po dokonaniu przez zainteresowane placówki szkolne organizacji nowego roku szkolnego 2018/2019 i po przejechaniu z Wykonawcą usług trasy przewozowej, ilość ta zostanie ujęta w nowym harmonogramie do dnia 14.09.2018r. Zamawiający solidarnie uprzedza, że faktyczne ilości kilometrów do przejechania na poszczególnych trasach mogą się różnić od podanych w siwz z uwagi na sytuację niemożliwą do przewidzenia na etapie tworzenia siwz (w tym momencie brak organizacji nowego roku szkolnego 2018/2019). 3. Zakres przedmiotu zamówienia - dowozy stałe: 1) zadanie drugie (II); trasa: Bródki – Brody – Pakosław – Lwówek - Grońsko - Komorowo - Komorowice - Zębowo – Linie, orientacyjna ilość kilometrów - 663 km tygodniowo, 2) zadanie trzecie (III); trasa: Konin – Zgierzanka – Posadowo – Lwówek – Zębowo – Tarnowiec -Komorowice - Linie orientacyjna ilość kilometrów - 641 km tygodniowo, 4. Uwagi do przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający podaje docelowe miejscowości dojazdu autobusów – które nie odzwierciedlają ilości wszystkich przystanków, konkretna ilość przystanków zostanie ostatecznie określona i przekazana do wiadomości Wykonawcy po dokonaniu organizacji nowego roku szkolnego 2018/2019 do dnia 14.09.2018r. Na dzień ogłoszenia postępowania Zamawiający z oczywistych powodów nie potrafi określić dokładnej liczby przystanków bo nie zna rozkładu zajęć dzieci i młodzieży, które należy dowieść do szkół i odwieść z powrotem do miejsc ich zamieszkania; 2) Zamawiający gwarantuje pokrycie kosztów dowozów stałych, wyszczególnionych powyżej, pozostałe inne dowozy i przewozy są płatne na indywidualne zamówienie poszczególnych placówek oświatowych (szkól i przedszkoli) z terenu gminy Lwówek w cenach za 1km jednakowych jak w złożonej ofercie przetargowej w przedmiotowym postępowaniu, każdorazowe zlecenie innych dowozów i przewozów niż stałe nastąpi przez koordynatora ds. dowozów (pracownika Urzędu Miasta i Gminy Lwówek), który powiadomi zainteresowanego Wykonawcę (odpowiedniego dla szkół i przedszkoli na obsługiwanej trasie dowozów) o przewozach innych niż dowozy stałe nie później na 3 dni przed ich planowanym wykonaniem, placówki szkolne i przedszkolne są zobowiązane do załatwiania spraw z przewozami innymi niż stałe za pośrednictwem koordynatora dowozów; 3) Zamawiający ze swej strony zapewnia opiekę nad dowożonymi dziećmi i młodzieżą podczas ich przewozów w dowozach stałych; 4) Zamawiający zachęca Wykonawców przystępujących do postępowania aby zapoznali się z przebiegiem poszczególnych tras i stanem dróg na tych trasach, co mogą uczynić po wcześniejszym umówieniu się z koordynatorem ds. dowozów, tel. do kontaktu w godzinach pracy zamawiającego: Sekretarz Gminy Lwówek Maciej Piechowiak; 44 17 617 lub, 724 007 070; 5) Wykonawcy przystępujący do postępowania muszą się liczyć z niezamierzonymi przez Zamawiającego, a wynikającymi z organizacji roku szkolnego w poszczególnych placówkach oświatowych na terenie gminy Lwówek, korektami harmonogramów dowozów i odwozów, które mogą wpłynąć na długości tras w poszczególnych zadaniach i mogą oscylować w granicach do +/- 20% długości poszczególnych tras dowozów stałych (w zakresie tygodniowych przebiegów tras dowozów stałych). 6) Zamawiający nie udziela zaliczek na poczet wykonania przedmiotu zamówienia. 7) Wykonawca zapewnia uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. 8) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód i zdarzeń losowych powstałych podczas przewozu. 9) Zamawiający nie pokrywa kosztów dojazdu autobusów z bazy i na bazę Wykonawcy (tj. do miejsca stałego garażowania pojazdu). 10) Zamawiający nie przewiduje możliwości powierzenia zadania podwykonawcy. 11) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów oraz przebiegu i długości tras w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Wykonawca musi zapewnić realizację przedmiotu zamówienia na warunkach podanych w ofercie. 5. Wymagania do środków transportu 1) Każdorazowo przewozy uczniów muszą odbywa się wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 z późn. zm.), zwanej dalej Prd oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.), zwanym dalej RMwtp; czyli: autobusami szkolnymi (spełniającymi wymagania określone w art. 2 pkt 41a Prd i § 22 RMwtp) lub w przypadku nie posiadania autobusów szkolnych, autobusami dostosowanymi do przewozu dzieci (spełniającymi wymagania określone w §§ 17 - 20a z elementami wyposażenia określonymi w § 22 ust. 1, co najmniej w pkt 1 i w pkt 3 lit. c RMwtp). 2) Zamawiający wymaga, aby dowóz i odwóz dzieci i młodzieży odbywał się bezwzględnie oddzielnymi autobusami przystosowanym do przewozu min 39 osób na miejscach siedzących. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych obejmujących swym zakresem jedną lub więcej tras wyszczególnionych w przedmiocie zamówienia jako: - zadanie drugie (II), - zadanie trzecie (III), Każdy z Wykonawców przystępujących do postępowania może złożyć tylko jedną ofertę na każde zadanie, lub dokonać wyboru jednego z zadań, lub więcej (oferta składana jest na konkretne zadanie). 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 8. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 9. Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) i 7) ustawy Pzp. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp. 10. Dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 2) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy; 3) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonywania zamówienia; 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia; 5) Środki transportu wykorzystywane przez wykonawców, każdorazowo przed rozpoczęciem semestru szkolnego (w dniach od 20 do 27 sierpnia 2018 r. oraz pomiędzy 14 a 23 stycznia 2019 r.) obowiązkowo muszą pozytywnie przejść dodatkowy przegląd techniczny przeprowadzony przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów Zakład Gospodarki Komunalnej w Lwówku sp. z o.o., ul. Powstańców Wlkp. 40, 64-310 Lwówek. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w podanych wyżej terminach dokumentów potwierdzających wykonanie powyższych przeglądów. Wykonawca, bez zgody Zamawiającego nie może zmienić wykorzystywanego do realizacji zamówienia środka transportu w trakcie wykonywania zamówienia. Warunkiem uzyskania takiej zgody będzie dostarczenie do Zamawiającego dokumentu potwierdzającego pozytywne przejście przeglądu technicznego przez zamieniany pojazd w Stacji kontroli, o której mowa powyżej, wykonanego nie wcześniej niż dwa tygodnie przed dokonaną zamianą oraz spełnienie warunków określonych w pkt III.2. SIWZ; Wykonawca ponosi koszty związane z przeglądami technicznymi. 6) Osoby wykonujące w imieniu wykonawcy przedmiot zamówienia muszą posiadać przewidziane prawem uprawnienia do kierowania środkami transportu wykorzystywanymi do realizacji Zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające przedmiotowe uprawnienia zgodnie z zasadami określonymi w pkt III.16.5) SIWZ.(wykonawca przed rozpoczęciem dowozów przedstawi zamawiającemu powyższe, jeżeli będą to inne osoby, a niżeli te, które zostały przedstawione w wykazie osób przedstawionym w postępowaniu przetargowym) 11. Wymagania organizacyjne. Wykonawcy przystępujący do przedmiotowego postępowania akceptują bez zastrzeżeń organizację roku szkolnego w Gminie Lwówek i ewentualne zmiany (czy różnice) w ilościach kilometrów na poszczególnych trasach, które nie mogą być podstawą roszczeń wykonawców do uzyskania od Zamawiającego zapewnienia w harmonogramach dowozów takich ilości kilometrów jakie zostały podane jako orientacyjne (przybliżone), z uwagą na powyższe Wykonawcy winni się liczyć z możliwością zmniejszenia bądź zwiększenia kilometrów faktycznego przewozu, w każdym z okresów trwania roku szkolnego w okresie wymaganego terminu wykonywania przedmiotowego zamówienia publicznego. 12. Wymagania dotyczące gwarancji: Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu wykonanie usługi pierwszej jakości (stan techniczny pojazdu i kwalifikacje kierowcy), a w przypadku awarii pojazdu przeznaczonego do wykonywania zadania lub absencji kierowcy, obowiązkowo i bezwzględnie zorganizuje na swój koszt przewóz zastępczy, na trasie dowozu z uprawnionym kierowcą, na czas zaistniałej awarii nie powodując kolizji w ustalonych dowozach stałych, w standardzie nie gorszym niż pierwotnie przeznaczony do wykonywania zamówienia. Wykonawca udziela Zamawiającemu na transport zastępczy gwarancji jakości (stan techniczny pojazdu i kwalifikacje kierowcy). 13. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: 1) Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2) W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w rozdziale V. ust. 3 niniejszej Specyfikacji (art. 22a ust. 1 ustawy Pzp), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby zamawiający powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na wezwanie zamawiającego dokumenty, o których mowa w rozdziale VII. ust. 2. w odniesieniu do podwykonawców. 5) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Obowiązek ten dotyczy także dalszych podwykonawców. 6) Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 14. Wymagania dot. zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1066, z późn. zm.), obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy osób, w ilości co najmniej - 4 osób, które będą wykonywały usługi dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych w Gminie Lwówek w roku szkolnym 2018/2019 określone w opisie przedmiotu zamówienia, ww. osoby winny być zatrudnione na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. 2) W zakresie dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia wykazu osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia, w zakresie o którym mowa w pkt. 1), ze wskazaniem czynności jakie będą wykonywać wraz z oświadczeniem, że wymienione w wykazie osoby są zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na okres realizacji przedmiotowej umowy. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w wykazie osób Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianie i dostarczy poprawiony wykaz wraz z oświadczeniem najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna liczba osób i forma ich zatrudnienia nie może ulec zmianie. 3) W celu kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający może zażądać od pracowników wykonawcy lub podwykonawcy, o których mowa wyżej oświadczenia dotyczącego formy zatrudnienia i czynności wykonywanych na podstawie umowy o pracę, zleconych im przez Wykonawcę w związku z realizacją umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań o których mowa wyżej wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników wykonujących roboty na umowę o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu - za każdą osobę powyżej liczby wymaganych pracowników wykonujących przedmiotowe usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, na podstawie ustawy z dn. 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 2200 z późn. zm.);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach