Przetargi.pl
Fizyczna ochrona mienia na terenie zabudowanej nieruchomości znajdującej się w Katowicach przy ul. Powstańców 29 oraz na sprzątanie i utrzymanie porządku w dwóch obiektach biurowych, a także na terenie posesji i przyległych do niej chodnikach

Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-039 Katowice, ul. Powstańców 29
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 784 42 00 , fax. 32 784 42 30
  • Data zamieszczenia: 2015-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Katowicach
    ul. Powstańców 29 29
    40-039 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 784 42 00, fax. 32 784 42 30
    REGON: 00000009800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Fizyczna ochrona mienia na terenie zabudowanej nieruchomości znajdującej się w Katowicach przy ul. Powstańców 29 oraz na sprzątanie i utrzymanie porządku w dwóch obiektach biurowych, a także na terenie posesji i przyległych do niej chodnikach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Dane dotyczące otoczenia budynków: a. Powierzchnia parkingów, chodników w tym zewnętrznych, schodów i podjazdów - ca 1300 m2. b. Powierzchnia trawników i użytków zielonych - ca 400 m2. 2. Dane dotyczące budynków: a. Budynek biurowy A - czterokondygnacyjny (piwnica, parter, piętro i poddasze) o łącznej powierzchni użytkowej ca. 923 m2, w którym znajduje się 25 pomieszczeń biurowych, czytelnia, sala konferencyjna, portiernia, 10 pomieszczeń technicznych i gospodarczych, dwa pomieszczenia socjalne, pięć pomieszczeń sanitarnych oraz trakty komunikacyjne. W budynku znajduje się 90 okien plastikowych i drewnianych różnej wielkości, w tym 26 dachowych z żaluzjami. Podłogi wykonane są z paneli podłogowych i płytek ceramicznych, schody drewniane. b. Budynek biurowy B - czterokondygnacyjny (garaż podziemny, parter, I-piętro i poddasze) o łącznej powierzchni użytkowej ca. 1704 m2 (w tym część podziemna z garażem 846 m2), w którym znajduje się 21 pomieszczeń biurowych, sala konferencyjna, szatnia, mieszkanie służbowe (2 pokoje i aneks kuchenny), pokój gościnny, 3 pomieszczenia gospodarcze, jedno pomieszczenie socjalne oraz pięć pomieszczeń sanitarnych. W budynku znajduje się 46 okien aluminiowych z żaluzjami, dwie fasady szklane o pow. ca. 260 m2, wewnętrzne ścianki szklane o łącznej pow. ca 145 m2 (powierzchnia fasad i ścianek podana jednostronnie). Podłogi wykonane z wykładzin twardych, płytek ceramicznych i paneli podłogowych. c. Budynek A połączony jest z budynkiem B podziemnym przejściem o pow. 22 m2, przy którym znajduje się maszynownia wentylacji o pow. 26 m2. 3. W zakresie fizycznej ochrony osób i mienia Wykonawca realizował będzie działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu Zamawiającego, a także przeciwdziałał powstaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń oraz nie dopuszczał na teren chroniony osób nieuprawnionych. Przy wykonywaniu ww. działań Wykonawca winien stosować przepisy ustawy o ochronie osób i mienia. Wykonawca dokonuje ww. działań przy pomocy własnego personelu oraz pod własnym nadzorem. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie m.in.: a. pełnienie służby ochrony fizycznej całodobowo przez pracowników umundurowanych jednolicie w sposób umożliwiający ich identyfikację oraz identyfikację podmiotu zatrudniającego, b. w dniach pracy Delegatury otwieranie o godz. 6.15 i zamykanie o godz. 18.00 bram wjazdowych na teren posesji Delegatury oraz do podziemnego garażu, a także wejść do budynków Delegatury, c. zainstalowanie w okresie jednego miesiąca na własny koszt systemu technicznej kontroli służby ochrony (obejmującego co najmniej pięć punktów kontrolnych, zlokalizowanych w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym) oraz następnie udostępnianie na każde żądanie Zamawiającego, zapisów tego systemu, d. wpuszczanie i wypuszczanie interesantów na teren posesji i do budynków oraz stałe prowadzenie rejestru wejść i wyjść interesantów, a także niedopuszczanie na posesję osób zakłócających porządek publiczny, e. wpuszczanie i wypuszczanie na teren posesji samochodów pracowników i służbowych oraz prowadzenie rejestru wjazdów i wyjazdów samochodów innych niż służbowe i pracowników, f. systematyczne (co najmniej raz na trzy godziny) dokonywanie obchodów budynków z zewnątrz w celu sprawdzenia prawidłowości zabezpieczenia oraz wykrycia ewentualnych faktów wskazujących na możliwość zagrożenia włamaniem, kradzieżą, pożarem lub innym rodzajem zniszczenia lub uszkodzenia mienia, g. codzienna, sukcesywna kontrola prawidłowości zamknięć i zabezpieczeń pomieszczeń, bram wjazdowych oraz bramy do garażu podziemnego, a także codzienna kontrola po godzinie 18.00 zamknięcia okien w obiektach, wyłączenia oświetlenia i innych odbiorników prądu elektrycznego w pomieszczeniach, zamknięcia kranów i zabezpieczenia mienia przed zniszczeniem (uszkodzeniem), h. posiadanie znajomości obsługi zainstalowanych w obiektach technicznych środków ochrony (systemów antywłamaniowych), urządzeń sygnalizacyjnych, sprzętu przeciwpożarowego oraz miejsca usytuowania wyłączników głównych energii elektrycznej, cieplnej i wody, i. przestrzeganie zakazu przebywania w budynkach bez zezwolenia Dyrektora Delegatury (lub osoby upoważnionej przez Dyrektora) pracowników i innych osób poza godzinami pracy (przed 6.15 i po 18.00), j. postępowanie zgodnie z ustaloną, przez Zamawiającego procedurą, w zakresie wydawania, przyjmowania i przechowywania kluczy do pomieszczeń, g. codzienne informowanie o spostrzeżeniach dotyczących pełnionej służby oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji, a w wypadkach szczególnych, dotyczących bezpieczeństwa, zagrożenia pożarowego, itp. podejmowanie odpowiednich działań zapobiegawczych i ratowniczych oraz natychmiastowe informowanie odpowiednich służb ratowniczych oraz wyznaczonych pracowników Zamawiającego, h. zapewnienie stosownie do potrzeb interwencji na terenie obiektów Zamawiającego grupą interwencyjną (specjalistyczną uzbrojoną formacją ochrony) składająca się z nie mniej niż dwóch osób posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia, która w razie konieczności dotrze do ochranianego obiektu w czasie nie dłuższym niż 20 minut od momentu jej wezwania. Skład grupy i wyposażenie jej wyposażenie jej pracowników musi być zgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 212 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochrony i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji. Zamawiający nie wymaga, aby pracownicy grupy interwencyjnej posiadali poświadczenia bezpieczeństwa. 4. W zakresie sprzątania i utrzymania porządku w garażu podziemnym i na zewnątrz obiektów (na terenie całej posesji oraz na chodnikach przy ul. Powstańców i ul. Lompy oraz na dojeździe do parkingu zewnętrznego przy budynku B) Wykonawca zapewni: a. codzienne usuwanie nieczystości z trawników, parkingów, chodników zewnętrznych i wewnętrznych, dróg wewnętrznych, podjazdów i innych miejsc, b. systematyczne usuwanie nieczystości w garażu podziemnym, w tym zamiatanie jego posadzki przynajmniej raz w tygodniu i mycie jej raz na kwartał, c. okresowe wydawanie upoważnionemu przedsiębiorcy odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych oraz systematyczna dbałość o porządek w miejscu gromadzenia tych odpadów, d. systematyczne usuwanie śniegu (błota, lodu) z parkingów, chodników zewnętrznych i wewnętrznych, dróg wewnętrznych, podjazdów, schodów wejściowych oraz posypywanie ich odpowiednimi środkami przeciwpoślizgowymi, e. systematyczne koszenie trawników wokół budynków biurowych, a także pielęgnację innej zieleni niskiej i wysokiej znajdującej się na terenie posesji, zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Zakres zamówienia obejmuje również ewentualne uzupełniające wysiewy trawy i nasadzenia zieleni, a także uzupełnienia podłoża roślin, przy czym potrzebne do tych prac materiały (nasiona, rośliny, podłoże) będą zakupywane i wydawane przez Zamawiającego. Przedmiot tej usługi wykonywany będzie w części przy pomocy urządzeń będących własnością Zamawiającego (zamiatarka mechaniczna, myjka ciśnieniowa, kosiarka). Wykonawca zobowiązany jest do dołożenia staranności w zakresie dbałości o powierzony przez Zamawiającego sprzęt do realizacji prac, a w szczególności do jego wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem oraz odpowiedniej jego konserwacji i utrzymania w należytej czystości. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie potrzebne do wykonywania ww. prac inne narzędzia oraz środki przeciwpoślizgowe. Wykonawca dokonuje ww. czynności przy pomocy własnego personelu oraz pod własnym nadzorem. 5. W zakresie sprzątania i utrzymania porządku wewnątrz obiektów Wykonawca zapewni stałe utrzymanie czystości w obiektach, w sposób sprawny, dokładny i terminowy, z zastosowaniem materiałów i środków ekologicznych o nie niszczącym działaniu na czyszczone elementy pomieszczeń i ich wystrój, a także na zdrowie pracowników i ochronę środowiska. Wykonawca dokonuje ww. czynności: a. przy pomocy własnego personelu oraz pod własnym nadzorem, a także własnym sprzętem i środkami czyszczącymi, konserwującymi, dezynfekującymi, zapachowymi oraz workami na śmieci. Stosowane środki muszą być w I gatunku jakościowym i posiadać odpowiednie dopuszczenia - certyfikaty - do ich stosowania, b. czynności porządkowe należy wykonywać głównie poza godziną 15.30 (w dni robocze) za wyjątkiem sprzątania pomieszczeń o ograniczonym dostępie, które musi być wykonane w godzinach urzędowania Delegatury (do 15.30) w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego. Wykonawca zapewni również stałą obecność jednego pracownika w godzinach od 7.00 do 13.00, do którego obowiązków należeć będzie bieżące utrzymanie czystości i porządku w obiektach Zamawiającego, c. zakres zamówienia obejmuje także sprzątanie po doraźnych pracach remontowych i konserwacyjnych pomieszczeń i traktów komunikacyjnych. Powierzchnia wyłączona tymczasowo ze sprzątania - na czas tych prac - nie będzie skutkować pomniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, c. zakres zamówienia obejmuje również uzupełnianie w pojemnikach mydła w płynie, ręczników papierowych i papieru toaletowego, które to środki będą zakupywane i wydawane przez Zamawiającego, a także ustawianie, sprzątanie i mycie naczyń stołowych w przypadku organizowanych przez Zamawiającego okazjonalnie (1-2 razy w kwartale) narad lub konferencji. 6. Pracownicy Wykonawcy będą systematycznie odnotowywali w zeszycie złożonym u pracownika ochrony budynku, wszelkie widoczne nieprawidłowości w stanie posesji, obiektów, poszczególnych pomieszczeń, urządzeń i umeblowania budynku. 7.Wykonawca zobowiązany jest w czasie wykonywania usług zapewnić na terenie objętym umową należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP i obowiązującej u Zamawiającego instrukcji p.poż. oraz ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją usług oraz wskutek innych działań zatrudnionych przez niego osób. 8.Wykonawca zapewni stosowanie do utrzymania czystości i porządku środków, które nie są szkodliwe dla zdrowia ludzi i dla środowiska, a podejmowane przez niego działania prowadzone będą w sposób przyjazny dla środowiska. Wykonawca będzie sukcesywnie dostosowywał swoją działalność do wymagań, które wynikają z wdrożonej przez Zamawiającego polityki środowiskowej i normy PN-EN ISO 14001:2005 (Systemy zarządzania środowiskowego) w zakresie dotyczącym m.in. selektywnego zbierania odpadów w tym niebezpiecznych, stosowania ekologicznych środków utrzymania czystości i porządku, ograniczania zużycia energii elektrycznej i cieplnej oraz wody. 9.Wykonawca raz w miesiącu wspólnie z przedstawicielem Zamawiającego będzie dokonywał kontroli i oceny realizacji zadań będących przedmiotem zamówienia, sporządzając na tą okoliczność stosowne protokoły ustaleń. 10. Zalecane jest, aby Wykonawcy przed złożeniem oferty dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 6 000,00 ( słownie: sześć tysięcy) zł. 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert (16 marca 2015 r., godzina 10.00) w jednej lub kilku następujących formach: a. w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 46 1010 1212 0012 3813 9120 0000 NBP O/Okr. w Katowicach, z dopiskiem (wadium - znak sprawy: LKA.261.002.2015). b. w formach niepieniężnych: 1)poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, jako poręczeniach pieniężnych; 2) poręczeniach bankowych; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. Nr 1804). 2. Kopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, winna być dołączona do oferty. Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed jego upływem zostało uznane konto bankowe Zamawiającego. 3. W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Zamawiającego - Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Katowicach, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 29, pokój nr A 107. Kopia dokumentu wadialnego, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, winna być dołączona do oferty. 4, Wadium wniesione w formach niepieniężnych, o których mowa w pkt 9.2, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 tej ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ww. ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Brak wniesienia wadium lub wadium wniesione w jednej z form niepieniężnych, o których mowa w pkt 9.2, niezawierające zobowiązań, o których mowa w pkt 9.4., spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp). 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 8. Pozostałe zagadnienia związane z wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: doświadczenie w zakresie ochrony mienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach