Przetargi.pl
Eksploatacja kanalizacji deszczowej i separatorów oraz obsługa przepompowni deszczowych na terenie miasta Będzina

Prezydent Miasta Będzina ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 20
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 267-35-16 , fax. (032) 267 62 19
  • Data zamieszczenia: 2010-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Będzina
    ul. 11 Listopada 20 20
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 267-35-16, fax. (032) 267 62 19
    REGON: 00051556490000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Eksploatacja kanalizacji deszczowej i separatorów oraz obsługa przepompowni deszczowych na terenie miasta Będzina
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Czyszczenie sieci kanalizacji, komór i armatury. 2. Czyszczenie i odmulanie wylotów kanalizacji. 3. Prowadzenie wszelkich działań w zakresie profilaktyki i ochrony miasta przed wodami deszczowymi. 4. Utrzymywanie w stanie stałej drożności i systematyczne oczyszczanie urządzeń odwadniających ulice miasta Będzina, tj. kanałów deszczowych, wpustów ulicznych z udrożnieniem przykanalika (przyłącza) studni rewizyjnych wraz z załadunkiem i wywozem nieczystości Oczyszczanie jednego wpustu ulicznego polega na: oznakowaniu miejsca robót, zdjęciu kratki ściekowej i oczyszczeniu studzienki, udrożnieniu przykanalika, zebraniu i wywozie zanieczyszczeń, założeniu kratki. 5. Czyszczenie, odmulanie wylotów kanalizacji deszczowej (12 szt.) oraz koszenie trawy, chwastów i samosiewów wokół wylotów. 6. Mechaniczne czyszczenie wpustów deszczowych i przykanalików w pasie drogowym w granicach administracyjnych miasta Będzina. 7. Utrzymanie w dyspozycji i sprawności technicznej samochodu asenizacyjnego i pomp przenośnych do pompowania zalewisk z wód deszczowych i likwidacja skutków podtopień wodami deszczowymi ( czas reakcji 1 h od zgłoszenia, konieczność pełnienia dyżuru całodobowego ). Zamawiający wymaga lokalizacji bazy sprzętowej w miejscu umożliwiającym podjecie czynności w przypadku wystąpienia konieczności likwidacji skutków podtopień. Zakres zamówienia dotyczy tylko obiektów i terenów należących do Gminy Będzin i nie obejmuje obiektów i terenów innych właścicieli w tym dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych. Przedmiotem zamówienia nie jest objęta sieć deszczowa znajdująca się na terenach i obiektach zamkniętych takich jak szkoły, przedszkola, szpitale, zakłady pracy, targowiska, spółdzielnie mieszkaniowe, posesje prywatne itp. Czyszczenia kanalizacji deszczowej zakres prac: 1. Czyszczenie sieci kanalizacji deszczowej, komór i armatury. 2. Prowadzenie wszelkich działań w zakresie profilaktyki i ochrony miasta przed wodami deszczowymi. 3. Utrzymywanie w stanie stałej drożności i systematyczne oczyszczanie urządzeń odwadniających ulice miasta Będzina, tj. kanałów deszczowych, wpustów ulicznych, z udrożnieniem przykanalika ( przyłącza), studni rewizyjnych wraz z załadunkiem i wywozem nieczystości. Oczyszczanie jednego wpustu ulicznego polega na: oznakowaniu miejsca robót, zdjęciu kratki ściekowej i oczyszczeniu studzienki, udrożnieniu przykanalika, zebraniu i wywozie zanieczyszczeń, założeniu kratki. 4. Czyszczenie, odmulanie wylotów kanalizacji deszczowej (12 szt.) oraz koszenie trawy, chwastów i samosiewów wokół wylotów. 5. Mechaniczne czyszczenie wpustów deszczowych i przykanalików w pasie drogowym w granicach administracyjnych miasta Będzina. 6. Utrzymanie w dyspozycji i sprawności technicznej samochodu asenizacyjnego i pomp przenośnych do pompowania zalewisk z wód deszczowych i likwidacja skutków podtopień wodami deszczowymi. Czyszczenie separatorów zakres czynności: 1. Dokładnie usunąć zgromadzone związki ropopochodne oraz wypompować wodę z separatora przy użyciu wozu asenizacyjnego. 2. Wyjąć sekcje lamelowe lub wkład koalescencyjny z separatora oraz wykonać przegląd i czyszczenie (czystą wodą pod ciśnieniem). Czyszczenie należy wykonać w taki sposób, aby zanieczyszczona woda przeszła przez układ oczyszczania ścieków zaolejonych. 3. Usunąć szlam z osadnika. 4. Dokładnie oczyścić poszczególne komory separatora (płukanie wnętrza komór czystą wodą i ponowne opróżnienie separatora). 5. Sprawdzić połączenia i usunąć ewentualne nieszczelności. 6. Umieścić sekcje lamelowe lub wkład koalescencyjny w separatorze. 7. Napełnić separator czystą wodą. 8. Zamknąć separator. 9. W ramach realizacji czyszczenia separatorów należy oczyścić osadniki znajdujące się przed urządzeniem separatora - należy wybrać z nich wszelkie znajdujące się w nich zanieczyszczenia. 10. Sporządzenie dokumentów związanych z konserwacją separatora i odbiorem odpadów niebezpiecznych (wymaganych prawem) i niezwłoczne przekazanie ich Zamawiającemu. Czynności związane z obsługą przepompowni: 1. Wyczyszczenie pompowni z piasku i zanieczyszczeń. 2. Okresowe sprawdzanie stanu zanieczyszczenia powierzchni ścieku w pompowni i niedopuszczanie do utworzenia stałego kożucha zanieczyszczeń mogącego blokować działanie regulatora poziomu. 3. Okresowe sprawdzenie poprawności działania regulatora poziomu. 4. Sprawdzenie stanu wlotu do pompowni - czy nie jest blokowany przez ciała obce. 5. Nie wolno zanieczyszczeń składować na terenie pompowni. 6. Okresowe sprawdzanie poprawności działania pomp , zgodnie z DTR pomp a zwłaszcza poboru prądu. 7. Okresowe czyszczenie pompowni z zanieczyszczeń stałych osadzających się na dnie pompowni i mogących blokować pompy. 8. Sprawdzenie poprawności pracy układu automatyk. 9. Sprawdzenie stanu liczników pomp. 10. Sprawdzenie czy pompy pracują przemiennie. 11. Sprawdzenie układu pod względem działania systemu alarmowego. 12. Sporządzenie protokołu z przeglądu przepompowni z zakresem wykonanych prac. Pompownia jest obiektem bezobsługowym tzn. nie wymaga stałej obecności obsługi. Tym nie mniej wymaga dozoru i kontroli co ma wpływ na bezawaryjną pracę i eliminuje możliwość powstawania awarii. Obsługa będzie mieć charakter doraźny. Osoby dokonujące obsługi winny być przeszkolone pod względem ogólnych przepisów BHP oraz w zakresie ratownictwa i udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Przystępujący do pracy winni posiadać odzież ochronną i sprzęt ochrony osobistej. Czynności eksploatacyjne wykonywane na zewnątrz pompowni (na terenie) jak montaż i demontaż pomp, powinny być wykonywane przez zespół dwuosobowy. Wszystkie czynności związane z wejściem do pompowni i studzienek kanalizacyjnych lub separatorów, powinny być wykonywane co najmniej w zespołach trzyosobowych z udziałem mistrza (1 osoba pracująca i 2 osoby asekurujące). Przed zejściem do zbiornika-studni należy opróżnić go ze ścieków i przewietrzyć za pomocą wentylatora wywiewnego DAX Ex 160 lub przewoźnego agregatu wentylacyjnego, zapewniającego 10-krotną wymianę powietrza na godzinę. Przewietrzony zbiornik należy sprawdzić na zawartość szkodliwych gazów, za pomocą wykrywacza gazów lub lampki Daryego. W przypadku dokonywania przeglądu , konserwacji, czyszczenia lub remontu pomp itd. urządzenia powinny być wyłączone i skutecznie zabezpieczone przed przypadkowym włączeniem. Schodzący pracownik musi być wyposażony w szelki z linką i asekurowany z zewnątrz. Powinien posiadać przy sobie urządzenia do wykrywania i sygnalizacji obecności gazu oraz zapaloną lampkę oświetleniową. Dodatkowo powinien posiadać zapasową latarkę kieszonkowa. Do oświetlenia kanałów używać hermetycznie zamkniętych lamp akumulacyjnych o napięciu do 24 V lub latarek kieszonkowych. Używanie otwartego ognia jest zabronione. Wejście do zbiornika pompowni i studzienek winno spełniać formalne wymogi określone w § 57. 2.3. Dz. U. 96. poz .437. i w art. 226 KP. dotyczące oceny ryzyka. W razie wypadku należy udzielić poszkodowanemu pierwszej pomocy i wezwać pogotowie lekarskie. Wyposażenie obsługi pompowni i kanalizacji wraz z separatorami; - sprzęt ratunkowy; szelki i liny bezpieczeństwa, lampę bezpieczeństwa do pracy w atmosferze gazów palnych i wybuchowych, maskę z doprowadzeniem powietrza z zewnątrz lub aparat tlenowy lub aparat powietrzny, - latarkę kieszonkową, - drabina typu strażackiego z hakiem o długości sięgającej dna zbiornika pompowni - studni, wprzypadku braku drabiny zamocowanej na stałe lub braku stopni złazowych, - apteczka z podręcznymi środkami opatrunkowymi, obsługiwana przez przeszkolonego pracownika, - hełm ochronny. Obowiązujące przepisy dotyczące BHP przy eksploatacji urządzeń kanalizacyjnych: Rozporządzenie MGPiB z dnia 1.10.1993 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w oczyszczalniach ścieków (Dz.U. nr 96 poz.438), Rozporządzenie MGPiB z dnia 1.10.1993 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji, remontach i konserwacji sieci kanalizacyjnej (Dz.U. nr 96 poz. 437). Rozporządzenie MGPiB z dnia 1.10.1993 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji, remontach i konserwacji oczyszczalni ścieków (Dz.U. nr 96 poz. 438). Kodeks Pracy art. 226. W przypadku braku konieczności pompowania wody z zalewisk Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia zamiennie prac z pozostałego zakresu zamówienia. Zamawiający każdorazowo będzie zlecał pisemnie i wskazywał lokalizacje miejsc (separatory, wyloty) wykonywania usług na terenie miasta. UWAGA!!! 1.Osoby , które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia muszą używać kamizelek z elementami odblaskowymi w kolorze żółtym lub pomarańczowym. 2.Sprzęt mechaniczny oraz pojazdy Wykonawcy muszą być oznakowane z logo firmy. 3.Zamawiający wymaga dysponowania 1 samochodem do odbioru i kontroli prac, który winien być wyposażony w dwa miejsca dla Zamawiającego i jedno miejsce dla Kierownika prac odpowiedzialnego za czynności kontrolne i odbiory prac. Odbiory prac odbywać się będą po telefonicznym wezwaniu Wykonawcy przez Zamawiającego do stawienia się w Urzędzie Miejskim w Będzinie, celem przeprowadzenia prac odbiorowych. Koszty transportu i koszty związane z czynnościami odbioru i kontroli prac Wykonawca winien wliczyć w cenę oferty. 4.Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu podczas wykonywania prac, o ile będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. 5.Wykonawca musi mieć uregulowany stan formalno - prawny w zakresie wytwarzania odpadów w związku z realizacją zamówienia. 6.Wykonawca każdorazowo dołączy do faktury Zamawiającego kopie kart przekazania odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 904700002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu obowiązany jest wnieść wadium w PLN stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) w wysokości: -9 000,00zł ( słownie: dziewięć tysięcy złotych 00100) 2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie: Eksploatacja kanalizacji deszczowej i separatorów oraz obsługa przepompowni deszczowych na terenie miasta Będzina 3.W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, UWAGA! Za termin wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. Zm.). 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Zamawiajacy zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach