Przetargi.pl
Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Stęszew do placówek szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki w roku szkolnym 2020/2021

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół ogłasza przetarg

  • Adres: 62-060 Stęszew, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 197 137 , fax. 618 134 287
  • Data zamieszczenia: 2020-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół
    ul. Poznańska 11
    62-060 Stęszew, woj. wielkopolskie
    tel. 618 197 137, fax. 618 134 287
    REGON: 63093680500000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Stęszew do placówek szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki w roku szkolnym 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Stęszew do placówek szkolno-wychowawczych oraz odwożenie po skończonych zajęciach szkolnych do domu wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki uczniom w trakcie transportu. Wymagania szczegółowe w zakresie przebiegu transportu Planowana przez Zamawiającego liczba uczniów do przewozu w roku szkolnym 2020/2021 (rozumianego jako przewóz uczniów na trasie dom - szkoła i następnie odwożenie na trasie szkoła - dom) wynosi 20, z czego 13 uczniów należy dowieźć do szkół w Poznaniu, 7 uczniów do szkół w Mosinie. Szacowana dzienna ilość kilometrów wynosi średnio 400 km, maksymalnie 500 km na trasie dom-szkoła-dom dla wszystkich pojazdów. Przy szacowaniu ilości kilometrów Zamawiający zakładał 3 kursy każdym pojazdem, ale rzeczywista ilość kursów będzie uzależniona od planów lekcji. Dojazdy z bazy na trasy i zjazdy z trasy do bazy, przejazdy pomiędzy trasami oraz dojazd i zjazd autobusu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi, a Zamawiający płacić będzie tylko za trasy „ładowne” tzn. odcinki, na których planowany jest przewóz uczniów. Szacowana ilość dni dowozów w roku szkolnym 2020/2021 wynosi 188 dni. Szacowana ilość km w całym okresie świadczenia usługi wynosi 94000 km. Poniżej Zamawiający określa przewidywane miejscowości, z których należy odebrać i odwieźć dzieci oraz placówki oświatowe: LP Miejscowość Placówka oświatowa Dodatkowe informacje 1 Strykowo ZSS 101 – Poznań ul. Swoboda 41 2 Sapowice ZSS 101 – Poznań ul. Swoboda 41 3 Stęszew ZSS 102 – Poznań ul. Przełajowa 6 4 Dębno ZSS 102 – Poznań ul. Przełajowa 6 5 Będlewo ZSS 102 – Poznań ul. Przełajowa 6 6 Zamysłowo ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 7 Srocko Małe ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 8 Stęszew ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 9 Stęszew ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 10 Stęszew OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 osoba na wózku inwalidzkim 11 Tomiczki OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 12 Jeziorki OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 13 Witobel OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 osoba na wózku inwalidzkim 14 Skrzynki OSW - Mosina 15 Stęszew OSW - Mosina 16 Dębno OSW - Mosina 17 Dębno OSW - Mosina 18 Stęszew OSW - Mosina 19 Łódź OSW - Mosina 20 Będlewo OSW - Mosina Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej bieżącej zmiany ww. danych z przyczyn od niego niezależnych. W sytuacji, gdy rodzic zmieni placówkę lub wpłynie nowy wniosek o zapewnienie dowozu ucznia niepełnosprawnego do placówki szkolno-wychowawczej, Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia i zmniejszenia liczby uczniów oraz zwiększenia lub zmiany liczby w/w placówek. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do zmiany organizacji i tras dowozu. Szczegółowy wykaz uczniów oraz wykaz placówek zostanie dostarczony przez Zamawiającego niezwłocznie po jego ustaleniu. Dzieci niepełnosprawne będą dowożone do szkół i z powrotem w komunikacji zamkniętej tzn. Wykonawca nie będzie mógł świadczyć usługi przewozu dzieci niepełnosprawnych innych niż zgłoszonych przez Zamawiającego, w ramach zawartej umowy z Zamawiającym. Pojazdy służące do przewozów muszą być dostosowane do przewozu dzieci niepełnosprawnych, wyposażone w foteliki dostosowane do wieku i wzrostu dziecka, przystosowane do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (wyposażone w system wprowadzania np. najazdy teleskopowe z powłoką antypoślizgową, rampy najazdowe składane, podnośnik lub dźwig oraz w system mocowania wózka) oraz muszą posiadać aktualne badania techniczne, ubezpieczenie OC i NNW i muszą być specjalistycznie oznakowane zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020 r. poz.110). Ze względu na upośledzenie umysłowe, często ze sprzężeniami, uczniowie nie powinni przebywać zbyt długo w przewożącym je pojeździe (np. w sytuacji kompletowania grupy do przewozu). Wykonawca winien wziąć pod uwagę stopień niepełnosprawności dziecka oraz indywidualne potrzeby. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do opracowania przebiegu tras i harmonogramu przewozów oraz do przedstawienia ich Zamawiającemu do akceptacji. Harmonogram ma uwzględniać jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży, z uwzględnieniem następujących założeń: 1) Wykonawca ma obowiązek ustalić szczegółowe godziny kursów z dyrektorami poszczególnych placówek i z rodzicami, na podstawie zebranych planów lekcji uczniów 2) dziecko powinno przebywać w podróży jak najkrócej ze względu na swój stan psychofizyczny 3) dziecko powinno być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez nie punktualnie zajęć lekcyjnych, 4)rozkład przewozów winien uwzględniać przewóz jednorazowo większej liczby dzieci, a kursy przewidujące przewóz tylko jednego – dwojga dzieci dopuszczalne są tylko po akceptacji Zamawiającego 5) Zamawiający ma prawo wnosić poprawki i uzupełnienia do przedłożonego rozkładu przewozów 6) Po każdej zmianie planu zajęć w szkołach powodujących zmianę organizacji dowozu, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu aktualny rozkład przewozów 7) pracownicy sprawujący opiekę oraz kierowcy powinni być wyposażeni w imienne identyfikatory, 8) ) Wykonawca zapewnia stały kontakt telefoniczny między pojazdem a Zamawiającym. W trakcie realizacji zamówienia trasy mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy usługi. W trakcie trwania ferii, świąt lub innych dni wyznaczonych przez Zamawiającego jako wolne od zajęć przewozy nie będą odbywały się. W razie zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach Wykonawca zobowiązuje się do ich realizacji w ramach zawartej umowy. Zamawiający zakłada dowożenie uczniów trzema busami o ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 12, z uwzględnieniem faktu, że wraz z uczniami w każdym mikrobusie będzie zawsze co najmniej 1 opiekun oraz 1 kierowca. Opiekunów zatrudni Wykonawca wliczając koszt jego pracy w wartość 1 km transportu. Opiekunowie muszą mieć zapewnione miejsce przy dzieciach, którymi się opiekują. Jeżeli dzieci nie ma w pojeździe opiekun może siedzieć obok kierowcy. Opiekunami muszą być osoby pełnoletnie posiadające aktualne szkolenie z zakresu BHP i pierwszej pomocy przedmedycznej udokumentowane certyfikatem, świadectwem lub innym dokumentem oraz co najmniej 6-miesiączny okres doświadczenia w opiece nad osobą niepełnosprawną. Opiekun ma obowiązek przy przywiezieniu dziecka do szkoły zaprowadzić dziecko do świetlicy i oddać w ręce nauczyciela świetlicy, przy odwożeniu zaś odebrać dzieci od nauczyciela świetlicy. W przypadku awarii busa lub braku zdolności do świadczenia usług przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie zapewnić zastępstwo tych osób lub podstawić bus zastępczy, zgodnie z wymogami Zamawiającego. Pojazd zastępczy należy podstawić w zaoferowanym czasie, nie dłuższym jednak niż 60 minut od momentu powzięcia informacji o awarii pojazdu. Wymagane jest jednak niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o powyższej okoliczności. Wykonawca, który w formularzu oferty zadeklaruje, że oferowane pojazdy są wyposażone w system monitorowania GPS, winien przed podpisaniem umowy dostarczyć umowę/y o świadczenie usług lokacyjnych oraz w terminie 7 dni przed rozpoczęciem realizacji niniejszego zamówienia dostarczyć Zamawiającemu adres strony, login i hasło dostępu do platformy monitoringu. System monitoringu (GPS) winien umożliwiać Zamawiającemu zdalny podgląd aktualnej pozycji i czas postoju oraz podgląd danych archiwalnych (minimum 3 miesiące wstecz) oraz posiadać możliwość wygenerowania raportów dziennych i miesięcznych przejechanych tras wraz z liczbą kilometrów. Zamawiający zastrzega sobie przed podpisaniem umowy prawo możliwości żądania przedstawienia przez Wykonawcę dokumentów, potwierdzających, że osoby pełniące funkcje opiekunów podczas realizacji przedmiotu zamówienia posiadają aktualne szkolenia w zakresie BHP oraz pierwszej pomocy przedmedycznej, a także dowody rejestracyjne samochodów wraz z dokumentami ubezpieczeniowymi (OC i NNW) oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby pełniące funkcje kierowcy podczas realizacji usługi. PODSTAWOWE OBOWIĄZKI OPIEKUNA Do obowiązków opiekuna w szczególności należy: 1) sprawdzanie stanu liczebnego wewnątrz pojazdu 2) zapewnienie bezpiecznego wsiadania i wysiadania osób, a także w zależności od sytuacji przyjścia do szkoły, a po zakończeniu transportu zapewnienie bezpiecznego dojścia do domów. W razie potrzeby do przeprowadzenia dzieci na drugą stronę jezdni. 3) przestrzeganie obowiązku wysiadania przez dzieci z pojazdu tylko w miejscach dozwolonych 4) zapewnienie dziecku bezpieczeństwa podczas przewozu oraz transportu z samochodu pod opieką rodzica lub osoby dyżurującej w szatni szkolnej; 5) przestrzeganie zasad BHP; 6) kontrolowanie zachowania dzieci, obserwacja stanu zdrowia, poinformowanie o spostrzeżeniach rodzica lub nauczyciela opiekującego się dzieckiem w placówce; 7) udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej; 8) składanie i rozkładanie wózka inwalidzkiego, wnoszenie i wynoszenie wózka inwalidzkiego z pojazdu; 9) pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu dziecka z największą starannością przy niepełnosprawności dziecka; 10) w przypadku dzieci niepełnosprawnych ruchowo przeniesienie dziecka z wózka inwalidzkiego do pojazdu i z pojazdu na wózek inwalidzki; 11) przyprowadzanie dziecka do szatni szkolnej i przekazanie osobie dyżurującej, odebranie dziecka z szatni ze szkoły; 12) przekazanie ewentualnych informacji z placówki do domu rodzinnego dziecka i odwrotnie 13) dbałość o higienę dziecka; Klauzula społeczna: Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r.. poz. 1040 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: kierowca autobusu, opiekun dzieci. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Wykonawca: 1) zobowiązuje się, że pracownicy świadczący usługi będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. 2019 r., poz. 1040 ze zm.) 2) każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 3) nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę. 4) za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 16.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2020 poz.299). 16.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 16.4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Stęszewie na konto wskazane przez Zamawiającego. NR konta 86 9048 0007 2003 0013 7605 0004 GBS Mosina O/Stęszew 16.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 16.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 16.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Stęszewie , ul. Poznańska 11, a kserokopię dołączyć do oferty. 16.8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy. 16.9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 16.10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy. 16.11. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 16.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2019 poz. 2140) lub odpowiadające im równoważne zezwolenia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2020 poz. 220). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia-nie spełnia”, na podstawie złożonych dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy; 2) pełnomocnictwo - jeśli dotyczy 3) zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji na zasadach określonych w art. 22a niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach