Przetargi.pl
Dowożenie i odwożenie dzieci do szkół podstawowych oraz przedszkoli w Gminie Pakosław w ramach komunikacji regularnej specjalnej lub regularnej (zakup biletów miesięcznych)

Gmina Pakosław ogłasza przetarg

  • Adres: 63-920 Pakosław, ul. Kolejowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-65 54 78 332, , fax. 0-65 54 78 332
  • Data zamieszczenia: 2020-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pakosław
    ul. Kolejowa 2
    63-920 Pakosław, woj. wielkopolskie
    tel. 0-65 54 78 332, , fax. 0-65 54 78 332
    REGON: 41105075800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pakoslaw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowożenie i odwożenie dzieci do szkół podstawowych oraz przedszkoli w Gminie Pakosław w ramach komunikacji regularnej specjalnej lub regularnej (zakup biletów miesięcznych)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi dowożenia i odwożenia dzieci ze szkół podstawowych oraz przedszkoli w Gminie Pakosław w ramach komunikacji regularnej (zakup biletów miesięcznych) lub regularnej specjalnej. 2. Dowóz uczniów do szkół: Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pakosławiu, Szkoły Podstawowej w Chojnie, Szkoły Filialnej w Sowach, Przedszkola w Pakosławiu, Przedszkola w Chojnie, Oddziału Przedszkolnego w Sowach. Odwóz uczniów do miejsc zamieszkania (miejsc przystankowych). 3. Zamówienie obejmuje przewóz uczniów (dowóz i odwóz do miejsca zamieszkania) w ramach utworzonych przez Wykonawcę linii regularnych (w cenach biletów ustalonych w niniejszym postępowaniu) lub przewóz uczniów w ramach utworzonych przez Wykonawcę linii komunikacji regularnej specjalnej. 4. Dowożenie i odwożenie uczniów, w ramach komunikacji regularnej specjalnej lub regularnej (zakup biletów miesięcznych) odbywać się będzie we wszystkie dni nauki szkolnej w terminie od 01.09.2020 r. do 25.06.2021 r. 5. Trasy oraz harmonogram przewozów uczniów do poszczególnych szkół i przedszkoli w Gminie Pakosław wraz z liczbą uczniów do przewiezienia do danej szkoły określone zostały w załączniku nr 6 do SIWZ. 6. Usługa polega na przewozie uczniów: Autobusami od 55 miejsc siedzących – 3 autobusy. Tygodniowa liczba kilometrów wynosi około 1.196,80 km czyli miesięczna liczba kilometrów wynosi około 4.787,20 km. Liczba osób dowożonych autobusami z Gminy Pakosław do szkół podstawowych i przedszkoli wynosi około 297 dzieci, w tym 40 dzieci przedszkolnych nieobjętych prawem do ulgi w przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego (nieobjętych obowiązkiem szkolnym) oraz 3 opiekunów (po jednym w każdym autobusie). W ofercie podstawowej (zakup biletów miesięcznych) Gmina Pakosław zakupi bilety zarówno dla dzieci jak i opiekunów, zgodnie z ceną zaoferowaną w postępowaniu. Opiekunów zapewnia Zamawiający. Zamówienie mniejszej ilości usług nie jest traktowane jako odstąpienie od umowy przez Zamawiającego i nie daje po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń, w szczególności o odszkodowanie. Ceny jednostkowe usług obowiązują przez cały okres realizacji zamówienia. 7. Dane związane z liczbą kilometrów i liczbą dowożonych uczniów dotyczą roku szkolnego 2020/2021 i są danymi szacunkowymi uzyskanymi ze szkół. W czasie obowiązywania umowy w roku szkolnym 2020/2021 liczba kilometrów i liczba dowożonych dzieci może ulec zmianie w zależności od liczebności uczniów w szkołach i zmian w planach nauczania. 8. Liczba uczniów podana w SIWZ może ulegać zmianie w zależności od decyzji rodziców dot. wyboru szkoły, w której dziecko będzie spełniać obowiązek szkolny lub nauki. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład jazdy, po wcześniejszym powiadomieniu Wykonawcy. 10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstępstw od podanego harmonogramu przewozów z powodu zmiany planów lekcji, liczby dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, zmiany obwodów szkół. 11. Usługa ma być świadczona w dni powszednie, z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z późn. zm.) (ferie zimowe i letnie, wiosenna i zimowa przerwa świąteczna oraz inne dni, które będą wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych). Usługa nie będzie świadczona w okresach czasowego ograniczenia lub czasowego zawieszenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty przez ministra właściwego ds. oświaty i wychowania (lub inne właściwe organy) w przypadkach uzasadnionych nadzwyczajnymi okolicznościami zagrażającymi życiu i zdrowiu dzieci i młodzieży. 12. W przypadku zmiany organizacji zajęć polegającej na odpracowywaniu zajęć z dnia wypadającego pomiędzy dwoma dniami świątecznymi ustawowo wolnymi od pracy lub piątku wypadającego bezpośrednio po dniu świątecznym ustawowo wolnym od pracy, przewoźnik zostaje powiadomiony przez Zamawiającego za pośrednictwem dyrektorów danej placówki o zmianie terminu dowozu. 13. Przy dowożeniu uczniów kursami ogólnodostępnymi Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić uczniom bezpieczne i higieniczne warunki w czasie przewozu. 14. Każdy uczeń musi mieć zapewnione miejsce w autobusie. Ogólna ilość osób przewożonych w pojeździe nie może przekraczać liczby osób dopuszczonych do przewozu danym pojazdem na podstawie właściwego dokumentu, np. dowodu rejestracyjnego. 15. Zamawiający oprócz oferty podstawowej może złożyć ofertę wariantową. 16. W ofercie podstawowej (na prowadzenie komunikacji regularnej) należy podać cenę biletu miesięcznego (brutto), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz całkowitą wartość zamówienia uwzględniającą koszt zakupu biletów miesięcznych na poszczególne trasy dowozów do szkół, przez okres 10 miesięcy 17. W ofercie wariantowej na prowadzenie komunikacji regularnej specjalnej należy podać całkowitą wartość zobowiązania uwzględniającą łączną wartość zamówienia wraz z wyszczególnionym kosztem 1 km z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 18. Liczba kupowanych biletów w okresie obowiązywania umowy może ulegać zmianie. 19. Rozliczenia wykonywane będą w cyklu miesięcznym na podstawie zestawienia biletów miesięcznych lub liczby przejechanych kilometrów. 20. Imienna lista uczniów i opiekunów (osób), dla których zostaną zakupione bilety zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez dyrektorów szkół i przedszkoli na cztery dni robocze przed rozpoczęciem każdego miesiąca, wraz ze wskazaniem liczby dzieci nieuprawnionych do biletów ulgowych. W przypadku rozpoczynania zajęć szkolnych w trakcie miesiąca, dyrektorzy przekażą listy na cztery dni robocze przed rozpoczęciem zajęć. 21. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć bilety miesięczne do dyrektora danej szkoły i przedszkola najpóźniej do przedostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. 22. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przedstawionego planu dowozu i punktualnego dowożenia i odwożenia dzieci, a w wypadku awarii autobusu jest zobowiązany do podstawienia innego pojazdu spełniającego wyżej opisane wymagania Zamawiającego. 23. Wykonawca przyjmuje na siebie obowiązek pełnienia funkcji koordynatora w stosunku do kierowców i opiekunów. 24. Zamawiający przewiduje możliwość rozwiązania umowy za porozumieniem stron, jeżeli na skutek zmiany przepisów prawa dotyczących publicznego transportu zbiorowego, nie będzie możliwa realizacja zamówienia na określonych w umowie warunkach. Ogólne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia oraz jego realizacji: Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert wariantowych. Zamawiający określa następujące warianty złożenia oferty: Oferta podstawowa – Wykonawca przedmiot zamówienia określony w pkt. 3 SIWZ wykona w ramach komunikacji regularnej. W ofercie należy podać cenę biletu miesięcznego (brutto), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz całkowitą wartość zamówienia uwzględniającą koszt zakupu biletów miesięcznych na poszczególne trasy dowozów do szkół, przez okres 10 miesięcy (w przypadku składania oferty na prowadzenie komunikacji regularnej). Liczba osób dowożonych i odwożonych autobusami z Gminy Pakosław do szkół podstawowych oraz przedszkoli wynosi około 297 dzieci, w tym 40 dzieci przedszkolnych nieobjętych prawem do ulgi w przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego (nieobjętych obowiązkiem szkolnym) oraz 3 opiekunów. Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych dzieci bilety miesięczne szkolne zgodnie z art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 295). Oferta wariantowa – Wykonawca przedmiot zamówienia określony w pkt. 3 SIWZ wykona w ramach komunikacji regularnej specjalnej. W ofercie należy podać całkowitą wartość zobowiązania uwzględniającą łączną wartość zamówienia wraz z wyszczególnionym kosztem 1 km z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przez okres 10 miesięcy (w przypadku składania oferty na prowadzenie komunikacji regularnej specjalnej). Tygodniowa liczba kilometrów wynosi około 1.196,80 km czyli miesięczna liczba kilometrów wynosi około 4.787,20 km. 25. Zamawiający określa warunki realizacji zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w następujący sposób: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia wymagane przez Zamawiającego składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia 26. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 roku poz. 1040 ze zm.): czynność prowadzenia pojazdu (autobusu). 27.1. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, imię i nazwisko zatrudnionego pracownika/pracowników (wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób), datę zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika/pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 27.2. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej umowie. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 27.3. Zamawiający w przypadku uzasadnionych wątpliwości uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 27.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy lub wezwać Wykonawcę do przedłożenia: a) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników); b) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. - przy czym ujęte w ww. dokumentach informacje takie jak: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Za spełnienie warunku Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na wykonywanie transportu drogowego osób lub są wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający w niniejszym postępowaniu stosuje „procedurę odwróconą" na postawie art. 24aa Ustawy. W związku z tym Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający zbada, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. Zamawiający po ocenie ofert dokonuje weryfikacji wyłącznie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu a także pozostałych dokumentów podmiotowych w odniesieniu do wykonawcy którego oferta jest najkorzystniejsza. 2. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 5 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu. 6 Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy. 7 Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 8 Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 9. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10 Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach