Przetargi.pl
DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY KOMPRACHCICE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.

Gmina Komprachcice ogłasza przetarg

  • Adres: 46-070 Komprachcice, ul. Kolejowa 3
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4031700-01 , fax. 77 4031725
  • Data zamieszczenia: 2016-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Komprachcice
    ul. Kolejowa 3 3
    46-070 Komprachcice, woj. opolskie
    tel. 77 4031700-01, fax. 77 4031725
    REGON: 00054385800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.komprachcice.pl, www.bip.komprachcice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY KOMPRACHCICE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługa w zakresie przewozu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z miejsc zamieszkania do placówek oświatowych i z placówek oświatowych do miejsc zamieszkania w roku szkolnym 2015/2016. Usługa realizowana będzie w okresie od 01.09.2016 r. do 30.06.2017 r., wyłączając przerwy na ferie zimowe i letnie, zimową i wiosenną przerwę świąteczną oraz inne dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych określone w § 2 ust. 1a rozp. Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. nr 46, poz. 432, z późn. zm.). Przewidywana liczba dni nauki 185. W ramach przedmiotowego zamówienia Wykonawca zapewni przewóz 12 uczniów (w tym jeden uczeń poruszający się na wózku inwalidzkim - nie siedzi samodzielnie, niestabilny ruchowo - konieczność zapinania pasów oraz przewożenia wózka inwalidzkiego, który nie jest składany) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i/bądź niepełnosprawnych, a także zapewni opiekę opiekuna w trakcie realizacji usługi (kierowca nie może pełnić funkcji opiekuna) do i z placówek oświatowych tj: Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu - ul. Książąt Opolskich 21 oraz ul. Bytnara Rudego 7. Realizacja zamówienia rozpoczyna się z chwilą odebrania pierwszego dziecka wg. Harmonogramu, o którym mowa w Rozdz. II pkt 3 ppkt 1 i 2 SIWZ. Wyjazd i powrót z/do bazy transportowej Wykonawcy celem rozpoczęcia i zakończenia zamówienia nie mieści się w zakresie zamówienia, a odległość od miejsca rozpoczęcia realizacji zamówienia do miejsca siedziby/bazy Wykonawcy nie stanowi dodatkowego kosztu po stronie Zamawiającego i nie jest brana pod uwagę przy rozliczaniu realizacji zamówienia wg. zapisów niniejszej SIWZ. 1. Przewóz uczniów będzie obejmował trasę: Polska Nowa Wieś - Ochodze - Osiny - Domecko - Chmielowice - Żerkowice - Opole. 2. Dzienna długość trasy wynosi około 90 km i obejmuje 2 kursy w tym: - 1 kurs - dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych, - 1 kurs powrotny - dowóz uczniów z placówek oświatowych do miejsca zamieszkania. 3. Zamawiający zastrzega, że długość trasy może ulec zmianie z uwagi na usytuowanie budynku względem dróg dojazdowych, gdyż nie zawsze jest możliwość bezpośredniego (najkrótszego) dojazdu do miejsca zamieszkania ucznia. 4. Zamawiający zastrzega, że w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca wykonuje usługę tylko na rzecz Zamawiającego i nie może łączyć wykonania zamówienia z transportem osób niezwiązanych z niniejszym przedmiotem zamówienia lub na rzecz innych podmiotów lub osób. Zestawienie liczby uczniów z podziałem na miejsca zamieszkania zgodnie z tabelą zamieszczoną w SIWZ. 3.Założenia ogólne 1. Dowóz dzieci odbywać się będzie wg Harmonogramu dowozu ustalonego na podstawie tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych. 2. W imieniu Zamawiającego Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Komprachcicach zorganizuje spotkanie rodziców uczniów z Wykonawcą celem skoordynowania i przygotowania harmonogramu dowozu ustalonego na podstawie tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych. Spotkanie odbędzie się w ostatnim tygodniu sierpnia 2016 r. Przygotowany przez Wykonawcę harmonogram dowozu przed jego realizacją musi być zaakceptowany na piśmie przez Kierownika Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Komprachcicach. Zmiana natomiast harmonogramu dowozu odbywać się będzie na wniosek Kierownika Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Komprachcicach. Zmiana harmonogramu, o którym mowa powyżej jest wiążąca dla Wykonawcy z chwilą jego otrzymania. 3. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany harmonogramu czasu dowozu dzieci w trakcie realizacji wykonania zamówienia z uwagi na zmianę godzin planu zajęć. 4. Może to nastąpić w formie dołączenia ucznia do już przewożonych uczniów lub zlecenia nowego kursu. 5. Przed przystąpieniem do realizacji usługi Wykonawca ustala optymalny rozkład jazdy dla uczniów, z uwzględnieniem następujących założeń: 1) uczeń powinien być dowieziony do szkoły w takim czasie aby możliwe było rozpoczęcie przez niego zajęć lekcyjnych lub rewalidacyjno-wychowawczych zgodnie z planem lekcji oraz zabierany po ich zakończeniu bez zbędnego oczekiwania; 2) wykonawca ustali szczegółowe godziny kursów (harmonogram) z rodzicami (opiekunami prawnymi uczniów) w oparciu o tygodniowy plan lekcji uczniów; 3) Wykonawca przekaże zamawiającemu szczegółowy harmonogram dowozu dziecka z miejsca zamieszkania do szkoły i ze szkoły do miejsca zamieszkania. Imienny wykaz uczniów uprawnionych do dowożenia zostanie przekazany Wykonawcy w dniu podpisania umowy o świadczenie usług przewozu. 4. Wykonawca zapewni uczniom bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny poprzez zapewnienie miejsc siedzących dla wszystkich przewożonych uczniów oraz zadbanie o bezpieczeństwo podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Przewozy mogą być dokonane środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określonych w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym i innych przepisach związanych z przewozem osób. 5. Kierowca każdego z samochodów realizujących usługę zobowiązany jest do posiadania telefonu komórkowego i udostępnienie jego numeru rodziną (opiekunom prawnym) przewożonych dzieci. 6. Przedmiotem zamówienia jest także usługa w zakresie pełnienia opieki dowożonymi uczniami. Wykonawca w ramach przedmiotowego zamówienia opiekę sprawowaną przez osobę posiadającą odpowiednie przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej. Osoba pełniąca funkcję opiekuna jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo uczniów w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu. Ponadto w zakresie przedmiotowej usługi opiekun: W trakcie wykonywania czynności związanych z opieką ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu w zakresie bezpieczeństwa przewozu, a mianowicie: 1) w trakcie realizacji przewozu przebywa wewnątrz środka transportu; 2) w trakcie wsiadania uczniów, po zatrzymaniu się pojazdu, otwiera drzwi (jeśli taka konieczność występuje i wychodzi na zewnątrz; 3) sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia dla wsiadających; 4) nadzoruje wsiadanie uczniów służąc w razie potrzeby pomocą; 5) po wejściu wszystkich uczniów do pojazdu opiekun sprawdza, czy uczniowie zajęli miejsca siedzące wg wskazania; 6) po zamknięciu drzwi , opiekun przekazuje sygnał kierowcy do kontynuowania jazdy; 7) w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu, zachowania uczniów i bezpieczeństwa w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia. W razie konieczności, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, opiekun ma prawo do podjęcia decyzji o zatrzymaniu pojazdu w celu przywrócenia bezpiecznych warunków jazdy. W takim przypadku kierowca zobowiązany jest do zatrzymania pojazdu w najbliższym miejscu niezagrażającym bezpieczeństwu na drodze. 8) przywrócenia ładu i bezpieczeństwa w pojeździe należy dokonywać bez jakichkolwiek form przemocy fizycznej; 9) w trakcie wsiadania uczniów, po zatrzymaniu się pojazdu opiekun otwiera drzwi pojazdu (jeśli jest taka konieczność) i wychodząc na zewnątrz sprawdza, czy zachowane są warunki bezpiecznego wysiadania, a w szczególności, czy poruszające się po drodze pojazdy nie stanowią zagrożenia dla wysiadających; 10) nadzoruje wysiadanie uczniów służąc im w razie potrzeby pomocą; 11) po wyjściu uczniów opiekun zajmuje miejsce w pojeździe i daje sygnał kierowcy w celu dalszej jazdy; 12) odpowiedzialność i podjęcie obowiązków opiekuna rozpoczyna się z chwilą zatrzymania się środka transportu w pierwszym miejscu zatrzymania rozpoczynającym dowóz uczniów, a kończy się z chwilą opuszczenia pojazdu przez ostatniego ucznia w miejscu zatrzymania kończącym dowóz; 13) po opuszczeniu środka transportu przez uczniów, opiekun dokonuje przeglądu wnętrza pojazdu i w przypadku stwierdzenia pozostawienia przez uczniów przedmiotów (np. torba, odzież itp.) przekazuje znalezione przedmioty do sekretariatu szkoły; 14) w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez ucznia(ów) zasad bezpieczeństwa w trakcie przewozu oraz pomimo podjęcia interwencji w celu przywrócenia bezpieczeństwa nie przyniosła ona pożądanych skutków opiekun informuje o tym fakcie dyrektora szkoły, do której uczeń jest przewożony oraz Kierownika Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Komprachcicach; 15) oznakowanie opiekuna - opiekun w trakcie wykonywania obowiązków jest wyposażony i używa kamizelki odblaskowej. Realizatorem zamówienia ze strony Zamawiającego będzie Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Komprachcicach, ul. Kolejowa 3, 46-070 Komprachcice..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 601300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie wymaga się wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Serwis - czas podstawienia pojazdu zastępczego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.komprachcice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach