Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół podstawowych w Sztabinie i Krasnymborze w roku szkolnym 2020/21

Gmina Sztabin ogłasza przetarg

  • Adres: 16-310 Sztabin, ul. Augustowska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 876 439 750 , fax. 876 439 751
  • Data zamieszczenia: 2020-08-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sztabin
    ul. Augustowska 53
    16-310 Sztabin, woj. podlaskie
    tel. 876 439 750, fax. 876 439 751
    REGON: 54220900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sztabin.ug.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół podstawowych w Sztabinie i Krasnymborze w roku szkolnym 2020/21
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dowożeniu uczniów do szkół podstawowych w Sztabinie i w Krasnymborze wraz ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie wsiadania, przewozu oraz wysiadania z pojazdu w roku szkolnym 2020/2021 autobusami Wykonawcy. Pod pojęciem dowożenie rozumie się przywóz dzieci i młodzieży z miejscowości zamieszkania do szkół i ich odwiezienie do miejscowości zamieszkania. 2. Zamówienie podzielone jest na 4 zadania, do realizacji których wymaganych jest minimum 4 autobusy w tym: - Zadanie nr 1 dotyczące dowozu i odwozu uczniów ze szkoły podstawowej w Krasnymborze, realizowane 1 autobusem posiadającym nie mniej niż 50 miejsc siedzących, obsługującym trasę nr 1 - Zadanie nr 2 dotyczące dowozu i odwozu uczniów ze szkoły podstawowej w Sztabinie, realizowane 1 autobusem posiadającym nie mniej niż 40 miejsc siedzących, obsługującym trasę nr 2 - Zadanie nr 3 dotyczące dowozu i odwozu uczniów ze szkoły podstawowej w Sztabinie, realizowane 1 autobusem posiadającym nie mniej niż 40 miejsc siedzących, obsługującym trasę nr 3 - Zadanie nr 4 dotyczące dowozu i odwozu uczniów ze szkoły podstawowej w Sztabinie, realizowane 1 autobusem posiadającym nie mniej niż 40 miejsc siedzących, obsługującym trasę nr 4 Trasy dowozu i odwozu uczniów określone są w załączniku nr 1 SIWZ. 3. Zamówienie realizowane będzie w dwóch formach: - Zadania nr 1, 2, 3 realizowane będą poprzez przelicznik kilometrowy, według ilości przejechanych kilometrów na poszczególnych trasach. - Zadanie nr 4 realizowane będzie poprzez zakup biletów miesięcznych dla części uczniów szkoły podstawowej w Sztabinie. 4. Wymagania ogólne. Do obowiązków wyłonionego Wykonawcy należeć będzie m.in.: a) utrzymywanie autobusów przeznaczonych do dowozu uczniów w stałej gotowości technicznej, b) dokonywanie na własny koszt tankowania wszystkich autobusów, przeglądów technicznych i ewentualnych napraw, wymiany opon, c) świadczenie dodatkowych usług przewozowych na rzecz Zamawiającego w zakresie dowozu uczniów do szkół, według stawek przedstawionych w ofercie i zawartych w umowie, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i trasy ( np. w dniu Andrzejek, choinki szkolnej, w sobotę za inny dzień w tygodniu. itp.), d) ubezpieczenie na własny koszt autobusów w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych, e) zapewnienie świadczenia usług przez osoby niefigurujące w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. f) Wykonawca winien spełniać warunki gwarantujące pełne bezpieczeństwo przewozu uczniów, włącznie ze sprawowaniem nad nimi opieki w czasie przewozu oraz posiadać ubezpieczenie dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków. g) Transport musi być przeprowadzony ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu, jak również w trakcie ich wsiadania i wysiadania. Kierowca autobusu nie może pełnić funkcji opiekuna. h) Usługa będzie świadczona przy użyciu środków transportowych spełniających wymagane warunki techniczne, w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo, higienę i wygodę przewożonych osób. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z wykorzystaniem środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia. i) Wykonawca zamówienia podczas przewozu musi zapewnić w autobusie odpowiednią liczbę miejsc siedzących dla każdego dziecka, odpowiednio do każdego zadania. Zamawiający dopuszcza pojazdy o większej, bądź mniejszej ilości miejsc siedzących niż określone w pkt. 2) pod warunkiem zapewnienia wszystkim przewożonym dzieciom miejsc siedzących. j) W okresie jesienno - zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane. k) Wszystkie dzieci, które rozpoczynają zajęcia lekcyjne muszą być przywiezione do poszczególnych szkół przynajmniej na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych. l) Zamawiający wymaga się, aby wsiadanie i wysiadanie uczniów i wychowanków odbywało się w wyznaczonym przez dyrekcję szkoły miejscu przed budynkiem szkoły. 5. Wymagania dodatkowe dla Zadań 1-3. a) Przewozy rozliczane będą według faktycznej ilości przejechanych kilometrów w danym miesiącu przez autobusy. Ilość kilometrów może być różna w poszczególnych miesiącach. b) Rozliczanie za wykonywaną usługę następować będzie w okresach miesięcznych. c) Do faktury Wykonawca dołączać będzie pełne rozliczenie przejechanych kilometrów w danym miesiącu, oddzielnie dla każdej trasy wraz z pisemnym potwierdzeniem przez dyrektorów szkół. d) Ilość kursów i rzeczywiste godziny odwozu dzieci po zajęciach ustalone zostanie po zapoznaniu się z planami zajęć w poszczególnych szkołach. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości kursów odwozu. 6. Wymagania dodatkowe dla Zadania nr 4. a) Przewozy rozliczane będą według faktycznej ilości zakupionych biletów miesięcznych w danym miesiącu i na podstawie podanej przez Wykonawcę w ofercie średniej ceny brutto 1 biletu miesięcznego. Ilość biletów może być różna w poszczególnych miesiącach. b) Rozliczanie za wykonywaną usługę następować będzie w okresach miesięcznych. c) Zamawiający najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi ( w danym miesiącu) dostarczy Wykonawcy imienną listę uczniów do wystawienia biletów miesięcznych d) Wykonawca na 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy bilety miesięczne, zgodnie z imiennym wykazem uczniów. e) Odbiór dostarczonych biletów miesięcznych odbywać się będzie każdorazowo w obecności upoważnionego przedstawiciela szkoły, który własnoręcznym podpisem potwierdzi dostarczoną ilość biletów. f) Zamawiający może zwrócić Wykonawcy niesłusznie wystawiony bilet miesięczny do 5 dnia każdego miesiąca, a zwrócony bilet miesięczny, będzie stanowił podstawę do sporządzenia korekty faktury za dany miesiąc. g) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany w zakresie liczby dowożonych i odwożonych uczniów, która spowoduje wzrost lub spadek ilości zakupionych biletów miesięcznych w przypadku zmiany rzeczywistej liczby przewożonych uczniów. h) Ilość kursów i rzeczywiste godziny odwozu dzieci po zajęciach ustalone zostanie po zapoznaniu się z planami zajęć w poszczególnych szkołach. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości kursów odwozu. i) W ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca przedstawi projektowany rozkład jazdy autobusów i busów, spełniający wymagania co do organizacji i realizacji dowozu uczniów określone w załączniku nr 1 do SIWZ. j) Transport musi być przeprowadzony ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu, jak również w trakcie ich wsiadania i wysiadania. Kierowca autobusu nie może pełnić funkcji opiekuna. k) W ramach linii komunikacyjnej i kursów według rozkładów jazdy utworzonych do realizacji Zadania 4, poza niniejszym zleceniem, wykonawca może świadczyć odpłatne usługi transportowe na rzecz innych osób w ramach opłat biletowych z zastrzeżeniem, iż musi przede wszystkim zapewnić transport uczniom i opiekunom w ramach zawartej umowy oraz miejsce siedzące. l) Pobieranie ulg ustawowych leży po stronie Wykonawcy 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 8. Wymagania o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Pzp. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia związane bezpośrednio z dowozem uczniów do szkół tj. kierowców autobusów - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 2) Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności: a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion, nazwisk oraz liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: imię i nazwisko pracownika, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ochronie danych osobowych. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. Wymagania o których mowa w art. 29 ust 5 ustawy Pzp – dostępność dla osób niepełnosprawnych. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 5 Pzp , informuje , iż w ramach realizacji zamówienia nie będą dowożone osoby niepełnosprawne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 5 000,00 zł ( pięć tysięcy złotych 00/100) 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Sztabin, 16-310 Sztabin, ul. Augustowska 53 Bank Spółdzielczy w Augustowie nr rachunku: 98 9351 0000 0020 0123 2000 0060 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tj. Dz.U. z 2019 r poz. 310 ze zm.) 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że posiada właściwe zezwolenie na wykonanie przewozu osób w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2200 z późn. zm.). – posiadając ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w tej ustawie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Oświadczenie należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza; 3. Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeżeli dotyczy) – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 9 do SIWZ. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach