Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół podległych Gminie Zambrów w roku szkolnym 2024/2025

Gmina Zambrów ogłasza przetarg

  • Adres: 18-300 Zambrów, Fabryczna 3
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 86 271 46 16 , fax. 86 2712069
  • Data zamieszczenia: 2024-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zambrów
    Fabryczna 3
    18-300 Zambrów, woj. podlaskie
    tel. 86 271 46 16, fax. 86 2712069
    REGON: 450670309
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ugzambrow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół podległych Gminie Zambrów w roku szkolnym 2024/2025
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Dowóz uczniów do szkół podległych Gminie Zambrów w roku szkolnym 2024/2025” w ramach regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, na podstawie zakupu biletów miesięcznych.2. Wykonawca zobowiązuje się do dowiezienia i odwiezienia uczniów szkół, o których mowa w ust. 3 w ramach regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, poprzez sprzedaż biletów miesięcznych w roku szkolnym 2024/2025. 3. Dowozy będą realizowane do niżej wymienionych szkół: 1) Szkoła Podstawowa w Wiśniewie, Wiśniewo 10, 18-300 Zambrów; 2) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Starym Zakrzewie, Stare Zakrzewo 15, 18-300 Zambrów; 3) Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Osowcu, Osowiec 22, 18-300 Zambrów; 4) Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Porytem-Jabłoni, Poryte-Jabłoń 103, 18-300 Zambrów.4. Przewidywana łączna liczba dzieci/uczniów do przewiezienia do szkół i z powrotem wynosi: 286.Przewidywaną liczbę dzieci/uczniów dowożonych do szkół z poszczególnych miejscowości, dla których będą dostarczane bilety miesięczne zawiera załącznik nr 2 do SWZ. Wykaz ten jest ilością prognozowaną na podstawie liczby uczniów w maju 2024 r. i może ulegać zmianie w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usługi na warunkach określonych w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zakupu mniejszej, jak i większej ilości biletów miesięcznych w zależności od bieżących potrzeb. Przewidywane ilości zakupywanych biletów miesięcznych nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń przez Wykonawcę, co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego biletów w toku realizacji zamówienia. Zgodnie z wymogami art. 433 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że minimalna (gwarantowana) ilość dzieci/uczniów do przewiezienia do szkół i z powrotem wynosi: 235.Zamawiający przewiduje prawo opcji, w ramach którego zakres zamówienia może zostać zwiększony o nie więcej niż 31 uczniów w stosunku do szacunkowej łącznej liczby dowożonych do szkół tj. od 286. Szczegółowe informacje w zakresie liczby uczniów objętych prawem opcji do poszczególnych szkół znajdują się w załączniku nr 2 do SWZ. Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego. Nieskorzystanie z tego prawa nie skutkuje powstaniem jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy względem Zamawiającego. Prawo opcji zostanie wykorzystane w sytuacji, gdy wolumen świadczenia wykonawcy przekroczy zakres podstawowy w okresie obowiązywania umowy. Okolicznościami uzasadniającymi skorzystanie z prawa opcji będzie zwiększona liczba dzieci/uczniów w stosunku do planowanej ilości dzieci/uczniów dowożonych do szkół. Zasady korzystania z prawa opcji przez Zamawiającego określa załącznik nr 10 do SWZ – Wzór umowy. 5. Przewóz uczniów będzie realizowany w dni nauki szkolnej w roku szkolnym 2024/2025 tj. przez 10 miesięcy, z wyłączeniem dni wolnych od zajęć oraz dni, w których zajęcia nie będą się odbywały z powodu okoliczności związanych z wystąpieniem epidemii, w tym wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19) oraz w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania. Przewóz uczniów nie będzie odbywał się w ferie oraz przerwy świąteczne.6. Wykonawca zapewni w autobusie miejsca siedzące dla wszystkich uczniów oraz jedno dla opiekuna podczas wykonywanych przewozów.7. Godziny dowozu i odwozu uczniów winny być skorelowane z planami zajęć obowiązującymi w poszczególnych szkołach, jednakże uczniowie powinni być dowiezieni do danej szkoły najpóźniej 10 minut przed rozpoczęciem zajęć (przewidywana godz. rozpoczęcia zajęć: 8:00). Uczniowie powinni być odwiezieni ze szkoły bezpośrednio po skończonych zajęciach. Wykonawca powinien dostosować liczbę kursów oraz pojemność (liczbę miejsc) autobusów na poszczególnych trasach do ilości przewożonych uczniów. Wykonawca zapewni dwukrotny odwóz uczniów o różnych godzinach do każdej miejscowości, z której są dowożeni uczniowie do poszczególnych szkół. Dokładne godziny zakończenia zajęć w poszczególnych szkołach podane będą Wykonawcy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostosował godziny dowozu i odwozów dzieci do godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia/zmniejszenia ilości kursów dowozu/odwozu uczniów.8. Szczegółowe harmonogramy dowożenia dzieci/uczniów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie dowozu i odwozu uczniów. Harmonogramy muszą zawierać wykazy tras przewozu dzieci oraz szczegółowe godziny kursów. Harmonogramy muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie zmiany w harmonogramach. Zamawiający zastrzega możliwość zmian w/w harmonogramów w trakcie roku szkolnego uzależnionych od zmiany planów lekcji, zmiany liczby dowożonych, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania wolnych dni, dowozu uczniów z innych miejscowości i innych okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji dowozu uczniów do szkół. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym na dzień odpracowywany. 9. Szczegółowa liczba dzieci/uczniów dowożonych z poszczególnych miejscowości do danej szkoły będzie przedstawiona wykonawcy przed rozpoczęciem roku szkolnego 2024/2025. Zamawiający dostarczy Wykonawcy imienne listy uczniów dowożonych w roku szkolnym 2024/2025. W przypadku wystąpienia zmian w liczbie dojeżdżających Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę. O rozpoczęciu dowożenia uczniów w trakcie miesiąca Zamawiający powiadomi Wykonawcę niezwłocznie, składając zamówienie na bilet miesięczny dla tych uczniów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w niniejszej SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca winien wykazać, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024r., poz. 728 z późn. zm.);3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, co najmniej 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych);4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) posiada doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na dowozie dzieci/uczniów do szkół, o wartości minimum 300 000,00 zł brutto (Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej). W przypadku usług niezakończonych podana wartość dotyczy już wykonanego zakresu umów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu usług i dowodów potwierdzających, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi być spełniony w całości co najmniej przez jednego z Wykonawców.b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 9 autobusami, posiadającymi aktualne badania techniczne, zapewniającymi miejsca siedzące – rok produkcji autobusów wykorzystywanych do przewozu uczniów nie może być wcześniejszy niż 2010. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu autobusów wraz z informacją o podstawie do dysponowania oraz rokiem produkcji,c) dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe skierowanymi do realizacji zamówienia tj. kierowcami posiadającymi prawo jazdy kategorii D oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w kierowaniu autobusami - minimum 9 osób. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób wraz z informacją o podstawie do dysponowania.Niezależnie od powyższych wymagań celem zapewnienia należytego wykonania usługi Wykonawca musi dysponować taką ilością autobusów i kierowców, która zapewni dowóz wszystkich uczniów każdego dnia nauki szkolnej na zajęcia lekcyjne.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach