Przetargi.pl
Dowóz uczniów do placówek oświatowych Gminy Chmielnik w roku szkolnym 2020-2021

Gmina Chmielnik ogłasza przetarg

  • Adres: 26-020 Chmielnik, Plac Kościuszki
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 543 273 , fax. 413 543 273
  • Data zamieszczenia: 2020-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielnik
    Plac Kościuszki 7
    26-020 Chmielnik, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 543 273, fax. 413 543 273
    REGON: 29100974500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chmielnik.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do placówek oświatowych Gminy Chmielnik w roku szkolnym 2020-2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1). Przedmiotem zamówienia, objętym niniejszym postępowaniem, jest realizacja przewozów szkolnych w okresie od 1 września 2020 roku do dnia 30 czerwca 2021 roku obejmujących dowóz uczniów do placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Chmielnik tj. Szkoły Podstawowej im. St. Żeromskiego w Chmielniku oraz do Zespołu Placówek Oświatowych w Piotrkowicach na trasach niżej określonych. 2). Postępowanie prowadzone jest w częściach (przywozy i odwozy) z podziałem na następujące trasy: Trasa I: Chmielnik – Miławka – Śladków Duży – Chomentówek - Sędziejowice – Samostrzałów - Chmielnik (25 km, 1 dowóz 61 uczniów* i 2 odwozy 30+31 uczniów*); Trasa II: Chmielnik –Śladków Mały – Andrzejówka – Chmielnik (8 km, 1 dowóz 54 uczniów* i 2 odwozy 20+34 uczniów*); Trasa III: Chmielnik – Przededworze – Jasień – Holendry – Chmielnik (12 km, 1 dowóz 67 uczniów* i 2 odwozy 33+34 uczniów*) Trasa IV: Chmielnik – Szyszczyce – Ciecierze – Kostera – Suskrajowice – Bugaj – Chmielnik (30 km, 1 dowóz 49 uczniów* i 2 odwozy 30+19 uczniów*). Trasa V: Chmielnik – Łagiewniki - Zrecze Duże – Zrecze Chałupczańskie 23 – Zrecze Małe – Chmielnik (17 km, 1 dowóz 68 uczniów* i 2 odwozy 28+40 uczniów*) Trasa VI: Chmielnik – Celiny 21– Piotrkowice ( 10 km, 1 dowóz i 1 odwóz 29 uczniów*) Trasa VII: Piotrkowice - Grabowiec – Suliszów – Piotrkowice (10 km, 1 dowóz i 1 odwóz 48 uczniów*) Razem około 316 km i 376 uczniów*. * Ilość uczniów w dniu sporządzania specyfikacji 3) Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: a) Odwóz odbywa się po tych samych trasach, z taką samą ilością uczniów, o godzinach ustalonych na początku roku szkolnego z dyrektorami poszczególnych szkół. b) Przewidywana liczba dni nauki w okresie zamówienia: 188 dni. c) Uczniowie dowożeni będą w okresie trwania zajęć szkolnych od poniedziałku do piątku każdego tygodnia w godzinach 700 – 755, a odwożeni w godzinach 1200 – 1530 (w podanych godzinach uczeń powinien wsiąść i wysiąść z autobusu). Zamawiający dopuszcza incydentalnie zmiany godzin dowozów uczniów wynikające z organizacji roku szkolnego. O zmianach tych zamawiający poinformuje wykonawcę minimum 7 dni przed planowaną zmianą. d) Wykonawca musi zapewnić odpowiednią ilość pojazdów przystosowanych do przewozu osób (uczniów), w pełni sprawnych technicznie i posiadających wymagane przepisami prawa atesty dopuszczające je do wykonywania usług polegających na przewozach osób. e) Przed przystąpieniem do realizacji usługi dowozu uczniów do szkół Zamawiający zleci odpowiednim służbom kontrolę stanu technicznego autokarów. f) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) tj. wszystkich kierowców autobusów, którzy będą realizować usługi przewozowe przy realizacji przedmiotu zamówienia. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca w terminie jednego tygodnia od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Zamawiający posiada uprawnienia w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę poprzez wezwanie do udokumentowania zatrudnienia żądając: - kopii umów o pracę osób, które świadczyć będą czynności na rzecz Zamawiającego lub - dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń. 4). Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Chmielnik z siedzibą w Chmielniku ( 26-020 ), Plac Kościuszki 7, tel. 41 354 32 73 b) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Chmielnik jest Pan Tomasz Biernacki, e-mail: rodo@chmielnik.com, tel. 41 354 32 73 wew. 118; c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: OS.271.1.2020 pn. „Dowóz uczniów do placówek oświatowych Gminy Chmielnik w roku szkolnym 2020 / 2021” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; i) nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 5). Obowiązki Wykonawcy: a) Dowożenie uczniów autobusami sprawnymi technicznie, dopuszczonymi do ruchu według przepisów o ruchu pasażerskim i oznakowanymi stosownie do charakteru świadczonych przewozów. b) Dobór ilości autobusów / pojazdów z odpowiednią ilością miejsc dla uczniów na poszczególnych trasach w sposób zapewniający prawidłową realizację przedmiotu zamówienia, tak aby zapewnić miejsce siedzące każdemu uczniowi. Wykonawca ma możliwość realizacji kilku tras jednym autokarem. c) Przedłożenie szczegółowego rozkładu jazdy autobusów dowożących uczniów na poszczególnych trasach. Organizacja kolejności realizacji tras wskazanych w pkt 3. ust. 2 SIWZ oraz godziny ich realizacji po uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez dyrekcję poszczególnych szkół. d) Zabezpieczenie, w przypadku awarii autobusu, pojazdu zastępczego spełniającego w/w wymagania techniczne. e) Odpowiedzialność za przewóz uczniów na zasadach obowiązujących w ruchu pasażerskim i określonych prawem przewozowym. f) Nieodpłatne przewożenie opiekunów uczniów. g) Kierowcy autokarów zobowiązani są do zgłaszania Zamawiającemu ewentualnych uszkodzeń pojazdów powstałych z winy pasażerów dowożonych do szkół w dniu powstania ewentualnej szkody. W przypadku niedotrzymania tego terminu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. h) Przestrzeganie zasady przewożenia osób postronnych tylko w sytuacji posiadania wolnych miejsc. i) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz na warunkach określonych w postanowieniach umowy. j) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO ), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). k) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Stosowne oświadczenie w swojej treści Formularz ofertowy stanowiący – Załącznik nr 1 do SIWZ. l) Wykonawcy zobowiązani są do wypełnienia oświadczenia dotyczącego statusu przedsiębiorcy ( informacja o charakterze statystycznym wymagana do ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, publikowanego przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych) zamieszczonego w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 do SIWZ. Zgodnie z art. 7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 z późn. zm.) za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczających równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro. Zgodnie z art. 7 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 z późn. zm.) za małego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro i który nie jest mikroprzedsiębiorcą. Zgodnie z art. 7 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 z późn. zm.) za średniego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 250 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro i który nie jest mikroprzedsiębiorcą ani małym przedsiębiorcą. 6). Obowiązki Zamawiającego: a) Zamawiający zapewnia opiekunów na wyżej wymienionych trasach dowozu i odwozu uczniów. b) Zamawiający przedłoży liczbę uczniów oraz godzin rozpoczynania i zakończenia zajęć w poszczególnych szkołach. 7). Dojazd do miejsca rozpoczęcia pracy, tj. do pierwszego przystanku, z którego dowożeni są uczniowie w czasie danej trasy przewozu, przejazdy na parking po zakończeniu dowozu i zjazd do bazy po zakończeniu odwozów nie podlega obciążeniu dla Zamawiającego. 8). Ilekroć w niniejszej treści SIWZ i załącznikach do SIWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, źródle lub szczególnym procesie przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: ,,lub równoważne”. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: • 600,00 zł. (słownie: sześćset zł. 00/100) na każdą z części zamówienia, • W przypadku składania ofert na wszystkie części wadium wyniesie 4 200,00 zł ( słowie cztery tysiące dwieście zł 00/100) 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BS Chmielnik 32 8483 0001 2001 0017 7441 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu: „Dowóz uczniów do placówek oświatowych Gminy Chmielnik w roku szkolnym 2019/2020 – Część nr …...” Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r., poz. 299 ze zm.) należy załączyć w formie nienaruszonego oryginału do oferty. 4. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, zgodnie z treścią art. 46 ust. 5 Pzp: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać że posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (art.22 ust. 1b pkt 1 Pzp) tj. posiada aktualną na dzień składania ofert licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dn. 06.09.2001r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2019r. poz. 2140 z późn. zm),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ b) Dowód wniesienia wadium. c) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( art.22a ust.2 ustawy) – jeżeli dotyczy. d) Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach