Przetargi.pl
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Miejskiej Piechowice do placówek oświatowych

Gmina Miejska Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, Kryształowa 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 75 48 900
  • Data zamieszczenia: 2023-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Piechowice
    Kryształowa 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 75 75 48 900
    REGON: 230821612
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Miejskiej Piechowice do placówek oświatowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi transportu uczniów niepełnosprawnych wraz z zapewnieniem opiekuna z terenu Gminy Miejskiej Piechowice do wskazanych przez Zamawiającego placówek oświatowych w Jeleniej Górze oraz w Starej Kamienicy, w terminie od 4 września 2023 r. do zakończenia roku szkolnego 2023/2024, który w momencie publikacjiogłoszenia o zamówieniu planowany jest na 21 czerwca 2024 r., we wszystkie dni nauki, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ogłoszonym przez Ministra Edukacji Narodowej oraz w przypadku odpracowywania zajęć w innym dniu, wolnym od zajęć, również w tym dniu. Transport będzie odbywał się we wskazanym terminie dwa razy dziennie: jeden kurs rano (dowóz) i drugi kurs po południu (powrót). Dowóz będzie dostosowany do godzin zajęć w szkole w godzinach ustalonych z rodzicami lub opiekunami prawnymi uczniów niepełnosprawnych. Wykonawca zapewni na czas przewozu co najmniejjednego opiekuna sprawującego opiekę nad maksymalnie siedmioma (7) osobami niepełnosprawnymi. Zamówienie obejmuje transport w ilości jedenastu (11) uczniów niepełnosprawnych wraz z opiekunami z miejsczamieszkania uczniów. Łączna dzienna długość transportu na trasie: Piechowice – Stara Kamienica wynosi 30 km.Łączna dzienna długość transportu na trasie: Piechowice – Jelenia Góra wynosi 47 km.Liczba dni nauki szkolnej – 186.Zamawiający nie zezwala na łączenie transportu uczniów z terenu Gminy Miejskiej Piechowice z transportem uczniów, którzy nie są mieszkańcami Gminy Miejskiej Piechowice. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z Zamawiającym szczegółowych warunków realizacji zamówienia, w tymopracowania optymalnej trasy, uzgodnienia godzin i minut odjazdu i przyjazdu w miejsca docelowe oraz inne kwestie mające wpływ na właściwe, rzetelne wykonanie zamówienia, w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia, Wykonawca przedłoży aktualne dokumenty potwierdzające dopuszczenie pojazdów do ruchu (dowód rejestracyjny). W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem tych pojazdów, również dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nimi oraz dokumenty potwierdzające posiadane ubezpieczenie OC i NNW tych pojazdów. Pojazdy przeznaczone do realizacji usługi powinny posiadać dowód rejestracyjny z aktualnymi badaniami technicznymi. Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia kierowców posiadających stosowne uprawnienia do kierowania pojazdem określone u ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca winien zapewnić 2 osoby, które będą pełniły funkcję opiekuna w czasie realizacji przedmiotowego zamówienia. Opiekunem dzieci i młodzieży niepełnosprawnej podczas transportu do szkół i placówek oświatowych musi być osoba pełnoletnia, która jest zdolna do ponoszenia odpowiedzialności (karnej, cywilnej) za działanie lub zaniechanie działania w związku ze sprawowaną opieką, nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane zoskarżenia publicznego, ciesząca się nieposzlakowaną opinią. Opiekun pomaga wsiąść i wysiąść dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej do i z pojazdu. Opiekun odpowiada za to, aby w czasie transportu dzieci i młodzież niepełnosprawna były zabezpieczone pasami bezpieczeństwa lub przewożone w foteliku (dostarczonym przez rodziców lub opiekunów prawnych). Opiekun zwraca uwagę na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu. Po dowiezieniu do szkoły opiekun przyprowadza dzieci do szatni i przekazuje osobie dyżurującej, po zakończeniu zajęć opiekun odbiera dzieci z szatni zeszkoły i po dowiezieniu przekazuje pod opiekę rodzicom (prawnym opiekunom). Opiekun powinien uzyskać od rodziców lub prawnych opiekunów dzieci i młodzieży niepełnosprawnej przewożonej pojazdem zgodę na udostępnienie numeru telefonu kontaktowego, aby mógł w sytuacjach trudnych skontaktować się z nimi. Opiekun, wykonując czynności, zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Wykonawca winien zachować, w miarę możliwości, stałą kadrę biorącą udział w realizacji niniejszego zamówienia, adokonywanie zmian osobowych jest możliwe jedynie w uzasadnionych przypadkach. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego, tj. w ciągu 2 dni od momentu powzięcia informacji o konieczności dokonania zmian, powiadomienia Zamawiającego o każdej zmianie w organizacji przewozu, w tym zmianie opiekuna. Zmiana zgłaszana będzie pisemnie i wymaga dołączenia stosownych dokumentów, m.in. poświadczających kwalifikacje opiekuna, uprawnienia kierowcy do prowadzenia pojazdów. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia osoby do kontaktów w sprawie świadczenia niniejszej usługi wraz z podaniem imienia i nazwiska, adresu e-mail, nr telefonu w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania tych danych rodzicom lub opiekunom prawnym uczniów niepełnosprawnych w celu informowania np. o absencjach chorobowych czy innych okolicznościach mających wpływ na realizację zamówienia / przewozów w danym dniu. Kontakt ten będzie również udostępniony przedstawicielom placówek oświatowych. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia uczniom warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygód, jakie ze względu na rodzaj transportu i niepełnosprawności uważa się za niezbędne. Wykonawca winien dysponować co najmniej dwomapojazdami przystosowanymi do przewozu uczniów, spełniającymi wymogi bezpieczeństwa i Kodeksu drogowego, ubezpieczonymi i zabezpieczającymi przewóz co najmniej 9 osób. Wszystkie te pojazdy, którymi realizowany będzie przedmiot zamówienia muszą być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC. Pojazdy te muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Wykonawca zobowiązany jest także do zachowania ciągłości ubezpieczenia komunikacyjnego OC i NNW dla wszystkich pojazdów używanych do wykonania niniejszego zamówienia oraz naprawienia szkody powstałej na skutek wypadku i zdarzeń z winy Wykonawcy mających miejsce w trakcie wykonywania zamówienia. Usługi mają być wykonywane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i uprawnienia do ich świadczenia. Zamawiający ma prawo na każdym etapie wykonywaniaumowy zweryfikować ww. okoliczności. Zamawiający może nie wyrazić zgody na świadczenie usług przez Wykonawcę, jeżeli stan pojazdu lub stan kierowcy czy też opiekuna budzą uzasadnione wątpliwości, np. brak ubezpieczenia pojazdu, brak aktualnego przeglądu technicznego pojazdu, brak kwalifikacji do prowadzenia pojazdu przez kierowcę lub skargi rodziców dotyczące niewłaściwego zachowania kierowcy lub opiekuna wobec przewożonych dzieci. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do powstrzymania się ze świadczeniem usługi za pomocą danego pojazdu lub osoby iniezwłocznego, w czasie do ….. minut (czas określony przez Wykonawcę w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ; czas reakcji stanowi kryterium oceny ofert i nie może być dłuższy niż 60 minut), zorganizowania pojazdu zastępczego lub zastępstwa kierowcy lub opiekuna zapewniającego równorzędny poziom usług. Zastępstwo takie możliwe jest również w przypadku czasowej niemożności świadczenia usług w uzasadnionych przypadkach zaistniałych z przyczyn losowych, technicznych, prawnych, m.in. choroba, awaria. Zastępstwo takie nie może zakłócać przyjętych szczegółowych ustaleń dotyczących świadczenia usługi. Czas reakcji liczony będzie:1. od wydania przez upoważnionego pracownika Zamawiającego dyspozycji wyjazdu pojazdu zastępczego do momentu podstawienia gotowego do przewozu zastępczego pojazdu, lub2. od wydania przez upoważnionego pracownika Zamawiającego dyspozycji o konieczności zastąpienia kierowcy lub opiekuna w przypadku uzasadnionej niedyspozycji (np. stan nietrzeźwości) do momentu ich zastąpienia.W przypadku nie dokonania zamiany przez Wykonawcę w wymaganym czasie, Zamawiający może powierzyć wykonywanie umowy w danym przypadku podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania opieki nad przewożonymi uczniami w przypadku awarii czy innego zdarzenia losowego, zapewniając im bezpieczeństwo do czasu podstawienia pojazdu zastępczego, a następnie zapewnienia opieki w pojeździe zastępczym. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługi przewozowe w sposób rzetelny i fachowy. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wszelkich okolicznościach / nieprawidłowościach mających wpływ na jakość świadczonej usługi w terminie 2 dni od zaistnienia tych okoliczności. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w trakcie ich przewozu, jak również ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy oraz z winy uczniów powstałe w związku z realizacją zamówienia.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opieki uczniom od momentu przekazania ich przez rodziców lub prawnych opiekunów do momentu przekazania opiekunowi w szkole / placówce oraz od momentu odebrania ucznia ze szkoły / placówki do momentu jego przekazania pod opiekę rodzica lub opiekuna prawnego. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia maksymalnego nominalnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkukonieczności wprowadzenia dodatkowego środka transportu wraz z całą obsługą (tj. kierowcy i opiekuna) lub skutkującej zmianą organizacji świadczenia. W takim przypadku zaoferowana stawka dzienna Wykonawcy zwiększy się i będzie odpowiadać ilości rzeczywiście pokonywanych w ciągu dnia kilometrów. Zmiana wynagrodzenia nastąpi w formie pisemnej, na wniosek Wykonawcy, na podstawie udokumentowanej zmiany faktycznie pokonanych kilometrów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach