Przetargi.pl
DOSTOSOWANIE OBIEKTU SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWEGO MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI „AGAT" W JELENIEJ GÓRZE PRZY UL. CERVI 14 W ZAKRESIE ETAPU II: - INSTALACJA HYDRANTOWA , - DŹWIĘKOWY SYSTEM OSTRZEGAWCZY [DSO], - WYMIANA ZEWNĘTRZNEJ STALOWEJ WITRYNY NA WITRYNĘ Z PCV-WZ1

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowe Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58-560 Jelenia Góra, Cervi
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7552064 w.4026, , fax. 757 551 093
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowe Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Jeleniej Górze
    Cervi 14
    58-560 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7552064 w.4026, , fax. 757 551 093
    REGON: 23008105500029
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanatorium-agat.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTOSOWANIE OBIEKTU SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWEGO MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI „AGAT" W JELENIEJ GÓRZE PRZY UL. CERVI 14 W ZAKRESIE ETAPU II: - INSTALACJA HYDRANTOWA , - DŹWIĘKOWY SYSTEM OSTRZEGAWCZY [DSO], - WYMIANA ZEWNĘTRZNEJ STALOWEJ WITRYNY NA WITRYNĘ Z PCV-WZ1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja dostosowania obiektu do obowiązujących przepisów ochrony przeciw pożarowej w obiekcie SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA „AGAT” w Jeleniej Górze. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe zadanie zostało podzielone na dwa etapy. Obecnie- w 2020 r., realizowany będzie Etap II, kończący realizację zakresu rzeczowego Projektu budowlanego . Etap II. zakresem rzeczowym obejmuje: instalację hydrantową, instalację DSO ( Dźwiękowy System Ostrzegawczy), wymianę zewnętrznej stalowej witryny na witrynę z PCV – WZ1 oraz wykonanie kontroli dostępu przy drzwiach na klatki ewakuacyjne ( 8 sztuk) Stan istniejący: ( wg opisu w PB) „Budynek główny Sanatorium Uzdrowiskowego MSW „Agat” zlokalizowany jest przy ul. Cervi 14 w Jeleniej Górze – Cieplicach. Budynek sześciokondygnacyjny, o rozczłonkowanej bryle – dwie proste bryły zespolone na kształt lekko rozwartej litery „L”, w zabudowie wolnostojącej z przylegającym do niego trzykondygnacyjnym pawilonem gastronomiczno – zabiegowym. Przyziemie budynku obejmuje pomieszczenia techniczno- gospodarcze, magazynowe, garaże, itp. W parterze znajdują się pomieszczenia administracyjne, sale gimnastyczne oraz pokoje hotelowe. Pozostałe kondygnacje obejmują pokoje hotelowe oraz gabinety lekarskie i gabinety masażu. W poziomie dachu, w dwóch węzłach – przy głównej klatce schodowej w części środkowej budynku oraz przy klatce schodowej w skrzydle północnym, znajdują się pomieszczenia techniczne. Budynek posiada układ korytarzowy z główną komunikacją pionową, poprzez klatkę schodową i dwa dźwigi osobowe w części środkowej obiektu oraz dwie klatki schodowe ewakuacyjne: jedną na skraju skrzydła północnego, drugą na skraju skrzydła południowego. Konstrukcja nośna budynku w technologii wielkoblokowej. Ściany nośne w układzie poprzecznym, w rozstawie co 3,30 m. Fragmenty budynku, tj. klatki schodowe, szyby dźwigu, większe fragmenty parteru, wykonane w technologii tradycyjnej. Stropy z płyt prefabrykowanych i DZ 3.Ściany działowe oraz ścianki stanowiące obudowę bloków i pustaków wentylacyjnych z cegły dziurawki gr. 6 cm, otynkowane dwustronnie tynkiem gr. 2 cm. Ściany działowe z cegły dziurawki grubości 12 cm. Ściany osłonowe i ocieplenie konstrukcji z bloczków gazobetonowych. Ściany działowe w pomieszczeniach 345 i 450 z płyt GK o grubości ok. 8 cm. Stropodach z płyty żelbetowej. Schody wewnętrzne płytowe żelbetowe. Zestawienie powierzchni: powierzchnia zabudowy – ok. 1 260 m2 powierzchnia użytkowa /wewnętrzna/ – 7 369,12 m2 w tym: przyziemie – 1 246,25 m2 parter – 1 252,55 m2 I piętro – 1 214,90 m2 II piętro – 1 218,93 m2 III piętro – 1 220,77 m2 IV piętro – 1 215,72 m2 kubatura – ok. 317 000 m3 wysokość budynku – 22 m ilość kondygnacji (przyziemie, parter, I, II, II, IV piętro) – 6 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:  wydzielenie i zabezpieczenie placu budowy,  zamurowanie części otworu – witryna WZ1,  wykonanie instalacji wewnętrznej dźwiękowego sygnału ostrzegawczego [DSO]  demontaż istniejących hydrantów i montaż w ich miejscu nowych wraz z przemurowaniem fragmentów wnęk na hydranty,  wykonanie nowej instalacji hydrantowej w piwnicy wraz z zaworem pierwszeństwa, obejmującej w szczególności: ᴥ przebudowa istniejącego węzła wodomierzowego, ᴥ rozdzielenie instalacji wodociągowej w budynku na dwa niezależne systemy: - instalację wody bytowej, - instalację wodociągową do celów przeciwpożarowych  wydzielenie przeciwpożarowe przejść instalacyjnych w stropie między parterem i przyziemiem,  prace naprawcze w miejscy wykonywania ww. zakresu rzeczowego: tynkarskie, malarskie i wykończeniowe  uporządkowaniem terenu.  demontaż i utylizacja izotopowych czujek dymu – 153 sztuki  kontrola dostępu– montowana przy drzwiach klatek ewakuacyjnych i polegająca na zamontowaniu stacyjki dwupoziomowej, która włączona w obwód przerwowa dopływ prądu umożliwiając tym samym otwarcie, od zewnątrz, drzwi na klatki ewakuacyjne – 8 sztuk Przyjęte rozwiązania projektowe zawarte są w : - Projekcie budowlanym –plik[3] i [3.1] a w szczególności w: - Projekcie budowlanym -br. elektryczna – plik [5], - Projekcie wykonawczym instalacji p.poż. – plik [4] oraz - na rysunku A12-Zestawienie stolarki-witryn w kl. odporności ogniowej – plik [6]. UWAGA: Do obowiązków wykonawcy należy zabezpieczenie przed zabrudzeniem oraz uszkodzeniami mechanicznymi istniejących podłóg i posadzek na ciągach komunikacyjnych, z których Wykonawca będzie korzystał w czasie prowadzenia robót budowlanych. Prace prowadzone będą na terenie budynku Sanatorium , w którym, w okresie planowanego remontu zawieszona jest działalność statutowa. W trakcie wykonywania przedsięwzięcia budowlanego nie przewiduje się utrudnień, które mogłyby mieć wpływ na prowadzenie robót. Teren robót należy oddzielić odpowiednimi kurtynami antypyłowymi od pozostałej części obiektu. Zamawiający umożliwi Wykonawcy korzystanie z dźwigu osobowo-towarowego. 2.W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu Dokumentacji projektowej nazw producentów, znaków, nazw towarowych, pochodzenia, mających charakter poglądowy, a których wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, o których mowa w art. 29 ust. 3 upzp. bądź norm aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i ust. 3 upzp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 upzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej. W takim przypadku, do wykonawcy należy wykazanie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają co najmniej wymagania techniczne po kątem przydatności (funkcji jaką mają spełniać) i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji Projektowej. Zapis Polskie Normy użyty w Specyfikacjach należy rozumieć jako „Polskie Normy i ich odpowiedniki ”, których wymagania techniczne są zgodne z normami międzynarodowymi. W każdym miejscu w Dokumentacji projektowej, po każdym wyrazie wskazującym na konkretne wyroby, materiały lub urządzenia poprzez określenie nazwy producenta, znaku, nazwy towaru lub pochodzenia Zamawiający dodaje wyrazy: lub równoważny. Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych, których zastosowanie prowadzić będzie do zakładanego Dokumentacja projektową , końcowego efektu. Przez pojęcie równoważny Zamawiający rozumie zatem każdy inny materiał, wyrób, który spełnia podstawowe funkcje techniczne, w tym.m.in. wymagania w zakresie p.poż. stolarki, wytrzymałościowe i izolacyjne, użytkowe, funkcjonalne i estetyczne, co najmniej przywołanym w Dokumentacji projektowej . 3. W przypadku przywołania, w tym szczególnie na rysunkach, znaków towarowych, patentów lub nazwy producentów bezpośrednio lub pośrednio poprzez oznaczenie wyrobu czy systemu – to te zapisy należy traktować wyłącznie jako poglądowe, a których wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu. 4.Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres rzeczowy prac ujęty w Dokumentacji projektowej określony przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia objętego postępowaniem, bez względu na trudności i nie przewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji, przy uwzględnieniu warunków pracy w czynnym obiekcie o charakterze sanatoryjnym. Ewentualny brak w Orientacyjnym Przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie Doku¬mentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w umownej cenie. W przypadku wystąpienia, w trakcie prowadzenia robót, większej ilości robót niż wykazanej w jakiejkolwiek pozycji Orientacyjnego przedmiaru robót, jak również konieczność wykonania prac wynikających z przyczyn technologicznych, nawet, gdy nie zostały wcześniej przewidziane w jakimkolwiek dokumencie, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. 5. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane z realizacją zamówienia tj. : • z robót branży ogólnobudowlanej: murarskie • z robót branży elektrycznej: wszystkie czynności instalacyjne • z robót branży instalacji przeciwpożarowych: wszystkie czynności instalacyjne. Wykonywanie ww. czynności polegać ma na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r.- Kodeks Pracy Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę do wyżej wymienionych czynności powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku każdorazowej zmiany personalnej osób wykonujących ww. czynności Wykonawca jest zobowiązany bez wezwania do aktualizacji oświadczenia oraz przedłożenia odpowiedniej umowy/ów, 6. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia, w okresie 3lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót. 7. Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady fizyczne, dla całego przedmiotu zamówienia - minimum 60 miesięcy. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215110-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 3 000zł (słownie złotych: trzy tysiące ). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Polisa, gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 upzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN : BGK 0. Wrocław 55 1130 1033 0018 8182 1920 0004 adnotacją w tytule wpłaty : Wadium – dostosowanie do wymagań p.poż.-Etap II. Wadium wnoszone w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie _formach wykonawca wnosi do Zamawiającego przy czym, w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania w sekretariacie Dyrektora - pokój nr 19 , parter budynku głównego, w godzinach urzędowania. Wadium w innej niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie/formach wykonawca może również dołączyć do oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy , którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w punkcie XVIII. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i art.46 upzp. Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego Załącznik nr 2
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od przekazania, na stronie internetowej Zamawiającego, informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art.86 ust.5 upzp, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej- wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6. Wraz z oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku, kiedy wykonawca korzysta z Podmiotu udostępniającego zasoby („inny podmiot”) celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu – stosowne zobowiązanie tego Podmiotu udostępniającego- wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 i w oryginale. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP: dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak okoliczności powodujących wykluczenie wykonawcy z postępowania- wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP składają zgodnie z wymaganiami SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach