Przetargi.pl
Dostawę i montaż silnika stacjonarnego na jachcie s/y Dar Szczecina

Międzyszkolny Ośrodek Sportowy Euroregionalne Centrum Edukacji Wodnej i Żeglarskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 70-800 Szczecin, ul. Przestrzenna 21
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. (091) 46 00 319 , fax. (091) 46 00 319
  • Data zamieszczenia: 2013-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Międzyszkolny Ośrodek Sportowy Euroregionalne Centrum Edukacji Wodnej i Żeglarskiej
    ul. Przestrzenna 21 21
    70-800 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. (091) 46 00 319, fax. (091) 46 00 319
    REGON: 32060665700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.centrumzeglarskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Gminna placówka oświatowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawę i montaż silnika stacjonarnego na jachcie s/y Dar Szczecina
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia obejmuje 1 demontaż obecnej jednostki napędowej wraz ze zbędnymi instalacjami, 2 dostawę i montaż /wraz z uruchomieniem/ na jednostkę pływającą s/y Dar Szczecina Lc 18,01m, Bc 4,67m, T 3m, BRT 25 t, kadłub wykonany z drewna, poszycie diagonalne) fabrycznie nowego silnika głównego, napędowego z dobraną do niego przekładnią redukcyjną oraz pochwą wału, wałem, ułożyskowaniem, dławicą, składaną śrubą typu /feathering propeller/ - składana w chorągiewkę i poduszkami, wykonanie instalacji elektrycznej silnika wraz z instalacją ładowania akumulatorów. Zamawiający bierze pod uwagę dostawę i zamontowanie przegubu homokinetycznego z łożyskiem oporowym jak również wykonanie odpowietrzenia komory silnika z uwzględnieniem gabarytów komory silnika. 3 Wykonanie miski ściekowej na oleje pod silnikiem. 4 Wykonanie poboru paliwa do jednostki napędowej, zaakceptowanego przez PRS SA Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie niezbędne materiały i prace do prawidłowego zamontowania i uruchomienia jednostki roboczej a także ponowny montaż zabudowy wnętrza lub innych elementów zdemontowanych na czas prowadzenia prac. Wykonawca powinien przewidzieć ewentualną przebudowę komory silnika jeśli gabaryty jednostki napędowej nie będą pozwalały na jej zamontowanie w istniejącej przestrzeni oraz wykonanie wzmocnienia wyjścia wału z tylnicy jachtu wraz z /kielichem/ wzmacniającym ze stali nierdzewnej. Wykonawca powinien uwzględnić usługi zewnętrzne niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Specyfikacja techniczna silnika Typ silnika : Silnik Diesla, średnio obrotowy, bez systemu common rail. Cały układ powinien zapewniać prędkość marszową 7-8 węzłów w zwykłych warunkach żeglugowych, przy obrotach silnika mniejszych niż 2/3 maksymalnych, oraz prędkość maksymalną nie mniejszą niż 9,5 węzła. Układ napędowy powinien zapewnić możliwość manewrowania jachtem w zakresie maksymalnego momentu obrotowego. PARAMETRY Moc silnika min. 95 KM Obroty maksymalne: do 3000 obr / min 4 - suwowy z podwójnym układem chłodzenia, diesel Maksymalny moment obrotowy powinien być uzyskiwany już w miarę przy jak najniższych obrotach silnika. Maksymalny moment obrotowy powinien przyjmować wartość nie mniejszą niż 290 Nm STEROWANIE / REGULACJA Zamawiający dopuszcza sterowanie mechaniczne lub elektroniczne na jachcie znajduje się manetka wraz z cięgnami GABARYTY Gabaryty silnika należy dobrać do istniejącego miejsca. W innym przypadku należy uwzględnić przebudowę wnętrza w sposób zachowujący standard wykonania stolarki już istniejącej. W załączniku nr 6 ogólny plan komory silnika. FUNDAMENT Przekładnia zamontowana na silniku, silnik zamontowany na poduszkach na istniejącym fundamencie PALIWO Paliwo olej napędowy do samochodów osobowych. Należy przewidzieć system awaryjnego odcięcia paliwa, INSTALACJA ELEKTRYCZNA i ROZRUCH Instalacja elektryczna dwu przewodowa z izolowaną masą Rozruch elektryczny; uwzględnić możliwość skutecznego rozruchu awaryjnego /sprężynowy, hydrauliczny, mechaniczny, pnaumatyczny/ Napięcie 12 V Alternator 12 V w wersji morskiej, min 100 A z izolowaną masą, Instalacja ładowania podłączona do dwóch separatorów /na jachcie są dwa separatory uszkodzone/ SYSTEM OLEJOWY Miska olejowa, wymuszony system smarowania przez pompę. Silnik wyposażony w pompkę ręczną do wymiany oleju. SYSTEM CHŁODZENIA Chłodzenie wodą zaburtową czynnika właściwego poprzez wymiennik, wymuszony system chłodzenia przez pompę. FILTRY Filtr paliwa typu Duplex - podwieszone, z możliwością wymiany podczas pracy silnika i podłączenie istniejącego separatora Filtr wody zaburtowej istniejący Filtr powietrza PRZEKŁADANIA Przekładnia redukcyjno-nawrotna połączona z SG. Dobrana przekładnia powinna być kompatybilna z wybranym silnikiem, tak aby uzyskać optymalne obroty wału śrubowego dająca maksymalnie duży moment obrotowy na wale śruby napędowej, ŚRUBA NAPĘDOWA I WAŁ NAPĘDOWY Śruba napędowa minimum trzypłatowa, składana typu /feathering propeller/ - składana w chorągiewkę dobrana do jachtu i proponowanego silnika z przekładnią. Wał dobrany do proponowanej mocy silnika /na jachcie obecnie jest wał średnicy 35 mm i pochwa wału o średnicy wewnętrznej około 39mm/, PANEL KONTROLNY / TABLICE PRZYRZĄDÓW Dwie tablice przyrządów silnika / panele sterowania - tablica/panel zamontowana w pomieszczeniu nawigacyjnym wraz z okablowaniem na 12 V jako główna tablica. Uwzględnić wykorzystanie istniejącej tablicy. - tablica/ panel w okolicach sternika /odporna na działanie wody-możliwość zalewania/ wraz z okablowaniem na 12 V. umożliwiająca rozruch silnika z kokpitu z możliwością odłączenia podczas postoju w porcie w celu braku możliwości uruchomienia silnika przez osoby niepowołane, Tablice/panel powinny umożliwiać rozruch i gaszenie silnika poprzez przycisk lub stacyjkę, wskazywać podstawowe parametry, dane, liczniki i kontrolki silnika oraz posiadać sygnalizację dźwiękową i świetlną. Należy przewidzieć możliwość wyprowadzenia ręcznego, awaryjnego gaszenia silnika. Odległość tablicy / panelu przy kole sterowym od silnika głównego - tor kablowy o długości ok. 10 m -15 m. Odległość tablicy / panelu w pomieszczeniu nawigacyjnym od silnika głównego - tor kablowy o długości ok. 8 m -10m WARUNKI I CZAS PRACY Warunki silnik główny przystosowany do eksploatacji głównie w strefie klimatu umiarkowanego przy zachowaniu temperatury w siłowni od 5 do 70°C. Czas pracy Przewidywany czas pracy do 1000mth rocznie, silnik powinien być przystosowany zarówno do pracy ciągłej jak i przerywanej. GWARANCJA Minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące lub 3000 godzin od zamontowania i uruchomienia silnika na statku potwierdzonym serwisem technicznym serwisu. WYMAGANE DOKUMENTY, NARZĘDZIA Silnik powinien być dostarczony z dokumentacją w języku polskim /instrukcja obsługi, instrukcją serwisową, katalogiem części / oraz z kompletem niezbędnych narzędzi. Wykonawca powinien podać częstotliwość i zakres przeglądów dla zaproponowanego silnika, które wynikną podczas eksploatacji / maintenance / w okresie gwarancyjnym i późniejszym. Wykonawca przedstawi przed montażem zespołu analizę doboru minimalnej średnicy wału, doboru śruby napędowej, pochwy wału i rodzaju dławicy wraz z akceptacją PRS-u Wykonawca po dokonaniu ustawienia silnika poda wyniki pomiarów ustawienia linii wałów oraz wykaz zastosowanych przyrządów pomiarowych KLASYFIKATOR , ŚWIADECTWA UZNANIA Po dokonaniu montażu silnika, podzespołów, jego uruchomieniu oraz dokonania prób na wodzie wykonawca dostarczy dokumenty odbioru wystawione przez PRS dopuszczające bez uwag w/w układ napędowy do żeglugi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 421110000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.centrumzeglarskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach