Przetargi.pl
Dostawa nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Wiskitki pn.: Wsparcie systemu ratowniczo gaśniczego na obszarze Gminy Wiskitki w celu zwiększenia skuteczności działań ratowniczych i usuwania skutków zagrożeń naturalnych i poważnych awarii poprzez zakup specjalistycznego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP Wiskitki.

Ochotnicza Straż Pożarna w Wiskitkach ogłasza przetarg

  • Adres: 96-315 Wiskitki, ul. Żyrardowska 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 46 856 72 29
  • Data zamieszczenia: 2015-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ochotnicza Straż Pożarna w Wiskitkach
    ul. Żyrardowska 3 3
    96-315 Wiskitki, woj. mazowieckie
    tel. 46 856 72 29
    REGON: 01628711800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Stowarzyszenie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Wiskitki pn.: Wsparcie systemu ratowniczo gaśniczego na obszarze Gminy Wiskitki w celu zwiększenia skuteczności działań ratowniczych i usuwania skutków zagrożeń naturalnych i poważnych awarii poprzez zakup specjalistycznego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP Wiskitki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dostawa nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Wiskitki: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego samochodu ratowniczo gaśniczego z napędem 4x4. Masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 16.000 kg. Wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym. Wymagania norm PN EN 1846-1, PN EN 1846-2 wymagania Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r w sprawie wykazu wyrobów służących do zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia lub mienia, a także zasad wydania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania Dz. U. z 2007 r., Nr 143, poz. 1002), i Rozporządzenie zmieniające Dz.0 . Nr 85 poz. 553 z 2010 r. z późn. zm. Pojazd musi być wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno- ostrzegawcze, akustyczne i świetlne (minimum 4 punkty świetlne stroboskopowe lub LED, głośnik min. 200W), urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Pojazd wyposażony w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy. I wykonanie numerów operacyjnych. Pojazd musi być dodatkowo wyposażony: - w dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne; niebieskie (stroboskopowe lub LED) z przodu pojazdu; - falę świetlną LED na ścianie tylnej zabudowy, z 2 dodatkowymi światłami niebieskimi stroboskopowymi lub LED; - wszystkie urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze od jednego producent, i wykonanie numerów operacyjnych. Podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, spełniającym wymogi Euro 6. Moc silnika min. 200 kW. Skrzynia biegów manualna. Maksymalna wysokość całkowita- 3300mm; maks. wysokość górnej krawędzi najwyższej półki w położeniu roboczym (po wysunięciu lub rozłożeniu) lub szuflady. Nie wyżej niż 1800 mm od poziomu terenu lub podestów. Dostęp do wyżej położonego sprzętu ułatwiony przez zainstalowanie wysuwnych lub odchylanych podestów roboczych. Sprzęt rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia z zachowaniem ergonomii. Napęd 4x4 uterenowiony z przekładnią rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń szosowych i trenowych, (z możliwością odłączenia przedniego napędu), możliwość blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej i przedniej. Zawieszenie obu osi mechaniczne resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator przechyłów. Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy), kabina wyposażona w: klimatyzację; indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy; wywietrznik dachowy; niezależny układ ogrzewania i wentylacji; umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku; reflektor pogorzeliskowy zainstalowany na zewnątrz kabiny po prawej stronie; podest z 4 ładowarkami do radiotelefonów przenośnych Motorola GP 380+( 4 szt. radiotelefonów) oraz 4 ładowarkami do latarek Streamlight Survivor( 4 szt latarek) z wyprowadzonym niezależnym zasilaniem 12V min. 10 A, z układem zabezpieczającym, automatycznie odłączającym zasilanie ładowarek przy napięciu na zaciskach akumulatora poniżej 22,5 V, wraz z układem pomiarowym wskazującym aktualne napięcie na zaciskach akumulatora; poręcze lub uchwyty do trzymania w tylnej części kabiny. Dopuszczalne jest zamontowanie 4 szt. aparatów oddechowych nadciśnieniowe jednobutlowe w oparciach ławki tylnej kabiny. Mocowania w formie stelaża umożliwiającego samodzielne zakładanie aparatów bez ich wcześniejszego zdejmowania ze stelaża. Konstrukcja mocowań zgodna z wymaganiami KG-PSP i CNBOP. Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa: siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na rozdarcie i ścieranie; wszystkie fotele wyposażone w zagłówki; fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia. Instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V, z biegunem ujemnym na masie. - moc alternatora i pojemność akumulatorów musi zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. - przetwornica napięcia 24V / 12V. Instalacja wyposażona w główny wyłącznik prądu, odłączający wszystkie odbiorniki z wyjątkiem wymagających stałego zasilania. Pojazd musi być wyposażony w gniazdo (z wtyczką) do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego. W kabinie kierowcy musi być zamontowany radiotelefon, z dodatkowym głośnikiem i mikrofonem w przedziale autopompy. Radiotelefon będzie dostarczony przez zamawiającego. Pojazd musi być wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego. Dopuszcza się światło cofania jako sygnalizację świetlną. Kolor: elementy podwozia - czarne, ciemnoszare - błotniki i zderzaki - białe; kabina, zabudowa - czerwony (RAL 3000). Maksymalna prędkość na najwyższym biegu nie mniejsza niż 90 km/h. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu. Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach od - 25 st. C do+ 50 st. C. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać - przejazd min 400 km lub 5 godz. pracy autopompy . Silnik pojazdu powinien być przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy (np. temp) w czasie postoju min. 4 godz. Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych (wielosezonowe), na osi tylnej podwójne. Pełno wymiarowe koło zapasowe. Dopuszcza się brak stałego mocowania na pojeździe. Klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica. Pojazd wyposażony w wyciągarkę elektryczną o sile uciągu minimum 8 ton z liną o długości min 25m. Zaczep holowniczy z tyłu pojazdu typu Ringfeder ma służyć do holowania przyczep min 12 t., złącza elektryczne i pneumatyczne muszą współpracować z przyczepą. Przystawka odbioru mocy przystosowana do długiej pracy, z sygnalizacją włączenia w kabinie kierowcy. Układ hamulcowy pneumatyczny pojazdu wyposażony w układ ABS z możliwością odłączenia podczas jazdy w terenie. Lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane i regulowane. ZABUDOWA POŻARNICZA: Zabudowa musi być wykonana z materiałów odpornych na korozję (stal nierdzewna, aluminium i kompozyt). Wewnętrzne poszycia skrytek wykonane z anodowanej gładkiej blachy aluminiowej. Po 3 skrytki na bokach pojazdu( w układzie 3+3+1). Dach zabudowy musi być wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym, na podeście zamontowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajność działka 800-1600 dm3 /min. Na dachu skrzynia wodo- i pyłoszczelna wykonana z blachy aluminiowej, uchwyty na węże ssawne, bosak. Drabina do wejścia na dach, umieszczona po prawej stronie, musi być wykonana z materiałów nierdzewnych, składana na czas transportu. Stopnie w wykonaniu antypoślizgowym, w górnej części drabinki poręcze ułatwiające wchodzenie. Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. Dopuszcza się zastosowanie zamknięcia przedziału autopompy w formie klapy uchylnej do góry. Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie włączane automatycznie po otwarciu drzwi skrytki. W kabinie kierowcy powinna być zainstalowana sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i wysunięcia lub odchylenia podestów roboczych. Pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie. Oświetlenie powierzchni dachu włączane z przedziału autopompy. W kabinie musi być zainstalowany włącznik do załączania oświetlenia zewnętrznego. Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej oraz posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięciem z prowadnic). Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza. Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. Zbiornik wody musi być wykonany ze stali nierdzewnej lub kompozytu usytuowany wzdłużnie, wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację. z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. - pojemność minimum 2,5 m3 - zbiornik musi być zawieszony na ramie zabudowy elastycznie (np. na elementach metalowo-gumowych). Zbiornik musi być wyposażony w dolny otwór umożliwiający czyszczenie o średnicy 75mm. Zbiornik powinien posiadać właz rewizyjny. Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10 % pojemności zbiornika wody - wykonany z kompozytu lub stali nierdzewnej odpornej na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów, -zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację, -napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w przedziale zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Autopompa dwustopniowa, dwuzakresowa, - o wydajności min. 2400 1/min - przy ciśnieniu 0,8 MPa - głębokości ssania 1,5 m Dla wysokiego ciśnienia pompy parametry nominalne powinny wynosić min. : Q = 250 1/min. przy ciśnieniu 4 MPa. Autopompa musi umożliwiać jednoczesne podawanie wody ze stopnia niskiego i wysokiego ciśnienia. Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób aby, parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m. Samochód musi być wyposażony w co najmniej I wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża, - zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna, napęd elektryczny, korbę umożliwiającą awaryjne zwijanie węża. Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min. - dwóch nasad tłocznych wielkości 75 - zlokalizowanych z tyłu pojazdu, po bokach w zamykanych schowkach - wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia. - działka wodno-pianowego. Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika samochodu. Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające, umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 60 s. W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy: - manowakuometr, - manometr niskiego ciśnienia, - manometr wysokiego ciśnienia, - manometr linii napełniania hydrantowego, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - miernik prędkości obrotowej wału pompy, - regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - wyłącznik silnika pojazdu, - licznik motogodzin pracy autopompy, - kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnika - dopuszcza się jedną kontrolkę sygnalizującą pracę silnika w stanie awaryjnym. W przypadku umieszczenia w przedziale autopompy wyłącznika do uruchamiania silnika pojazdu, uruchomienia silnika z przedziału autopompy powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów. Zbiornik wody musi być wyposażony w nasadę 75 z zaworem do napełniania z hydrantu (wlot do napełniania powinien mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika) oraz automat, zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną. Autopompa wyposażona w elektroniczny system sterowania, umożliwiający ręczną regulację ciśnienia pracy, oraz automatyczny układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia. Układ wodno-pianowy wyposażony w dozownik środka pianotwórczego umożliwiający uzyskanie stężeń w zakresie od 3% - 6% , w całym zakresie pracy autopompy. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów (stal nierdzewna i stopy brązu). Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie. Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy i autopompę przed zamarzaniem w temperaturze do - 25 st. C., działający niezależnie od pracy silnika. Na wlotach ssawnych i do napełniania zbiornika muszą być zamontowane elementy zabezpieczające przed przedostaniem się do układu wodno-pianowego zanieczyszczeń stałych, gwarantujące bezpieczną eksploatację autopompy. Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy zabudowany na stałe w samochodzie z najaśnicami. Wysokość min. 4,5 m od podłoża z możliwością sterowania najaśnicami w pionie (Agregat prądotwórczy będzie dostarczony przez Zamawiającego). Na dachu pojazdu wykonać mocowanie do drabiny typu DlOW. Wykonać mocowania w skrytkach sprzętowych na sprzęt dostarczony przez Zamawiającego. Wymagany okres gwarancji: a) gwarancja podstawowa na samochód: minimum 24 miesiące; b) gwarancja na zabudowę pożarniczą: minimum 24 miesiące; c) gwarancja na podzespoły: zgodnie z gwarancją ich producenta. Maksymalny - realny okres gwarancji 60 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341442103
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji na zabudowę pożarniczą
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://wiskitki.bip.net.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach