Przetargi.pl
Dostawa i montaż instalacji klimatyzacji w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Trzebież

NADLEŚNICTWO TRZEBIEŻ ogłasza przetarg

  • Adres: 72-004 Tanowo, Zalesie 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 312 69 83
  • Data zamieszczenia: 2024-07-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: NADLEŚNICTWO TRZEBIEŻ
    Zalesie 1
    72-004 Tanowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 312 69 83
    REGON: 810539002
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://trzebiez.szczecin.lasy.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa i montaż instalacji klimatyzacji w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Trzebież
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie kompletnej instalacji klimatyzacji wraz z instalacją zasilającą, sterującą i odprowadzenia skroplin w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Trzebież w miejscowości Trzebież, Zalesie 1, działka nr ewid. 535/2, gmina Police.Wszelkie roboty budowlane związane z ww. dostawą mają w tym przypadku charakter robót towarzyszących i niezbędnych z punktu widzenia montażu urządzeń. Szczegółowe wymagania techniczne, eksploatacyjne oraz standardy stawiane przez Zamawiającego zostały zawarte w Szczegółowym Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ „dokumentacja techniczna”, na który składa się:- projekt wykonawcy – branża sanitarna, instalacja klimatyzacji;- projekt wykonawczy – branża elektryczna, instalacja elektryczna zasilania klimatyzatorów; - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – klimatyzacja;- przedmiary robót – mające charakter pomocniczy i nie mogące stanowić wyłącznej podstawy do wyceny oferty. Ilości poszczególnych rodzajów prac wskazane w przedmiarze robót są wielkościami orientacyjnymi, a rozbieżność tych ilości w stosunku do stanu zastanego na obiekcie nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego.Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie siedziba Nadleśnictwa Trzebież.We wszystkich miejscach SWZ (w tym w OPZ stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ), w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Z uwagi na powyższe przyjmować należy, iż Zamawiający w każdym przypadku, o którym mowa powyżej określonym w SWZ (w tym w OPZ stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) oznacza takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1) pkt 8) PZP.Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.Zamawiający wymaga udzielenia na wykonany przedmiot zamówienia gwarancji jakości oraz rękojmi za wady, na okres min. 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych. Gwarancja stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Zasady oceny ofert opisane w pkt. 16 SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 3 500 zł.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiębiorczościWadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska S.A. nr rachunku: 23 1600 1462 1016 7990 0000 0010 z dopiskiem: np. wadium – klimatyzacja lub podaniem znaku sprawy. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 11.2. ppkt 2)-4) SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt 11.2. ppkt 2)-4) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja, poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/ zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/ poręczenie to zostało wystawione (zob. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020r. sygn. akt KIO 970/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020r. sygn. akt KIO 662/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020r. sygn. akt KIO 1183/20; uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021r. sygn. akt KIO/KD 6/21.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.3) sytuacji ekonomicznej i finansowejZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolności ekonomicznej i finansowej.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):- zrealizował co najmniej 2 dostawy (przy czym przez jedną dostawę rozumieć należy dostawy wykonane na podstawie jednej umowy) wraz z montażem instalacji klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej* o łącznej wartości co najmniej 150 000 zł brutto, przy czym jedna z nich musi być o wartości minimum 100 000 złotych brutto.Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem, jeżeli zrealizowali wymagane zamówienie nie tylko w ramach dostawy z montażem, ale również roboty budowlanej (dopuszczalne również w formule zaprojektuj i wybuduj).*Przez pojęcie budynku użyteczności publicznej Zamawiający rozumie budynek o kategorii zgodnej z §3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225 ze zm.), a mianowicie: „budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym lub wodnym śródlądowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny”.b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:- co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia tj. w zakresie budowy instalacji wodnej i kanalizacyjnej.W stosunku do każdego z ww. uprawnień Zamawiający akceptuje również odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt 7.1. ppkt 4) winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach