Przetargi.pl
Dostawa ambulansu drogowego typu C wraz z wyposażeniem

Szpital Średzki Serca Jezusowego spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 63-000 Środa Wielkopolska, Żwirki i Wigury 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 285 40 31
  • Data zamieszczenia: 2023-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Średzki Serca Jezusowego spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    Żwirki i Wigury 10
    63-000 Środa Wielkopolska, woj. wielkopolskie
    tel. 61 285 40 31
    REGON: 000308560
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalsredzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa ambulansu drogowego typu C wraz z wyposażeniem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa przez Wykonawcę jednego, fabrycznie nowego (rok produkcji minimum 2022) ambulansu sanitarnego typu „C” z zabudową medyczną oraz wyposażeniem – noszami głównymi z transporterem i krzesełkiem transportowym na potrzeby Szpitala Średzkiego Serca Jezusowego spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.2. Ambulans wykorzystywany będzie do realizacji specjalistycznych świadczeń medycznych, a więc musi spełniać wymagania, o których mowa w art. 36 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1720 ze zmianami) - Zespół ratownictwa medycznego jest wyposażony w specjalistyczny środek transportu sanitarnego, spełniający cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane. 3. Ambulans musi spełniać wymagania określone w aktualnych Polskich Normach przenoszących normy europejskie: PN-EN 1789:2021-02 „Pojazdy medyczne i ich wyposażenie. Ambulanse drogowe" dla typu ambulansu lub równoważnej (tzn. spełniającej cechy techniczne i jakościowe określone we wskazanej normie).4. Nosze główne z transporterem dostarczone wraz z ambulansem muszą spełniać wymagania określone w aktualnych Polskich Normach przenoszących normy europejskie: PN-EN 1865-1+A1:2015-08 ”Urządzenia do przenoszenia pacjenta stosowane w ambulansach drogowych - Część 1: Ogólne systemy noszy i urządzenia do przenoszenia pacjenta” lub równoważnej (tzn. spełniającej cechy techniczne i jakościowe określone we wskazanej normie).5. Zamawiający informuje, iż w przypadku powoływania się na jakiekolwiek normy przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazuje, że dopuszczalne są rozwiązania równoważne. W przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm (pkt. 3 i 4) Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane dostawy nie są zgodne wprost z normami, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że Wykonawca udowodni Zamawiającemu wraz z ofertą, że oferowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca oferując rozwiązania równoważne musi mieć na uwadze to, że takie rozwiązanie powinno spełniać zakresy parametrów, o których mowa w przywołanych normach. 6. Ambulans musi być dostarczony jako skompletowany, przeznaczony dla krajów europejskich i ruchu prawostronnego.7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym: minimalne wymagane parametry techniczne ambulansu oraz jego wyposażenia zawiera załącznik nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia. Ponadto załącznik zawiera parametry fakultatywne, które są punktowane w ramach przyjętych kryteriów oceny ofert. 8. Ambulans musi spełniać wymagania wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zmianami) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy, w tym: Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2022 ze zmianami).9. Dostarczony pojazd musi posiadać świadectwo homologacji typu WE dla pojazdu skompletowanego, wydane na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1475 ze zmianami), na ambulans sanitarny oraz zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych urządzeń technicznych przeznaczonych do takich pojazdów, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające Dyrektywę 2007/46/WE.10. Ambulans będzie dostarczony z oznakowaniem, zgodnym z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2019 r. w sprawie oznaczenia systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz wymagań w zakresie umundurowania członków zespołów ratownictwa medycznego (Dz. U z 2019 r., poz. 2487) – szczegóły dotyczące oznakowania zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu umowy. 11. Zamawiający nie dopuszcza dostawy ambulansu i wyposażenia powystawowego, będącego wcześniej w eksploatacji, regenerowanego.12. Pojazd musi spełniać wymagania aktualnie obowiązujących norm emisji spalin i hałasu. 13. W dniu dostawy przedmiotu zamówienia, Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty wskazane w projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 5 do SWZ).14. Miejscem odbioru przedmiotu zamówienia będzie siedziba Zamawiającego. Wykonawca może dostarczyć przedmiot zamówienia na kołach. 15. Wykonawca przekaże Zamawiającemu ambulans ze zbiornikiem paliwa napełnionym powyżej stanu ,,rezerwy”.16. Po dostarczeniu kompletnego ambulansu wraz z wyposażeniem oraz wszelkimi wymaganymi dokumentami, Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym w trakcie procesu rejestracji ambulansu. W szczególności zobowiązany będzie do uzupełnienia wszelkich dokumentów wymaganych przez instytucje państwowe (właściwy Wydział Komunikacji, właściwą Państwową Inspekcję Sanitarną, Narodowy Fundusz Zdrowia).17. Najpóźniej w dniu odbioru ambulansu Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia instruktażu obsługi dla personelu medycznego w zakresie działania oraz obsługi i konserwacji ambulansu i jego wyposażenia oraz przeszkolenia wskazanych pracowników Zamawiającego w zakresie obsług technicznych, eksploatacji, napraw.18. Płatność za realizację przedmiotu zamówienia odbędzie się na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, dostarczonej do Zamawiającego po dokonaniu odbioru przedmiotu umowy:a) faktura VAT zostanie wystawiona przez Wykonawcę i dostarczona do Zamawiającego lub przekazana drogą elektroniczną, na adres e-mail: sekretariat@szpitalsredzki.pl lubb) zgodnie z zapisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 roku o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1166) za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania. 19. Wykonawca zapewni gwarancję na przedmiot zamówienia w wymiarze:1) minimalny okres gwarancji na pojazd bazowy, bez ograniczenia przebiegu (limitu km)- 24 miesiące,2) okres gwarancji na powłokę lakierniczą - 24 miesiące,3) okres gwarancji na perforację nadwozia - 60 miesięcy,4) okres gwarancji na zabudowę specjalistyczną ambulansu, nosze główne z transporterem, krzesełko transportowe oraz pozostałe wyposażenie zamontowane w ambulansie - 24 miesiące.20. Bieg terminu wszystkich gwarancji rozpoczyna się od daty odbioru przez Zamawiającego kompletnego pojazdu zaadaptowanego na ambulans, potwierdzonego podpisanym protokołem odbioru.21. Wykonawca zapewni autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny dla pojazdu bazowego na terenie Polski, w autoryzowanej stacji obsługi (ASO) oferowanej marki ambulansu.22. Wykonawca zapewni autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny dla sprzętu medycznego na terenie Polski.23. Ubezpieczenie ambulansu oraz wyposażenia jest po stronie Zamawiającego.24. Przedmiot zamówienia stanowiący wyrób medyczny musi spełniać wymagania określone w ustawie z dnia z dnia 07 kwietnia 2022 roku o wyrobach medycznych (t. j. Dz. U. 2022 r., poz. 974).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34114121-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium, w wysokości 3 000,00 złotych (trzy tysiące złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 ze zmianami).4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez ZamawiającegoBank PKO BPnr rachunku: 22 1440 1101 0000 0000 1584 9045z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu „„Dostawa ambulansu drogowego typu C wraz z wyposażeniem” nr postępowania ZP/3/23.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.6. Wadium wnosi się na cały okres związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.7. Zamawiający uzna wymóg wniesienia wadium za spełniony jeżeli:1) przed upływem terminu składania ofert rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium (w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu),2) dokument wadium będzie zawierał co najmniej elementy wymienione w ust. 8 poniżej i jego oryginał zostanie złożony zgodnie z zasadami wskazanymi w ust. 5 przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wadium w formie innej niż pieniężna).8. Dokument wadium winien zawierać co najmniej następujące elementy:1) nazwę i dokładny adres gwaranta (poręczyciela),2) określenie nazwy postępowania, dla którego wystawiany jest dokument,3) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do nieodwołalnej i bezwarunkowej, na pierwsze żądanie, wypłaty beneficjentowi (Zamawiającemu) oznaczonej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości ustalonego wadium, w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy,4) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłacenia pełnej kwoty wadium w terminie nie dłuższym niż 21 dni licząc od otrzymania od Zamawiającego pierwszego pisemnego wezwania do zapłaty,5) okres ważności wadium - który musi pokrywać się z terminem związania ofertą wskazanym w SWZ,6) wskazanie, że do rozstrzygania wszelkich sporów zastosowanie będzie miało prawo polskie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Nie określa się.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Nie określa się.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Nie określa się.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej dwie dostawy ambulansów drogowych typu C wraz z zabudową medyczną o wartości minimum 300 000,00 zł brutto każda dostawa.W ramach wykazania doświadczenia Zamawiający nie wymaga aby w zakres każdej z dostaw wchodziła dostawa noszy z transporterem oraz krzesełka transportowego. Doświadczenie nie podlega sumowaniu tzn. całość doświadczenia musi wykazać jeden Wykonawca – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub też w przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby podmiotu trzeciego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-31

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach