Przetargi.pl
„Czyszczenie na mokro ulic gminnych na terenie gminy Góra Kalwaria” (II)

GMINA GÓRA KALWARIA ogłasza przetarg

  • Adres: 05-530 Góra Kalwaria, ul. 3 Maja 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 4843430
  • Data zamieszczenia: 2023-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GÓRA KALWARIA
    ul. 3 Maja 10
    05-530 Góra Kalwaria, woj. mazowieckie
    tel. 22 4843430
    REGON: 013271134
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gorakalwaria.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Czyszczenie na mokro ulic gminnych na terenie gminy Góra Kalwaria” (II)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zadanie będzie polegało na dwukrotnej usłudze mycia ulic na mokro.Czyszczenie na wskazanych drogach gminnych (z wyłączeniem dróg gruntowych) zlokalizowanych w terenie Gminy Góra Kalwaria. Długość dróg gminnych podlegających czyszczeniu na mokro wynosi 94.241 m i powierzchni 510.613 m2. – zgodnie z załącznikiem „A”.2. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego informowania Zamawiającego o uszkodzeniach lub innych nieprawidłowościach w trakcie realizacji zamówienia.3. Zamawiający wymaga w celu realizacji zdania aby wykonawca dysponował - zamiatarką małą -zamiatarką dużąW zależności od czyszczonej powszechni należy dostosować wielkość i rodzaj zamiatarki. Czyszczeniem objęte są ulice na całej długości oraz szerokości, łącznie z miejscami postojowymi zlokalizowanymi na jezdni, zatokami parkingowymi oraz zatokami autobusowymi przylegającymi do danej ulicy, powierzchnie skrzyżowań (pasy włączenia i wyłączenia), wysepki, ronda, powierzchnie wyłączone z ruchu, krawężniki.Pojazdy powinny poruszać się i manewrować w sposób uniemożliwiający ich wyprzedzanie i omijanie. W przypadku powodowania zatorów w ruchu kołowym, kierujący zamiatarką powinien w miarę możliwości zjechać pojazdem na pobocze lub zatokę autobusową i umożliwić rozładowanie zatoru. Ocena warunków ruchowych i sposobu zachowania pozostaje w gestii kierującego pojazdem doświadczonego operatora. W zakres prac wchodzi usuwanie m.in. kamieni, piasku, liści, śmieci itp. zalegających na całej długości oraz szerokości pasa drogi. Wykonawca zobowiązany jest do oczyszczenia każdej powierzchni pasa drogi wskazanej przez zamawiającego niezależnie od stopnia wielkości występującego zanieczyszczenia4. Wykonawca zobowiązany jest do oczyszczania jezdni.Szczególną ostrożnością i starannością powinien wykazać się wykonawca przy oczyszczaniu powierzchni wykonanych z kostki brukowej, którą należy oczyszczać pod odpowiednim ciśnieniem z uwagi na ryzyko wypłukania spoin. Przy oczyszczaniu należy uważać na wierzchnia warstwę kostki, aby nie spowodować osłabienia jej struktury w co w rezultacie może doprowadzić do zmniejszenia odporności na działanie czynników zewnętrznych. W zależności od zabrudzeń jakie występują Wykonawca musi odpowiednio dobrać sposób usuwania zabrudzeń. Wykonawca sam dobiera metody skutecznie usuwając zabrudzenia, chwastów , przerostów traw i odpowiada za jakość wykonanych prac.5. Rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienia – poprzez zgłoszenie od Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć realizację w terminie min. 2 dni i max 3 dni roboczych.Dopuszczalne jest czyszczenie w godzinach nocnych, zaś niedopuszczalne w godzinach szczytu Za godziny szczytu rozumie się godziny od 6:30 do 9:00 oraz od 14:00 do 17:00.Mycie odbywać się powinno poza porą deszczową.6. Czyszczenie nawierzchni polega na myciu na mokro nawierzchni asfaltowych dróg w celu usunięcia zanieczyszczeń w postaci kurzu, piasku, pyłu i innych drobnych nieczystości, w celu ograniczenia zapylenia powietrza na obszarach zabudowanych. Bezpyłowe oczyszczanie, zamiatanie mechaniczne na mokro, ze zraszaniem musi gwarantować uzyskanie efektu dokładnie oczyszczonej jezdni, pasów przy krawężnikach oraz wokół wysepek rozdzielających jezdnie. Na odcinkach gdzie nie występują krawężniki, oczyszczeniu podlega utwardzona nawierzchnia jezdni na całej szerokości. Na czyszczonej jezdni nie może być śladów przejazdu w postaci pasów nie zebranych zanieczyszczeń. Zabrane zanieczyszczenia muszą być na bieżąco wywożone i utylizowane. Wykonawca staje się wytwórcą wszystkich odpadów powstałych w wyniku realizacji zamówienia, a sposób gospodarowania nimi musi być zgodny z przepisami obowiązującej w czasie realizacji zamówienia ustawie o odpadach (Dz. U. 2022 poz. 699) oraz ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2021 poz. 888) W przypadku braku dostępności pasa drogi do oczyszczania w wyznaczonym czasie (prace remontowe, inwestycje budowlane, parkujące pojazdy), Wykonawca jest zobowiązany zgłosić Zamawiającemu jakie odcinki dróg i z jakiego powodu nie zostały oczyszczone oraz przystąpić do wykonania prac niezwłocznie po uzyskaniu dostępności tych odcinków jak również zgłosić zakończenie realizacji przedmiotowych prac, niezwłocznie po ich wykonaniu. Wszelkie konsekwencje wynikające z niedokładności wykonania prac oraz uszkodzeń nawierzchni terenów oczyszczanych i mienia znajdującego się w obszarze mycia spowodowane przez sprzęt mechaniczny ponosić będzie Wykonawca, zarówno w stosunku do Zamawiającego jak i osób trzecich. Materiały stosowane przy oczyszczaniu nawierzchni: Woda wodociągowa – zabrania się stosować wody z rzeki i innych zbiorników stałych. Koszty wody oraz środków myjących ponosi wykonawca. Sprzęt Pojazdy, którymi wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia muszą być sprawne technicznie przez cały okres przedmiotu zamówienia. Pojazdy muszą być wyposażone w ostrzegawcze oświetlenie błyskowe koloru żółtego/pomarańczowego w tym zespoloną lampę sygnalizacyjną np. na dachu kabiny. Pojazdy muszą być wyposażone w urządzenie GPS w celu rejestracji przejazdu zamiatanych ulic. Wykonawca do oczyszczania nawierzchni może używać jedynie zamiatarek wyposażonych w szczotki mechaniczne ze zraszaczem, zasobniki na wodę oraz system taśmowy, który będzie zbierał zanieczyszczenia z nawierzchni ulic. W sytuacji awarii Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dodatkowy sprzęt tak aby został wykonany przedmiot zamówienia. Zamiatarka powinna posiadać minimum trzy szczotki, pierwsza ze szczotek powinna być wykonana z twardych elementów czyszczących i służących do zdrapywania oraz usuwania zanieczyszczeń przylegających do czyszczonej warstwy. Druga szczotka powinna posiadać miękkie elementy czyszczące i służyć do zamiatania. Natomiast trzecia powinna być zamontowana z tyłu zamiatarki w celu zebrania zanieczyszczeń. Należy używać wyłącznie szczotek wyposażonych w urządzenia odpylające i ze zraszaczem. Zastosowany wariant technologiczny oraz ilość wody zużytej do zraszania musi gwarantować, że podczas zabiegu zamiatania nie będzie następowało wzniecanie pyłów. 1) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90.61.00.00-62) Oferowane usługi muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego oraz zostać wykonane zgodnie z wszelkimi obowiązującymi aktami prawnymi, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.3) Miejsce świadczenia usługi: Góra Kalwaria (teren Miasta i Gminy)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów.c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.d) Zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia,tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 1 usługę, polegającą na usłudze utrzymania czystości terenów publicznych zawierającą w swym zakresie mechaniczne zamiatanie ulic lub usługę mechanicznego zamiatania na kwotę min. 150.000 brutto. (w przypadku, jeżeli wartość zamówienia wyrażona została w ofercie, w walucie obcej – równowartość tej kwoty w zł. brutto wg średniego kursu NBP z dnia złożenia oferty) w ramach jednej usługi.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane warunki mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców. Zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunków przez Wykonawców ubiegających się wspólnieo udzielenie zamówienia.2) Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach