Przetargi.pl
Część 1- usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym - z wyłączeniem pojazdów przewożących towary niebezpieczne Część 2- usuwanie pojazdów przewożących towary niebezpieczne z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, Łączności
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 552353536, , fax. 552393334
  • Data zamieszczenia: 2019-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    Łączności 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 552353536, , fax. 552393334
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Część 1- usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym - z wyłączeniem pojazdów przewożących towary niebezpieczne Część 2- usuwanie pojazdów przewożących towary niebezpieczne z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Część 1- usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym - z wyłączeniem pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Część 2- usuwanie pojazdów przewożących towary niebezpieczne z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. Przedmiot główny: CPV: 50.11.81.10-9 Nazewnictwo wg CPV: Usługi holownicze Przedmioty dodatkowe: CPV: 98.35.11.00-9 Nazewnictwo wg CPV: Usługi parkingowe Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług usuwania pojazdów z terenu miasta Elbląga oraz prowadzenia parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów w granicach administracyjnych miasta Elbląga z możliwością składania ofert częściowych na poszczególne zadania: Część 1 - usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym - z wyłączeniem pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Część 2 - usuwanie pojazdów przewożących towary niebezpieczne z terenu miasta Elbląg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert częściowych. Oferty należy składać ODDZIELNIE na część 1 i część 2 zamówienia. 2. Wymagania i warunki wykonania zamówienia dotyczące części 1 i części 2: 1) Usuwanie pojazdów z dróg zgodnie z zasadami sztuki i przy ścisłym przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i przepisów prawa, na podstawie dyspozycji uprawnionych podmiotów w oparciu o art. 50a i 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. 2) Współdziałanie z podmiotami uprawnionymi do wydawania dyspozycji usunięcia pojazdów z dróg na terenie miasta Elbląg w zakresie realizacji dyspozycji usunięcia pojazdu, w szczególności Strażą Miejską i Policją. 3) Przewiezienie pojazdów w stosunku, do których wydana została dyspozycja ich usunięcia na parking prowadzony przez Wykonawcę, a w tym: a) dojazd do miejsca, z którego pojazd ma być usunięty w maksymalnym czasie do 30 minut, w przypadku usuwania pojazdu o dmc powyżej 16 t w czasie nie dłuższym niż 60 minut, b) załadunek pojazdu, zabezpieczenie przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą w czasie transportu, c) rozładunek pojazdu na parkingu, d) ustawienie pojazdu na parkingu w sposób gwarantujący jego bezpieczne parkowanie. 4) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia przy użyciu sprzętu specjalistycznego przystosowanego do usunięcia każdego pojazdu, dopuszczonego do ruchu, posiadającego ważne badania techniczne oraz oznakowanego właściwie dla wykonywanej działalności. 5) Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia, sprzętem wymienionym w Wykazie narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, złożonym w przedmiotowym postępowaniu dla każdej z części zamówienia, zgodnie z ZAŁĄCZNIKIEM NR 7 do SIWZ. Kopia wymienionego ZAŁĄCZNIKA NR 7 będzie załącznikiem do zawartej umowy. Zmiana sprzętu wymienionego w Wykazie narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych może nastąpić na sprzęt o parametrach równoważnych lub lepszych. 6) W okresie obowiązywania zamówienia potencjał techniczny sprzętu wymieniony w Wykazie narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dla każdej z części zamówienia złożonym w przedmiotowym postępowaniu, nie może ulec zmniejszeniu. 7) Używanie innego sprzętu niż wskazanego w złożonej ofercie wymaga uzyskania zgody Zamawiającego. 8) Uporządkowanie miejsca, na którym znajdował się przeznaczony do usunięcia pojazd poprzez usunięcie z drogi elementów pojazdu, tj. np. szkła, plastyku, części metalowych powstałych w wyniku zdarzenia (z wyłączeniem działań z zakresu chemicznego i ekologicznego, tj. m. in. takich do których niezbędne jest zastosowanie specjalistycznych środków absorpcyjnych). 9) Powiadomienie zarządcy drogi lub Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego o konieczności usunięcia odpadów powstałych w wyniku zdarzenia innych niż wymienionych w poz. 8). 10) Prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego z przeznaczeniem na parkowanie pojazdów usuwanych z terenu miasta Elbląg, usługa obejmuje: a) zabezpieczenie pojazdu i rzeczy, które w nim się znajdują przed uszkodzeniem, kradzieżą, dewastacją, b) odpowiednie zabezpieczenie: – dla części 1 zamówienia: motocykli, motorowerów oraz pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi, – dla części 2 zamówienia: pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi, poprzez co najmniej przykrycie pojazdów plandekami bądź folią, c) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich przemieszczeniach pojazdów przechowywanych na parkingach, d) udzielanie pomocy rzeczoznawcom przy wykonywaniu oględzin, e) umożliwienie osobom upoważnionym, w szczególności przedstawicielom Zamawiającego, dokonywanie oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu, f) wydanie pojazdu na podstawie „Zlecenia do demontażu” okazanego przez uprawnioną osobę, upoważnioną w imieniu prowadzącego Stację Demontażu Pojazdów, g) przygotowanie pojazdów, wobec których orzeczono przepadek na rzecz Gminy Miasto Elbląg, umożliwiające ich sprawny załadunek przez przedsiębiorcę świadczącego usługi utylizacji pojazdów, h) w przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu, pisemne powiadomienie lub e-mail o nieodebraniu pojazdu Zamawiającego oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, nie później niż trzeciego dnia: 1) od upływu 3 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu zgodnie z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym, 2) od upływu 6 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu zgodnie z art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym. i) wydanie pojazdu właścicielowi (osobie uprawnionej) na podstawie zezwolenia na odbiór pojazdu wydanego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu - w przypadku usunięcia, pojazdu w trybie art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym. j) bezpłatne przechowywanie pojazdów usuniętych w trybie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym do dnia, w którym pojazd przejdzie na własność Gminy Miasto Elbląg (tj. po 6 miesiącach od dnia usunięcia pojazdu). 11) Doba parkingowa rozpoczyna się z chwilą umieszczenia pojazdu na parkingu. 12) Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi przechowywania pojazdów na parkingu wyposażonym zgodnie z opisem w Wykazie narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych złożonym w przedmiotowym postępowaniu dla każdej z części zamówienia, zgodnie z ZAŁĄCZNIKIEM NR 7 do SIWZ. 13) W okresie obowiązywania umowy zawartej w przedmiotowym zamówieniu liczba miejsc postojowych zaoferowana przez Wykonawcę nie może ulec zmniejszeniu, a lokalizacja parkingu nie może ulec zmianie bez zgody Zamawiającego. 14) Zamawiający wymaga co najmniej 40 miejsc postojowych dla pojazdów do 3,5 t i co najmniej 3 miejsc postojowych dla pojazdów powyżej 3,5 t dla części 1 zamówienia oraz co najmniej 2 miejsc postojowych dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne dla części 2 zamówienia. Liczba miejsc postojowych dla pojazdów do 3,5 t stanowi jednocześnie jedno z kryteriów oceny ofert dla części 1 zamówienia oraz liczba miejsc postojowych dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne stanowi jedno z kryteriów oceny ofert dla części 2 zamówienia, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty najkorzystniejszej dla każdej z części zamówienia. 15) Przyjmowanie od właściciela lub osoby, która dysponowała pojazdem na podstawie innego niż własność tytułu prawnego – w imieniu i na rzecz Zamawiającego opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu na parkingu oraz za odstąpienie od ich usunięcia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie stawkami określonymi w uchwale Rady Miejskiej w Elblągu w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów oraz za odstąpienie od ich usunięcia, zgodnie z ZAŁĄCZNIKIEM NR 9 do SIWZ. 16) Właściwe zabezpieczenie środków finansowych pobranych na rzecz Zamawiającego. 17) Odstąpienie od czynności usunięcia pojazdu, jeżeli przed wydaniem dyspozycji lub w trakcie usuwania ustaną przyczyny jego usunięcia. 18) Świadczenie usług w sposób ciągły, w systemie 24 h, 7 dni w tygodniu, z zapewnieniem całodobowej łączności telefonicznej. 19) Prowadzenie przez Wykonawcę wyodrębnionej ewidencji księgowo - finansowej dla opłat, o których mowa w poz. 15) zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. 20) Prowadzenie odrębnej ewidencji dla pojazdów odholowanych i przyjętych na parking, które zostały odebrane przez właścicieli i nieodebranych w ustawowym terminie. 21) Przedstawianie Zamawiającemu, do 10 dnia każdego miesiąca: a) wykazu pojazdów usuniętych i przechowywanych na parkingu w miesiącu poprzednim, w podziale na tryb usunięcia, zawierający datę/godzinę usunięcia, markę i typ pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, podstawę prawną usunięcia pojazdu, datę i numer dyspozycji usunięcia, datę/godzinę odbioru przez właściciela lub osobę upoważnioną. b) wykazu pojazdów w stosunku, do których podjęta została decyzja o odstąpieniu od usunięcia w podziale na tryb usunięcia, zawierający datę/godzinę odstąpienia od usunięcia, markę i typ pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, podstawę prawną wydania decyzji usunięcia, datę i numer dyspozycji usunięcia, datę/godzinę odbioru przez właściciela lub osobę upoważnioną. 22) Wraz z wykazami pojazdów będą przekazywane: a) kopie wydanych dyspozycji usunięcia pojazdu, b) kopie dowodów wniesienia opłaty za usuwanie i przechowywanie pojazdów. 23) Zabezpieczenie informacji oraz danych osobowych zebranych w czasie trwania umowy przed dostępem osób nieupoważnionych. 3. Przedmiot zamówienia dotyczący Części 1 i Części 2 należy wykonać zgodnie z przepisami zawartymi w: 1) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym; 2) ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych; 3) Zarządzeniu Prezydenta Miasta Elbląg w sprawie „Zasad funkcjonowania parkingu strzeżonego przeznaczonego do przechowywania pojazdów usuniętych z dróg miasta Elbląga w trybie art. 50a i 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”. 4. Wykonawca zobowiązany będzie ubezpieczyć się przez cały okres trwania zawartej umowy w przedmiotowym zamówieniu w towarzystwie ubezpieczeniowym na kwotę minimum: 500.000,00 zł dla części 1 zamówienia, 300 000,00 zł dla części 2 zamówienia, od wszystkich zdarzeń, za które z uwagi na swoją działalność mógłby ponosić odpowiedzialność cywilną oraz za szkody materialne i niematerialne. W przypadku wypłaty odszkodowania Wykonawca zobowiązany będzie uzupełnić ubezpieczenie do sumy ubezpieczenia, wymaganej przez Zamawiającego. 5. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. 6. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa powyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 7. Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na usługi podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców. 8. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: obsługa parkingu, przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Część 1 i 2 zamówienia: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) posiadanie licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy lub zezwolenia na wykonywaniu zawodu przewoźnika drogowego rzeczy na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym jest wymagane od Wykonawców wykonujących zakres zamówienia objęty licencją/zezwoleniem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część 1 zamówienia: 1) dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Uwaga: a) dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą, b) zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 - część 1 zamówienia do SIWZ. 2) oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Uwaga: a) Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, c) Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 - część 1 zamówienia do SIWZ. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Część 2 zamówienia: 1) dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Uwaga: a) dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą, b) zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 - część 2 zamówienia do SIWZ. 2) oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Uwaga: a) Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, c) Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 - część 2 zamówienia do SIWZ. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach