Przetargi.pl
Usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych zgodnie z art.130a ustawy – Prawo o ruchu drogowym

Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie ogłasza przetarg

  • Adres: 14100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 896 429 800 , fax. 896 429 817
  • Data zamieszczenia: 2018-10-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie
    ul. Jana III Sobieskiego 5
    14100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 896 429 800, fax. 896 429 817
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiat.ostroda.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych zgodnie z art.130a ustawy – Prawo o ruchu drogowym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych zgodnie z art. 130a ustawy – Prawo o ruchu drogowym, w zakresie: 1) Część 1 - Usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. 2) Część 2 - Usuwanie z dróg pojazdów przewożących materiały niebezpieczne oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla usuniętych z dróg pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. Każdy Wykonawca może złożyć ofertę na jedną wybraną lub na obydwie części objęte przedmiotem zamówienia. 2. Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje (dotyczy części 1 i 2): Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni w tygodniu (bez względu na porę dnia i nocy, dni wolne od pracy, niedziele i święta) i polega na: 1) usuwaniu pojazdów z dróg położonych na terenie Powiatu Ostródzkiego; 2) umieszczaniu i przechowywaniu pojazdów, o których mowa w pkt 1, na zapewnionym przez Wykonawcę parkingu strzeżonym, - zgodnie z art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 z późn. zm.), oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 143, poz. 846 z późn. zm.) oraz projektem umowy stanowiącym odpowiednio zał. nr 3.1 i 3.2 do siwz, w tym: Część 1 - Usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne 1) Przedmiotem zamówienia w zakresie części 1 są objęte następujące pojazdy: a) rower lub motorower - ok. 20 szt. / 4 lata, b) motocykl - ok. 12 szt. / 4 lata, c) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t - ok. 200 szt. / 4 lata, d) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t - ok. 8 szt. / 4 lata, e) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t - ok. 8 szt. / 4 lata, f) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t - ok. 12 szt. / 4 lata. Część 2 - Usuwanie z dróg pojazdów przewożących materiały niebezpieczne oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla usuniętych z dróg pojazdów przewożących materiały niebezpieczne Przedmiotem zamówienia w zakresie części 2 są objęte pojazdy przewożące materiały niebezpieczne - ok. 4 szt. / 4 lata. UWAGA: Ilości pojazdów podane w zakresie części 1 i 2 są wielkościami szacunkowymi podanymi dla wyliczenia ceny ofertowej służącej porównaniu złożonych w postępowaniu ofert. Cena ofertowa nie będzie stanowić wartości umowy. Ilości faktycznie usuniętych z dróg pojazdów oraz pojazdów umieszczonych i przechowywanych na strzeżonym parkingu, mogą różnić się od zadeklarowanych przez Zamawiającego ilości i zależeć będą od rzeczywistego zapotrzebowania w tym zakresie, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian w trakcie realizacji umowy. Rozliczenie za świadczoną usługę odbywać się będzie w okresach miesięcznych z dołu, wg faktycznie wykonanego zakresu rzeczowego usługi, w oparciu o ceny jednostkowe wynikające ze złożonej oferty. 3. Postanowienia dodatkowe (dot. część 1 i 2): 1) Usuwanie pojazdów z dróg odbywać się będzie na podstawie dyspozycji wydanej przez uprawnione do tego podmioty, o których mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, tj.: a) policjanta - w sytuacjach, o których mowa w art. 130a ust. 1-2 powołanej wyżej ustawy; b) strażnika gminnego (miejskiego) - w sytuacjach, o których mowa w art. 130a ust. 1 pkt 1, 4 i 5 powołanej wyżej ustawy. 2) Dojazd Wykonawcy do miejsca wskazanego przez uprawniony podmiot wydający dyspozycję usunięcia pojazdu, o którym mowa w pkt 1, musi nastąpić w czasie nie dłuższym niż 90 minut. 3) Podmiot, o którym mowa w pkt 1, może odstąpić od wydanej uprzednio dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi. W takim wypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie określone w Uchwale Rady Powiatu, jeśli udokumentuje on poniesienie z tego tytułu uzasadnionych kosztów. 4) Wykonawca usługi zobowiązany będzie do współdziałania z podmiotami, o których mowa w pkt 1, w tym musi zapewnić całodobową łączność telefoniczną z Policją i Strażą Gminną (Miejską). 5) Przed przystąpieniem do usunięciu pojazdu z drogi Wykonawca sporządzi dokumentację fotograficzną tego pojazdu i miejsca zdarzenia, w którym pojazd uczestniczył. 6) Usługa usunięcia pojazdu z drogi obejmuje załadunek i rozładunek pojazdu (w tym w razie potrzeby - jego części i elementów) odpowiednio na pojazd holujący i z pojazdu holującego, dowóz pojazdu do parkingu strzeżonego pozostającego w dyspozycji Wykonawcy oraz uporządkowanie miejsca zdarzenia (zebranie i usunięcie szkieł, plastiku, metalu i itp. pozostałości i zanieczyszczeń). 7) Usługa usunięcia pojazdu nie obejmuje ładunku znajdującego się na usuwanym pojeździe w chwili otrzymania dyspozycji usunięcia, jak również ładunku, który uległ rozsypaniu lub rozlaniu w wyniku zdarzenia, w którym pojazd uczestniczył. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za ładunek przyjęty przez Wykonawcę na parking. Uregulowania należności za wykonanie wszelkich czynności dodatkowych związanych np. z koniecznością ustawienia pojazdu na drodze, Wykonawca dochodził będzie bezpośrednio od właściciela pojazdu lub osoby dysponującej pojazdem na podstawie innego niż własność tytułu prawnego. 8) Wykonawca zobowiązany będzie do bezzwłocznego usuwania wszelkiego rodzaju wycieków paliwa, oleju, płynów eksploatacyjnych lub innych zanieczyszczeń powstałych w trakcie usuwania pojazdu z drogi, za pomocą własnych środków i sprzętu, tj. sorbentów, detergentów oraz odpowiedniego sprzętu. 9) Usługa przechowywania pojazdów usuniętych z dróg obejmuje zapewnienie możliwości przechowywania tych pojazdów na parkingu strzeżonym przez niezbędny okres, nie krótszy jednak niż 3 miesiące, w tym również zabezpieczenie i prawidłowe utrzymanie pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Starosty Ostródzkiego o każdorazowym usunięciu pojazdu poprzez dostarczenie kopii dyspozycji usunięcia pojazdu i sporządzonej na miejscu zdarzenia dokumentacji fotograficznej - w dniu przemieszczenia pojazdu na parking strzeżony. Celem zachowania terminu, o którym wyżej mowa, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania wymaganej dokumentacji w postaci skanu drogą elektroniczną, pod warunkiem, że dokumentacja w formie papierowej zostanie dostarczona nie później niż w najbliższym dniu roboczym. W przypadku usunięcia pojazdu po godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Ostródzie lub w dzień wolny od pracy, obowiązku, o który mowa w zdaniu pierwszym, Wykonawca zobowiązany będzie dokonać w najbliższym dniu roboczym. 11) Pojazd z parkingu strzeżonego Wykonawca będzie mógł wydać właścicielowi pojazdu lub osobie upoważnionej przez właściciela, w tym posiadaczowi pojazdu - na podstawie zezwolenia (jeżeli było wymagane) wystawionego przez osobę uprawnioną, o której mowa w pkt 1, zlecającą usunięcie pojazdu z drogi, po przedłożeniu przez właściciela lub posiadacza pojazdu dowodu uiszczeniu opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu w kasie Starostwa Powiatowego w Ostródzie lub na rachunek bankowy Zamawiającego oraz po uzyskaniu pokwitowania odbioru pojazdu przez odbierającego. Wysokość opłaty, o której mowa w zdaniu pierwszym, określa Wykonawca zgodnie z obowiązującą na czas wydania pojazdu uchwałą Rady Powiatu w Ostródzie. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego informowania Starosty Ostródzkiego o każdym przypadku nieodebrania pojazdu: a) w terminie 7 dni od dnia jego usunięcia z drogi, b) w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia z drogi - w ciągu 3 dni od upływu każdego z tych terminu. 13) Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia pojazdu usuniętego z drogi i nie odebranego w terminie 3 miesięcy przez jego właściciela lub osobę upoważnioną przez właściciela, w tym posiadacza pojazdu - podmiotom zainteresowanym jego kupnem lub utylizacją. 14) Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia pojazdu usuniętego z drogi i nie odebranego w terminie 3 miesięcy przez jego właściciela lub osobę upoważnioną przez właściciela, w tym posiadacza pojazdu - rzeczoznawcy dokonującemu wyceny pojazdu oraz do udzielenia rzeczoznawcy pomocy przy wykonaniu oględzin takiego pojazdu. 15) Po upływie terminu, na jaki umowa o realizację przedmiotu niniejszego zamówienia zostanie zawarta, Zamawiającemu przysługiwało będzie prawo odbioru pojazdów przechowywanych przez Wykonawcę. 16) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji dokumentacji związanej z usuwaniem pojazdów z dróg, ich parkowaniem oraz wydawaniem - w okresie realizacji umowy oraz po jej wygaśnięciu, do przechowywania zgromadzonej dokumentacji przez okres kolejnych 5 lat. 4. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (dot. części 1 i 2): 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w związku z art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby pracownicy bezpośrednio wykonujący prace fizyczne związane z usuwaniem pojazdów z drogi (kierowcy, operatorzy, osoby porządkujące miejsce zdarzenia) oraz osoby bezpośrednio ochraniające parking strzeżony, tj. porządkowi, ochrona, dozorcy - byli zatrudnieni przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108 z późn. zm.). 2) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia niżej wymienionych dowodów w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę osób, o których mowa w ust. 1, tj.: a) oświadczenia Wykonawcy i/lub podwykonawcy (jeśli dotyczy) o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, okresu na jaki umowa o pracę została zawarta i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia odpowiednio w imieniu Wykonawcy i/lub podwykonawcy; b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 3) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę, w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 2, oświadczenia i/lub dokumentu, o których mowa w pkt 2 lit. a i b, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w pkt 1. 4) Za każdorazowe nieudokumentowanie przez Wykonawcę, na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt 2, że pracownicy bezpośrednio wykonujący prace fizyczne związane z usuwaniem pojazdów z drogi (kierowcy, operatorzy, osoby porządkujące miejsce zdarzenia) oraz osoby bezpośrednio ochraniające parking strzeżony, tj. porządkowi, ochrona, dozorcy - są zatrudnione przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy - Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500,00 zł. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Część 1 - 4.400,00 zł (słownie: cztery tysiące czterysta złotych); Część 2 - 200,00 zł (słownie: dwieście złotych). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2018 – 10 - 12 do godz. 10:00 w formie dopuszczonej uPzp (art. 45 ust. 6): w formie pieniądza: przelewem na konto: • PKO BP O/Gdańsk nr konta 93 1020 1811 0000 0602 0271 6835. Wadium musi się znajdować fizycznie na koncie Zamawiającego najdalej w dniu 2018 – 10 - 12 o godz. 10:00. • w innych formach dopuszczonych ustawą (poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; gwarancje bankowe; gwarancje ubezpieczeniowe; poręczenia, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 5 uPzp) należy złożyć w pokoju nr 418 (III piętro – Biuro Zamówień Publicznych). W/w poręczenia i gwarancje muszą być wystawione na Zamawiającego, tj. Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie 14 – 100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 5, muszą być bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego zgodnie z przesłankami utraty wadium określonymi w art. 46 ust. 4a i ust. 5 uPzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dot. części 1 i 2: Wykonawca musi posiadać aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającym dyrektywę Rady 96/26/WE, zwanym dalej "rozporządzeniem (WE) nr 1071/2009", wydane przez starostę właściwego dla siedziby Wykonawcy zgodnie z ustawą z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 2200 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (zał. nr 1 do siwz). 2) Wypełniony i podpisany formularz kalkulacji ceny ofertowej (zał. nr 1a do siwz). 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku Wykonawców - Wykonawca winien załączyć do oferty pełnomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 4 do siwz. 4) W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, do oferty należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach