Przetargi.pl
CZĘŚĆ 1 : Rozbudowa drogi powiatowej nr 2628G na odcinku Charzykowy – Chojniczki wraz z przebudową drogi powiatowej nr 2624G na odcinku Charzykowy – DW212 CZĘŚĆ 2 : Rozbudowa drogi powiatowej nr 2628G na odcinku Charzykowy – Chojniczki wraz z przebudową drogi powiatowej nr 2624G na odcinku Charzykowy – DW212 – oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego

Powiat Chojnicki ogłasza przetarg

  • Adres: 89-600 Chojnice, 31 Stycznia
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3966501 , fax. 52 3966503
  • Data zamieszczenia: 2018-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chojnicki
    31 Stycznia 56
    89-600 Chojnice, woj. pomorskie
    tel. 52 3966501, fax. 52 3966503
    REGON: 092351239
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    CZĘŚĆ 1 : Rozbudowa drogi powiatowej nr 2628G na odcinku Charzykowy – Chojniczki wraz z przebudową drogi powiatowej nr 2624G na odcinku Charzykowy – DW212 CZĘŚĆ 2 : Rozbudowa drogi powiatowej nr 2628G na odcinku Charzykowy – Chojniczki wraz z przebudową drogi powiatowej nr 2624G na odcinku Charzykowy – DW212 – oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ 1: Rozbudowa drogi powiatowej nr 2628G na odcinku Charzykowy - Chojniczki wraz z przebudową drogi powiatowej nr 2624G na odcinku Charzykowy – DW212 1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH DLA ZADAŃ REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019 (EDYCJA 2018) : 2. CHARAKTERYSTYKA ZADANIA - CZĘŚĆ 1 Cel i zakres zadania dla CZĘŚĆ 1: A. Branża drogowa: W zakres niniejszego zadania wchodzą następujące elementy robót obejmujące: - roboty przygotowawcze - roboty ziemne - rozbudowa drogi - mechaniczne karczowanie pni - elementy ulic – krawężniki betonowe, obrzeża betonowe , oporniki betonowe, ścieki z kostki betonowej, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni - rozbiórka (od km 15+840 do km 16+700 wzdłuż ul. Długiej w stronę DW 212 zakłada się pełną rozbiórkę nawierzchni. Na odcinku Charzykowy-Chojniczki również pełna rozbiórka w km 0+000,00 do km 0+443,60; od km 2+216,85 do km 2+246,52; w Charzykowy od km 0+000,00 do km 0+115,00 /skrzyżowanie/; w Chojniczkach od km 0+000 do km 0+066,37 /skrzyżowanie. Warstwy: podbudowa z gruntocementu Rm= 2,5 MPa; podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 20 cm; podbudowa zasadnicza z BA AC16P grub. 8 cm, warstwa ścieralna z mieszanki SMA8 grub.4 cm) - wykonanie wzmocnienia istniejącej nawierzchni poprzez wykonanie recyklingu istniejącej nawierzchni metodą MCE (Charzykowy do DW 212 od km 16+700 do km 16+979,75; Charzykowy -Chojniczki od km 0+443,60 do km 2+207,05 grub. 20 cm, podbudowa zasadnicza z BA AC16P grub. 8 cm; warstwa ścieralna z mieszanki SMA8 grub. 4 cm - przebudowa skrzyżowania na typ „RONDO” ul. Długa/ ul. Szkolna w Charzykowach - przebudowa skrzyżowania z elementami spowolnienia ruchu w Chojniczkach - budowa wyniesionego przejścia dla pieszych - przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych, - budowa trasy rowerowej Charzykowy - DW212 (warstwa ścieralna z BA AC5S grub. 2 cm, warstwa wiążąca z BA AC16W grub. 4 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 10 cm, wykonanie nasypu z piasku grub. 30 cm, ułożenie geowłókniny separacyjnej, wykonanie warstwy odsączającej z piasku grub. 15 cm,) - budowa trasy rowerowej Charzykowy - Chojniczki (warstwa ścieralna z BA AC5S grub. 2 cm, warstwa wiążąca z BA AC16W grub. 4 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 10 cm, wykonanie nasypu z piasku, podbudowa z gruntocementu Rm= 2,5 MPa; - budowę ciągów pieszo – rowerowych (warstwa ścieralna z kostki betonowej grub. 8 cm, podsypka piaskowa grub. 3 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grub. 10 cm - korektę nienormatywnych parametrów technicznych (łuków poziomych i pionowych, pochyleń poprzecznych jezdni), - korektę niwelety drogi, - odtworzenie, oczyszczenie i profilowanie istniejących rowów, budowę nowych rowów przydrożnych, wykonanie urządzeń podczyszczających - remont, przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi, - likwidację kolizji z urządzeniami obcymi, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. - wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego – bariery sprężyste , U11a). B.Branża sanitarna: Budowa kanalizacji deszczowej Ø315 podłączonej do istniejącego kolektora o długości L=148 mb wraz z przykanalikami Ø200 o łącznej długości L=83 mb 3.DOKUMENTACJA PRZEKAZANA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO 3.1 Zamawiający przekaże Wykonawcy, w terminie określonym w umowie, na czas prowadzenia robót budowlanych: a) dokumentację projektową dla zadania pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2624G Chociński Młyn- Charzykowy;2628G Charzykowy – Nowa Cerkiew- Lichnowy” oraz „Przebudowa drogi powiatowej 2624G Chociński Młyn – Charzykowy odcinek Charzykowy – DW 212” b) decyzje administracyjne pozwalające na realizację zadania, c) inne dokumenty będące w posiadaniu Zamawiającego i potrzebne do realizacji przedmiotu zamówienia. 3.2 Wykonawca jest zobowiązany do wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem przez organ zarządzający ruchem. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania standardów prowadzenia objazdów. 4.WYMAGANIA – ETAP PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ROBÓT BUDOWLANYCH 4.1 Wykonawca na własny koszt przygotuje tymczasową organizację ruchu na czas robót i uzyska niezbędne zatwierdzenia w tym zakresie. Powyższe nie może być powodem roszczeń, związanych z przesunięciem planowanego terminu wykonania robót budowlanych. W ramach ceny ryczałtowej należy przewidzieć wszystkie czynności niezbędne dla prawidłowego wprowadzenia, utrzymania oraz likwidacji tymczasowej organizacji ruchu. 4.2 Przed rozpoczęciem robót i transportu budowy, Wykonawca przedstawi graficznie na mapie, trasy dla ruchu technologicznego, które będą obowiązywały przez cały okres realizacji zadania. Mapę należy załączyć do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 4.3 Inwentaryzację należy wykonać w taki sposób, aby możliwa była czytelna i szczegółowa ocena wyrządzonych szkód, spowodowanych transportem związanym z przebudową drogi powiatowej i wykonaniem koniecznych remontów, napraw, a także odbudowy miejsc uszkodzonych. Przed przystąpieniem do uruchomienia transportu budowy, Wykonawca jest zobowiązany do spisania protokołu z administratorem/zarządcą/właścicielem drogi, którego treścią będą ustalenia, dotyczące sposobu korzystania z uzgodnionych dróg, a którego załącznikiem będzie sporządzona inwentaryzacja. Przedmiotowy protokół winien zostać podpisany z udziałem Kierownika budowy oraz Inspektora. Inwentaryzacja infrastruktury drogowej powinna uzyskać akceptację administratora/zarządcy/właściciela drogi lub zostać zrealizowana w obecności jej upoważnionego przedstawiciela. 1) Wykonawca będzie mógł transportować materiały i wyposażenie na i z terenu budowy wyłącznie po drogach, których stan techniczny został zinwentaryzowany w ww. sposób i potwierdzony ww. protokołem. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy, Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy/remontu/odbudowy na własny koszt. Po zakończeniu budowy Wykonawca jest zobowiązany do uzgodnienia z zarządcą drogi zakresu i sposobu naprawy, remontu lub odbudowy zniszczonych odcinków dróg, na skutek prowadzonego transportu budowy i pokrycia kosztów z tym związanych. 2) Inwentaryzacja stanu zerowego istniejącej infrastruktury drogowej powinna zawierać m.in.: a) szczegółową dokumentację fotograficzną, zgodną ze stanem faktycznym, b) wnioski, obejmujące ocenę stanu technicznego infrastruktury drogowej, przydatność do dalszego użytkowania, opis uszkodzeń, ocenę przyczyn powstania uszkodzeń. 3) Na polecenie Zamawiającego lub Wykonawcy usługi nadzoru, a także w przypadku stwierdzenia takiej konieczności w trakcie realizacji zadania, Wykonawca będzie zobowiązany dokonać ponownej inwentaryzacji istniejącej infrastruktury drogowej, w celu oceny powstałych uszkodzeń. 5.WYMAGANIA – REALIZACJA ROBÓT 5.1 Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać w sposób bezpieczny ruch pojazdów na wszystkich drogach publicznych oraz prywatnych, wykorzystywanych w związku z prowadzeniem robót. Wykonawca na własny koszt uzyska wszelkie niezbędne pozwolenia w tym zakresie. 5.2 Wykonawca jest zobowiązany utrzymać stały dostęp do wszystkich posesji przez cały okres trwania robót, ze szczególnym uwzględnieniem służb medycznych, straży pożarnej i policji. 5.3 W przypadku wystąpienia szkody, związanej z prowadzonymi robotami budowlanymi bądź transportem budowy, Wykonawca jest zobowiązany do naprawy/przywrócenia do stanu pierwotnego, na własny koszt, obiektów oraz dróg wraz z całą infrastrukturą itp. Powyższe obejmuje również urządzenia infrastruktury technicznej branży elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej, wodociągowo-kanalizacyjnej, gazowej i innych nie wymienionych. 5.4 Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zweryfikuje poprawność usytuowania istniejących i projektowanych urządzeń infrastruktury technicznej, w szczególności pod kątem kolizji z pozostałymi sieciami, drogą i pozostałymi elementami. 5.5 W okresie rękojmi Wykonawca będzie zobowiązany do pełnej obsługi okresu gwarancyjnego, w tym m.in. do: a) uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i pogwarancyjnych wyznaczonych przez Zamawiającego - minimum 1 raz w roku (a w razie zaistniałej konieczności na każde żądanie Zamawiającego). Inspektor nadzoru będzie zobowiązany do spisania protokołu z każdego przeglądu i przedłożenia go Zamawiającemu; b) usunięcia usterek i wad w wyznaczonym terminie zgodnie z umową; c) finalizacji zadań, wynikających z obowiązków na etapie budowy; d) udziału w ewentualnych spotkaniach/negocjacjach, dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, dotyczących realizacji zadania; e) zajmowania stanowiska w odniesieniu do wszystkich roszczeń, zgłaszanych przez osoby trzecie w okresie gwarancyjnym; 5.6 Wykonawca w przypadku zastosowania technologii robót wymagającej tego, bądź tymczasowej organizacji ruchu lub z jakiejkolwiek innej przyczyny leżącej w jego gestii, uzyska niezbędne zgody na wejście w teren i zajęcie terenu własnym staraniem i na własny koszt. 6.WYMAGANIA Zamawiającego 6.1 Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją, ewentualne uwagi należy wnieść na etapie i w terminie ogłoszonego przetargu. 6.2 Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz zaleceniami nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. 6.3 Przekazanie placu budowy nastąpi po podpisaniu umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 6.4 Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane. 6.5 Włączenia i wyłączenia urządzeń, sieci itp. niezbędne do realizacji zadania Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane. 6.6 Wykonawca poniesie koszty związane ze zużyciem mediów (woda, energia elektryczna) w związku z wykonywanymi robotami . 6.7 Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 6.8 Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych. 6.9 Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. 6.10 Uporządkowanie terenu po wykonaniu robót. 6.11 Cenę oferty należy podać w formie wynagrodzenia ryczałtowego (art. 632 kodeksu cywilnego). Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji projektowej, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany w cenie oferty uwzględnić także załatwienie wszelkich innych formalności dotyczących budowy i kosztów z tym związanych jak: badania gruntu, sprawdzenia, itp. Podstawą do opracowania ceny ryczałtowej jest dokumentacja projektowa, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 6.12 Załączone przedmiary robót służą tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie są podstawą do wyliczenia ceny. Dlatego nie przypisuje się przedmiarowi decydującego znaczenia z punktu widzenia sposobu obliczenia ceny ofertowej. Zapis ten należy odnieść również do art.632 § 1 kc. „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac”. 6.13 Zamawiający ustanowi Nadzór Inwestorski, który winien być informowany na bieżąco o czynnościach Wykonawcy. 6.14 Rozliczenie pomiędzy Stronami za wykonane roboty nastąpi na podstawie faktur częściowych wystawionych przez Wykonawcę nie częściej niż jeden raz w miesiącu oraz na podstawie zatwierdzonego bezusterkowego protokołu częściowego odbioru robót i uzyskania potwierdzenia przelewu dla Podwykonawców, iż dokonano zapłaty wszystkich istniejących wobec nich należności za okres, którego dotyczy faktura. 6.15 Wraz ze zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu następujące dokumenty: a) Dziennik budowy, b) Dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w dwóch egzemplarzach, c) Wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeń, kartę przekazania odpadu, instrukcje użytkowania i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami. d) Oświadczenie Kierownika budowy (robót) o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami, e) Dokumenty (atesty, certyfikaty) potwierdzające, że wbudowane materiały budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo budowlane (opisane i ostemplowane przez Kierownika budowy (robót) ). f) Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza z danymi technicznymi wraz z potwierdzonym wnioskiem o przyjęcie do zasobów geodezyjnych Starostwa Powiatowego w Chojnicach (w 2 egz. w wersji papierowej i elektronicznej na płycie CD) 6.16 Wykonawca na minimum 3 dni przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu oddzielnie dla każdej z części: a) harmonogram rzeczowo – finansowy z wyszczególnieniem każdej branży, przy czym dla części 1 będą to dwa harmonogramy obejmujące oddzielnie: Roboty drogowe Branża Sanitarna 6.17 Wykonawca zobowiązany jest do złożenia kosztorysu ofertowego w formie uproszczonej, osobno dla części, na którą składana jest oferta. Zamawiający informuje, iż w związku z tym, że Wykonawca składa ofertę z ceną określoną ryczałtowo - złożony przez wykonawcę kosztorys ofertowy stanowi jedynie uzasadnienie merytoryczne oferowanej kwoty wynagrodzenia ryczałtowego. UWAGA: Materiały z rozbiórki tj. kostkę betonową nadającą się do ponownego wykorzystania należy spaletować i złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Materiał z rozbiórki starej nawierzchni drogi w km 15+840 do km 16+700 wzdłuż ul. Długiej w stronę DW 212; na odcinku Charzykowy-Chojniczki w km 0+000,00 do km 0+443,60; od km 2+216,85 do km 2+246,52; w Charzykowy od km 0+000,00 do km 0+115,00 /skrzyżowanie/; w Chojniczkach od km 0+000 do km 0+066,37 /skrzyżowanie do złożenia w miejscu pobliskim wskazanym przez Zamawiającego. Dla Części 1 : 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia do wykonania, dla których Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty budowlane drogowe w zakresie wykonania nawierzchni bitumicznych – operator rozściełacza 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w § 2 ust.4 pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania czynności, 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności : dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzajem umowy o pracę i wymiarem etatu oraz podpisem osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy ( wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak : data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcje Pracy. Uwaga: O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., to oznacza, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż te które zostały określone w w/w dokumentach, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. CZĘŚĆ 2: Rozbudowa drogi powiatowej nr 2628G na odcinku Charzykowy - Chojniczki wraz z przebudową drogi powiatowej nr 2624G na odcinku Charzykowy – DW212 – oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego 1.PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH DLA ZADAŃ REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019 (EDYCJA 2018) : 2.CHARAKTERYSTYKA ZADANIA - CZĘŚĆ 2 Cel i zakres zadania dla CZĘŚĆ 2: A. Branża energetyczna: - Budowa oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego 3. DOKUMENTACJA PRZEKAZANA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO 3.1 Zamawiający przekaże Wykonawcy, w terminie określonym w umowie, na czas prowadzenia robót budowlanych: a) decyzje administracyjne pozwalające na realizację zadania, b) inne dokumenty będące w posiadaniu Zamawiającego i potrzebne do realizacji przedmiotu zamówienia. 4.WYMAGANIA Zamawiającego 4.1 Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją, ewentualne uwagi należy wnieść na etapie i w terminie ogłoszonego przetargu. 4.2 Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz zaleceniami nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. 4.3 Przekazanie placu budowy nastąpi po podpisaniu umowy w terminie wskazanym przez Wykonawcę 4.4 Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane. 4.5 Włączenia i wyłączenia urządzeń, sieci itp. niezbędne do realizacji zadania Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane. 4.6 Wykonawca poniesie koszty związane ze zużyciem mediów (woda, energia elektryczna) w związku z wykonywanymi robotami . 4.7 Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 4.8 Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych. 4.9 Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. 4.10 Uporządkowanie terenu po wykonaniu robót. 4.11 Cenę oferty należy podać w formie wynagrodzenia ryczałtowego (art. 632 kodeksu cywilnego). Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji projektowej, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany w cenie oferty uwzględnić także załatwienie wszelkich innych formalności dotyczących budowy i kosztów z tym związanych jak: badania, sprawdzenia, itp. Podstawą do opracowania ceny ryczałtowej jest dokumentacja projektowa, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 4.12 Załączone przedmiary robót służą tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie są podstawą do wyliczenia ceny. Dlatego nie przypisuje się przedmiarowi decydującego znaczenia z punktu widzenia sposobu obliczenia ceny ofertowej. Zapis ten należy odnieść również do art.632 § 1 kc. „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac”. 4.13 Zamawiający ustanowi Nadzór Inwestorski, który winien być informowany na bieżąco o czynnościach Wykonawcy. 4.14 Rozliczenie pomiędzy Stronami za wykonane roboty nastąpi na podstawie faktur częściowych wystawionych przez Wykonawcę nie częściej niż jeden raz w miesiącu oraz na podstawie zatwierdzonego bezusterkowego protokołu częściowego odbioru robót i uzyskania potwierdzenia przelewu dla Podwykonawców, iż dokonano zapłaty wszystkich istniejących wobec nich należności za okres, którego dotyczy faktura 4.15 Wraz ze zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu następujące dokumenty: a) Dziennik budowy, b) Dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w dwóch egzemplarzach, c) Wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeń, kartę przekazania odpadu, instrukcje użytkowania i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami. d) Oświadczenie Kierownika budowy (robót) o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami, e) Dokumenty (atesty, certyfikaty) potwierdzające, że wbudowane materiały budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo budowlane (opisane i ostemplowane przez Kierownika budowy (robót) ). f) Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza z danymi technicznymi wraz z potwierdzonym wnioskiem o przyjęcie do zasobów geodezyjnych Starostwa Powiatowego w Chojnicach (w 2 egz. w wersji papierowej i elektronicznej na płycie CD) 4.16 Wykonawca na minimum 3 dni przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu dla części 2: a) harmonogram rzeczowo – finansowy z wyszczególnieniem branży elektrycznej 4.17 Wykonawca zobowiązany jest do złożenia kosztorysu ofertowego w formie uproszczonej, osobno dla części, na którą składana jest oferta. Zamawiający informuje, iż w związku z tym, że Wykonawca składa ofertę z ceną określoną ryczałtowo - złożony przez wykonawcę kosztorys ofertowy stanowi jedynie uzasadnienie merytoryczne oferowanej kwoty wynagrodzenia ryczałtowego. Dla Części 2 : 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia do wykonania, dla których Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty budowlane - energetyczne w zakresie wykonania oświetlenia ciągu – pieszo rowerowego – elektryk 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w § 2 ust.4 pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania czynności, 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności : dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzajem umowy o pracę i wymiarem etatu oraz podpisem osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak : data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcje Pracy. Uwaga: O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., to oznacza, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż te które zostały określone w w/w dokumentach, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: Część I: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) Część II: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) 2. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP ( t. j. Dz.U 2016 r., poz. 359 ze zm.) 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Więcbork nr 45 8162 0003 0019 0004 2000 0120 (DECYDUJE DATA I GODZINA UZNANIA WPŁATY NA KONCIE ZAMAWIAJĄCEGO). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Uwaga: wadium należy wnieść osobno na każdą część zamówienia tj. osobne przelewy na poszczególne części, osobne gwarancje na poszczególne części zamówienia. W tytule przelewu należy wpisać: ID.272.4.2018 Część nr …. (WPISAĆ ODPOWIEDNI NUMER CZĘŚĆI, NA KTÓRĄ JEST SKŁADANA OFERTA). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w ust. 2 dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 6. Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców – pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4 a, art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy / jeżeli dotyczy/ 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a w/w ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 w/w ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 w/w ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści: nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4) w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 w/w ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 5) dokładne określenie przedmiotu postępowania, 6) kwotę zobowiązania, 7) termin ważności, 8) klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego „wygaśnięciu.” 14. Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów. 15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ: 1) Wypełniony formularz druk „OFERTA” wg załącznika Dział. B do SIWZ. 2) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XI ust.1 Siwz - propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Dziale B Siwz , załącznik nr 1. 3) INNE DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW: a) kosztorys ofertowy osobno dla części, na którą składana jest oferta. b) dowód wniesienia wadium; w przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oryginału dokumentu, c) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych wg załącznika nr 3 do oferty jeżeli dotyczy. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz oświadczeniem dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach