Przetargi.pl
budowę drogi łączącej centrum miasta w Stargardzie Szczecińskim z terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii

Gmina Miasto Stargard Szczeciński ogłasza przetarg

  • Adres: 73-110 Stargard Szczeciński, ul. Stefana Czarnieckiego 17
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 5784881 , fax. 091 5784889
  • Data zamieszczenia: 2013-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Stargard Szczeciński
    ul. Stefana Czarnieckiego 17 17
    73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 5784881, fax. 091 5784889
    REGON: 00059191700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stargard.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    budowę drogi łączącej centrum miasta w Stargardzie Szczecińskim z terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia. 1. Nazwa przedmiotu zamówienia: budowa drogi łączącej centrum miasta w Stargardzie Szczecińskim z terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii 2. Określenie przedmiotu zamówienia: wykonanie wszystkich niezbędnych robót związanych z budową drogi na odcinku od ronda Golczewo (od wiaduktu nad obwodnicą południową) do istniejącej ulicy Spokojnej przy nowym cmentarzu komunalnym - w granicach i w zakresie opisanym projektem budowlanym, a w tym: 1) wykonanie jezdni głównej bitumicznej, przystosowanej do obciążenia ruchem kategorii KR3 2) fragment ciągu pieszo - rowerowego, 3) chodniki, 4) zatoki autobusowe wraz z pętlą do zawracania dla autobusów, 5) miejsca parkingowe dla pojazdów, 6) budowa kanalizacji deszczowej z wylotami w projektowanych zbiornikach filtrująco - odparowujących lub zbiornikach zbiorczo - filtrujących. 7) budowa odwodnienia powierzchniowego w postaci rowów drogowych, 8) budowa oświetlenia drogowego, 9) wycinka drzew i krzewów, 10) wykonanie przesadzeń, nasadzeń drzew i krzewów wraz z pielęgnacją, 11) przestawienie ogrodzeń kolidujących w pasie drogowym, 12) budowę przepustów drogowych pod zjazdami, 13) rozbiórka istniejących altan zlokalizowanych w pasie drogowym. 14) wykonanie innych robót ujętych w przedmiarach robót; oraz: 15) szelkich innych, nie wymienionych w p. 1) - 14), robót i prac niezbędnych dla osiągnięcia zamierzonego projektem budowlanym celu (rezultatu). Dla uznania, że roboty takie nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia muszą być spełnione następujące warunki: a) roboty wykonywane są w granicach obszarowych określonych przez projekt budowlany; b) rodzaj robót budowlanych nie wykracza tematycznie i branżowo poza zakres zagadnień opisywanych projektem budowlanym i przedmiarem robót; 16) w szczególnych, uzasadnionych przypadkach: robót wykonywanych w sposób zamienny pod względem technologii, zastosowanych materiałów lub urządzeń od sposobu określonego w projekcie budowlanym, których zasadność wykonania w sposób zamienny wynikła w trakcie realizacji zamówienia oraz wynika z korzystnych dla Zamawiającego przesłanek, takich jak: polepszenie parametrów techniczno-jakościowo-funkcjonalnych przedmiotu zamówienia, obniżenie kosztów eksploatacyjnych itp, ale i także z uwarunkowań racjonalnego stosowania zasad sztuki budowlanej. Realizacja powyższych robót, zwanych dalej robotami zamiennymi, nie może mieć na celu naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania, 17) roboty ujęte w przedmiarach robót, w ilościach rzeczywistych przekraczających ilości założone przedmiarami robót - są robotami mieszczącymi się w przedmiocie zamówienia podstawowego i nie wykraczającymi poza określenie przedmiotu zamówienia - o ile ich wykonanie niezbędne jest dla osiągnięcia zamierzonego projektem budowlanym celu (rezultatu); Wszystkie roboty nie przewidziane w cenie oferty (a w tym roboty nie ujęte w przedmiarach robót) są robotami dodatkowymi. Roboty dodatkowe nie wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia są tym samym objęte przedmiotem zamówienia, a ich wykonanie odbywa się w ramach zamówienia podstawowego (w ramach umowy podstawowej). Zamówienie dodatkowe to zamówienie, którego przedmiot wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej siwz. 3. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Projekt budowlany obejmuje dwa etapy inwestycji: etap I - droga łącząca ul. Spokojną z istniejącą drogą w Golczewie - od km 0+000,00 do km 2+446,39 (kilometracja drogi głównej), oraz etap II - parkingi wraz z drogą zbiorczą przy ogrodzeniu cmentarza komunalnego (od km 0+000,00 do km 0+417,23). Przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest tylko ETAP I. Wykonawca nie odnosi się w ofercie do etapu II. 2) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (ST) - wraz z niniejszą specyfikacją do pobrania ze strony internetowej, (materiały przetargowe udostępnione są jedynie w formie elektronicznej), 3) podany powyżej opis przedmiotu zamówienia jest stanem znanym Zamawiającemu na moment wszczęcia postępowania (na podstawie projektu budowlanego) - może on się różnić od rzeczywistego, niezbędnego dla realizacji przedmiotu zamówienia, zakresu robót, zakresu, który mieści się w definicji określenia przedmiotu zamówienia. 4) sposób sporządzenia oferty cenowej opisuje instrukcja sporządzenia wyceny ofertowej (kosztorysu ofertowego) - załącznik nr 3 do siwz, 5) w opinii Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty Wykonawca winien dokonać oględzin terenów objętych robotami. 6) jeżeli postanowienia specyfikacji technicznych w zakresie zasad rozliczania robót, jednostek obmiarowych, płatności itp. różnią się od ustaleń niniejszej siwz i przedmiarów robót - zastosowanie mają ustalenia siwz i przedmiarów robót. 7) jeżeli postanowienia niniejszej SIWZ stoją w sprzeczności z wymaganiami ST - zastosowanie mają ustalenia SIWZ; 8) Zamawiający informuje, że w zakresie zadania inwestycyjnego jest również likwidacja kolizji napowietrznych linii 15 kV z budowanym układem drogowym. Roboty związane z likwidacją kolizji wykonane zostaną przez innego wykonawcę i nie wchodzą one w zakres zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania. 4. Orientacyjne wielkości ilustrujące skalę zamówienia: 1) branża drogowa: długość ~ 2450 m; szerokość jezdni - 7,0m; powierzchnia ~ 18200 m2; chodniki o szerokości min. 1,5m. powierzchni ~1960 m2; ciągi pieszo - rowerowe o szer. od 3,5m - 4,0m. o powierzchni 340 m2, Miejsca parkingowe - 1170 m2; Przepusty pod zjazdami - 41 mb; zatoki autobusowe - 384 m2. 2) branża zieleni: ilość drzew do wycinki ok. 630 szt., do przesadzenia 14 szt., nasadzenia - 171 szt. drzew oraz ~1 900. krzewów. 3) branża sanitarna: kanalizacja deszczowa o długości ~800 m; 2 zbiorniki retencyjne otwarte, 1 zbiornik retencyjny zamknięty (skrzynkowy); 4) branża elektryczna: linia zasilająca kablowa ~ 570 m), 20 szt słupów oświetleniowych 5. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązany jest do: a) wykonywania robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami sztuki budowlanej, wymogami ochrony środowiska, bhp, b) właściwego zorganizowania, zabezpieczenia i oznakowania placu budowy - zgodnie z wymogami Prawa budowlanego; c) w ramach organizacji placu budowy Wykonawca zapewni przejazd i miejsce do zawracania dla pojazdów komunikacji miejskiej (MZK), dojście i dojazd do bramy głównej cmentarza komunalnego oraz dojście i dojazd do pawilonów handlowych, d) wykonawca opracuje projekt czasowej organizacji ruchu, który podlega uzgodnieniu i zatwierdzeniu z właściwymi zarządcami i organami, e) wykonawca własnym kosztem i staraniem w ramach zamówienia wykona wszystkie prace wynikające z projektu organizacji ruchu, f) dokonywania własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych zgłoszeń, zajęć, wyłączeń, podłączeń i ich odbiorów, g) gromadzenia i wywóz ewentualnych materiałów rozbieranych i demontowanych oraz ich utylizacja zgodnie z właściwymi obowiązującymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania udokumentowania tych czynności. Zamawiający zastrzega sobie prawo pozostawienia do jego dyspozycji wybranych demontowanych materiałów: pozyskany z rozbiórki frez, płyty drogowe (pętla autobusowa), płyty IOMB Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego (na odległość max do 10 km). Pozyskane z wycinki drewno opałowe staje się własnością wykonawcy. (możliwość wkalkulowania w cenę oferty). Wywóz i zagospodarowanie odpadów z wycinki (gałęziówka, karpina) oraz urobku z wykopów leżą po stronie wykonawcy i są wykonane kosztem wykonawcy. h) realizacji innych obowiązków wynikających ze specyfikacji technicznych, i) sporządzenia przewidzianych Prawem budowlanym właściwych planów, informacji i ogłoszeń dotyczących bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, j) dokonywania wszelkich niezbędnych badań i pomiarów, k) bieżące prowadzenie książki obmiaru, l) przedkładanie Zamawiającemu niezbędnych danych rzeczowo-finansowym z przebiegu wykonywanych robót - dla potrzeb sprawozdawczości programu współfinansującego zadanie ze środków unijnych, m) dostarczenie zamawiającemu kompletu wszelkich niezbędnych: atestów, świadectw i certyfikatów, instrukcji użytkowania wbudowanych materiałów budowlanych i urządzeń, n) uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych oraz niezwłocznego usuwania w okresie gwarancyjnym stwierdzonych wad i usterek. 2) Wykonanie - po wybudowaniu sieci kanalizacji deszczowej - przeglądu kamerą ułożonych rur; do odbioru należy przedłożyć protokół z inspekcji dokonanej kamerą, wraz z płytą CD 3) Niezwłoczne uzupełniania w okresie 12 miesięcy od daty odbioru robót przepalonych źródeł światła oświetlenia ( w ramach zamówienia i ofertowej ceny), 4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru robót dokumentacji powykonawczej. Na dokumentacji powykonawczej naniesione będą wszystkie zmiany i odstępstwa z akceptującym wpisem projektanta. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu komplet niezbędnych atestów, świadectw i certyfikatów, wbudowanych materiałów budowlanych, a dla urządzeń również instrukcji użytkowania i dokumentów gwarancyjnych. 5) Inwentaryzacja geodezyjna - Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu nie później niż 7 dni od daty odbioru powykonawczą mapę geodezyjną przyjętą do państwowych zasobów geodezyjno-kartograficznych. Dodatkowo Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) operat geodezyjny zawierający mapę powykonawczą w formie zapisu cyfrowego - plik w formacie EWMAPA lub DXF lub DWG w układzie współrzędnych 2000 oraz w układzie współrzędnych 65 oraz, b) w formie elektronicznej w formacie PDF, mapę w takiej skali, która będzie odzwierciedlała widoczność i uszczegółowienie powykonawczej mapy geodezyjnej jaka będzie przekazana w formie papierowej, 6) Wykonawca w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu do akceptacji proponowany Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy poszczególnych etapów realizacji zamówienia. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego www.stargard.pl (www.stargard.pl / Miasto / Bieżące informacje / Zamówienia publiczne (BIP) lub bip.um.stargard.pl / Urząd Miejski / Zamówienia publiczne).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331213
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 200 000 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.stargard.pl / Urząd Miejski / Zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach