Przetargi.pl
Budowa zewnętrznej instalacji odbiorczej centralnego ogrzewania i ciepłej wody zasilającej budynki Domu Pomocy Społecznej im. Roba Inja Etap IV w ramach projektu pn. "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ IM. ROBA INJA W ŚWIDNIKU", NR UMOWY: RPLU.05.02.00-06-0058/17-00 w ramach Osi Priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.

Dom Pomocy Społecznej im. Roba Inja w Świdniku ogłasza przetarg

  • Adres: 21-040 Świdnik, ul. Piasecka
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 817 515 771 , fax. 817 515 773
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. Roba Inja w Świdniku
    ul. Piasecka 240
    21-040 Świdnik, woj. lubelskie
    tel. 817 515 771, fax. 817 515 773
    REGON: 43119848000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpsswidnik.pl https://spswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=236

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zewnętrznej instalacji odbiorczej centralnego ogrzewania i ciepłej wody zasilającej budynki Domu Pomocy Społecznej im. Roba Inja Etap IV w ramach projektu pn. "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ IM. ROBA INJA W ŚWIDNIKU", NR UMOWY: RPLU.05.02.00-06-0058/17-00 w ramach Osi Priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: Budowie zewnętrznej instalacji odbiorczej centralnego ogrzewania i ciepłej wody zasilającej budynki Domu Pomocy Społecznej im. Roba Inja Etap IV w ramach projektu pn. "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ IM. ROBA INJA W ŚWIDNIKU", NR UMOWY: RPLU.05.02.00-06-0058/17-00 w ramach Osi Priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Klasyfikacja robót wg CPV: 45231100-6 Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45231110-9 Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów Dokumentacja projektowa dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnia dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Dostosowanie projektów uwzględniających dostępność dla osób z niepełnosprawnościami jest zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania opartego na regułach: użyteczności dla osób o różnej sprawności, elastyczności w użytkowaniu, prostym i intuicyjnym użytkowaniu, czytelnej informacji, wygodnym użytkowaniu bez wysiłku, wielkości i przestrzeni odpowiedniej dla dostępu i użytkowania wynikającej z „Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020”. Dokumentacja projektowa dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych. 2. Zakres inwestycji obejmuje następujące roboty: - zabezpieczenie terenu budowy oraz wyznaczenie i oznakowanie stref niebezpiecznych; - przygotowanie zaplecza socjalno-sanitarnego pracowników, - zapewnienie wszelkich mediów do realizacji zadania, - zapewnienie oświetlenia placu budowy, - urządzenie składowisk materiałów w tym zabezpieczenie materiałów niebezpiecznych, - wyznaczenie i zabezpieczenie stref gromadzenia i usuwania odpadów, - zapewnienie środków ochrony pożarowej i doraźnej pomocy medycznej, - zabezpieczenie istniejących elementów przed uszkodzeniem podczas prac budowlanych, - budowa zewnętrznej sieci preizolowanej c.o. oraz c.w.u z lokalnej kotłowni do poszczególnych budynków, - wykonanie przyłączy ciepłowniczych do budynków z dostawą i instalacją ciepłomierzy, - wykonanie studzienek rozdzielczych, - odtworzenie uszkodzonych chodników, placów, dróg z kostki brukowej oraz asfaltowych, - wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, - wykonanie wykopów wraz z późniejszym zasypaniem i zagęszczeniem, - zabezpieczenie wykopów w trakcie prac, - uprzątnięcie terenu, - wywóz i utylizacja gruzu i materiałów z demontażu. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: • opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz programu zapewnienia jakości, • Wykonawca w okresie od protokolarnego przejęcia terenu budowy od Zamawiającego ponosi w stosunku do osób trzecich pełną odpowiedzialność na zasadach ogólnych za wszelkie szkody wyrządzone tym osobom wynikłe na tym terenie, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych nierejestrowanych, • sporządzenia protokołów czasowego zajęcia nieruchomości (protokół wejścia na nieruchomość i protokół zejścia po zakończeniu prac) i przekazania ich Zamawiającemu, • prowadzenia robót w sposób uwzględniający roboty budowlane prowadzone na 5 obiektach, tj. w budynkach mieszkalnych "Maria", "Agata","Elżbieta", "Iwona" oraz budynku kotłowni z zapleczem magazynowo-warsztatowym. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projekcie budowlanym, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych oraz w przedmiarze robót stanowiących część pomocniczą określenia ilości robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie doku¬mentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na postawie projektu budowlanego oraz SST. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji inwestycji i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. Zamawiający wyznacza termin na przeprowadzenie wizji lokalnej od 07 stycznia 2021 r. do 11 stycznia 2021 r. w dni robocze w godz. 7:00 – 14:00. W celu ustalenia szczegółowego terminu należy skontaktować się z Panem Januszem Kukiełką lub Olgą Wymiatał - nr tel. (81) 751-57-71. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie Robotami objętymi Kontraktem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji Robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Do podstawowych obowiązków Kierownika robót i czynności należy: a) Protokolarne przejęcie od zamawiającego (inwestora) i odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy wraz ze znajdującymi się na nim obiektami budowlanymi, urządzeniami technicznymi i stałymi punktami osnowy geodezyjnej oraz podlegającymi ochronie elementami środowiska przyrodniczego b) sporządzenie lub zapewnienie sporządzenia, przed rozpoczęciem budowy, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; c) Prowadzenie wewnętrznego dziennika budowy; d) Koordynowanie realizacji zadań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia: − przy opracowywaniu technicznych lub organizacyjnych założeń planowanych robót budowlanych lub ich poszczególnych etapów, które mają być prowadzone jednocześnie lub kolejno − przy planowaniu czasu wymaganego do zakończenia robót budowlanych lub ich poszczególnych etapów e) koordynowanie działań zapewniających przestrzeganie podczas wykonywania robót budowlanych zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zawartych w przepisach o których mowa w art. 21a ust. 3 ustawy prawo budowlane, oraz w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; f) wprowadzanie niezbędnych zmian w informacji, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b ustawy prawo budowlane, oraz w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wynikających z postępu wykonywanych robót budowlanych; g) podejmowanie niezbędnych działań uniemożliwiających wstęp na budowę osobom nieupoważnionym; h) zapewnienie przy wykonywaniu robót budowlanych stosowania wyrobów, zgodnie z art. 10 ustawy prawo budowlane; i) wstrzymanie robót budowlanych w przypadku stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia oraz bezzwłoczne zawiadomienie o tym właściwego organu; j) realizacja zaleceń wpisanych do wewnętrznego dziennika budowy i ustosunkowanie się do nich; j) złożenie wniosku materiałowego na akceptację materiałów przed ich wbudowaniem do inspektora nadzoru. k) zgłaszanie zamawiającemu (inwestorowi) do sprawdzenia i odbioru wykonanych robót ulegających zakryciu bądź zanikających oraz zapewnienie dokonania wymaganych przepisami lub ustalonych w umowie prób i sprawdzeń przed zgłoszeniem obiektu budowlanego do odbioru; l) przygotowanie dokumentacji powykonawczej obiektu budowlanego; ł) zgłoszenie obiektu budowlanego do odbioru odpowiednim wpisem do wewnętrznego dziennika budowy oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad, a także przekazanie inwestorowi oświadczenia, o którym mowa w art. 57 ust. 1 pkt 2 ustawy prawo budowlane; m) zawiadomienie inwestora o wpisie do wewnętrznego dziennika budowy dotyczącym wstrzymania robót budowlanych z powodu wykonywania ich niezgodnie z projektem; n) występowania do inwestora o zmiany w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy. Powyższe czynności kierownik robót udokumentuje w wewnętrznym dzienniku budowy oraz dokumentacji budowy ( zgodnie z art.3, pkt.13 Prawa budowlanego). Czynności kierownika robót będą kontrolowane przez inspektorów nadzoru poprzez sprawdzanie dokumentacji i wewnętrznego dziennika budowy. 3. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie (roboty budowlane wraz z zamontowanymi materiałami i urządzeniami) objęte będzie gwarancją jakości na okres czasu wynikający ze złożonej oferty (zgodnie z pkt. XV SIWZ). Szczegółowe warunki gwarancji zawarte są w dołączonym do SIWZ wzorze (Zał. H). Niezależnie od uprawnień przysługujących Zamawiającemu z tytułu gwarancji, Zamawiający będzie korzystał z rękojmi. 4. W ramach informacji i promocji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020 (RPO WL), Wykonawca jest zobowiązany do oznakowania dokumentów i materiałów związanych z realizacją projektu wg zasad określonych w Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji oraz Księdze Identyfikacji Wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020. 5. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. XXI.5. SIWZ w zakresie realizacji zamówienia. 6. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w dokumentacji projektowej i SST zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w dokumentacji projektowej i SST. Ilekroć w SST podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w SST. Jeżeli w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów lub ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe lub pomocnicze w celu sprawdzenia poprawności przyjętych rozwiązań projektowych z wymaganiami określonymi w przepisach prawa (ustawy, rozporządzenia , normy), a nie jako wymagane urządzenie lub wyrób. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych lub maksymalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji, to jest w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych dotyczących tych urządzeń lub wyrobów, w których zawarto odpowiednie, wymagane parametry, minimalne lub maksymalne Zamawiający, w przedmiotowym postępowaniu, opisał przedmiot zamówienia zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3. W dokumentacji projektowej - Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych zawarto, na podstawie odpowiednich norm, wymagania zawierające odpowiednie, wymagane parametry, minimalne lub maksymalne. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych pozycji równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku do opisanych w dokumentacji, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji opisu przedmiotu zamówienia, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę pozycje muszą posiadać parametry techniczne spełniające minimalne lub maksymalne parametry podane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej oraz posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. Opis proponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania są równoważne w stosunku do opisanego przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 2 000,00 zł. słownie złotych: dwa tysiące 00/100. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy DPS w Świdniku o nr 91 8689 0007 6001 4041 2000 0090. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt 2)-5) Beneficjenta poręczenia/gwarancji należy określić następująco: Powiat Świdnicki w Świdniku Dom Pomocy Społecznej im. Roba Inja w Świdniku ul. Piasecka 240, 21-040 Świdnik UWAGA: 1. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2015 poz. 128 z późn.zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 2. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie jeżeli wpłynie na rachunek bankowy DPS w Świdniku przed upływem terminu składania ofert. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja), Zamawiający zaleca aby treść gwarancji, w miejscu gdzie wskazany jest podmiot, na którego zlecenie udzielana jest gwarancja, wskazywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub jednego z wykonawców - z zaznaczeniem, że składa on ofertę wspólną wraz z innymi podmiotami i ta właśnie oferta jest zabezpieczona gwarancją.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty: a) dowód wniesienia wadium. b) ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT) c) zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów. d) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. e) w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. Uwaga ! W celu weryfikacji prawidłowości podpisania oferty lub innych oświadczeń lub dokumentów Zamawiający prosi o dołączenie do oferty dokumentów (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem), z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności powyższych dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych (w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2017 poz.570) Zamawiający pobierze je samodzielnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach