Przetargi.pl
„Budowa ulicy Malwowej i Słonecznikowej - Pobiedziska” – etap II

Gmina Pobiedziska ogłasza przetarg

  • Adres: 62-010 Pobiedziska, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 977 100 , fax. 618 977 124
  • Data zamieszczenia: 2020-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pobiedziska
    ul. Tadeusza Kościuszki 4
    62-010 Pobiedziska, woj. wielkopolskie
    tel. 618 977 100, fax. 618 977 124
    REGON: 53044200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pobiedziska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa ulicy Malwowej i Słonecznikowej - Pobiedziska” – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn. „Budowa ulicy Malwowej i Słonecznikowej - Pobiedziska”- etap II w zakresie budowy ulicy Słonecznikowej od skrzyżowania z ul. Chabrową do ul. Kaczyńskiej w Pobiedziskach, km 0+121,00 do km 0+350,10, o długości 229 m. Ulica stanowi drogę wewnętrzną będącą w zarządzie Miasta i Gminy Pobiedziska. 2. Opis przedmiotu zamówienia wg kodów CPV:  45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg  45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych  45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic  45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu  45315600-4 Instalacje niskiego napięcia  45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne  45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 3. Przedmiot zamówienia pn. „Budowa ulicy Malwowej i Słonecznikowej - Pobiedziska”- etap II, obejmuje: 1) rozbiórkę budynku magazynowo- garażowego na nieruchomościach gruntowych o nr ewidencyjnych 25/2; i 25/1, ark. 24, obręb Pobiedziska, mi.in .:  elementów konstrukcji betonowych zbrojonych kub. ca 0,075 tys. m3  elementów ścian z cegieł oraz bloczków gazobetonowych kub. ca 0,526 tys. m3  kominów wolnostojących kub. ca 0,017 tys. m3  elementów ścian z cegieł oraz bloczków gazobetonowych kub. ca 0,526 tys. m3  elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych kub. ca 0,079 tys. m3  izolacji poziomej przeciwwilgociowej posadzek oraz papy pow. ca 1,258 tys. m2  innych elementów pow. ca 0,006 tys. m2 wraz z utylizacją, 2) rozbiórkę budynku garażowego na nieruchomości o nr ewidencyjnym 20 ark. 24, mi.in.:  elementów konstrukcji betonowych zbrojonych kub. ca 0,0077 tys. m3  elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych kub. ca 0,0020 tys. m3  izolacji poziomej przeciwwilgociowej posadzek oraz papy pow. ca 0,0305 tys. m2  innych elementów pow. ca 0,001 tys. m2 wraz z utylizacją, 3) przebudowa linii napowietrznej nN 0,4 kV, kolidującej z projektowanym zagospodarowaniem terenu w miejscowości Pobiedziska ul. Kaczyńska dz. nr 25/3, polegającej m. in. na:  Demontaż linii napowietrznej nN 0,4kV  Budowa linii napowietrznej nN 0,4kV 4) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej:  jezdni pow. ca 1,202 tys. m2  wyniesionych skrzyżowań pow. ca 0,247 tys. m2  chodnika i dojść do furtek pow. ca 0,434 tys. m2  zjazdów pow. ca 0,011 tys. m2  ścieżki rowerowej pow. ca 0,076 tys. m2 5) W ramach zadania należy również zrealizować:  usunięcie drzew 8 szt. wraz z karczowaniem i utylizacją  regulację pionową urządzeń podziemnych 25 kmpl  zamianę hydrantu nadziemnego na podziemny 1 kmpl  humusowanie wraz z obsianiem trawą pow. ca 1,125 tys. m2  oznakowanie pionowe i poziome 1 kmpl  budowę kanalizacji deszczowej o średnicy 315 mm dł. ca 0,135 km  budowę kanalizacji deszczowej o średnicy 250 mm dł. ca 0,26 km 6) W szczególności w zakres inwestycji drogowej wchodzi:  rozbiórka budynku garażowego o powierzchni 15,87m 2, kubaturze ok. 45 m3, wysokości budynku w kalenicy 3,1 m, o dachu jednospadowym o kącie 8% ,i garażowo – magazynowego o powierzchni zabudowy 555,32m 2, kubaturze ok. 2000 m3, wysokości budynku w kalenicy 4,15 m, o dachu dwuspadowym o spadku 5% ,  wycinka drzew,  usunięcie kolizji z siecią elektroenergetyczną nN,  budowa nawierzchni jezdni i zjazdów,  budowa nawierzchni wyniesionych skrzyżowań, progu zwalniającego,  budowa nawierzchni chodników i ścieżek rowerowych,  pełna obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą,  wystąpienie do Powiatowego Konserwatora Zabytków z wnioskiem o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych i nadzór archeologiczny na budowie,  wykonanie kanalizacji ścieków deszczowych wraz z włączeniem w istniejącą sieć kanalizacji w rejonie skrzyżowania z ul. Chabrową,  wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,  regulacja wysokościowa urządzeń podziemnych,  zamiana hydrantu nadziemnego na podziemny,  humusowanie wraz z obsianiem trawą. 7) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy lub Kierownika robót jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U.2019 poz. 1040 ze zm.). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której Wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić, że wynagrodzenie takiej osoby nie jest niższe niż określone w obowiązujących przepisach. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ oraz rozdziale 25 SIWZ. 8) Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji technicznej tj. a) Projekcie wykonawczym i budowlanym - zwany dalej „Dokumentacją projektową”; b) Specyfikacji Technicznego Wykonania i Odbioru Robót (zwanej dalej „STWiOR”); c) Przedmiarze robót; Uwaga! Przedmiar robót ma charakter wyłącznie pomocniczy przy sporządzeniu oferty z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Wykonawca zobowiązany będzie, w ramach zaoferowanej ceny, do wykonania wszelkich robót wynikających z załączonej i przekazanej Wykonawcy dokumentacji technicznej, w tym projektowej, z własnych materiałów i przy użyciu urządzeń własnych. 9) Pozostałe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone we wzorze umowy. 10) Warunki rękojmi i gwarancji: a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 36 miesięcy. b) Termin gwarancji liczony będzie od dnia następnego po podpisaniu przez Strony Protokołu odbioru końcowego. c) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od dnia następnego po podpisaniu przez Strony Protokołu odbioru końcowego. d) Zamawiający wymaga wydłużenia okresu rękojmi o okres trwania gwarancji. 11) Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wwykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wwykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa Wwykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 12) W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy PZP należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane materiały spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233252-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości kwota 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy tysiące złotych); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: 13 1020 4027 0000 1302 1108 0068 PKO BP SA Poznań z dopiskiem: „Wadium przetargowe” – „Budowa ulicy Malwowej i Słonecznikowej - Pobiedziska” – etap II” (ZP.271.6.2020.NB). 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z d) przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9. Na ofertę składają się: 1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 2) informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia , których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców, 3) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 1, 2 oraz 3, 4) w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów, 5) oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium okres gwarancji na formularzu oferty. 6) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 7) jeżeli Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne przedkłada dokumenty o których mowa w Rozdziale 3 (opis przedmiotu zamówienia).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach