Przetargi.pl
Budowa ulic na osiedlu w Różnowie

Gmina Dywity ogłasza przetarg

  • Adres: 11-001 Dywity, ul. Olsztyńska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89/524-76-40, , fax. 895 120 124
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dywity
    ul. Olsztyńska 32
    11-001 Dywity, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89/524-76-40, , fax. 895 120 124
    REGON: 510742971
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.ugdywity.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ulic na osiedlu w Różnowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa ulic na osiedlu w miejscowości Różnowo – Gmina Dywity. W ramach realizacji zamówienia zaplanowano: 1.1. Budowę nawierzchnie jezdni z kostki betonowej; 1.2. Budowę odcinka sieci kanalizacji deszczowej; 1.3. Budowa odcinka sieci oświetlenia ulicznego; 1.4. Oznakowanie pionowe i poziome wraz z wyniesionymi progami 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 29-31 ustawy Pzp, wskazano dokumentacji projektowej oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 3. Pozostałe wymagania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia: 3.1. Zakłada się montaż opraw typu OU-05 LED. 3.2. Zamawiający informuje, że nie zapewnia miejsca zaplecza oraz miejsca składowania materiałów. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia powyższych we własnym zakresie. Niezależnie od miejsca w którym będzie zapewnione zaplecze budowy oraz miejsce składowania materiałów, Wykonawca zobligowany jest do uzyskania pisemnej zgody od właściciela nieruchomości z której będzie korzystał. Zamawiający na każdym etapie będzie mógł żądać potwierdzenia uzyskania pisemnej zgody. Zamawiający nie odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim. Pełną odpowiedzialność za zajętą nieruchomość ponosi Wykonawca. 3.3. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób zapewniający dojazd mieszkańców do nieruchomości oraz dojazd pojazdów dot. obsługi posesji (wywóz nieczystości), informowania firmy odbierającej odpady komunalne o przewidywanym okresie utrudnień w dostępie do poszczególnych posesji, przekazania firmie odbierającej odpady komunalne danych kontaktowych do osób władnych uzgodnić możliwość dojazdu pojazdów odbierających odpady na teren objęty utrudnieniami dojazdu, oraz ponownego poinformowania firmy odbierającej odpady, najpóźniej na tydzień przed zamknięciem danej ulicy, o planowanym rozpoczęciu robót powodujących ograniczenie dojazdu. 3.4. Wykonawca w ramach zadania powinien uzgodnić wszelkie zajęcie pasów drogowych z zarządcami odpowiednio dla dróg gminnych i powiatowych lub z właścicielami indywidualnymi, w przypadku gdy droga jest prywatna. Od momentu protokolarnego przekazania terenu budowy Wykonawca odpowiada za stan techniczny dróg. W przypadku konieczności rozebrania części nawierzchni Wykonawca zobowiązany jest do naprawy drogi i protokolarnego odbioru naprawy przez zarządcę drogi. 3.5. Po stronie Wykonawcy pozostaje zabezpieczenie obszaru prowadzonych prac montażowych przed dostępem osób nieupoważnionych, a także zabezpieczenie dostarczonych elementów przed uszkodzeniem, kradzieżą lub innym takim jak np. obniżenie walorów użytkowych. W przypadku jeśli na potrzeby dostarczenia na miejsce instalacji elementy transportowane będą w elementach ponadgabarytowych, po stronie Wykonawcy pozostaje załatwienie zgody na ich transport po drogach publicznych oraz ewentualnie koniecznych maszyn i urządzeń do ich załadunku i rozładunku jak dźwig, podnośnik, HDS etc. w terenie o utrudnionym dostępie dla pojazdów budowy. 3.6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojścia i dojazdu służb technicznych do posesji i obiektów w okresie prowadzenia robót. 3.7. Wykonawca w swoim zakresie i na swój koszt przewidzi pobór wody oraz pobór energii elektrycznej na cele budowlane oraz inne konieczne do zrealizowania inwestycji. Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić miejsca poboru mediów z zarządcami oraz uzyskać niezbędne decyzje, uzgodnienia oraz pozostałe dokumenty. W/w dokumenty należy przedłożyć Zamawiającemu w trakcie prowadzonych robót. Dokumenty powinny również zostać dołączone do operatu powykonawczego jako potwierdzenie prawidłowego przebiegu procesu budowlanego. 3.8. Wykonawca każdorazowo zabezpieczy i oznaczy teren Robót zgodnie ze „Szczegółowymi Warunkami Technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych” zawartymi w załącznikach nr 1¬4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 2015 poz. 1314 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2018.1990 t.j. z późn. zm.) zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu sporządzonym przez Wykonawcę. 3.9. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane są roboty, od chwili rozpoczęcia robót aż do ich zakończenia odpowiedzialny jest Wykonawca. 3.10. Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów ruchu drogowego określonych znakami pionowymi i poziomymi. Pojazdy Wykonawcy winny spełniać wymagania przepisów ruchu drogowego m.in. parametry techniczne, dopuszczalne osiowe obciążenie, wymiary ładunków. Wszelkie koszty wynikłe z powodu uszkodzeń i zanieczyszczenia dróg w związku z realizacją zadania obciążają Wykonawcę robót. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości na- i w obrębie budowy, jak również do usuwania z jezdni zanieczyszczeń powodowanych ruchem samochodów budowy. 3.11. Podczas prac należy ograniczyć do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej, a drzewa i krzewy na czas realizacji inwestycji zabezpieczyć w części podziemnej i nadziemnej zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Jednocześnie prace należy wykonywać w sposób nie narażający drzew i krzewów na uszkodzenia. Niedozwolone jest przechowywanie oraz bieżąca konserwacja maszyn i urządzeń budowlanych w bezpośrednim sąsiedztwie drzew. 3.12. Wszystkie wbudowane materiały stanowiące przedmiot zamówienia winny posiadać parametry techniczne i funkcjonalne wymagane przez Zamawiającego. 3.13. Dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów innych niż określone w SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej, jednak o parametrach nie gorszych niż materiały i urzędzie wyspecyfikowane w SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej. 3.14. W przypadku, gdy w SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej, w tym w STWIOR opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, to określają one minimalny standard jakości wymagany przez Zamawiającego. W odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza zaoferowanie a następnie zastosowanie, innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują. 3.15. Wykonawca zgodnie z dyspozycją art. 30 ust. 5 ustawy Pzp w przypadku powołania się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.16. Materiały równoważne, to materiały o parametrach porównywalnych lub lepszych, aniżeli uwzględnione w dokumentacji, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub w przedmiarze. Udowodnienie równoważności leży po stronie wykonawcy. Minimalnymi parametrami produktów, które są istotne i będą miały znaczenie dla oceny czy równoważność jest spełniona to dla materiałów taki sam wymiar, schemat budowy, materiały użyte do wykonania/produkcji, wytrzymałość, spełnienie przewidywanej funkcji. Przepisy art. 30 ustawy Pzp w powyższym zakresie stosuje się odpowiednio. Proponowane w ofercie równoważne materiały muszą spełniać wymagania określone w przedmiocie zamówienia, który został opisany z uwzględnieniem odrębnych przepisów technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp. W przypadku, gdy zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca. 3.17. Wykonawca przed zastosowaniem wyrobu/montażem urządzenia każdorazowo powinien uzyskać akceptację Zamawiającego. W odniesieniu do zastosowanych przez Wykonawcę materiałów i urządzeń innych niż podane w dokumentacji Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikaty zgodności z obowiązującą normą lub aprobatą techniczną, zaś w odniesieniu do oferowanych urządzeń - świadectw jakości i wymaganych atestów. W przypadku urządzeń i materiałów wbudowanych przez Wykonawcę, dla których producent udzielił dłuższego okresu gwarancji od umownego, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dokumentów z okresem gwarancji udzielonym przez producenta. 3.18. Zamawiający informuje, że Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych i nadziemnych. Naprawa uszkodzonych urządzeń nadziemnych i podziemnych oraz uzbrojenia terenu należy prowadzić w uzgodnieniu z użytkownikami oraz administratorami poszczególnych sieci. Jednocześnie Zamawiający informuję, że na Wykonawcy ciąży obowiązek sprawdzenia przed rozpoczęciem robót, czy nie zostało wykonane nowe uzbrojenie na terenie, na którym będą prowadzone te roboty. 3.19. W przypadku, gdy w trakcie prowadzonych robót, zajdzie potrzeba usunięcia istniejącej roślinności tj. drzew, krzewów ozdobnych oraz pozostałych roślin ozdobnych na nieruchomościach, Wykonawca zobowiązany jest odtworzyć istniejące zagospodarowanie w porozumieniu z właścicielami poszczególnych nieruchomości. 3.20. Zamawiający nie dopuszcza całkowitego zamknięcia drogi na której prowadzone będą roboty związane z budową ulicy Z. Kossak - Szczuckiej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca prowadził roboty budowlane w sposób umożliwiający ciągły dojazd mieszkańców do ich posesji zgodnie z opracowanym i uzgodnionym projektem tymczasowej organizacji ruchu. 3.21. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z zakresem robót budowlanych i dokumentacją projektową oraz wymaganiami przedstawionymi w projekcie umowy. Zaleca się także, aby dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia celem uzyskania informacji co do trudności i innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji umowy budowy przed złożeniem oferty. Dostarczony przez Zamawiającego przedmiar pełni jedynie rolę pomocniczą i zawarte w nim dane nie stanowią podstawy do oszacowania przez Wykonawcę całkowitej ceny zamówienia. Udział w wizji lokalnej jest zalecany ale nie jest obowiązkowy. 4. Szczegółowe warunki wykonania i realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone we wzorze umowy – Załącznik nr 7 do SIWZ. 5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały powinny odpowiadać wymogom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.) oraz określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 6. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać, w stosunku do wskazanych wyrobów budowlanych, dokument na podstawie którego wprowadzono wyrób do obrotu. 7. Do dokumentacji odbiorowych muszą być dołączone certyfikaty i/lub deklaracje zgodności dotyczące wszystkich zastosowanych przy robotach wyrobów budowlanych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz.1570 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobów deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2016 r., poz. 1966). 8. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do wskazanych w dokumentacji, zgodnie z art.30 ust.5 ustawy Pzp. Wskazane przez Zamawiającego nazwy, rozwiązania materiałowe i technologie oraz typy urządzeń są rozwiązaniami przykładowymi. Mają one na celu określenie minimalnych standardów i oczekiwań Zamawiającego. Wykonawca może zaoferować materiały i urządzenia wskazane przez Zamawiającego lub równoważne o tym samym lub wyższym standardzie. 9. Zamawiający za asortyment równoważny będzie uznawał asortyment o nie gorszych parametrach technicznych niż wskazane w dokumentacji technicznej, a w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę odpowiedników wskazanego asortymentu to na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek udowodnienia, że zaproponowany materiał lub urządzenie jest równoważny do określonego w dokumentacji. 10. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom. 11. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców (jeżeli dotyczy). 12. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wskazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 13. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo określone zostały w §13 projektu umowy (Załącznik Nr 7 do SIWZ), których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości : 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach dopuszczonych w art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku, kiedy wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem z dopiskiem „Budowa ulic na osiedlu w Różnowie” na następujące konto: Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie o numerze: 27 8857 0002 3001 0006 3890 0003, a dowód wpłaty lub jego kopię, potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty, jako ostatnią stronę oferty. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innych środkach niż pieniądz, należy je dołączyć do oferty jako ostatnią stronę oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, a oryginał złożyć w osobnej kopercie w Urzędzie Gminy w kasie czynnej w godzinach: od poniedziałku do piątku, od 8ºº - 13ºº, przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być bezwarunkowo i nieodwołalnie płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile Zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem , co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie Prawo zamówień publicznych. Wierzytelność z tytułu gwarancji nie może być przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej. 5. Wadium, złożone przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie mu zwrócone po zawarciu Umowy, oraz złożeniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Pozostałym Wykonawcom wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, na zasadach określonych w art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (na lub w oparciu o załącznik nr 1 do SIWZ); 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP (na lub w oparciu o załącznik nr 2 do SIWZ); 3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP (na lub w oparciu o załącznik nr 3 do SIWZ); 4) wykaz prac przewidzianych do wykonania przez podwykonawców (na lub w oparciu o załącznik nr 6 do SIWZ) – jeżeli dotyczy; 5) pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczone pełnomocnictwo w formie odpisu, lub wypis aktu notarialnego, jeżeli pełnomocnictwo ustanowione zostało w formie aktu notarialnego – jeżeli dotyczy; 6) dowód wniesienia wadium;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach