Przetargi.pl
Budowa ul. Modrzewiowej - budowa drogi oraz ciągu pieszo-rowerowego

Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 47-220 Kędzierzyn-Koźle, Piramowicza 32
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta
    Piramowicza 32
    47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie
    REGON: 531412912
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kedzierzynkozle.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ul. Modrzewiowej - budowa drogi oraz ciągu pieszo-rowerowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Niniejsze postępowanie przewiduje realizacje robót obejmujących budowę drogi oraz ciągu pieszo-rowerowego ul. Modrzewiowej w Kędzierzynie-Koźlu, a w szczególności:I: 1)prace przygotowawcze, wykonanie robót rozbiórkowych, wykonanie robót ziemnych;2)wykonanie podbudowy i nawierzchni z kostki betonowej i elementów ulic;3)urządzenia bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie pionowe i poziome);4)zieleń drogowa.II:1)budowa oświetlenia;2)zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej.III:3)budowa kanału technologicznego;4)zabezpieczenie sieci teletechnicznej.realizowaną podstawie dokumentacji projektowej sporządzonej przez: BIURO PROJEKTOWE SPK PROJEKT ul. Kochcicka 69, 42-700 Lubliniec.2.Wykonanie zadania obejmuje dodatkowo:1)Wykonanie dokumentacji powykonawczej;2)Kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 4 kpl. (w tym 2kpl. na nośniku elektronicznym) oraz zmianami w ewidencji w tym podział i wydzielenie gruntu pod obiekty. Format i zawartość plików zawierających pomiary powykonawcze w postaci wektorowej. Format plików to .DWG lub .DXF. Do plików ma być dołączona informacja o zastosowanym układzie współrzędnych. Stosowany obecnie na terenie gminy to: 1965 strefa IV. Zamieszczone na mapach obrysy obiektów winny być rozdzielone wg branż na warstwy i opisane zgodnie z instrukcją techniczną K-1 dot. map zasadniczych. Z uwagi na specyfikę obiekty oświetlenia ulic - o ile występują - winny być opisane następującymi warstwami: kable przyłączy nn. - polilinia1), / kable obwodów oświetleniowych - polilinia1), rury osłonowe - odcinek, mufy - punkt, latarnie - punkt 2), szafki oświetlenia ulicznego - prostokąt 2) gdzie 1) - opis kabla o niezmiennym przekroju (bez przerw na odcinkach zarurowanych), 2) - obiekt opisany dodatkowo nr określonym w dokumentacji projektowej.Zamawiający w dniu odbioru robót będzie wymagał od wykonawcy: dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, w tym mapę, o której mowa w art. 2 pkt 7 b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, czyli wyniki pomiarów powykonawczych, w tym mapę opatrzoną, z uwzględnieniem art. 12 c ust. 1, klauzulą urzędową, o której mowa w art. 40 ust. 3 g pkt 3, stanowiącą potwierdzenie przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub dokumentów, o których mowa w art. 12 a ust. 1, w oparciu, o które mapa ta została sporządzona, albo oświadczenie wykonawcy prac geodezyjnych o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji;3)Organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy;4)Sporządzenie organizacji ruchu na czas budowy, wprowadzenie jej i poinformowanie na piśmie właściwych służb o wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu (w odpowiednim terminie);5)Wprowadzenie stałej organizacji ruchu po wykonaniu budowy i poinformowanie na piśmie właściwych służb o wprowadzeniu jej (w odpowiednim terminie);6)Zajęcie pasa drogowego i koszty z tym związane;7)Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu;8)Zebranie odpadów powstałych w wyników realizacji przedmiotu zamówienia i przekazanie ich do odzysku, unieszkodliwienia lub składowania. Powstałe w ten sposób odpady - w tym również wszelkiego rodzaju nadziemne, podziemne, nieorganiczne i organiczne pozostałości typu gruz, złom, pnie, korzenie, karpiny itp. - należy bez zbędnej zwłoki wywieźć na Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub przekazanie przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Składowanie w rejonie placu budowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego zdemontowanych materiałów nadających się do odzysku jest możliwe na okres nie dłuższy niż termin realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić zamawiającemu dokumenty potwierdzające złożenie wytworzonych odpadów na RIPOK lub przekazanie przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów. „Zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji robót objętych niniejszą umową zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu sposób zagospodarowania powstałych w wyniku prowadzenia tych robót odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami nie później niż w dniu zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych.”;9)Próby i odbiory z udziałem wymaganych instytucji państwowych, inwestora i użytkownika;10)Przy pracach z zakresu kanalizacji: kamerowanie sieci i uwzględnienie wymogów MWiK;11)Remonty i naprawę zniszczonej nawierzchni w ulicach i chodnikach;12)Sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu placu budowy przed rozpoczęciem robót. Inwentaryzację Wykonawca przekaże Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośniku danych CD w terminie 5 dni od dnia przekazania placu budowy;13)Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń na obiekcie jak: oświetlenie, szafki oświetleniowe oraz pozostałe zabudowane urządzenia oraz wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji na zasadach przez Wykonawcę udzielonej;14)Wykonawca zobowiązany jest ponieść koszty zapewnienia pełnego dostępu do posiadanego przez Zamawiającego systemu sterowania, zarządzania i monitoringu oświetleniem na okres 10 lat (abonament).15)Zamawiający zastrzega sobie prawo do ponownego wykorzystania następujące materiały z rozbiórki: płytki chodnikowe, obrzeża chodnikowe w związku, z czym należy przewidzieć czysty sposób ich demontażu z obiektu budowlanego umożliwiający ponowne ich wykorzystanie oraz nie należy ich przekazywać przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. W trakcie przekazania placu budowy Zamawiający ustali sposób zagospodarowania materiałów pochodzących z rozbiórki, dokonując stosownego zapisu w protokole przekazania placu budowy;16)Załadunek i wywóz (transport) - materiałów z rozbiórki (krawężników, płytek chodnikowych) na odległość do 10 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego;17)Wykonanie wycinki drzew, które należy pociąć na odcinki o dł. 120 cm uformować stosy na placu budowy lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie, w miejscu wskazanym przez zamawiającego. Uwzględnić w ofercie wycinkę wystających korzeni oraz roboty związane z karczowaniem pni drzew. Wykonawca jest zobowiązany przygotować protokół brakarski ściętego drewna i odkupić je od Zamawiającego. Do wyceny należy przyjąć cenę zgodnie z zarządzeniem nr 2061/OSR/2022 Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle z dnia 14.07.2022 r. jak dla drewna opałowego (80 zł/ mp.);18)Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót;19)Należy uporządkować także teren przylegający do placu budowy, który został naruszony wskutek prowadzonych robót;20)Należy wykonać regulację wszystkich elementów obcych takich jak: studzienki telekomunikacyjne, studzienki kanalizacji deszczowej i sanitarnej, skrzynki wodociągowe, gazowe i inne;21)Wykonawca uwzględni w ofercie i poniesie wszystkie koszty wynikające z warunków wydanych przez podmioty, które uzgodniły dokumentację projektową, a w szczególności: a)Tauron Dystrybucja S.A. Oddz. w Opolu, ul. Waryńskiego 1, 45-047 Opole;b)ORANGE Polska S.A. Warszawa;c)MWiK Kędzierzyn-Koźle;d)Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o.22)Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie piasku miejscowego na warstwy odcinające i mrozoochronne, pod warunkiem spełnienia wymogów zawartych w dokumentacji projektowej, STWIORB - udokumentowanych wynikami badań gruntu, przedłożonych Inwestorowi;23)Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie pod chodniki przekruszu pochodzącego z materiałów rozbiórkowych spełniającego wymogi dokumentacji projektowej, STWIOR udokumentowanego wynikami badań, przedłożonych Inwestorowi;24)Znaki drogowe związane z wykonaniem stałej organizacji ruchu należy wykonać wszystkie, jako,, nowe” zgodnie z załącznikiem nr 1 - uzupełnienie docelowej organizacji ruchu,25)W ramach udzielonej gwarancji: utrzymanie i konserwacja terenów zielonych objętych realizacją inwestycji: trawa do trzeciego koszenia po odbiorze robót w okresie wegetacyjnym z uwzględnieniem ich jednokrotnego nawożenia. Termin koszenia i nawożenia terenów zielonych Wykonawca ustali z Ogrodnikiem Miejskim po odbiorze inwestycji Pielęgnacja nasadzonych drzew nastąpi zgodnie z zasadami określonymi w pliku, wytyczne terenów zielonych 2021”.;26)Wykonawca w terminie 7 dni po przekazaniu placu budowy ma obowiązek wykonać pomiary geodezyjne rzędnych rzeczywistych, wjazdów i wyjść z posesji” i porównać je do rzędnych projektowych w tych miejscach oraz poinformować inwestora o ewentualnych istotnych różnicach w tym zakresie.UWAGA: Zamawiający wymaga żeby słupy oświetlenia ulicznego posiadały fabryczne zabezpieczenie elastomerem.3. Wykonawca zobowiązany jest z dniem przekazania placu budowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Suma gwarancyjna na wartość: 1 000 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.4. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Na podstawie 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją zamówienia: • roboty drogowe; • roboty elektryczne – oświetlenie uliczne; • roboty teletechniczne – kanał technologiczny. Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 12 000,00 PLN(słownie: dwanaście tysięcy zł 00/100 PLN).2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.3.Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:PKO BP Kędzierzyn-Koźle57 1020 3714 0000 4102 0108 5455;2)gwarancjach bankowych;3)gwarancjach ubezpieczeniowych;4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).5.Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Pzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.6.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7.Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1)upływu terminu związania ofertą;2)zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3)unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.8.Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2)którego oferta została odrzucona;3)po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza;4)po unieważnieniu postępowania, w przypadku, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.9.Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 14.8, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w okolicznościach wskazanych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności techniczna lub zawodowa.I. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy (w tym okresie) wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:- roboty w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy pasa drogowego o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto, przy czym jedna robota nie mniejsza niż 500 000,00 złWarunek można wykazywać w ramach maksymalnie 3 umów – z potwierdzeniem ich należytego wykonania;- roboty w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci w zakresie kanalizacji deszczowej lub sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto.Warunek można wykazywać w ramach maksymalnie 2 umów – z potwierdzeniem ich należytego wykonania.- min. 1 robotę w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy oświetlenia ulicznego o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto – z potwierdzeniem ich należytego wykonania.Warunek można wykazywać w ramach maksymalnie 1 umowie – potwierdzeniem ich należytego wykonania.- min. 1 robotę w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci teletechnicznych o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto – z potwierdzeniem ich należytego wykonania.Warunek można wykazywać w ramach maksymalnie 1 umowie – potwierdzeniem ich należytego wykonania.Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę (zakres), w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, co najmniej jeden z Wykonawców musi spełniać wymogi Zamawiającego.Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej prowadzonego postepowania. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/.II. Wykonawca wskaże osoby do wykonania niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, które spełniają następujące warunki:1)osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika budowy, posiadająca: uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,tj.: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej;doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na min. 3 zadaniach.Posiadająca aktualne zaświadczenie z PIIB2)osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót elektrycznych posiadająca: uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,tj.: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;Posiadająca aktualne zaświadczenie z PIIB3)osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót sanitarnych posiadająca:uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,tj.: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnychPosiadająca aktualne zaświadczenie z PIIB4)osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót telekomunikacyjnych posiadająca:uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,tj.: do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.Posiadająca aktualne zaświadczenie z PIIBZamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji, pod warunkiem posiadania przez jedną osobę wymaganych uprawnień budowlanych i doświadczenie.Wskazane wyżej uprawnienia budowlane powinny być wydane na podstawie:a) Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831), lubb) odpowiadające im ważne uprawnienia w zakresie odpowiadającym powyższym wymaganiom, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Ilekroć powyżej mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskich oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności: z ustawą o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020r., poz. 220 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2019r., poz. 1117 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach