Przetargi.pl
Budowa toru rowerowego typu pump track – powołanie zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 0000-00-00
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa toru rowerowego typu pump track – powołanie zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Opis przedmiotu zamówienia: a) Przedmiotem zamówienia jest powołanie zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego, do nadzorowania robót budowlanych, polegających na budowie torów rowerowych i oświetlenia. b) Nadzorowane roboty budowlane realizowane będą przy ul. Cienistej, na obszarze pomiędzy ul. Parkową a rzeką Nysą Łużycką, na działce Nr 2 Obr VII AM-Inwestycja realizowana będzie na terenie wpisanym do rejestru zabytków i podlegającym ochronie konserwatorskiej. Teren posiada uchwalony Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, w którym wyodrębniona została strefa K jako ochrona krajobrazu kulturowego oraz strefa RZ jako strefa obiektów wpisanych do rejestru zabytków. c) Zakres przedmiotowego zamówienia obejmuje w szczególności nadzór nad budową trzech torów rowerowych ze zróżnicowaniem trudności jazdy, tj. Flow Track dla zaawansowanych, Easy Track dla średniozaawansowanych oraz Mini Track dla dzieci, a także obejmuje budowę oświetlenia oraz wycinkę drzew kolidujących z wykonaniem torów rowerowych (ilość i lokalizacja drzew podana została w Załączniku nr 1 do SIWZ). d) Roboty budowlane nadzorowane będą przez zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego w niżej wymienionych specjalnościach: • inżynieryjnej drogowej z pełnieniem funkcji koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego, • instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, e) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej pn. Modernizacja zabytkowego Parku Nadnyskiego w Zgorzelcu – etap II, opracowanej przez firmę COMPONO Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ, w skład której wchodzi: • projekt budowlany, • projekt wykonawczy, • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, • przedmiar robót, który stanowi materiał pomocniczy w celu ułatwienia wykonawcom wyceny przedmiotu zamówienia, • decyzja pozwolenia na budowę Nr 344/2016 z dnia 19.09.2016r., • pozostałe dokumenty i uzgodnienia. f) Do zadań inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: • ochrona interesów zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, o której • mowa pod literą e niniejszego ppkt, prawa budowlanego oraz umowy na realizację robót budowlanych, • pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25-26 ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 1332 ze zm.), • koordynowanie prac zespołu nadzoru inwestorskiego z nadzorem autorskim, • protokolarne przekazanie wykonawcy robót budowlanych, przy udziale zamawiającego, terenu budowy. Z przekazania terenu budowy koordynator czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego sporządzi protokół, • przekazanie wykonawcy robót budowlanych dziennika budowy i bieżące pisemne weryfikowanie zapisów w dzienniku budowy, • weryfikacja, przed zatwierdzeniem przez zamawiającego, przedłożonego przez wykonawcę robót budowlanych programu zapewnienia jakości, w terminie do 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania, • weryfikacja przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego, przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych oświadczeń, zawierających informację o zatrudnionych osobach, o czasie trwania umowy oraz czynnościach wykonywanych przez wskazane osoby, • wykonywanie czynności kontrolnych przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego wobec wykonawcy robót budowlanych odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności przy realizacji robót budowlanych, zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane. Koordynator czynności nadzoru inwestorskiego uprawniony będzie w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, - przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, - wystąpienia z wnioskiem do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli, • prowadzenie rozliczenia umowy na roboty budowlane tj. rozliczenie wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, poprzez dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, sprawdzanie końcowego świadectwa płatności przed ich zatwierdzeniem przez zamawiającego, • nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem, składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych, • weryfikacja przedkładanych przez wykonawcę robót budowlanych potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, • reprezentowanie zamawiającego na terenie budowy, • wydawanie wykonawcy robót budowlanych wszystkich poleceń na piśmie, a także prowadzenie korespondencji z wykonawcą robót budowlanych i zamawiającym, • obecność inspektora nadzoru inwestorskiego odpowiedniej branży, na terenie budowy podczas prowadzenia robót budowlanych w zakresie ich nadzoru, nie rzadziej niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych. Obecność inspektora nadzoru odpowiedniej branży dokumentowana będzie wpisami do dziennika budowy, nadzoru inwestorskiego, oraz inspektora branży elektrycznej, każdorazowo będzie potwierdzony w dzienniku budowy, • rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, nadzorowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej, • uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego, jeżeli zajdzie konieczność zmian, • monitorowanie postępu prac, • sporządzanie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego protokołów konieczności, • sprawdzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące również poruszanie się po terenie budowy) oraz, że prace budowlane zostały zorganizowane z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, • przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzających m.in.: prawidłowość i jakość wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeństwa i zdrowia, jakości używanych materiałów itp., • wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy, oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, • zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie trwania budowy i po wykonaniu obiektów stałych, • zatwierdzanie przez poszczególnych inspektorów nadzoru inwestorskiego w swoich branżach (specjalnościach) ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, • bieżące zgłaszanie nadzorowi autorskiemu zastrzeżeń i ewentualnych zmian, wprowadzanych przez zamawiającego i/lub wykonawcę robót, • zatwierdzenie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego proponowanych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez wykonawcę robót budowlanych, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania , po uprzednim zatwierdzeniu przez inspektora nadzoru odpowiedniej branży, • kontrolowanie przez każdego z inspektorów w swojej branży źródeł pozyskania materiałów oraz sprawdzanie uprawnień, dokumentów i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn, • zatwierdzenie atestów i receptur przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, • sprawdzanie i potwierdzanie, przed wbudowaniem, jakości stosowanych i dostarczanych materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1570 z późn.zm.), każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, • zatwierdzenie materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia przewidzianych przez wykonawcę robót do wbudowania oraz formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zdolności, gwarancji, praw własności, itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, • kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, • czuwanie nad jakością wykonywanych robót, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, • organizowanie, prowadzenie i protokołowanie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego cotygodniowych rad budowy z udziałem: kierownika budowy, kierowników robót danej branży, inspektorów nadzoru inwestorskiego danej branży, przedstawicieli wykonawcy robót budowlanych oraz przedstawicieli zamawiającego, • organizowanie oraz przeprowadzanie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających oraz odbioru końcowego robót, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia w/w odbiorów z udziałem zamawiającego, wykonawcy robót i pozostałych inspektorów nadzoru inwestorskiego, • nadzorowanie wykonania przez wykonawcę robót zleceń komisji odbiorowej i usunięcia stwierdzonych wad, usterek dających się naprawić, • uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, sieci, urządzeń technicznych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniętych wad, zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia, • pełnienie nadzoru przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż nad przeprowadzaniem wszelkich testów, prób i rozruchów oraz przeglądów, • zatwierdzanie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego przyjętych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych wszelkich wymaganych instrukcji eksploatacyjnych, dokumentacji rozruchowej i instrukcji obsługi, w celu ułatwienia przekazywania obiektu do eksploatacji przyszłemu użytkownikowi, • koordynator czynności nadzorów nadzoru inwestorskiego zaakceptuje wyniki wszelkich prób przed oddaniem obiektu do eksploatacji, • sporządzanie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego pisemnych opinii dotyczących wad obiektu uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia wykonawcy robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty. Opinia powinna być potwierdzona przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, • żądanie od wykonawcy robót, kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, • kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, w zakresie wymaganych prób i badań w zaakceptowanym laboratorium dla potwierdzenia osiągnięcia zakładanych parametrów przy odbiorze końcowym, przez każdego inspektora nadzoru inwestorskiego w swojej branży, • sprawdzanie poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawcę robót oraz weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, • weryfikacja przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż i zatwierdzenie przez koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, • dokonywanie raz w roku przeglądu gwarancyjnego w okresie gwarancji przez zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego przy współudziale wykonawcy robót i zamawiającego oraz dokonanie przeglądu pogwarancyjnego i sporządzenie stosownych protokołów z tych przeglądów, • informowanie zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych, oraz zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, • sporządzanie pisemnych opinii dotyczących wad obiektu, przyczyn niedotrzymania terminu na realizację robót budowlanych w terminie 7 dni roboczych od dnia ich zaistnienia, • w przypadku odstąpienia od umowy przez strony umowy o roboty budowlane: - nadzorowanie robót budowlanych będących kontynuacją umowy na roboty budowlane, - przeprowadzenie inwentaryzacji robót w toku, a także wycena kosztów tych robót w celu ostatecznego ich rozliczenia, - pełnienie nadzoru nad przejęciem placu budowy, nad robotami zabezpieczającymi, itp., • w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw związanych z realizacją zamówienia, przekazanie w ustalonym terminie dokumentów i informacji, o które wystąpi zamawiający, • koordynator czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego przygotuje materiały, o które wystąpi zamawiający, a w przypadku konieczności będzie brał udział w spotkaniach z przedstawicielami mediów tj. radio, telewizja, prasa. 5) Podwykonawstwo: a) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza zrealizować przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw (firm) tych podwykonawców, zgodnie z treścią formularza Nr 1 do SIWZ. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części, którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. b) Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. c) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 11 ustawy Pzp, zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym Formularz Nr 5 do SIWZ. 6) Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. Zamawiający nie określa wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, stosowanie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, gdyż wykonanie tych czynności nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 1666 z późn. zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy - Formularz Nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, zgodnie z zapisami rozdziału X pkt 12 ppkt 2 i 3 SIWZ, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu w oryginale, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wzór oświadczenia stanowi Formularz Nr 4 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach