Przetargi.pl
Budowa systemu zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy stacji kolejowej w Stęszewie i przystanku kolejowym w Strykowie zlokalizowanych na terenie Gminy Stęszew

Gmina Stęszew ogłasza przetarg

  • Adres: 62060 Stęszew, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 8197141
  • Data zamieszczenia: 2018-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stęszew
    ul. Poznańska 11
    62060 Stęszew, woj. wielkopolskie
    tel. 8197141
    REGON: 63125852000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: steszew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa systemu zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy stacji kolejowej w Stęszewie i przystanku kolejowym w Strykowie zlokalizowanych na terenie Gminy Stęszew
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa systemu zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy stacji kolejowej w Stęszewie i przystanku kolejowym w Strykowie zlokalizowanych na terenie Gminy Stęszew”. Część 1 – Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Stęszewie w postaci parkingów, przebudowy ul. Składowej, budowy chodników i ścieżki rowerowej, instalacji kanalizacji deszczowej, instalacji elektrycznej wraz z oświetleniem terenu, małej architektury oraz zadaszonej wiaty rowerowej w formule „zaprojektuj i wybuduj”. 1. Przedmiot zamówienia składa się z następujących elementów: 1) Etap I – wykonanie dokumentacji projektowej: projekt budowlany, wykonawczy wraz z decyzją zezwalającą na realizację inwestycji drogowej, zgodnie z art. 34 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2018 poz. 1202 ze zm.) na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w Stęszewie. 2) Etap II – wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową oraz odpowiedni przepisy i normy prawne. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) budowa parkingów P&R (142 miejsca), K&R (10 miejsc), B&R wraz z wiatą rowerową (36 miejsc); b) montaż stacji samoobsługowej do naprawy rowerów; c) budowa chodników i ścieżki rowerowej; d) budowa instalacji elektrycznej wraz z budową oświetleni terenu; e) wykonanie toalet publicznych automatycznych; f) wykonanie elementów małej architektury; g) wykonanie urządzeń kontrolujących wjazd i wyjazd z parkingu; h) wykonanie na parkingu P&R systemu kontroli i informacji o zajętości miejsc postojowych; i) wykonanie monitoringu wraz z systemem przesyłu danych do UMG Stęszew; j) wykonanie tablic informacji pociągowej i autobusowej; k) wykonanie ponadstandardowych udogodnień dla niepełnosprawnych; l) przebudowę ul. Składowej; m) przebudowę istniejącej zatoki autobusowej wraz z wymianą wiaty przystankowej i wykonaniem małej architektury. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: 1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Programie funkcjonalno - użytkowym (PFU), stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ 2) Zamówienie obejmuje m.in.: a) opracowanie kompletnej dokumentacji technicznej (projekt budowlany, wykonawczy) dla przedmiotowego zadania oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu; b) uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego i prowadzenie ewentualnych badań; c) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz docelowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem; d) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ); e) uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t. j. Dz.U. 2018 poz. 1202 ze zm.) oraz ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. 2018 poz. 1474); f) pełnienie nadzoru autorskiego; g) roboty przygotowawcze (wytyczenie, wycinka drzew i krzewów, rozbiórki istniejących elementów na terenie inwestycji); h) zabezpieczenie infrastruktury technicznej i usunięcie kolizji z urządzeniami obcymi, roboty branżowe; i) wykonanie robót ziemnych; j) odwodnienie (rowy, ścieki, kanalizacja deszczowa, wpusty i przykanaliki), studnie kanalizacyjne zlokalizowane w obrębie parkingów i przebudowywanej jezdni należy wyposażyć we włazy klasy D400 osadzone w płycie żelbetowej (zestawy naprawcze); k) budowę parkingów P&R, K&R, B&R wraz z wiatą rowerową; l) montaż stacji samoobsługowej do naprawy rowerów; m) budowę chodników i ścieżki rowerowej; n) budowę instalacji elektrycznej wraz z budową oświetleni terenu; o) wykonanie toalet publicznych automatycznych wraz z przyłączami; p) wykonanie elementów małej architektury; q) wykonanie urządzeń kontrolujących wjazd i wyjazd z parkingu; r) wykonanie na parkingu P&R systemu kontroli i informacji o zajętości miejsc postojowych s) wykonanie monitoringu wraz z systemem przesyłu danych do UMG Stęszew; t) wykonanie tablic informacji pociągowej i autobusowej; u) wykonanie ponadstandardowych udogodnień dla niepełnosprawnych; v) przebudowę jezdni i chodników ul. Składowej; w) przebudowę istniejącej zatoki autobusowej wraz z wymianą wiaty przystankowej i wykonaniem małej architektury; x) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu; y) roboty wykończeniowe i porządkowe; z) stabilizację nowych granic pasa drogowego w terenie; aa) sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej; bb) złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ (w przypadku, gdy będzie wymagane) lub zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ; cc) wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia. Część 2 - Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Strykowie w postaci parkingów, przebudowy ul. Kolejowej, remontu ul. Lipowej, budowy chodników, instalacji elektrycznej wraz z oświetleniem terenu, małej architektury oraz zadaszonej wiaty rowerowej w formule „zaprojektuj i wybuduj”. 1. Przedmiot zamówienia składa się z następujących elementów: 1) Etap I – wykonanie dokumentacji projektowej: projekt budowlany, wykonawczy wraz z decyzją zezwalającą na realizację inwestycji drogowej, zgodnie z art. 34 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2018 poz. 1202 ze zm.) na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w Strykowie. 2) Etap II – wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową oraz odpowiedni przepisy i normy prawne. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) budowę parkingów P&R (50 miejsc), K&R (2 miejsca), B&R wraz z wiatą rowerową (36 miejsc); b) montaż stacji samoobsługowej do naprawy rowerów; c) budowę i remont chodników; d) budowę instalacji elektrycznej wraz z budową oświetleni terenu; e) wykonanie toalety publicznej automatycznej; f) wykonanie elementów małej architektury; g) wykonanie monitoringu wraz z systemem przesyłu danych do UMG Stęszew; h) wykonanie tablic informacji pociągowej i autobusowej; i) wykonanie ponadstandardowych udogodnień dla niepełnosprawnych; j) przebudowę ul. Kolejowej; k) remont ul. Lipowej; l) budowę zatoki autobusowej. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: 1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Programie funkcjonalno - użytkowym (PFU), stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ 2) Zamówienie obejmuje m.in.: a) opracowanie kompletnej dokumentacji technicznej (projekt budowlany, wykonawczy) dla przedmiotowego zadania oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu; b) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz docelowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem; c) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ); d) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2018 poz. 1202 ze zm.); e) pełnienie nadzoru autorskiego; f) roboty przygotowawcze (wytyczenie, wycinka drzew i krzewów, rozbiórki istniejących elementów na terenie inwestycji); g) zabezpieczenie infrastruktury technicznej i usunięcie kolizji z urządzeniami obcymi, roboty branżowe; h) wykonanie robót ziemnych; i) odwodnienie (rowy, ścieki, kanalizacja deszczowa, wpusty i przykanaliki), studnie kanalizacyjne zlokalizowane w obrębie parkingów i przebudowywanej jezdni należy wyposażyć we włazy klasy D400 osadzone w płycie żelbetowej (zestawy naprawcze); j) budowę parkingów P&R, K&R, B&R wraz z wiatą rowerową; k) montaż stacji samoobsługowej do naprawy rowerów; l) budowę instalacji elektrycznej wraz z budową oświetleni terenu; m) wykonanie toalety publicznej automatycznej wraz z przyłączami; n) wykonanie elementów małej architektury; o) wykonanie monitoringu wraz z systemem przesyłu danych do UMG Stęszew; p) wykonanie tablic informacji pociągowej i autobusowej; q) wykonanie ponadstandardowych udogodnień dla niepełnosprawnych; r) budowę zatoki autobusowej; s) przebudowę i remont nawierzchni jezdni; t) budowę i remont chodników; u) przebudowę i budowę zjazdów; v) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu; w) roboty wykończeniowe i porządkowe; x) sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej; y) złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ (w przypadku, gdy będzie wymagane) lub zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ; z) wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia. Dotyczy wszystkich części !!! Wykonawca wykona wszelkie niezbędne prace dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. Prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją przetargową oraz w uzgodnieniu z Zamawiającym. Ponadto zakres prac obejmuje: 1) sporządzenie operatu kolaudacyjnego – 3 egzemplarze, na który składa się: a) Dokumentacja powykonawcza: b) Atesty na materiały i prefabrykaty, 2) Protokoły odbioru robót. 3) wymagane dokumenty dotyczące przeprowadzonych przez Wykonawcę badań i sprawdzeń, Technologia wykonania prac: 1) Prace związane z wykonaniem inwestycji należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami prawa budowlanego, przepisami prawa dotyczącymi wymagań technicznych, ochrony środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami BHP oraz wiedzą techniczną. 2) Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać odpowiednie atesty, aprobaty i certyfikaty oraz być zgodne z Polskimi Normami. Ponadto każdy zastosowany materiał należy uzgodnić z Zamawiającym oraz inspektorem nadzoru inwestorskiego, brak w/w uzgodnienia skutkować będzie wymianą na odpowiedni, koszt wymiany w pełni poniesie Wykonawca. Jeżeli Wykonawca nie zastosuje się do polecenia, Zamawiający zleci wykonanie powyższych czynności osobie trzeciej i potrąci poniesione przez siebie koszty z wynagrodzenia Wykonawcy, a gdy kwota ta okaże się niewystarczająca, będzie dochodził jej zwrotu na zasadach ogólnych. 3) Jeżeli w przedmiarze lub specyfikacji występują wskazania materiałowe na konkretnego producenta / nazwy producentów i produktów / należy odczytywać je jako przykładowe służące tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia. 4) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych, konstrukcyjnych i użytkowych nie gorszych niż zakładane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentacji projektowej. 5) Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały. 6) Wykonawca, na własną odpowiedzialność i na swój koszt, winien podjąć wszelkie środki zapobiegawcze wymagane przez rzetelną praktykę budowlaną oraz aktualne okoliczności, aby zabezpieczyć prawa właścicieli posesji sąsiadujących z placem budowy/robót i unikać powodowania tam jakichkolwiek zakłóceń czy szkód. 7) Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu umowy w stosunku do osób trzecich. 8) Teren okoliczny oraz ruch pieszy i kołowy należy w sposób trwały zabezpieczyć przed oddziaływaniem robót. 9) Wykonawca zobowiązany jest przed złożeniem do dokonania wizji lokalnej w terenie objętym zamówieniem w celu zapoznania się z warunkami prowadzenia budowy, jego otoczeniem, jak również w celu uzyskania innych informacji potrzebnych do sporządzenia oferty z należytą starannością Klauzula społeczna: Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U.2018.108 t.j. z dnia 2018.01.12) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: pracowników fizycznych bezpośrednio wykonujących roboty budowlane. Wykonawca: 1) Zobowiązuje się, że pracownicy świadczący usługi będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U.2018.108 t.j. z dnia 2018.01.12). 2) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi/roboty budowlane. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 3) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi/roboty budowlane w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt. 2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników świadczących usługi/roboty budowlane na podstawie umowy o pracę. 4) Za niedopełnienie wymogu zatrudnienia Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumienie przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w załączonym do SIWZ projekcie umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Część 1 - 80.000,00 złotych (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) Część 2 - 40.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Gminy Stęszew na konto wskazane przez Zamawiającego. NR 10 9048 0007 0027 3550 6000 0004 GBS Mosina O/Stęszew 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, Urząd Miejski Gminy Stęszew , ul. Poznańska 11 - pok. 3, a kserokopię dołączyć do oferty. 9. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 10. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 11. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 , lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale 11 ust. 1 pkt. 2 SIWZ;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Formularz ofertowy – wzór druku zał. nr 1 do SIWZ (wraz z załącznikami od 1a do 1d, W przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów - załącznik nr 10 do SIWZ wzór zobowiązania o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach