Przetargi.pl
„Budowa sięgacza ulicy Leśnej w Świdnicy”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850, , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2017-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, , fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swidnica.bip-gov.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa sięgacza ulicy Leśnej w Świdnicy”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa sięgacza ul. Leśnej w Świdnicy”. 2. Przedmiot niniejszego zamówienia będzie realizowany w oparciu o umowę, dokumentację projektową, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz decyzję nr 217/2015 z dnia 26 lutego 2015 r. pozwolenia na budowę (dalej: decyzja ZRiD), a także zgodnie z wiedzą budowlaną oraz przepisami szczególnymi. 3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej, sporządzonej w lipcu 2014 r. przez biuro projektowe „VIA ROMANA”, mgr inż. Roman Konieczny, z siedzibą: ul. Główna 153 F, 58-312 Stare Bogaczewice, obejmującej: 1 projekt budowlany wielobranżowy, 2 projekt wykonawczy branży drogowej, 3 projekt wykonawczy branży elektrycznej, 4 projekt wykonawczy branży sanitarnej, 5 szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża drogowa, 6 szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża elektryczna, 7 szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża sanitarna, 8 projekt docelowej organizacji ruchu, 9 przedmiar robót – branża drogowa, sanitarna, elektryczna. 4. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 3 powyżej , stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydział Inwestycji Miejskich – pok. 217. 5. UWAGA: Zamawiający informuje, iż na działkach wokół planowanej inwestycji drogowej są planowane nowe budynki, w związku z tym, w miejscu chodnika i ścieżki rowerowej przewiduje się wybudowanie dodatkowych 3 zjazdów o konstrukcji nawierzchni jak w projekcie budowlanym, zgodnie z lokalizacją wydaną w decyzjach nr. DK.RD.7230.66.2.15, DI.7230.14.2.2017, do granicy obrzeży chodnikowych. Należy te prace skalkulować do wyceny jako prace zamienne za chodnik i ścieżkę rowerową. Dodatkowo należy doliczyć około 20 m rury osłonowej pod zjazdami. Na etapie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest skoordynować prace związane z wykonaniem urządzeń infrastruktury technicznej, zgodnie z wydanymi decyzjami nr: DI.7230.14.2.2017, DI.7230.66.6.2015, DI.7230.66.8.2015-2016, DI.7230.66.8.2015-2017, DI.7230.83.2.2017, DI.7230.83.4.2017, DI.7230.114.18.2014-2015, WB.6740.1564.2014.8 w tym budowę przyłączy elektroenergetycznych do budynków przez TAURON S.A. UWAGA! Użyte w dokumentacji projektowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. UWAGA!  Załączone przedmiary robót (Załącznik nr 10 do SIWZ) należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.  Przedmiary robót załączone są w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 6. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) dokumentację projektową, o której mowa w ust. 3 powyżej, 2) dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 7. Zakres robót do wykonania wynika z załączonej Dokumentacji Projektowej, stanowiącej Załącznik 9 do SIWZ. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia dokładnej ilości robót. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe, w przypadku, w którym okaże się, że rzeczywista ilość robót jest większa od wcześniej założonej, Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie Dokumentacji Projektowej, nie zwalnia Wykonawcy od ich wykonania. Ilość robót w przedmiarze Wykonawca winien skorygować do wielkości rzeczywistej, obliczonej na podstawie Dokumentacji, własnych pomiarów i analiz. 8. Wyłoniony Wykonawca w drodze niniejszego postępowania przetargowego zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kalkulację zaoferowanej ceny przedstawionej w formularzu ofertowym w formie kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą uproszczoną. Kosztorys ofertowy musi obejmować cały przedmiot zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót i warunkami SIWZ. Kosztorys ofertowy będzie podstawą do negocjacji warunków wykonania ewentualnych robót zamiennych i dodatkowych oraz do celów rozliczeniowych. W sytuacji, gdy dany czynnik cenotwórczy nie występuje w wyżej wymienionym kosztorysie do rozliczeń należy przyjąć ceny nie wyższe niż średnia cena opublikowana w cenniku wydawnictwa Sekocenbud z bieżącego kwartału. 9. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) opracowania na własny koszt projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2017.1260 t.j.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. 2017.784 t.j.) projekt tymczasowej organizacji ruchu należy uzgodnić z Zamawiającym, 2) zorganizowania placu budowy ( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 3) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 4) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której oryginał należy zgłosić do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopię do Zamawiającego, 5) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne, 6) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 7) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do ich naprawy na własny koszt; 8) uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 9) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 10) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 11) zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji roboty objętej umową, przy czym ubezpieczeniu podlegać mają w szczególności: a) roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 12) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne – o ile okaże się to konieczne 13) wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót. Uwaga !  Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny a w szczególności dojazd do szpitala. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla osób pieszych przez cały okres trwania budowy a także, w miarę możliwości technologicznych, do umożliwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomości oraz dostaw towaru; jeżeli ze względów technologicznych zaistnieje konieczność wstrzymania dojazdu do nieruchomości – Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony przynajmniej 3 dni przed planowanym zmianami w formie pisemnej.  Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. 4.2 LOKALIZACJA 1. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na działkach nr: 1731, 2685/3, 2685/4, 1823,1835/10; Obręb geodezyjny: 0005 Zachód, m. Świdnica. 2. W obszarze inwestycji zlokalizowane są istniejące sieci uzbrojenia terenu: sieć elektroenergetyczna, sieć gazowa, sieć teletechniczna, sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodociągowa. 4.3 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania, 4.4. INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotę nie większą niż 50.000,00 zł. netto. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty związane z budową dróg o nawierzchni bitumicznej, wykonanie robót przygotowawczych i rozbiórkowych, robót ziemnych, układanie podbudów, chodników z kostki betonowej, układanie krawężników i obrzeży, montaż kanałów, przewodów i urządzeń kanalizacji deszczowej, układanie kabli oświetlenia ulicznego, instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego, wykonanie zieleni, roboty konserwacyjno–naprawcze. W/w roboty budowlane zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego 4 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 5 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): 1) przygotowanie terenu pod budowę, 2) roboty rozbiórkowe 3) roboty ziemne, 4) roboty montażowe sieci kanalizacji deszczowej, 5) wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni, 6) wykonanie konstrukcji nawierzchni chodników i ścieżki rowerowej, 7) ustawienie krawężników i obrzeży betonowych, 8) roboty w zakresie wykonania oświetlenia ulicznego, 9) roboty naprawczo-konserwacyjne, 6 Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy złącznika zawierającego wykaz osób, które będą wykonywały w/w prace; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zwiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ 7 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 5, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). 8 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów przy czym anonimizacji nie dotyczy imię i nazwisko pracownika, dane zawarcia umowy, wymiar umowy, wymiar etatów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w załączniku nr 4 do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 9 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w §13, ust. 1, pkt 7 i 8 wzoru umowy załączonego do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1 Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do dnia: 15 grudnia 2017 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: X. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359) - w przypadku poręczeń Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia dokumentu poświadczającego, że podmiot, który udzielił poręczenia zapłaty wadium zawarł umowę o udzielenie wsparcia z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-77/VIII/17 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa sięgacza ulicy Leśnej w Świdnicy” 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć: 1) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach