Przetargi.pl
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami, tranzytową przepompownią ścieków i wewnętrzną linią zasilającą eNN w miejscowości Nowa Wieś, Dębina i Osjaków” w ramach operacji pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Nowej Wsi i Dębinie wraz z przyłączami oraz przebudowa i rozbudowa budynku stacji uzdatniania wody w Drobnicach”

Gmina Osjaków ogłasza przetarg

  • Adres: 98320 Osjaków, ul. Targowa 26
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (043) 842 33 91 , fax. (043) 842 33 91 w. 31
  • Data zamieszczenia: 2018-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osjaków
    ul. Targowa 26
    98320 Osjaków, woj. łódzkie
    tel. (043) 842 33 91, fax. (043) 842 33 91 w. 31
    REGON: 73093467700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.osjakow.bip.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami, tranzytową przepompownią ścieków i wewnętrzną linią zasilającą eNN w miejscowości Nowa Wieś, Dębina i Osjaków” w ramach operacji pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Nowej Wsi i Dębinie wraz z przyłączami oraz przebudowa i rozbudowa budynku stacji uzdatniania wody w Drobnicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. u. z 2017r., poz. 1332 z późn. zm.) polegających na „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami, tranzytową przepompownią ścieków i wewnętrzną linią zasilającą eNN w miejscowości Nowa Wieś, Dębina i Osjaków” w ramach operacji pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Nowej Wsi i Dębinie wraz z przyłączami oraz przebudowa i rozbudowa budynku stacji uzdatniania wody w Drobnicach”. 2. Operacja pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Nowej Wsi i Dębinie wraz z przyłączami oraz przebudowa i rozbudowa budynku stacji uzdatniania wody w Drobnicach” współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”. 3. Zakres robót i prac w ramach przedmiotowego zamówienia obejmuje w szczególności: - roboty przygotowawcze, w tym roboty związane z przygotowaniem placu budowy, - roboty ziemne: prace związane z wykonaniem wykopu, odwodnienia igłofiltrami, wymianą gruntu w pasie drogowym, zasypka z zagęszczeniem, umocnieniami, zabezpieczeniem istniejących przewodów energetycznych i telefonicznych, - roboty montażowe: ułożenie warstw podsypkowych i obsypkowych, budowa studni (z kręgów żelbetowych – 39 szt.; studzienek rewizyjnych tworzywowych - 116 szt.), budowa tranzytowej przepompowni ścieków o średnicy 1500mm (1 szt.), budowa przydomowych przepompowni ścieków o średnicy 800mm (2 szt.); - budowę 4 322,8 km sieci kanalizacji sanitarnej, w tym kanalizacji grawitacyjnej o dł. 3 767,8mb i kanalizacji tłocznej o dł. 555mb; - budowę 70 szt. przyłączy kanalizacyjnych; - roboty drogowe: rozebranie warstw konstrukcyjnych dróg asfaltowych oraz chodników i wjazdów z kostki brukowej wraz z ich odtworzeniem; - obsługę geodezyjną, w tym tyczenie i inwentaryzację powykonawczą obiektu, - opracowanie i uzgodnienie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót, - opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu Planu bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r., Nr 120, poz. 1126); - poniesienie opłat na podstawie decyzji uprawnionych organów zezwalającej na prowadzenie robót w pasie drogowym oraz umieszczenie w drodze urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, - naprawę dróg dojazdowych do placu budowy i terenów uszkodzonych przez Wykonawcę i doprowadzenie ich do stanu pierwotnego, - wykonanie, przeprowadzenie prób i sprawdzeń urządzeń i instalacji, - przygotowanie placu budowy oraz uporządkowanie terenu budowy po jej zakończeniu, - przygotowanie pełnej dokumentacji powykonawczej, określonej we wzorze umowy (§ 11 ust. 6). 4. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa – projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót (które mają charakter pomocniczy, informacyjny do kalkulacji ceny ofertowej). Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z decyzją pozwolenie na budowę, obowiązującymi przepisami, normami i zgodnie ze sztuką budowlaną. Zamawiający informuje, że posiada prawomocną decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę – decyzja Nr 109/2016 z dnia 23.02.2016r. Starosty Wieluńskiego, znak: AB.6740.9596.2016. 5. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać roboty budowlane z uwzględnieniem postanowień i warunków określonych w decyzjach administracyjnych, pozwoleniach i pismach innych organów, w tym: 1) decyzji Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 22 października 2015r., znak: TP.7500.201.2015III; 2) pisma Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 8 maja 2015r., znak: NZS-T-475.08.2015; 3) decyzji Wójta Gminy Osjaków z dnia 4 grudnia 2015r., znak: RIT.7230.89.2015; 4) decyzji Powiatowego Zarządu Dróg w Wieluniu z dnia 17 czerwca 2015r., znak: PZD-SD.6630.72.2015; 5) protokołu Narady Koordynacyjnej Nr GNO.6630.559.2015 z dnia 26 listopada 2015r.; 6) pisma Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Łodzi Terenowy Inspektorat w Wieluniu z dnia 30 listopada 2015r., znak: I/W/6216/PU-37-wl/1900/2015; 7) decyzji Marszałka Województwa Łódzkiego w sprawie wykonywania urządzeń wodnych z dnia 10 grudnia 2015r. znak: RŚVI.7322.1.133.2015.Ap 6. Wykonawca przed podpisaniem umowy przygotuje i uzgodni z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy przedmiotu umowy, z uwzględnieniem treści SIWZ i załączników. 7. Do obowiązków Wykonawcy należy skuteczne przeprowadzenie prób i sprawdzeń wykonanej sieci kanalizacji sanitarnej i przepompowni ścieków (urządzeń i sieci). 8. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy przed opracowaniem swojej oferty dokonali wizji lokalnej terenu objętego przedmiotem zamówienia. Wizji lokalnej można dokonywać po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. 9. Zamawiający informuje, że wskazane w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót, typy i symbole materiałów lub urządzeń oraz nazwy ich producentów (lub inne oznaczenia wskazujące na pochodzenie) mają każdorazowo charakter wyłącznie przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych, tj. takich które zagwarantują realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej konkretnego materiału lub urządzenia bez bliższego określenia jego parametrów Wykonawca oferując rozwiązanie równoważne musi wykazać, że zamiennik jest adekwatny pod względem funkcjonalnym, zapewnia analogiczny efekt końcowy i nie spowoduje niekorzystnej zmiany jakiejkolwiek z zakładanych właściwości przedmiotu umowy. 10. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów lub urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych przykładowo w dokumentacji, wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów lub urządzeń wykazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym, użytkowym i funkcjonalnym (posiadają nie gorsze właściwości użytkowe i funkcjonalne jakie zostały opisane w dokumentacji projektowej). Brak w ofercie opisu, o którym mowa powyżej, będzie traktowany jako deklaracja wbudowania materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej. 11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres określony w swojej ofercie. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. 12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom i jest zobowiązany do wskazania w ofercie nazwę i adres oraz zakres zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 13. Na podstawie art. 29 ust. 3a Zamawiający wymaga zatrudnienia na umowę o pracę przez wykonawcę, lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. osób wykonujących roboty instalacyjno-montażowe, operatorów urządzeń i maszyn budowlanych, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016r., poz. 1666 z późn. zm.). 14. Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych, wykonujących obsługę geodezyjną. W związku z powyższym, wykonawca lub podwykonawca w odniesieniu do pracowników, o których mowa w ust. 13, przed rozpoczęciem wykonywania przez nich czynności na budowie, przedstawi inspektorowi nadzoru oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednie. Oświadczenie to powinno w szczególności zawierać: 1) określenie podmiotu składającego oświadczenie (nazwa, adres wykonawcy, podwykonawcy), 2) datę złożenia oświadczenia, 3) wskazanie, że czynności (roboty), z określeniem ich rodzaju, wykonują osoby zatrudnione na umowę o pracę, 4) wskazanie liczby osób zatrudnionych na umowę o pracę, wraz z podaniem wymiaru czasu pracy i określeniem rodzaju umowy (na czas określony, nieokreślony, na zastępstwo, itp.), 5) podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 15. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy lub podwykonawcy, odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 13 i 14 czynności. 16. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli w miejscu wykonywania świadczenia. 17. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, czynności o których mowa w ust. 13 i 14, następujące dowody: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016r., poz. 922). 18. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 13 i 14 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy (§15 ust. 2 pkt 6). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 13 i 14 czynności. 19. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 40 000 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy zł 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080. 4. Wadium w innej formie niż pieniądz (oryginał dokumentu) należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie, a kserokopie dokumentu do oferty. Oryginału gwarancji wadialnej nie należy trwale łączyć z dokumentami ofertowymi. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający uzna za skutecznie wniesione, jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3) do godz. 11.00 dnia 19.01.2018r. Kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-5, winien zawierać: a) nazwę, adres siedziby, NIP Wykonawcy, Zamawiającego i gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji), b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) okres ważności gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, e) oświadczenie gwaranta, że zobowiązuje się on bezwarunkowo i nieodwołalnie do zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na wskutek okoliczności określonych w ustawie. 7. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta wybrana została jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 i szczegółową specyfikację cenową wg Załącznika Nr 2, 2) stosowne pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. W przypadku ustanowienia pełnomocnika wszelka korespondencja w sprawie zamówienia publicznego kierowana będzie do pełnomocnika (lidera konsorcjum); 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia wg Załącznika Nr 9 do SIWZ; 5) dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach