Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Sienkiewicza, Mickiewicza, Reymonta w Bychawie – opracowanie dokumentacji

Gmina Bychawa ogłasza przetarg

  • Adres: 23-100 Bychawa, ul. Partyzantów 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bychawa
    ul. Partyzantów 1
    23-100 Bychawa, woj. lubelskie
    REGON: 431020090
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bychawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Sienkiewicza, Mickiewicza, Reymonta w Bychawie – opracowanie dokumentacji
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysowej, środowiskowej, wodnoprawnej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych uzgodnień dla realizacji zadania pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Sienkiewicza, Mickiewicza, Reymonta w Bychawie” oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych objętych sporządzoną dokumentacją.Dokumentacja powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć - jako podstawa realizacji pełnego zakresu robót budowlanych umożliwiających użytkowanie obiektu zgodnie z przeznaczeniem. 3.2. Zakres rzeczowy dokumentacji winien obejmować:3.2.1. przebudowę oraz budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości sieci głównej ok 6,0 km sieci bocznej ok. 2,6 km (łącznie ok. 8,6 km) w odcinkach:- przebudowa istniejącej małośrednicowej linii głównej od istniejącej studni (210,31/208,39) na działce nr 491/1 do granicy miasta Bychawy (ok. 1,46 km),- budowa kanalizacji ul. Sienkiewicza z ul. Marysin,- budowa kanalizacji ul. Mickiewicza,- budowa kanalizacji ul. Wandzin,- budowa kanalizacji ul. Mickiewicza - Reymonta – Sienkiewicza.Link do kompozycji mapowej z przewidywanym zakresem sieci głównej:https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html?locale=pl&gui=new&sessionID=63601413.2.2. uzyskanie warunków do projektowania i włączenia – Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o., ul. Rataja 6.3.2.3. uwzględnienie podłączenia istniejących przyłączy na przebudowywanym odcinku sieci.3.2.4. opcjonalnie jeżeli okaże się to niezbędne projekt technologiczny przepompowni ścieków wraz z projektem zasilania energetycznego.3.3. Zakres przedmiotowy dokumentacji winien obejmować wykonanie w szczególności:3.3.1. karty informacyjnej przedsięwzięcia w zakresie art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 z późn. zm.) (§ 3 ust. 1 pkt 81 w powiązaniu z § 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839) – 4 egz.,3.3.2. operatów wodno-prawnych w zakresie art. 408, 409 ust. 1-2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2233 z późn. zm.) – 4 egz.,3.3.3. pozyskanie mapy do celów projektowych do wykorzystania w opracowaniu,3.3.4. badań geotechnicznych po trasie sieci kanalizacji sanitarnej,3.3.5. projektów zagospodarowania działki lub terenu (art. 34 ust. 3 pkt 1 Prawa budowlanego) 5 egz., 3.3.6. projektów architektoniczno-budowlanych (art. 34 ust. 3 pkt 2 Prawa budowlanego) – 5 egz.,3.3.7. projektów technicznych w poszczególnych branżach (art. 34 ust. 3 pkt 3 Prawa budowlanego) – 5 egz.Projekty powinny zawierać także:- opis odtworzenia istniejącej nawierzchni pierwotnej na trasie kanalizacji,- w przypadku potrzeby dokumentacji związanej z odwodnieniem wykopów w trakcie realizacji robót budowlanych,- wykaz oraz oświadczenia użytkowników wyrażających zgodę na dołączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej,- wykaz oraz oświadczenia użytkowników nie wyrażających zgody na dołączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej,3.3.8. uzyskanie opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów, o których mowa w art. 33 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo budowlane (art. 34 ust. 3 pkt 5 Prawa budowlanego),3.3.9. dokumentacji wynikającej z art. 20 ustawy Prawo budowlane, 3.3.10. kosztorysów inwestorskich oraz przedmiarów robót sporządzonych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458) – w podziale na poszczególne odcinki oraz branże – po 2 egz.,3.3.11. projektów wykonawczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r. poz. 2454) – w podziale na poszczególne odcinki oraz branże – po 3 egz.,3.3.12. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych sporządzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych uwzględniających rozbicie na poszczególne obiekty - 3 egz.,3.3.13. operatu zawierającego zgody właścicieli na dysponowanie działkami na cele budowlane: wykaz oświadczeń w formie tabeli zwierający numer identyfikacyjny, nazwę, nr działek, oraz ewentualne uwagi. ponumerowany zbiór oświadczeń pisemnych potwierdzających zgodę. Każde oświadczenie będzie zawierać załącznik graficzny z lokalizacją przyłącza kanalizacyjnego. dokumentowanie braku zgody właścicieli na dysponowanie w formie oświadczeń właściciela, z którego będzie wynikać, że nie wyraża zgody na zaprojektowanie i wykonanie w przypadku gdy właściciel nieruchomości odmówi podpisania oświadczenia o braku zgody – Wykonawca przedstawi oświadczenie własne z krótkim opisem sytuacji, informacją o dacie oraz adnotacją „właściciel odmówił pisemnego oświadczenia o braku zgody”.3.3.14. w razie konieczności zestawienia drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki – 2 egz. – zestawienie powinno obejmować:– zestawienie drzew i krzewów, które muszą być wycięte w związku z projektowaną inwestycją – dokumentacja fotograficzna opisana z naniesionymi informacjami:a) określeniem liczby porządkowej,b) określeniem numeru na mapie,c) określeniem co do nazw gatunkowych poszczególnych drzew (dwuczłonowych),d) określeniem ich obwodów na wys. 1,30 m,e) określeniem numeru geodezyjnego działki,– mapę z naniesionym drzewostanem przeznaczonym do wycinki z zanumerowaniem wg. powyższej dokumentacji zdjęciowej,– krótką i zwięzłą charakterystykę prac budowlanych obejmującą ich zakres.3.3.15. wersji elektronicznej sporządzonej powyżej dokumentacji w dwóch katalogach obejmujących formaty: do odczytu (PDF) oraz formaty otwarte (np. dxf, docx, xlsx, ath, jpg, itp.) – w celu jej publikacji w Internecie podczas postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych na płycie CD. Wersja elektroniczna winna być tożsama z wersją papierową. Projektant oświadczy o zgodności wersji elektronicznej i papierowej opracowania – 1 egz.3.5. Zamawiający stosownie do art. 95 ust 1 ustawy Pzp, wymaga, aby osoby wykonujące czynności na stanowiskach np. projektantów, asystentów projektanta, o ile nie prowadzą działalności gospodarczej, były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca celem zapewnienia należytego wykonania usługi, zapewnił na etapie jej wykonywania udział projektantów z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w projekcie umowy (zał. nr 7 do SWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Składający ofertę powinien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 2 500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset).11.2. Wadium może być wnoszone w następujących formach:- pieniądzu;- gwarancjach bankowych;- gwarancjach ubezpieczeniowych;- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).11.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Bychawie nr rachunku: 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 z adnotacją „Wadium - Znak sprawy: GPK.271.3.2023 „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Sienkiewicza, Mickiewicza, Reymonta w Bychawie – opracowanie dokumentacji”. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Dane przelewu powinny identyfikować ofertę, którą zabezpiecza wniesione wadium.11.4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć wadium w oryginale w postaci elektronicznej przez Platformę Zamówień publicznych ZETOPZP: https://portal.bychawa.pl.Wniesienie dokumentu wadium w postaci elektronicznej powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie, w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu w oddzielnym pliku (paczce).11.5. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą Pzp, a w szczególności:11.5.1. gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Pzp;11.5.2. okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż do dnia upływu terminu związania ofertą określonego w specyfikacji warunków zamówienia.11.6. Wadium wniesione w formie poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą Pzp, a w szczególności:11.6.1. poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Pzp;11.6.2. poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż do dnia upływu terminu związania ofertą określony w specyfikacji warunków zamówienia.11.7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia sporządzonych w języku obcym, dokument gwarancyjny powinien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.11.8. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być wystawione na adres: Gmina Bychawa – ul. Partyzantów 1 , 23-100 Bychawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 6 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:7.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.7.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.7.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł.7.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga:7.2.4.1. wykonania (zakończenia) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, min. jednego zadania polegającego na opracowaniu dokumentacji w zakresie budowy/rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej lub sieci wodociągowej, o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto.Zamawiający wymaga, aby warunek udziału w postępowaniu dotyczący niezbędnej wiedzy i doświadczenia, był spełniony: przez Wykonawcę samodzielnie, lub przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie, lub w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie. Zamawiający zastrzega, że warunek udziału w postępowaniu opisany powyżej nie podlega sumowaniu. Oznacza to, że w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jeden z wykonawców musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem (warunek nie będzie spełniony jeżeli wszyscy Wykonawcy w sumie wykazali się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich samodzielnie nie wykazał się całym wymaganym doświadczeniem). Jeżeli Wykonawca wykaże doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego powyżej zakresu robót. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres realizowanych obowiązków, czy wystawionych przez Wykonawcę faktur. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego postępowania winien wyodrębnić i podać zakres robót, zgodny z zakresem wymaganym przez Zamawiającego.7.2.4.2. dysponowania osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane tj. co najmniej jedną osobą na stanowisku projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych: w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, mogącą się wykazać co najmniej 3 – letnim doświadczeniem zawodowym do uzyskania uprawnień budowlanych w projektowaniu.Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach