Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowe – etap I

Zakład Usług Technicznych Sp. z o. o. ogłasza przetarg

  • Adres: 38-540 Zagórz, ul. Bieszczadzka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 0-13 4561500 , fax. 0-134651505
  • Data zamieszczenia: 2020-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Technicznych Sp. z o. o.
    ul. Bieszczadzka 5
    38-540 Zagórz, woj. podkarpackie
    tel. 0-13 4561500, fax. 0-134651505
    REGON: 37026971200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zut.zagorz.net/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający o którym mowa w art. 3 ust. 3 pkt, b, c, d ustawy PZP.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowe – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane. 2) Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowe stanowiąca I etap realizacji inwestycji. Projektem objęto budowę systemu kanalizacji sanitarnej w części północnej miejscowości Łukowe oraz częściowo w miejscowościach Tarnawa Górna i Olchowa. Ze względu na konfigurację terenu zaprojektowano system kanalizacji grawitacyjno-ciśnieniowej. Do budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej zaprojektowano rury i kształtki kanalizacyjne PVC lite typ S o średnicy 200x5,9 i 160x4,7 natomiast do budowy sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej – rury i kształtki PE100 SDR17 o średnicy 90x5,4. Łączna długość planowanej sieci wynosi – ok. 7 370,3 m. Na trasie sieci kanalizacji sanitarnej projektuje się studzienki rewizyjne, załomowe i przelotowe z tworzyw sztucznych o średnicy  400 ÷ DN 425 mm oraz 630, a także studzienki betonowe o średnicy wewnętrznej 1000 mm. Zwieńczenia studni stanowić będą włazy kl. D z obciążeniem próbnym 400kN. Ponadto miejscowość Łukowe oraz Tarnawa Górna częściowo znajdują się w terenie szczególnego zagrożenia powodzią (tzw. tereny zalewowe). W związku z tym studzienki na tym terenie zostały zaprojektowane ze zwieńczeniem studni płytą żelbetową łączoną ze studnią przy pomocy dokładnie dopasowanej uszczelki. Właz w tych studzienkach został zaprojektowany w wersji z uszczelką oraz zakręcany (bez otworów wentylacyjnych). Ponadto na terenie zalewowym znajdują się studzienki, do których będą przyłączone wyjścia kanalizacyjne z budynków. Studzienki te należy wyposażyć w klapy zwrotne burzowe zamontowane w kinecie studzienki. Wpięcie projektowanej sieci przewiduje się do studzienki z tworzywa sztucznego, oznaczonej jako „Sistn.” w miejscowości Tarnawa Górna. Inwestycja wymaga także przebudowy istniejącego odcinka kanalizacji sanitarnej w miejscowości Tarnawa Górna oznaczonego jako „Sistn-S1” poprzez zmianę średnicy z 160 na 200. W ramach inwestycji zostanie wykonanych osiem przekroczeń drogi powiatowej, dwa przekroczenia potoku Kalniczka oraz dwa potoku bez nazwy. Przekroczenia zostaną wykonane metodą przewiertu sterowanego. Projekt uwzględnia także wykonanie trzech sieciowych przepompowni wraz z ogrodzeniem, zasilaniem policznikowym oraz jednym zjazdem z drogi powiatowej. Inwestycja przewiduje wykonanie studni betonowej S61, do której zostanie wpięty rurociąg tłoczny dla odcinka sieci kanalizacji sanitarnej realizowanej przez Gminę Zagórz w kolejnym etapie budowy sieci kanalizacyjnej dla miejscowości Łukowe. W zasięgu terenu objętego inwestycją na działkach o nr ew. 11/1, 11/2, 45 i 48/1 występują stanowiska archeologiczne nr 1 AZP 116-79/9 oraz 5 AZP 116-79/13, obszar ten podlega więc przepisom określonym w ustawie z dnia 23 lipca 2003r, o ochronie i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 poz. 256 z późn. zm.). 3) Zakres robót przewidzianych do realizacji obejmuje: a) budowę kanału sanitarnego z rur PCV200x5,9 oraz 160x4,7; b) budowę kanału sanitarnego z rur PE 90x5,4; c) montaż kompletnych 3 sieciowych przepompowni ścieków – zbiornik z polimerobetonu, wyposażonych w dwie pompy; d) montaż studzienek z tworzywa sztucznego 400-425 mm; e) montaż studzienek z tworzywa sztucznego w terenie zalewowym 600; f) montaż studzienek z klapą zwrotną burzową; g) montaż studzienek z kręgów betonowych 1000; h) wykonanie dwóch przekroczeń potoku Kalniczka rurociągiem tłocznym PE90 rurze ochronnej PE100 RC SDR17 160, metodą przewiertu sterowanego; i) wykonanie dwóch przekroczeń potoku bez nazwy rurociągiem grawitacyjnym PCV160 rurze ochronnej PE100 RC SDR17 225 oraz PCV200 rurze ochronnej PE100 RC SDR17 315, metodą przewiertu sterowanego; j) wykonanie ośmiu przekroczeń drogi powiatowej rurociągiem grawitacyjnym PCV 200 w rurze ochronnej PE315; PCV 160 w rurze ochronnej PE225, oraz PE Ø90 w rurze ochronnej PE160 metodą przewiertu sterowanego; k) wykonanie zabezpieczeń kolizji projektowanej sieci z istniejącą: • siecią energetyczną w rurze ochronnej dwudzielnej 110 • siecią teletechniczną w rurze ochronnej dwudzielnej 110 l) budowę ogrodzeń przepompowni ścieków wraz z bramą wjazdowa oraz furtką m) budowę zjazdu z drogi publicznej do przepompowni P1 w m. Tarnawa Górna Uwaga! Odcinki kanalizacji sanitarnej przedstawione na planszy nr 1.2. z datą 12-2018 oraz oznaczone jako S20-S32a oraz S21-S430 nie są objęte przedmiotem zamówienia. Powyższy zakres zostanie zastąpiony przez odcinek kanalizacji oznaczony S20-S425, zgodnie z planszą nr 1 opatrzoną datą 03-2020. 4) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został jako załącznik nr 1 do SIWZ – dokumentacja techniczna. 5) Wymagane jest, aby zamówienie zostało zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami zaś dostarczone w ramach przedmiotu zamówienia materiały, wyroby, urządzenia i wyposażenie posiadały oznakowanie zgodności poświadczające dopuszczenie do stosowania i sprzedaży na terenie Unii Europejskiej (Ustawa z dnia 30.08.2002 r. o systemie oceny zgodności – tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1226 z późn. zm.) oraz posiadały wymagane certyfikaty wydane przez jednostki oceniające zgodność. 6) Rozwiązania równoważne W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym materiałom lub urządzeniom. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 7) Gwarancja Długość okresu gwarancji jakości na roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały w ramach niniejszego zamówienia – stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny). Warunki gwarancji opisuje § 12 wzoru umowy. UWAGA! Udzielając gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały w ramach niniejszego zamówienia wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku. 8) Podwykonawcy Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: a) zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik Nr 3 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; b) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał – nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację zamówienia. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych; c) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy; d) szczegółowe uregulowania związane z podwykonawcami zawarte są we wzorze umowy, stanowiącym (Załącznik Nr 6 do SIWZ). 9) Dodatkowe obowiązki Wykonawcy. Zgodnie z art. 29 ust. 3a – ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby wszelkie czynności spełniające definicję stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, wykonywane były przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Dotyczy to wykonywania prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych i instalacyjnych, operatorów sprzętu, kierowców. Wyjątkiem objęte są sytuacje, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo Zamawiający jest uprawniony, w trakcie całego okresu realizacji inwestycji, do weryfikacji formy zatrudnienia pracowników wykonawcy przy jej wykonywaniu. Wykonawca przed podpisaniem umowy i w trakcie jej realizacji będzie przedstawiał informację zawierającą liczbę zatrudnionych przez Wykonawcę. Sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań są określone we wzorze postanowieniach umowy (załącznik nr 6 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 złotych brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach określonych w rozdziale 9 SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach