Przetargi.pl
Budowa punktu obsługi pasażerskiej na potrzeby transportu zbiorowego

Gmina Wieliczka ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 263 41 00 , fax. 12 278 68 60
  • Data zamieszczenia: 2019-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieliczka
    ul. Powstania Warszawskiego 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 263 41 00, fax. 12 278 68 60
    REGON: 35155536400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa punktu obsługi pasażerskiej na potrzeby transportu zbiorowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji technicznej i wykonanie robót w zakresie inwestycji pn.: „Budowa punktu obsługi pasażerskiej na potrzeby transportu zbiorowego” w zakresie robót polegających na modernizacji istniejącego parkingu dla autobusów, minibusów i samochodów osobowych w zakresie dostosowania go do potrzeb obsługi autobusów komunikacji publicznej w formie przystanku końcowego i małego dworca autobusowego wraz przebudową infrastruktury technicznej i budową budynku obsługi pasażerskiej na działce nr 186/3 w Wieliczce, przy ul. Edwarda Dembowskiego, w szczególności: 1.1) modernizacja części istniejącego parkingu w zakresie dostosowania go do potrzeb obsługi autobusów komunikacji publicznej w formie przystanku końcowego i małego dworca autobusowego z częściową przebudową istniejącej infrastruktury technicznej wraz z budową nowej niezbędnej dla funkcjonowania dworca. Projektuje się do wykonania przystanki autobusowe dla wsiadających i wysiadających. Przystanki należy wyposażyć w wiaty przystankowe komunikacji publicznej o długości 6,0 m typu Inox. Nawierzchnia peronów (placów przystankowych) dla podróżnych wykonana z kostki betonowej. Przystanki autobusowe należy wyposażyć w tablice informacji pasażerskiej, wyświetlające numer linii, czas odjazdu oraz elementy malej architektury tj. ławki, kosze na śmieci. W zakresie zagospodarowania działki nr 186/3 w ramach projektowanej inwestycji projektuje się przebudowę kolidującej z budynkiem infrastruktury technicznej na działce oraz usunięcie kolidujących z inwestycją drzew, a po wykonaniu ponownie równoważne nasadzenia. W rejonie budynku obsługi podróżnych należy także wykonać wiatę dla 30-tu rowerów 1.2) budowa dwukondygnacyjnego budynku punktu obsługi pasażerskiej wraz z przyłączami, gdzie parter będzie pełnił funkcję poczekalni dla pasażerów zapleczem sanitarnych, a piętro funkcję socjalno-biurową dla kierowców oraz personelu obsługującego dworzec. Budynek musi być dostosowany dla osób z niepełnosprawnością, osób starszych oraz dla matek z dziećmi. Na parterze budynku projektuje się poczekalnie dla podróżnych wraz z elektronicznym informacji pasażerskiej /tablice informacyjne/ i niezbędnymi elementami wyposażenia /ławki, krzesła, dla podróżnych/ oraz toalety, pomieszczenia opieki nad dzieckiem. Pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla przewidywalnej ilości podróżnych, a w tym osób z niepełnosprawnością. Na zewnątrz budynku lub we wnęce należy przewidzieć miejsce na automaty biletowe, bankomaty oraz automaty spożywcze. Na piętrze budynku należy zaprojektować pomieszczenia socjalne /jadalnia kuchnia/ oraz szatnie i pomieszczenie dla kierowców, toalety oraz co najmniej 6 pomieszczeń biurowych, pomieszczenia serwerowi (może być na parterze), ochrony i dyspozytora. Wejście na piętro do części socjalno-biurowej projektowane poprzez klatkę schodową z wejściem na zewnątrz budynku oraz z parteru budynku. Klatka schodowa powinna posiadać windę dostosowaną dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku powinno być dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Budynek powinien być wyposażony w instalacje wewnętrzne: wod.,-kan., centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, elektryczną, teletechniczną, sygnalizacji pożaru, odgromową. 1.3) Szczegółowe dane techniczne inwestycji zakresie obiektów kubaturowych i zagospodarowania terenu: 1.3.1) Budynek obsługi pasażerskiej - orientacyjne dane techniczne projektowanej inwestycji: a) Powierzchnia zabudowy: ~ 316,00 m2/25,10 x 12,60m/ b) Powierzchnia użytkowa: ~ 405,00 m2 c) Kubatura budynku: ~ 2.600,00 m3 d) Ilość kondygnacji: 2 e) Wysokość budynku: do 9,00m 1.3.2) Wiata na 30 rowerów - orientacyjne dane techniczne projektowanej inwestycji: a) Powierzchnia zabudowy: ~ 30,00 m2 /5,0 x 6,00m/ b) Powierzchnia użytkowa: ~ 30,00 m2 c) Kubatura budynku: ~ 120,00 m3 d) Wysokość budynku do kalenicy dachu: do 3,5 m 1.3.3) Wiata przystankowa- 2 sztuki - orientacyjne dane techniczne projektowanej inwestycji: a) Powierzchnia zabudowy: ~ 12,00 m2 /6,00 x 2,00m/ b) Powierzchnia użytkowa: ~ 12,00 m2 c) Kubatura budynku: ~ 40,00 m3 d) Wysokość wiaty do dachu: do 3,5 m 1.3.4) Zagospodarowanie całego terenu inwestycji: ~ 4.600,- m2 w tym: a) modernizacja parkingu ~ 1.600,- m2 b) miejsca postojowe dla wsiadających i wysiadających c) place i chodniki d) mała architektura e) rozmieszczenie zieleni wysokiej i niskiej 2. Zamówienie obejmuje: 2.1) Wykonanie kompletnej dokumentacji geotechnicznej w zakresie niezbędnym do wykonania projektu budowlanego, 2.2) Uzyskanie zgody gestorów mediów i warunki techniczne dla przyłączy wod.-kan., energii elektrycznej i gazowej, 2.3) Wykonanie kompletnego projektu budowlanego w zakresie programu funkcjonalno-użytkowego oraz zgodnie z przepisami określonymi w Prawie Budowlanym oraz zawartych innymi aktach prawnych w tym zakresie i uzyskanie wynikających z przepisów: opinii, decyzji, uzgodnień oraz prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę dla przedmiotu zamówienia, 2.4) Wykonanie projektów wykonawczych dla projektowanej inwestycji, 2.5) Wykonanie projektu zagospodarowania terenu uwzględniającego modernizację parkingu oraz infrastruktury technicznej wraz z budową budynku obsługi podróżnych, 2.6) Uzgodnienie projektu budowlanego i projektu wykonawczego z Inwestorem, 2.7) Wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej branży w zakresie standardu i jakości wykonania robót, sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz prawidłowości wykonania poszczególnych robót, 2.8) Wykonanie przedmiarów robót budowlanych i kosztorysów inwestorskich, 2.9) Wykonaniu przedmiotu zamówienia i zagospodarowania terenu, zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, 2.10) Przekazanie Zamawiającemu wykonanego przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją powykonawczą i dokumentacją budowy, oraz pozwoleniem na użytkowanie. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: - sporządzenie map do celów projektowych w skali 1:500 - sporządzenie kompletnej dokumentacji geotechnicznej w zakresie niezbędnym do wykonania projektu budowlanego – 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich niezbędnych opinii, ekspertyz, pozwoleń, uzgodnień, zgód gestorów mediów, warunków zwiększenia mocy energii elektrycznej – w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę, - sporządzenia projektów budowlanych wszystkich koniecznych branż w 5 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę - po zatwierdzeniu rozwiązań projektowych z inwestorem, - sporządzenie projektów wykonawczych uzupełniających i uszczegóławiających projekty budowlane w 3 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (STWiORB) w 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) w 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej w 2 egz. w wersji papierowej i w wersji elektronicznej, - sporządzenie przedmiaru robót w 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - sporządzenie kosztorysu inwestorskiego w 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, - sporządzenie i uzgodnienie z Zamawiającym harmonogramu realizacji inwestycji, - pełnienie nadzoru autorskiego nad robotami wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane, - wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę, - opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej w 3 egz. w zakresie umożliwiającym oddanie obiektu do użytkowania i do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie, - uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się dokonać nieodpłatnego przeniesienia majątkowych praw autorskich w zakresie projektu budowlanego i wykonawczego na rzecz Zamawiającego. W ramach przeniesienia Praw Autorskich Wykonawca przeniesie na Zamawiającego całość przysługujących mu majątkowych praw autorskich do projektów lub ich części. Przeniesienie praw autorskich będzie bezwarunkowe, uprawniające do nieograniczonego w czasie korzystania i rozporządzania, w kraju i za granicą na wszystkich polach eksploatacji, określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. prawie autorskim i prawach pokrewnych, a w szczególności do: 1) utrwalania, 2) zwielokrotnienia określoną techniką, 3) wprowadzania do obrotu, 4) wprowadzania do pamięci komputera, 5) najmu, 6) dzierżawy, 7) zastosowania do wielu budów. Przeniesienie Praw Autorskich obejmować będzie ponadto prawo do dokonywania zmian i modyfikacji, w tym do włączania w całości lub w części do innych dokumentacji projektowych oraz do wykonywania prawa zależnego. 4. Do obowiązków Wykonawcy należy również: 4.1) Protokolarne przejęcie terenu budowy od Zamawiającego i niezwłoczne rozpoczęcie robót po jego przejęciu. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie do 14 dni od otrzymania decyzji o pozwolenie na budowę; 4.2) Oznakowanie, organizacja i zagospodarowanie placu budowy oraz zaplecza budowy; 4.3) Ochrona terenu budowy w czasie realizacji inwestycji i jego odpowiednie zabezpieczenie poprzez trwałe ogrodzenie; 4.4) Zainstalowanie dla potrzeb budowy liczników zużycia wody i energii oraz ponoszenie kosztów ich zużycia w okresie realizacji robót; 4.5) Usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości; 4.6) Stałego nadzoru i obsługi geodezyjnej, prowadzonej dla wszystkich robót przez podmiot posiadający w tym zakresie stosowne uprawnienia; 4.7) Wykonanie wszelkich wymaganych w trakcie realizacji i do odbioru badań laboratoryjnych potwierdzających uzyskanie dla badanych elementów parametrów technicznych wymaganych dokumentacją budowlaną i specyfikacjami technicznymi. Badania laboratoryjne muszą być wykonywane przez uprawnione laboratoria niezależne w stosunku do wykonawcy; 4.8) Wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektora(ów) Nadzoru oraz organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorami Nadzoru; 4.9) Opracowania przed rozpoczęciem robót planu BIOZ, który zostanie przedstawiony do akceptacji Inspektorowi Nadzoru; 4.10) Przestrzeganie zasad BHP oraz planu BIOZ; 4.11) Przygotowanie dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o rozpoczęciu budowy/robót budowlanych do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego; 4.12) W dniu podpisania umowy przedłożenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia np. Kierownika budowy zgodnie z projektem umowy; 4.13) Najpóźniej na 7 dni przed terminem rozpoczęcia prac budowlanych Wykonawca dostarczy do Zamawiającego oświadczenie o konieczności lub braku konieczności zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do właściwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401); 4.14) Uczestniczenie Kierownika Budowy w naradach z Zamawiającym w celu omówienia postępu prac oraz - na żądanie Zamawiającego - zapewnienie obecności Inspektora nadzoru autorskiego na naradach z Zamawiającym; 4.15) Dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektora Nadzoru; 4.16) Zagospodarowanie powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21); 4.17) Wykonanie na polecenie Inspektora Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego; 4.18) Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych (minimum jeden raz na rok) w okresie gwarancji; 4.19) Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z §8 ust. 6 i 7 projektu umowy. 5. Przed złożeniem oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca ma prawo do zapoznania się z przedmiotem zamówienia w ramach wizji lokalnej w terenie. W przypadku wątpliwości wynikłych podczas wykonania wizji w terenie, Zamawiający będzie udzielał wyjaśnień na złożone wnioski o wyjaśnienie treści SIWZ zgodnie z punktem 12 SIWZ. W celu jednoznacznych odpowiedzi na ewentualne wyjaśnienie treści SIWZ Zamawiający oświadcza, że nie będą udzielane żadne odpowiedzi w trakcie przeprowadzania wizji lokalnej oraz nie będą sporządzane żadne notatki z przeprowadzonych wizji. 6. Kody CPV: 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71327000-6 Usługi projektowania konstrukcji nośnych 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45000000-7 Roboty budowlane 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45410000-4 Tynkowanie 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania 45331211-8 Instalowania wentylacji zewnętrznej 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45262700-8 Przebudowa budynków 45312000-7 Instalowanie systemów alarmowych i anten 45321000-3 Izolacja cieplna 45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45233251-3 Wymiana nawierzchni 45223300-9 Roboty budowlane w zakresie parkingów 7. Szczegółowy zakres zamówienia określa załączony Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ. 8. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. Materiały i urządzenia równoważne to takie, które mają te same cechy funkcjonalne co wskazane w SIWZ i jego załącznikach konkretne z nazwy lub pochodzenia. Ich jakość i parametry nie mogą być gorsze od jakości określonego w SIWZ i jego załącznikach materiału lub urządzenia. W przypadku zastosowania (propozycja w ofercie) innych zamienników rynkowych na wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania (w ofercie), że nie będą one gorsze od wskazanych w SIWZ i jego załącznikach, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz posiadać będą niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania wymagane w dokumentacji przetargowej. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu równoważnego) opisanych w SIWZ i jego załącznikach wraz z ich opisem. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Rozwiązania wynikające z zastosowania przez Wykonawcę materiałów, urządzeń i innych elementów równoważnych nie mogą wywołać żadnych zmian układu funkcjonalnego i parametrów techniczno-użytkowych. 9. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Wszelkie zastosowane materiały muszą być zgodne z wymogami Ustawy o wyrobach budowlanych wg. której materiał nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany znakiem CE albo umieszczony jest przez Komisję Europejską w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację właściwości użytkowych albo jest oznakowany znakiem budowlanym (B). Materiały nie odpowiadające wymaganiom jakościowym jak również przeterminowane nie mogą być stosowane. 10. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. 11. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp to: 11.1) Polskie Normy przenoszące normy europejskie, 11.2) normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie, 11.3) europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), 11.4) wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), 11.5) normy międzynarodowe, 11.6) specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjęte przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, 11.7) inne systemy referencji technicznych ustanowione przez europejskie organizacje normalizacyjne, 11.8) Polskie Normy, 11.9) polskie aprobaty techniczne, 11.10) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw, 11.11) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883, z 2015 r. poz. 1165 oraz z 2016 r. Poz. 542). 12. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił minimum 5 letniej gwarancji i rękojmi na wszystkie roboty budowlane, materiały, urządzenia i wyposażenie licząc od dnia odbioru końcowego. Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wszystkie roboty budowlane, materiały, urządzenia i wyposażenie przez Wykonawcę jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z punktem 17 SIWZ. 13. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 13.1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty zewnętrzne i uporządkować teren budowy i tereny sąsiednie, jeżeli w czasie robót naruszył te tereny. Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania dokumentacji fotograficznej przed rozpoczęciem realizacji zadania. Wykonawca ponosi wszelkie koszty za szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w trakcie realizacji zadania. Zamawiający nie przewiduje wypłaty odszkodowań właścicielom posesji za szkody zawinione przez Wykonawcę powstałe podczas budowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami posesji oraz zarządcami dróg, dotyczących wejścia z robotami, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanymi. 13.2) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 13.3) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 13.4) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych (inwentaryzacja powykonawczą). 13.5) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogramu rzeczowo-finansowego zgodnie z wytycznymi Zamawiającego oraz jego późniejszej aktualizacji na każde polecenie Inspektora Nadzoru. Harmonogram oraz jego aktualizacje należy przedstawiać Zamawiającemu oraz Inspektorowi Nadzoru w celu ich opiniowania i akceptacji. 13.6) W celu zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę, do przedłożenia najpóźniej przed podpisaniem umowy opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i posiadania jej przez cały okres realizacji zamówienia do wysokości minimum 300 000,00 zł. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. Z 2018 r. poz. 108, z późn. zm.), w szczególności dotyczy to czynności związanych z wykonaniem: - robót ziemnych - robót rozbiórkowych - robót konstrukcyjnych - zagospodarowania terenu - robót wykończeniowych - robót instalacyjnych i montażowych - pozostałych robót budowlanych Obowiązek ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje zgodnie z posiadanymi uprawnieniami w szczególności: projektanta, kierownika budowy, kierownika robót, lub samozatrudnionych itp. 14.1) Zamawiający wymaga aby wykonawca/podwykonawca przedłożył Zamawiającemu najpóźniej przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz na każde żądanie zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oświadczenie o ilości osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które wykonują opisane wyżej czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wskazane przez zamawiającego czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, wskazanie daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu każdej osoby wymienionej w oświadczeniu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. W przypadku zmiany osób w trakcie realizacji zamówienia, które wykonują czynności opisane w punkcie 3.14. Wykonawca zobowiązany jest bez wezwania uaktualnić oświadczenie poprzez złożenie nowego oświadczenia Zamawiającemu w terminie do 7 dni licząc od dnia wystąpienia takiej zmiany. 14.2) Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wypełniania przez Wykonawcę/podwykonawcę nałożonych na niego obowiązków w czasie realizacji zamówienia poprzez np. zwrócenie się do właściwego inspektoratu pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli lub też poprzez żądanie od Wykonawcy/podwykonawcy przedstawienia oświadczenia jak wyżej lub następujących dokumentów: a) Poświadczonej/ych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” lub b) Dokumentów np. zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek) lub c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z RODO. 14.3) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności jak również niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie oświadczenia lub dokumentów, o których mowa wyżej skutkowało będzie nałożeniem sankcji w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty wnosi wadium: w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) najpóźniej do dnia 27.06.2019 r. do godz. 10:20.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o grupie kapitałowej – Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, (pkt 13.4. SIWZ) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubieganie się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentu. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1. Formularz oferty – wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku dokumentu wielostronicowego, należy go podpisać na każdej jego stronie. 2.2. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy) – W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp (pkt 5.4. SIWZ), będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.3. Stosowne pełnomocnictwo/a – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty lub dokumentu (oryginał pełnomocnictwa lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach