Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków dla budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Bielawy

Gmina Bielawy ogłasza przetarg

  • Adres: 99-423 Bielawy, Garbarska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 838 26 95 , fax. 46 838 26 95
  • Data zamieszczenia: 2023-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielawy
    Garbarska
    99-423 Bielawy, woj. łódzkie
    tel. 46 838 26 95, fax. 46 838 26 95
    REGON: 750147857
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbielawy.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków dla budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Bielawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ze względu na realizacje zadania w formule ,,zaprojektuj i wybuduj” przedmiot zamówienia podzielono na dwa etapy: Etap I – wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii oraz decyzji administracyjnych niezbędnych do budowy oczyszczalni ścieków, o których mowa w PFU. Zakres prac I etapu przedstawiono poniżej. Dokonanie zgłoszeń wodno prawnych, zgodnie z art. 394 ust. 1 pkt 13 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. 2023 poz. 1478 ze zm.) lub uzyskanie pozwolenia wodno prawnego na odprowadzanie oczyszczonych ścieków. Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających wykonanie robót.Dokumentacje projektowa należy sporządzić na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego , stanowiącego załącznik nr do niniejszej specyfikacji W zakresie dokumentacji projektowej należy opracować projekt techniczny wraz z projektem zagospodarowania oraz kosztorys, który będzie stanowił uszczegółowienie ceny wskazanej w ofercie. Dokumentacje projektową należy sporządzić zgodnie za) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2022 poz. 1679),b) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. 2021 poz.2458),c) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U 2021 poz. 2458),d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. 2003 r. poz. 1126),e) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (dz. U. 2023 poz. 682),f) Obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej,g) Dokumentacja projektowa winna obejmować wszystkie branże, Całość opracowanej dokumentacji powinna być wykonana w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, na dysku CD lub DVD (2 egzemplarze). Zamawiający wymaga przedłożenia do potwierdzenia zgodności z zapisami SWZ i PFU kompletnego projektu technicznego przed zgłoszeniem robót budowlanych do Starostwa Powiatowego. Prawa autorskie – w ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe i zależne do wszystkich utworów. Etap II – wykonanie robót budowlanych obejmuje wymienione niżej elementy. Dostawę, montaż i uruchomienie oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne do prawidłowej pracy oczyszczalni. Wykonanie dokumentacji powykonawczej.Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. Wykonanie badań ścieków oczyszczonych (BZT5, BZT7,CHZT i zawiesiny), dla wszystkich wykonanych oczyszczalni. Badania muszą być zlecone w laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację. Przeprowadzenia szkolenia dla pracowników gospodarczych odpowiedzialnych za bieżące utrzymanie oczyszczalni, w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń – potwierdzone na piśmie.Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom oczyszczalni. Po zakończeniu zadania wykonanie sprawozdania (raportu), w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczania ścieków. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie Gminy Bielawy w ilości 5 sztuk, zgodnie z PFU będącym załącznikiem nr do niniejszej SWZ. Podstawowe wymagane parametry techniczne: Technologia oczyszczania ścieków -złoże obrotowe. Oczyszczalnie ścieków muszą umożliwiać pobór próbek ścieków przed i po oczyszczaniu . Dostarczone urządzenia maja być kompletnymi fabryczne nowymi produktami, które jako całość podlegały badaniom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium kwocie 10 000,00 zł ( słownie dziesięć tysięcy złotych).Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.Wadium może być wnoszone według wybory Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) Pieniądzu,b) Gwarancjach bankowych,c) Gwarancjach ubezpieczeniowych,d) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o którym mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiebiorczości (Dz. U. 2023 r. poz. 462,Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej w Łowiczu o/Bielawy nr rachunku 37 9288 1011 2600 1094 2000 0040 z dopiskiem ,,Wadium na zadanie pn. ,,Budowa oczyszczalni ścieków przy budynkach użyteczności publicznej na terenie Gminy Bielawy”, nr referencyjny RPG.271.11.2023.Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwila uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.Jeżeli wadium będzie wniesione w formie gwarancji i/lub poręczeń , z ich treści musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - ,,Budowa oczyszczalni ścieków dla budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Bielawy”.Z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.Gwarancje i poręczenia muszą podlegać prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń w języku innym niż polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.Za zgodą Zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedna lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2 -4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.Zgodnie z art. 96 ust. 6 Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych, oświadczenia, którym mowa a w art. 12 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 233 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej:b) Wykonawca, którego oferta została wybrana;• Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,• Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,c) Zwarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana,14.12. W przypadku wniesienia wadium pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zdolności technicznej lub zawodowej:O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który wykaże, że:1) wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie 5 oczyszczalni ścieków działających w technologii złóż obrotowych, w tym co najmniej 1 obsługującej 125RLM o wartości minimum 800 000,00 zł. brutto (z podaniem ich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane).Wykonana robota budowlana musi być poparta dowodami potwierdzającymi, że została wykonana należycie.Uwagi:a) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.b) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.c) Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/zamówień) celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego.d) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.2) dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję projektanta w zakresie branży sieci i instalacji sanitarnych, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, posiada minimum 5 letnie doświadczenie jako projektant branży sieci i instalacji sanitarnych oraz brała udział w pracach projektowych dotyczących co najmniej 2 inwestycji polegających na opracowaniu co najmniej 5 oczyszczalni ścieków pracujących w technologii złoża obrotowego, w tym jednej obsługującej 125 RLM wraz z infrastrukturą towarzyszącą i uruchomieniem, w ramach jednego przedsięwzięcia wartość projektowa inwestycji wynosiła minimum 800 000,00 zł brutto. Dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcje projektanta w zakresie branży sieci i instalacji elektrycznej, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa – posiada minimum 5 lat doświadczenia jako projektant w zakresie branży sieci i instalacji elektrycznych. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, kierowała minimum jedną budową przez cały okres realizowanej inwestycji tzn. od momentu przekazania placu budowy do podpisania protokołu odbioru końcowego, polegającą na budowie 5 oczyszczalni ścieków, w technologii złoża obrotowego, z których co najmniej jedna oczyszczalnia służyła do obsługi 125 RLM, wraz infrastrukturą towarzyszącą i uruchomieniem dwóch przedsięwzięć o wartości zrealizowanej inwestycji minimum 800 000,00 zł, posiada minimum 3 letnie doświadczenie jako kierownik budowy w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Wykonawca, wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, która: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Posiada minimum 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót w zakresie, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych. kierownikiem badań archeologicznych – osobą posiadającą doświadczenie uprawniające do samodzielnego kierowania badaniami archeologicznymi
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach