Przetargi.pl
Budowa nowego Komisariatu Policji w Bogatyni przy ul. Stefana Batorego

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-040 Wrocław, Podwale
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48713403716 , fax. +48717824171
  • Data zamieszczenia: 2019-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
    Podwale 31-33
    50-040 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48713403716, fax. +48717824171
    REGON: 93015621600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa nowego Komisariatu Policji w Bogatyni przy ul. Stefana Batorego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa nowego Komisariatu Policji w Bogatyni przy ul. Stefana Batorego, dz. 126, 6/18, Bogatynia Miasto, obręb 0002 Bogatynia II, powiat zgorzelecki, woj. dolnośląskie. 2. Inwestycja obejmuje budowę: 2.1. dwukondygnacyjnego budynku Komisariatu, 2.2. budynku garażu czterostanowiskowego, 2.3. wiaty parkingowej jednostanowiskowej (myjnia) i trzystanowiskowej, 2.4. typowego masztu antenowego wolnostojącego o wysokości 30 m, 2.5. agregatu prądotwórczego do zasilania rezerwowego, 2.6. osłony śmietnikowej, 2.7. masztu flagowego, 2.8. przyłączy wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, energii cieplnej i energii elektrycznej z sieci miejskich, 2.9. dróg wewnętrznych i miejsc postojowych dla samochodów osobowych, 2.10. zjazdu na drogę gminną – ul. Stefana Batorego, 2.11. placyku gospodarczego na gromadzenia odpadów stałych i chodników, 2.12. ogrodzenia i oświetlenia terenu, nasadzenia zieleni i małą architekturę. 2.13. UWAGA. Inwestycja nie obejmuje już „pylonu reklamowego z logo Policji” 3. Prace budowlane będą przeprowadzone na czynnym obiekcie Policji. 4. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą: 4.1. Projektu budowlanego – załącznik nr 3 do SIWZ. 4.2. Projektów wykonawczych – załącznik nr 4 do SIWZ. 4.3. Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) – załącznik nr 5 do SIWZ. 4.4. Warunki realizacji całości przedmiotu zamówienia określono szczegółowo w Istotnych Postanowieniach Umowy (dalej w tekście: IPU) – załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216111-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium. Wymagania dotyczące wadium. 1.1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 360 000,00 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt tysięcy złotych; 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 1.2. Wadium może być wniesione w: 1.2.1. pieniądzu; 1.2.2. poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 1.2.3. gwarancjach bankowych; 1.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110). 1.3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto: NBP O/Okręgowy Wrocław, numer: 34 1010 1674 0000 9713 9120 1000, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu Pu-2380-075-042-055/2019/AB – budowa KP w Bogatyni”. 1.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert, tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 1.5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1.5.1. pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 1.5.2. innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie (przed upływem terminu składania ofert), a jego kopia w ofercie. 1.6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 u.p.z.p.. 1.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 1.8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa u.p.z.p. 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 2.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie będzie służyło pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie powinno być wniesione, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach: 2.1.1. pieniądzu, 2.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zabezpieczeniem pieniężnym, 2.1.3. gwarancjach bankowych, 2.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.1.5. poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zmianami). 2.2. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy - NBP O/Okręgowy Wrocław, numer: 34 1010 1674 0000 9713 9120 1000, z dopiskiem na przelewie: „Zabezpieczenie umowy, sprawa nr Pu-2380-075-042-055/2019/AB – KP w Bogatyni” – przed podpisaniem umowy lub w dniu jej podpisania. 2.3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 2.4. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka ww. form. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia bez zmniejszenia jego wysokości. 2.5. Zasady zwrotu zabezpieczenia: 2.5.1. Zamawiający dokona zwrotu wniesionego przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. 2.5.2. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wynosić będzie 30% wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Kwota ta zostanie zwrócona Wykonawcy nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA WRAZ Z OFERTĄ: 1. Odpowiednio wypełniony i podpisany formularz ofertowy (oferta) sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, całkowitą cenę ofertową brutto (cena ryczałtowa) oraz pozostałe parametry podlegające ocenie (okres udzielonej gwarancji, gotowość do zatrudnienia osoby niepełnosprawnej); 2. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie określonym w tym oświadczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 6 i załącznikiem nr 7 do SIWZ). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienie wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, stanowiące załącznik nr 6 i załącznik nr 7 do SIWZ, dotyczące tych podmiotów. Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie żąda oświadczeń (załącznik nr 6 i załącznik nr 7 do SIWZ) dotyczących podwykonawców, o ile nie są oni podmiotami, na zasoby których Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 2.1. Wykonawcy, którzy chcą złożyć oświadczenie wskazane w pkt 2 w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przesyłają je przed upływem terminu składania ofert na adres: adam.balicki@wr.policja.gov.pl. 2.2. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oświadczeń przez wykonawcę, jest poczta elektroniczna. UWAGA! Złożenie oświadczeń wraz z ofertą na nośniku danych (np. CD, pendrive) jest niedopuszczalne, nie stanowi bowiem jego złożenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 2.3. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych: 2.3.1. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s, 2.3.2. komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje, 2.3.3. zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. 2.4. Zamawiający dopuszcza w szczególności następujące formaty przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt. 2.5. Informacje na temat przesyłania, kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: 2.5.1. Wykonawca wypełnia formularz oświadczenia tworząc dokument elektroniczny. 2.5.2. Po stworzeniu przez wykonawcę dokumentu (oświadczenia) elektronicznego, wykonawca podpisuje ww. oświadczenie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie. 2.5.3. Podpisane elektronicznie oświadczenia mogą zostać zaszyfrowane, tj. opatrzone hasłem dostępowym; zaszyfrowanie nie jest jednak wymagane. W tym celu wykonawca może posłużyć się narzędziami oferowanymi przez oprogramowanie, w którym przygotowuje dokument oświadczenia (np. Adobe Acrobat), lub skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi na licencji open-source (np.: AES Crypt, 7-Zip i Smart Sign) lub komercyjnych. 2.5.4. W przypadku zaszyfrowania oświadczenia Wykonawca zamieszcza hasło dostępu do pliku w treści formularza ofertowego składanego w formie pisemnej. W treści formularza ofertowego Wykonawca może zawrzeć, jeśli to niezbędne, również informacje dla prawidłowego dostępu do dokumentu, w szczególności informacje o wykorzystanym programie szyfrującym lub procedurze odszyfrowania danych zawartych w oświadczeniu. 2.5.5. Wykonawca przesyła zamawiającemu podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym oświadczenia na wskazany adres poczty elektronicznej, tj. adam.balicki@policja.gov.pl, w taki sposób, aby dokument ten dotarł do zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W treści przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego oświadczenia dotyczą oraz nazwę wykonawcy – dowolne oznaczenie pozwalające na identyfikację wykonawcy. 2.6. Zamawiający potwierdzi Wykonawcy dostarczenie wiadomości zawierającej oświadczenia. 2.7. Datą przesłania oświadczenia będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierającej oświadczenie z serwera pocztowego zamawiającego. 3. Dowód wniesienia wadium. 4. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a u.p.z.p. – oświadczenie (zobowiązanie), którego treść została określona w załączniku nr 8 do SIWZ – oświadczenie składa się w oryginale podpisane własnoręcznie przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu trzeciego. 5. Jeżeli Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z pomocą podwykonawców – oświadczenie o udziale podwykonawców – załącznik nr 9 do SIWZ. 6. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ust. 1 u.p.z.p.: 6.1. są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. 6.2. są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa wyżej w pkt 6.1. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 6.3. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: 6.3.1. łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), 6.3.2. oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców). 6.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem Konsorcjum jeżeli załączone pełnomocnictwo nie będzie wskazywało inaczej. 7. W przypadku wnoszenia oferty przez wspólników spółki cywilnej należy załączyć dodatkowo, gdy oferta nie jest podpisana przez wszystkich wspólników – pełnomocnictwo wspólników do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy, podpisane przez wszystkich wspólników lub ich prawnie upoważnionych przedstawicieli. Pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie oryginału bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. ROZDZIAŁ VIII: GRUPA KAPITAŁOWA 1. Zgodnie z art. 4 pkt 14 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50 poz. 331 ze zmianami) pod pojęciem grupy kapitałowej rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. 2. Przedsiębiorcą, zgodnie z art. 4 pkt 1 powołanej ustawy jest przedsiębiorca w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a także: 2.1. Osobę fizyczną, osobę prawną, a także jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, organizującą lub świadczącą usługi o charakterze użyteczności publicznej, które nie są działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, 2.2. Osobę fizyczną wykonującą zawód we własnym imieniu i na własny rachunek lub prowadzącą działalność w ramach wykonywania takiego zawodu, 2.3. Osobę fizyczną, która posiada kontrolę, w rozumieniu pkt 4 tejże ustawy, nad co najmniej jednym przedsiębiorcą, choćby nie prowadziła działalności gospodarczej, jeżeli podejmuje dalsze działania podlegające kontroli koncentracji, o której mowa w art. 13 ustawy uokik, 2.4. związek przedsiębiorców w rozumieniu pkt 2 ustawy uokik (tj. izby, zrzeszenia i inne organizacje zrzeszające przedsiębiorców, o których mowa w ustawie, jak również związki tych organizacji) – na potrzeby przepisów dotyczących praktyk ograniczających konkurencję oraz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. 3. Pod pojęciem przejęcia kontroli, zgodnie z art. 4 pkt 4 uokik rozumie się wszelkie formy bezpośredniego lub pośredniego uzyskania przez przedsiębiorcę uprawnień, które osobno albo łącznie, przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiają wywieranie decydującego wpływu na innego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców; uprawnienia takie tworzą w szczególności: 3.1. dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, także jako zastawnik albo użytkownik, bądź w zarządzie innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.2. uprawnienie do powoływania lub odwoływania większości członków zarządu lub rady nadzorczej innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.3. członkowie jego zarządu lub rady nadzorczej stanowią więcej niż połowę członków zarządu innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), 3.4. dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów w spółce osobowej zależnej albo na walnym zgromadzeniu spółdzielni zależnej, także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.5. prawo do całego albo do części mienia innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), 3.6. umowa przewidująca zarządzanie innym przedsiębiorcą (przedsiębiorcą zależnym) lub przekazywanie zysku przez takiego przedsiębiorcę. 4. W związku z powołanymi wyżej przepisami: 4.1. Na podstawie art. 24 ust. 11 u.p.z.p. Wykonawca (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – każdy z Wykonawców), w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 u.p.z.p. przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p. – załącznik nr 10 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie to składa się w formie oryginału, tj. w wersji papierowej (podpisane własnoręcznym podpisem) lub elektronicznej (podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Uwagi w Rozdziale X SIWZ w pkt 2 dotyczące formy elektronicznej stosuje się odpowiednio. 4.2. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p. z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach