Przetargi.pl
Budowa nawierzchni drogi, chodników i zjazdów wraz z kanalizacją deszczową na ul. Sikorskiego w Obornikach

Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach ogłasza przetarg

  • Adres: 64-600 Oborniki, ul. Piłsudskiego 76
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 6559100; 6559133 , fax. 061 6559101
  • Data zamieszczenia: 2010-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach
    ul. Piłsudskiego 76 76
    64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie
    tel. 061 6559100; 6559133, fax. 061 6559101
    REGON: 00052576000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa nawierzchni drogi, chodników i zjazdów wraz z kanalizacją deszczową na ul. Sikorskiego w Obornikach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. budowa nawierzchni drogi, chodników i zjazdów wraz z kanalizacją deszczową na ul. Sikorskiego w Obornikach. Ogólna charakterystyka inwestycji. 1. Podstawowe parametry techniczne: a)przyjęto klasę ulicy - droga wewnętrzna, b)szerokość jezdni 5,00 m, c)szerokość chodników 2,00 m, d)prędkość projektowa Vp = 20 km/h, e)przekrój poprzeczny jezdnia - pochylenie poprzeczne daszkowe do ścieków przykrawężnikowych 2%, f)przekrój podłużny - przyjęto pochylenie minimalne 0,2% (oraz 1,6% na odcinku od km 0+000,00 do km 0+028,5), dostosowane do istniejącego terenu, g)skrzyżowań z innymi ulicami oraz zjazdów na posesje - projektowane odwodnienie - wpusty uliczne oraz kolektor deszczowy PVC 315-S. 2. Rozwiązanie sytuacyjne: Jezdnia o szerokości 5,0 m. Nawierzchnia jezdni z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Nawierzchnia chodników z betonowej kostki brukowej koloru czerwonego. Jezdnia ograniczona jest krawężnikami betonowymi 15x30 wyniesionymi do 12 cm oraz obniżonymi do 2 cm na zjazdach. Zjazdy z betonowej kostki brukowej koloru szarego i dojścia do furtek z betonowej kostki brukowej koloru czerwonego. Szerokość zjazdów dostosowana jest do istniejących bram, niweleta natomiast do wysokościowego stanu istniejącego. 3. Rozwiązanie wysokościowe Projektowana niweleta dla ulic objętej przebudową w sposób maksymalny nawiązuje do istniejącego ukształtowania terenu, rzędnych wjazdów na posesje oraz ulic sąsiednich. 4. Zjazdy na posesje W miejscu istniejących zaprojektowano w granicach pasa drogowego utwardzone zjazdy na posesje o szerokościach odpowiadających istniejącym bramom wjazdowym. Zaprojektowano nową nawierzchnię zjazdów (betonowa kostka brukowa koloru szarego) w granicach pasa drogowego. 5. Badania geotechniczne Stwierdzono występowanie wody gruntowej na głębokości ok. 160 cm. Należy liczyć się ze znacznymi wahaniami poziomu wody gruntowej zależnymi od pory roku i wielkości opadów atmosferycznych. W omawianym rejonie inwestycji w podłożu stwierdzono występowanie następujących zespołów i osadów i warstw geotechnicznych, z pominięciem gleby: I - warstwa nasypów niekontrolowanych, zbudowanych z niejednorodnego materiału, w strefie przypowierzchniowej przemarzniętego lub wilgotnego, w stanach średnio zagęszczonym oraz twardoplastycznym, II - warstwa zbudowana z piasków pylastych i drobnych, wilgotnych i nawodnionych, średnio zagęszczonych o stopniu zagęszczenia ID=0,45. Na podstawie przeprowadzonych badań należy stwierdzić, że w omawianym podłożu panują korzystne warunki geotechniczne dla celów fundamentowania komunikacyjnego. 6. Konstrukcja jezdni Dla projektowanej ulic przyjęto kategorię ruchu KR1, warunki gruntowe G2. Przyjęto niezbędne ze względu na przemarzanie korytowanie oraz wprowadzono, ze względu na występowanie nasypów niekontrolowanych, do spodnich warstw konstrukcji wzmocnienie nawierzchni. Po wykonaniu robót ziemnych pozostawione w podłożu grunty nasypowe należy dogęścić do wymaganej nośności - nośność zagęszczanego podłoża należy kontrolować na bieżąco pomiarami płyta sztywną - zgodnie z Norma PN-S-02205:1998. W przypadku nie uzyskania żądanej nośności dogęszczanego nasypu należy zastosować geosyntetyki podnoszące parametry nośności podłoża. W przypadku natrafienia w trakcie robót ziemnych w podłożu na grunty organiczne należy je wymienić zastępując piaskami średnimi zagęszczanymi warstwami. 7. Zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni: a)jezdnia ulicy Sikorskiego: -nawierzchnia - kostka betonowa wibroprasowana gr. 8 cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo - cementowej gr. 3 cm, -podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 grubości 15 cm, -warstwa wzmacniająca podłoże nawierzchni: warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 15 cm b)zjazdy na posesje: -nawierzchnia - kostka betonowa wibroprasowana gr. 8 cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo - cementowej gr. 3 cm, -podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 grubości 15 cm, -warstwa wzmacniająca podłoże nawierzchni - warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 1,5 MPa grubości 10 cm, c)chodniki: -nawierzchnia - kostka betonowa wibroprasowana gr. 6 cm w kolorze czerownym na podsypce piaskowo - cementowej gr. 5 cm; -podbudowa - warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 1,5 MPa grubości 10 cm. 8. Zieleń Wykonanie trawników - humusowanie i trawniki dywanowe siewem. 9. Odwodnienie Wody opadowe i roztopowe z nawierzchni, na odcinku projektowanej drogi przewiduje się zebrać za pomocą wpustów ulicznych i odprowadzić do kolektora deszczowego PVC 315-S. Dla właściwego spływu wody nadano jezdni odpowiednie pochylenia poprzeczne i podłużne. 10. Inne projekty branżowe - kolizje z infrastrukturą pod- i nadziemną Występujące w pasie drogowym ulicy elementy uzbrojenia - włazy do studni, zawory i zasuwy należy wyregulować wysokościowo, a na przebiegających pod ulicą sieciach zgodnie z wymogami gestorów sieci i przepisami branżowymi założyć rury ochronne. 11. Wymagania ogólne i szczegółowe wykonania robót drogowych: a)wymagania ogólne: -roboty należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w decyzji o pozwoleniu na budowę i wymaganiami Prawa Budowlanego, -roboty należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym, -przed przystąpieniem do robót należy opracować projekt oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym, -w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska naturalnego, -w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów ochrony przeciw pożarowej, BHP, ochrony interesów osób trzecich a w szczególności zapewnić, w miarę możliwości dojazd do posesji, -w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać wszystkie przepisy związane z wykonywanymi robotami. b)wymagania szczegółowe: -warunki techniczne wykonania i odbioru robót zawierają Polskie Normy i normy branżowe oraz specyfikacje techniczne robót podane przez zleceniodawcę, -wymagania dla materiałów przeznaczonych do robót, jakości, obmiaru i odbioru zawierają Polskie Normy i normy branżowe lub aprobaty techniczne IBDiM. Oraz Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. Dz. U. nr 43. 12. Technologia robót ziemnych: Wykonanie robót ziemnych realizowanych w ramach przebudowy polegają na: -zdjęciu warstwy humusu (gleba i nasyp niekontrolowany) o grubości 0,10m na całym odcinku projektowanej drogi, -wykonaniu zasadniczych robót ziemnych - wykopów i nasypów, -zahumusowaniu skarp na całym odcinku warstwą grubości 5 cm, -obsianie trawą. 13. Wykonanie zasadniczych robót ziemnych: Roboty rozpocząć od zdjęcia humusu. Humus przeznaczony do wykorzystania w robotach ziemnych skarp należy spryzmować w bezpośredniej bliskości robót. Pozostałą część humusu należy wbudować w pasy zieleni i wykorzystać przy rekultywacji terenu w miejscach wykonanych rozbiórek nawierzchni. Nasyp należy wykonywać metodą warstwową, równomiernie na całej szerokości. Stosowane grunty powinny spełniać wymagania określone w PN-S-02205. Po wykonaniu wykopów i nasypów, plantowaniu skarp przewidziano humusowanie skarp z obsianiem trawą o gatunkach odpornych na butwienie i silnym systemie korzeniowym. 14. Chodniki, krawężniki, obrzeża i ławy: Należy wykonać zgodnie z wymaganiami -PN-75/B-06250 - Beton zwykły, -PN-B-11113 - Kruszywo naturalne do nawierzchni drogowych, piasek -BN-80/6775-03.02 - Elementy nawierzchni dróg, ulic, parkingów i torowisk tramwajowych. Płyty chodnikowe. -BN-80/6775-03.03 - Elementy nawierzchni dróg, ulic, parkingów i torowisk tramwajowych. Krawężniki i obrzeża chodnikowe. -BN-64/8845-02 - Krawężniki uliczne. Warunki techniczne wykonania i odbioru. -BN-64/9321-01 - Ulice miejskie. Obramowania i opaski. Warunki techniczne wykonania i odbioru. 15. Roboty rozbiórkowe: W ramach budowy ulicy nie przewiduje się przebudowy ogrodzeń i bram wjazdowych na posesje. Przyjęte rozwiązania wysokościowe nie powinny powodować utrudnienia w dojściach i dojazdach do posesji. 16. Ochrona środowiska Realizacja projektowanej inwestycji nie spowoduje pogorszenia warunków ochrony środowiska. Projektowane roboty budowlane przebiegające w obrębie drzew, krzewów i innych trwałych nasadzeń, należy przeprowadzać ostrożnie, pnie drzew należy zabezpieczyć przed uszkodzeniami poprzez stosowanie osłon. Korony drzew należy chronić przed obłamaniem. Można je podciąć i ukształtować przed przystąpieniem do robót. Pozwoli to zmniejszyć ryzyko uszkodzeń korony poprzez uzyskanie większej skrajni dla maszyn. Prace te jednak należy zlecić wyspecjalizowanej firmie i wykonywać w uzgodnieniu i pod nadzorem Urzędu Gminy w Obornikach. Projektowane tereny zieleni - trawniki - należy w warstwach dolnych wykonać na bazie odzyskanych w ramach wykopów gruntów o największej zawartości części organicznych i próchniczych. Projektuje się wykonanie trawników dywanowych. 17. Ochrona interesu osób trzecich Projektowana przebudowa ulic powinna uwzględniać interesy osób trzecich. Przebudowywane i projektowane zjazdy w maksymalny sposób nawiązują do stanu istniejącego. Projekt uwzględnia dojazdy do wszystkich posesji pozostawiając dotychczasowe parametry co do szerokości zjazdów. W trakcie prowadzenia prac budowlanych wykonawca musi zapewnić dojazd i dojścia do posesji oraz zapewnić ciągłość produkcji (usług) w zakładach rzemieślniczych i punktach handlowo-usługowych wzdłuż istniejącej ulicy. Projekt organizacji ruchu na czas budowy stanowić będzie odrębne opracowanie. Należy stosować rozwiązania techniczne minimalizujące wpływ budowy drogi na środowisko i zdrowie ludzi. 18. Zalecenia dla wykonawcy robót dotyczące inwentaryzacji powykonawczej i przeniesienia kolidujących punktów osnowy geodezyjnej: Nowe punkty osnowy realizacyjnej należy zastabilizować wieloznakowo tzn. znakiem naziemnym i centrycznie pod nim osadzonym znakiem podziemnym. Wszystkie punkty osnowy realizacyjnej należy zabezpieczyć przed ich zniszczeniem. Dla każdego punktu osnowy należy sporządzić nowy lub zaktualizować istniejący opis topograficzny. Przed przystąpieniem do pomiaru należy ponownie dokonać sprawdzenia widoczności pomiędzy punktami osnowy i punktami nawiązania oraz wykonać ewentualne oczyszczenie punktów i przecinki. Istniejące punkty osnowy geodezyjnej należy chronić przed zniszczeniem. W przypadku kolizji należy wznowić osnowę geodezyjną zgodnie ze sztuką geodezyjna przez osobę z odpowiednimi uprawnieniami na koszt Inwestora, natomiast w przypadku zniszczenia punktu na koszt Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 100 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl (bip.oborniki.pl)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach