Przetargi.pl
Budowa monitoringu na obszarze zdegradowanym w Lęborku

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80, , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2019-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, , fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.lebork.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa monitoringu na obszarze zdegradowanym w Lęborku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 6 kamer monitoringu miejskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, osprzętem, urządzeniami i oprogramowaniem koniecznym do prawidłowej pracy systemu, liniami światłowodowymi prowadzonymi w kanalizacji kablowej Orange Polska S.A. i rozbudowę studia monitoringu w siedzibie Straży Miejskiej. Nowe kamery będą stanowiły rozbudowę istniejącego na terenie miasta systemu monitoringu miejskiego. 2. Zakres robót planowanych do realizacji 2.1. Zakres robót obejmuje m. in.: a) Budowę przyłączy telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej w postaci jednej rury HDPE Ø 40/3,7 mm - długość trasy 340 m; b) Budowę zabezpieczeń poszczególnych obiektów kolizyjnych z sieciami uzbrojenia terenu w rurach HDPE Ø 110/6,3 o łącznej długości ok. 65 m oraz w rurach dwudzielnych Ø 110 o łącznej długości ok. 15 m; c) Budowę przyłączy elektroenergetycznych realizowanych przy użyciu kabla YKY 3x2,5 mm2 o łącznej długości ok. 85 m, umieszczonych w rurach ochronnych DVK Ø 40 mm koloru czerwonego o łącznej długości ok. 64 m. Należy zamontować ochronniki przepięciowe po obu stronach wszystkich kabli elektrycznych. W rozdzielniach zastosować ochronniki przepięciowe typu B+C natomiast w punktach kamerowych typu D; d) Budowę 6 punktów kamerowych składających się z szafki o wymiarach 300x400x150 mm z tworzywa sztucznego, kamery cyfrowej IP wysokiej rozdzielczości. W szafce należy zamontować media konwerter Ethernet/kabel światłowodowy przemysłowy, ochronnik przeciwprzepięciowy i nadmiarowo prądowy, zasilacz. Podstawowe parametry kamery: - zoom optyczny min: 30x (obiektyw o zmiennej ogniskowej 4,3-129,00 mm); - zoom cyfrowy: min. 12x; - tryb pracy – kamera dualna dzień/noc; - rozdzielczość: HD 1080p: 1920 x 1080 (poz. x pion); e) Budowę 2 studni kablowych SKR-1 klasy B125 z dodatkowymi pokrywami zabezpieczającymi studnie kablowe z kłódkami; f) Montaż 3 słupów aluminiowych wysokości 5 m dla instalacji punktów kamerowych. Słup aluminiowy należy uziemić; g) Wyprowadzenie od istniejących kabli światłowodowych 48J poprzez złącza rozgałęźne kabli światłowodowych 12J o łącznej długości ok. 1950 m i 4J o łącznej długości ok. 550 m w kanalizacji kablowej dzierżawionej od Orange oraz w rurociągu kablowym. Na trasie kabli światłowodowych należy przewidzieć 30 metrowe zapasy kabla w studniach kablowych; h) Rozbudowę stanowiska monitoringu w budynku Straży Miejskiej o: • Serwer o parametrach m. in.: - procesor o wydajności min. 3,5 GHz (pamięć 8 MB Cache), FSB 1600MHz; - pamięć min. 8 GB DDR3-1666 ECC (1x8GB); - kontroler RAID z OBSŁUGĄ raid 5,6 obsługujących 16 dysków o pojemności do 8TR każdy; - 16 slotów 3,5’’ każdy wyposażony w dysk twardy SATA o pojemności nie mniej niż 6TR; - serwerowy system operacyjny 64-bitowy kompatybilny z Microsoft Active Directory w wersji 2012 i nowszej; • Monitory 24’’ szt. 2: -matryca AH-IPS z podświetleniem GB-R LED o proporcjach 16:10; - przekątna 24±0,2’’; • Jednostka centralna m. in.: - procesor 4-rdzeniowy z zegarem min. 3,0 GHz; - dysk twardy min. 500 GB, 7200 RPM. 1.1.2. Lokalizacja punktów kamerowych: a) na ul. Kazimierza Wielkiego, przy kładce dla pieszych na rzece Łebie (PK 1); b) przy skrzyżowaniu ulic Skarżyńskiego i Orlińskiego (PK 2); c) przy skrzyżowaniu ulic Krótkiej i Malczewskiego (PK 3); d) na ulicy Stryjewskiego przy budynku nr 61 (PK 4); e) przy skrzyżowaniu ulic Mostnika i Bohaterów Westerplatte (PK 5); f) przy skrzyżowaniu ulic Gdańskiej i Styki (PK 6). 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 2.1. Dokumentacją projektową pn. „Budowa 6 kamer monitoringu miejskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, osprzętem, urządzeniami i oprogramowaniem koniecznym do prawidłowej pracy systemu, liniami światłowodowymi prowadzonymi w kanalizacji kablowej Orange Polska S.A. i rozbudowę studia monitoringu w siedzibie Straży Miejskiej” składającą się z następujących elementów: a) Projekt zagospodarowania terenu– stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ; b) Projekt wykonawczy – stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ; c) Projekt budowlano-wykonawczy – montaż punktów kamerowych na istniejących słupach oświetleniowych – stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ; d) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiąca Załącznik nr 11 do SIWZ; e) Przedmiar - stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ. 2.2. Zaświadczeniem Starosty Lęborskiego z dnia 13.06.2019 r. o braku sprzeciwu wykonania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę - stanowiącym Załącznik nr 13 do SIWZ. 2.3. Ustaleniami dodatkowymi: a) W wyposażeniu studia monitoringu należy uwzględnić zakup i montaż przełącznika sieciowego switch o parametrach nie gorszych niż N3K-C3064PQ-10GX48XQSFP+zasilacz AC. b) Kable światłowodowe będą prowadzone częściowo w kanalizacji kablowej Orange. Orange protokolarnie przekaże kanalizację kablową w celu montażu kabli światłowodowych. W protokole zostanie wskazany dzień udostępnienia kanalizacji kablowej; c) Na 7 dni przed przystąpieniem do montażu kabli światłowodowych w kanalizacji kablowej należy złożyć do Orange formularz zgłoszeniowy na dostęp do kanalizacji kablowej; d) Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenie prac budowlanych w taki sposób, aby zminimalizować oddziaływanie na otoczenie, w szczególności poprzez ograniczenie hałasu, drgań, zapylenia, zajęcia terenu i powodowania utrudnień w ruchu drogowym; e) Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca jest zobowiązany powiadomić pisemnie wszystkich gestorów sieci. f) Roboty należy prowadzić zapewniając stały objazd strefy robót i dojazd do posesji mieszkańcom, zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę i zatwierdzoną tymczasową organizacją ruchu (brak dojazdu i godziny wyłączenia z ruchu muszą być indywidualnie uzgodnione z użytkownikiem posesji) jeżeli zajdzie konieczność jej wprowadzenia. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i uzyskania wymaganych uzgodnień (z zatwierdzeniem) projektu tymczasowej organizacji ruchu (na okres przebudowy) przed wejściem na plac budowy i rozpoczęciem robót. g) Nawierzchnie utwardzone i nieutwardzone należy odtworzyć do stanu pierwotnego przy użyciu takich samych materiałów lub zamienników posiadających te same właściwości techniczne; h) Po wybudowaniu kabli światłowodowych należy wykonać pomiary reflektometryczne i tłumienności dla długości fali 1310 nm i 1550 nm. Należy dokonać również pomiaru niewykorzystanych włókien światłowodowych w punktach kamerowych. W tym celu należy wykonać złącza na kablach. i) Po wybudowaniu kabli elektrycznych należy wykonać pomiary izolacji przewodów, impedancji pętli zwarcia, zadziałania wyłączników prądowych oraz rezystancji przewodów uziemiających i przewodów wyrównawczych. j) Po zakończeniu prac instalacyjnych należy wykonać programowanie i aktualizację systemu monitoringu. Wszystkie nowe punkty kamerowe powinny być dodane i widoczne w systemie monitoringu. k) Wykonawca dostarczy wszelkie wymagane licencje. l) Wykonawca jest zobowiązany do sprawdzenia poprawności działania rozbudowanej części monitoringu i jego kompatybilności z istniejącym systemem monitoringu. Zasilania kamer realizowane będzie z sieci ENERGA Operator S.A.. 2.4. Zapisami niniejszej SIWZ. 3. Zakres zamówienia obejmuje również: 3.1. Geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie; 3.2. Ogrodzenie terenu budowy (odcinków prac tego wymagających) i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich; 3.3. Materiały pozostałe po rozbiórkach należy zutylizować we własnym zakresie. Koszty te należy wliczyć w cenę ryczałtową. 3.4. Wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów); 3.5. Organizację terenu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe, uzyskanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego jeśli zajdzie taka konieczność (wraz z wniesieniem opłaty). Zamawiający nie zapewnia dostawy wody, energii elektrycznej, odprowadzania ścieków w trakcie realizacji zadania. Wykonawca winien jest zapewnić je sobie własnym kosztem i staraniem; 3.6. Usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót i dokumentacją; 3.7. Realizacje prac zgodnie z uwagami zawartymi w uzgodnieniach branżowych; 3.8. Uporządkowanie terenu po zakończonych pracach budowlanych; 3.9. Przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej wszelkie zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem niezbędnych podpisów), zawierającej wszelkie potrzebne atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów; 3.10. Przed rozbiórką materiałów, które są możliwe do ponownego wykorzystania (kostka kamienna, bruk kamienny, płytki betonowe, krawężniki, trylinka, itp.) komisja składająca się z przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego i Inspektora Nadzoru dokona oceny ilości i jakości materiałów, które Wykonawca będzie zobowiązany odzyskać. Odzyskany materiał Wykonawca przewiezie do magazynu wskazanego przez Zamawiającego (do 3 km). Materiał zostanie złożony przez Wykonawcę w sposób umożliwiający jego ponowne wykorzystanie (np. płyty chodnikowe, płyty betonowe, krawężniki na palety, itp);
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32323500-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100), przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.1. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Pekao SA 21 1240 1268 1111 0010 8729 0508 z dopiskiem: „Budowa monitoringu na obszarze zdegradowanym w Lęborku” 2.2. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 19.12.2019 r. do godziny 0945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 3. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie a kopię gwarancji należy włączyć do oferty. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 4.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.5. Zamawiający zwróci wadium: 5.1. Wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; 5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 5.3. Niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w zakresie tego warunku szczegółowych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących: - kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, - firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, - ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przedmiotowe oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Dziale III. 4), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złoŜone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocnika, należy do oferty dołączyć pełnomocnictwo w oryginale lub jego kopię poświadczoną notarialnie. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku: 7.1. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Pełnomocnictwo winno zostać złoŜone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania składa dokumenty wymienione w Dziale III. 4). 7.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7.4. Każdy z wykonawców składa odrębnie oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. 8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 8.1. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Dziale III. 3). 8.2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Dziale III. 4). 8.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia 8.4. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5. 8.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8.6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 8.6.1. Zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 8.6.2. Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 8.6.3. Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 8.6.4. Czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w Dziale III.3). 9.1. Zamawiający Ŝąda od Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega, w odniesieniu do tych podmiotów złożenia dokumentów wymienionych w Dziale III.4). 9.2. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 9.3. Zamawiający przed przystąpieniem do wykonania zamówienia żądać będzie od Wykonawcy, o ile są już znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 9.4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 11. Zamawiający może Ŝądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w SIWZ, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złoŜona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 12. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 14. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w Dziale III.3), oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 15. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 16. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. 17. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, oraz zobowiązanie podmiotu trzeciego, w składane są w oryginale. 18. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 17, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 19. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach