Przetargi.pl
budowa mola spacerowego zakończonego budynkiem restauracji wraz z wykonaniem wszystkich instalacji wewnętrznych w budynku restauracji oraz podłączeń niezbędnych do funkcjonowania w/w inwestycji tj. przyłączy oraz rurociągu tłocznego z przepompownią i wodociągiem, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa i zagospodarowanie Płockiego Nabrzeża Wiślanego na cele turystyczno - rekreacyjne

Miejski Zespół Obiektów Sportowych Jednostka Budżetowa ogłasza przetarg

  • Adres: 09-402 Płock, pl. Dąbrowskiego 2a
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 2678430 , fax. 024 2678439
  • Data zamieszczenia: 2010-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zespół Obiektów Sportowych Jednostka Budżetowa
    pl. Dąbrowskiego 2a 2a
    09-402 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 024 2678430, fax. 024 2678439
    REGON: 61020606300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzos.ump.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    budowa mola spacerowego zakończonego budynkiem restauracji wraz z wykonaniem wszystkich instalacji wewnętrznych w budynku restauracji oraz podłączeń niezbędnych do funkcjonowania w/w inwestycji tj. przyłączy oraz rurociągu tłocznego z przepompownią i wodociągiem, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa i zagospodarowanie Płockiego Nabrzeża Wiślanego na cele turystyczno - rekreacyjne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. OPIS OGÓLNY 1.Opis ogólny przedmiotu zamówienia: Stan istniejący: Inwestycja zlokalizowana jest w obszarze pomiędzy mostem na rzece Wiśle im. Legionów Piłsudskiego, a kąpieliskiem Sobótka w bezpośrednim sąsiedztwie Skarpy Wiślanej oraz nowo wybudowanego amfiteatru. Ulica Rybaki biegnąca od ul. Mostowej do kąpieliska Sobótka oprócz drogi wodnej jaką jest rzeka Wisła, jest głównym i jedynym połączeniem kołowym wybrzeża z siecią ulic miejskich. Przedmiotem zamówienia jest: 1.Wykonanie mola spacerowego stanowiącego granicę portu jachtowego od strony południowej. Oprócz funkcji spacerowej molo stanowić będzie również: dojście do restauracji znajdującej się na końcu mola, a przeznaczonej zwłaszcza dla użytkowników portu oraz miejsce do cumowania statków rzecznych. Molo posiada wydłużony kształt i biegnie po łuku ze wschodu na zachód. Ma długość 357,8 m szerokość podstawową 5,3 m oraz 10,3 m i 15,3 m. Jest posadowione na pojedynczym rzędzie pali okrągłych wierconych w dnie rzeki Wisły, posadowionych w odstępach 20 m. Konstrukcję molo stanowić będzie konstrukcja stalowa wsparta na palach, zabezpieczona antykorozyjnie poprzez malowanie. Pale będą zabijane ze sprzętu pływającego po Wiśle. Molo pokryte będzie deskami drewnianymi o grubości 80 mm z drewna o wytrzymałości odpowiadającej drewnu sosnowemu klasy C24. Płyta żelbetowa molo (kołowa pod restaurację) będzie miała średnicę 25 m i grub. 30 cm. Oparta będzie na palu centralnym o średnicy 100 cm oraz na dwóch rzędach kołowych pali o średnicy 80 cm. Barierki z pochwytami wykonane będą ze stali nierdzewnej - polerowanej z wypełnieniem płytami poliwęglanowymi przeźroczystymi. Molo i restauracja będą dostępne dla osób niepełnosprawnych. Oprócz wyposażenia budynku restauracji w instalacje wewnętrzne, wzdłuż molo przebiegać będą instalacje zapewniające funkcjonowanie restauracji znajdującej się na końcu molo. Molo wyposażone będzie również w instalację elektryczną zasilającą oprawy oświetleniowe zainstalowane na szczytach słupów. 2.Wykonanie budynku restauracji na molo. Forma budynku kształtem przypomina odwrócony, ścięty stożek. Budynek będzie wykonany w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne stanowią szklane elewacje odchylone od pionu o 24 st. i będą obłożone drewnianymi żaluzjami. Restauracja przeznaczona będzie dla użytkowników portu jachtowego, będzie obiektem jednokondygnacyjnym, bez podpiwniczenia, użytkowanym całorocznie. Powierzchnia zabudowy: 266,84 m2, powierzchnia użytkowa: 172,72 m2, kubatura netto: 758,15 m3. Budynek stanowi, pod względem formalnym, zakończenie mola spacerowego. Obiekt został przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażenie budynku restauracji w instalacje: Budynek restauracji wyposażony będzie w instalacje: elektryczne: (wewnętrzna linia zasilająca, instalacja oświetlenia podstawowego i awaryjnego, instalacja oświetlenia zewnętrznego, instalacja gniazd wtykowych, instalacja odbiorników technologicznych, instalacja odgromowa) sanitarne: (instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacja grzewcza, instalacja wodno-kanalizacyjna, wykonanie prób i regulacji, system odwodnienia i odprowadzenia wód opadowych). Budynek restauracji wyposażony będzie w osobne zasilanie z niezależnym układem pomiarowym. 3.Wykonanie przyłączy do budynku restauracji na molo w zakresie: przyłącza wodociągowego oraz przyłącza kanalizacji sanitarnej. Przyłącze wodociągowe wykonać zgodnie z projektem, z istniejącego przewodu wodociągowego o średnicy 100 mm. 4.Wykonanie zasilania restauracji na molo w instalację wewnętrzną elektryczną oraz zasilania oświetlenia molo. Uwaga:z projektu pn: Budowa zasilania hangaru i instalacji elektroenergetycznych wewnętrznych kapitanatu,z uwagi na ograniczenie zakresu prac, wykonane zostanie tylko zasilanie restauracji na molo i zasilanie oświetlenia molo wraz z kosztami opomiarowania wykonanych instalacji. W ofercie należy ująć zatem tylko zakres robót, który podaje opis przedmiotu zamówienia z pominięciem innych robót objętych projektem j.w. Żeby zasilić molo i restaurację należy: 1)wybudować rozdzielnię główną w budynku okrągłym typu słup ogłoszeniowy, 2)z tej rozdzielni wyprowadzić obwód Nr 1 i Nr 2 w kierunku projektowanego złącza kapitanatu (dwa odcinki po 160 m każdy), 3)należy z rozdzielni głównej wyprowadzić również obwód w kierunku przepompowni (obwód Nr 5), 4)złącze kablowe ZK1/1 wykonać jako wolnostojące, oparte o ścianę kapitanatu zgodnie z rysunkiem i rozbudować o rozdzielnicę obwodów wewnętrznych (zasilanie oświetlenia molo i zasilania restauracji), 5)wykonać obwód zasilania grzewczego kanalizacji i wody, 6)istniejący kabel SN z kierunku S 5 do S 1345 wymienić na projektowanym odcinku, kolidującym z projektowaną infrastrukturą. 5.Wykonanie rurociągu tłocznego z przepompownią. 1)wykonać projektowaną przepompownię ścieków sanitarnych, 2)wykonać odcinek rurociągu tłocznego do istniejącej przepompowni w ulicy Mostowej, 3)na odcinku schodów jest wykonany przepust, w który należy wprowadzić projektowany przewód tłoczny, 4)wykonać odcinek kanału sanitarnego od przepompowni w kierunku Sobótki do studni S3a włącznie oraz przyłącze kanalizacji sanitarnej wg projektu. 6.Wykonanie usunięcia kolizji telekomunikacyjnych, zgodnie z załączonym projektem usunięcia tych kolizji. 7.Opracowanie projektu organizacji robót, z uwagi na ich specyfikę, przy uwzględnieniu różnic pomiędzy założeniami organizacyjnymi przyjętymi w Katalogach Nakładów Rzeczowych, a wynikającymi z faktycznego projektu organizacji inwestycji i dostarczenie go do Zamawiającego po upływie terminu przewidzianego na protesty i odwołania wraz z kosztorysem opracowanym metodą szczegółową. II. OPIS TECHNICZNY: Wg opisów technicznych zawartych w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ. UWAGA: Powyższe zadanie inwestycyjne objęte niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego stanowi część składową większego przedsięwzięcia inwestycyjnego, którego głównym obiektem będzie port jachtowy - Marina wraz z niezbędnymi do jego funkcjonowania budynkami administracyjnymi, technicznymi, gastronomicznymi, infrastrukturą techniczną, placami, drogami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz małą architekturą i zielenią. Obiekty te będą realizowane etapowo w terminach późniejszych i nie wchodzą w zakres niniejszego postępowania. III. UWAGI KOŃCOWE I WYTYCZNE OGÓLNE: 1.Wykonawca ujmie w swojej ofercie koszty wszystkich rozbiórek, wyburzeń, demontaży oraz likwidacji obiektów i instalacji znajdujących się na terenie przewidzianym pod budowę pow. inwestycji i wynikających z dokumentacji projektowej wraz z odtworzeniem robót drogowych tj. istniejących dróg, chodników oraz odcinków zieleni, z przywróceniem ich do stanu pierwotnego, po wykonaniu robót. 2.Materiały pochodzące z rozbiórek w tym ziemię i gruz należy wywieźć przy uwzględnieniu ich mechanicznego załadunku i wyładunku. 3.Wykonawca określi w kosztorysie miejsce i odległość wywozu urobku i gruzu oraz ujmie ewentualne koszty ich utylizacji. Miejsce wywozu ma być usytuowane najbliżej realizowanej inwestycji. 4.Urządzenia, armatura i inne materiały występujące w poszczególnych projektach można zastąpić innymi, spełniającymi wszelkie wymagania techniczne. Zmiany te wymagają zgody Projektanta oraz Zamawiającego. 5.Wykonawca winien opracować kosztorys metodą szczegółową. Kosztorys powinien być sporządzony przez Wykonawcę robót zgodnie z zasadami przyjętymi w Polskich standardach kosztorysowania robot budowlanych; wydanie Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych z 2005 r. i dostarczony zamawiającemu w terminie 10 dni od zawarcia umowy. W przedmiarze robót ani kosztorysie nie należy ujmować i wyceniać robót tymczasowych i prac towarzyszących jako wydzielonych pozycji. Koszt ich wykonania powinien być uwzględniony w cenach robót podstawowych (koszty pośrednie Wykonawcy). Koszty usług geodezyjnych, koszty geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i naniesień wykonanych robót na mapę, koszty tymczasowej organizacji ruchu oraz badań stopnia zagęszczenia winny obciążać koszty pośrednie Wykonawcy robót. Kosztorys powinien być zgodny z tabelą elementów scalonych oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym. 6.Wszystkie jednostkowe ceny materiałów (dotyczy to również tzw. materiałów masowych) w kosztorysie należy przyjmować jako ceny ich nabycia tzn. łącznie z kosztami zakupu czyli wraz z kosztami transportu zewnętrznego tych materiałów. Nie należy w kosztorysie wyceniać w oddzielnych pozycjach kosztu dowozu tych materiałów z miejsc ich zakupu. 7.Wykonawca winien przestrzegać uwag i zaleceń zawartych w protokołach ZUD oraz jednostek uzgadniających, które są zawarte w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 8.Wykonawca załączy do oferty wstępny harmonogram rzeczowo-finansowy na zakres robót objęty dokumentacją projektową wg załącznika nr 6 stanowiącego zestawienie wartościowe kosztorysów wszystkich branż wg kolejności wykonywanych robót, zgodnie z technologią wykazaną w dokumentacji projektowej i terminami dla poszczególnych elementów zadania. 9.Wykonawca winien zapoznać się szczegółowo z załączoną do SIWZ informacją dot. bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę wykonywanych obiektów budowlanych. 10.Z uwagi, iż w/w inwestycja dotyczy terenu stanowiącego element wpisanego do rejestru zabytków zespołu urbanistyczno-architektonicznego i warstw kulturowych miasta Płocka chronionego na mocy przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Zamawiający zgodnie z art. 36 tej ustawy był obowiązany uzyskać pozwolenie konserwatorskie. Decyzja nr 182 znak: DP.4161-153/07 z dnia 26 kwietnia 2007 r. wydana przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Warszawie, Delegatura w Płocku, stanowi integralną część SIWZ. 11.Powyższa inwestycja znajduje się przy strefie Natura 2000.Teren pod budowę powinien być użytkowany zgodnie z przyrodniczymi uwarunkowaniami, przy uwzględnieniu minimalizacji zmian warunków przyrodniczych. 12.Roboty zostaną wykonane w technologiach przyjaznych dla środowiska, z użyciem materiałów atestowanych, nie wydzielajacych szkodliwych substancji. Inwestycja nie może mieć negatywnego wpływu na środowisko. Teren pod budowę podlega ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. nr 92 poz.880 z późniejszymi zmianami). 13. Skarpa Płocka jest szczególnym elementem przyrodniczym miasta, który jest od kilkudziesięciu lat pod szczególnym nadzorem. Wszelkie inwestycje lokalizowane w strefie oddziaływania skarpy nie mogą pogarszać warunków geotechnicznych ani wpływać negatywnie na stan równowagi skarpy i jej zabezpieczeń. 14.Termin realizacji zadania: maksymalnie 28 tygodni od daty przekazania placu budowy pod w/w inwestycję. 15.Z zakresu przedmiotu zamówienia, Zamawiający, w trakcie realizacji robót może wyłączyć: 1)wyprowadzenie obwodu Nr 1 i Nr 2 z rozdzielni głównej w kierunku projektowanego złącza kapitanatu (dwa odcinki po 160 m każdy), 2)wymianę, na projektowanym odcinku kolidującym z projektowaną infrastrukturą, istniejącego kabla SN z kierunjku S5 do S 1345. Prace te mogą zostać zlecone do wykonania Koncernowi Energetycznemu ENERGA - Oddział Energetyczny - Płock, w ramach umów o przebudowę linii oraz przyłączenie (w razie zaistnienia takiej konieczności). Wówczas roboty te zostaną wyłączone z przyjętego w ofercie zakresu robót Wykonawcy i odpowiednio o wartość tych niewykonanych robót pomniejszone zostanie Jego wynagrodzenie ryczałtowe. 16.Wykonawca wykona we własnym zakresie i zatwierdzi do realizacji projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. UWAGA: Zamawiający informuje, iż integralną częścią SIWZ jest dokumentacja projektowa obejmująca powyższy przedmiot zamówienia, zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej. Dokumentacja w wersji elektronicznej jest zamieszczona na stronie internetowej Zamawiajacego. Wykaz dokumentacji projektowej dla inwestycji: I.PROJEKTY BUDOWLANE: 1.Tom I/VI/3 - Architektura - Molo Spacerowe, 2.Tom II/1/3 -Konstrukcja cz.I -konstrukcja stalowa molo, 3.Tom II/2/3 - Konstrukcja cz II - pokrycie drewniane molo, pale żelbetowe molo, płyta żelbetowa molo (kołowa pod restaurację),konstrukcja stalowa restauracji na molo, 4.Tom II/3/3 konstrukcja cz.III - Dokumentacja geotechniczna podłoża gruntowego pod dnem Wisły, pomiary dna i badania geotechniczne. Uwaga:Dokumentacja ta (wg pkt.4 wykazu) została opracowana w celu rozpoznania warunków wodno-gruntowych w podłożu portu jachtowego w stopniu umożliwiającym racjonalne posadowienie obiektów portowych oraz bezpieczną ich eksploatację.Należy ją wykorzystać w zakresie obiektów wchodzących w skład niniejszego przedmiotu zamówienia. 5.Tom I/IV/3 - Architektura - Restauracja na molo, 6.Tom III/3 - projekt budowlany instalacji elektrycznych wewnętrznych restauracji na molo, Uwaga: Z tej dokumentacji (wg pkt 6 wykazu) należy uwzględnić w ofercie wykonawcy tylko instalacje elektryczne dotyczące restauracji na molo- inst. elektryczne dot. innych obiektów nie wchodzą w zakres niniejszego zamówienia. II.PROJEKTY BUDOWLANO-WYKONAWCZE I STWiOR: 7.Tom II/7/3 -projekt wykonawczy konstrukcji molo - z tej dokumentacji (pkt 7 wykazu) należy uwzględnić w ofercie Wykonawcy/Oferenta tylko konstrukcję mola.Konstrukcja dotycząca falochronów pomostów oraz ścianki szczelnej przy budynku kapitanatu nie wchodzi w zakres niniejszego zamówienia. Z tej dokumentacji nalezy uwględnić w ofercie wykonawcy tylko konstrukcję mola tj. Rysunki: 022-PW-K-01-001-OA Płyta mola 022-PW-K-01-002-OA Zbiornik w płycie molo 022-PW-K-01-003-OA konstrukcja molo 022-PW-K-01-004-OA słupy pod płytę molo 022-PW-K-02-005-OA schemat rozmieszczenia-pali pod molo 022-PW-K-01-006-OA słupy pod molo pozostałe rysunki dot: falochronów, pomostów oraz ścianki szczelnej przy budynku kapitanatu nie wchodzą w zakres niniejszego przedmiotu zamówienia. 8.Tom V/3 - projekt budowlano-wykonawczy budynku restauracji na molo - instalacje sanitarne w zakresie: instalacji wod-kan, wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej pomieszczeń restauracji z zapleczem i sanitariatów, oraz klimatyzacji sali konsumentów i kuchni, wraz z wykonaniem prób i regulacji, 9.Tom VII/3 - projekt budowlano-wykonawczy przyłączy wody i kanalizacji sanitarnej (wod-kan) do budynku restauracji na molo - z tej dokumentacji należy uwzględnić tylko przyłącze wody oraz przyłącze kanalizacji sanitarnej dla budynku restauracji na molo. Przyłączy do budynku kapitanatu i hangaru naprawczego- nie wchodzą w zakres przetargu. 10.Tom VIII/3 - projekt budowlano-wykonawczy zasilania hangaru i instalacji elektroenergetycznych wewnętrznych kapitanatu, Uwaga: Z tej dokumentacji (wg pkt 10 wykazu) należy uwzględnić w ofercie wykonawcy zasilanie restauracji w instalację wewn. elektryczną, zasilanie oświetlenia molo. Pozostały zakres robót objęty tą dokumentacją nie wchodzi w skład niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 11.Tom 4/1 - projekt budowlano-wykonawczy - rurociąg tłoczny z przepompownią i wodociągiem. 12.Tom I/I/3 -charakterystyka energetyczna budynku restauracji na molo, 13.Tom I/IX/3 - Architektura - informacja BIOZ, 14. STWiOR - roboty budowlane dla portu jachtowego, 15. STWiOR - instalacje elektryczne wewnętrzne dla restauracji na molo, 16. STWiOR - instalacje sanitarne wewnętrzne dla budynku restauracji na molo, 17. STWiOR - roboty instalacyjne elektryczne, roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego, 18.STWiOR - przyłącza wod-kan do budynku restauracji na molo. 19.STWiOR - rurociąg tłoczny z przepompownią. 20. TOM 3/1 - projekt budowlano-wykonawczy - kanalizacja sanitarna Uwaga: Z tego projektu należy wykonać odcinek kanału sanitarnego od przepompowni ścieków (P) w kierunku Sobótki do studni S3a. Pozostały zakres tej dokumentacji nie jest objęty niniejszym przetargiem. 21. STWiORB - roboty sanitarne - kanalizacja sanitarna. 22. TOM 13/1 projekt budowlano-wykonawczy usunięcia kolizji istniejących kabli telefonicznych TP S.A. z nowym układem drogowym ulicy Rybaki. 23. STWiORB - dot. pkt. 22
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452413001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 196 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 200 000 zł (dwieście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium można wnieść w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 roku Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się PRZELEWEM na rachunek bankowy - 78 1020 3974 0000 5002 0177 8653 w Banku PKO BP S.A. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdują się na koncie Zamawiającego w terminie/godzinie składania ofert. 3. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 8. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10.Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w formie oryginału
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2. posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał roboty: - 1 robota polegająca na wykonaniu nabrzeży lub umocnień brzegowych w portach lub przystaniach jachtowych o długości linii brzegowej nie krótszej niż 300 mb oraz - 1 robota polegająca na montażu konstrukcji stalowych prowadzonych z wody o ciężarze pojedynczego elementu 10 ton, o łącznej wartości 8000000,00 zł brutto. (W przypadku, gdy Wykonawca wykaże się jedną robotą obejmującą łącznie obydwa zakresy robót o wartości 8000000,00 zł brutto to warunek zostanie uznany za spełniony); 3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca musi dysponować osobami posiadającymi kwalifikacje odpowiednie do stanowiska, które zostaną im powierzone, tj.:1) kierownik budowy - musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, 2) kierownik robót sanitarnych - musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, 3) kierownik robót elektrycznych - musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. 4. sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawca musi wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.: - posiada zdolność kredytową lub środki własne w wysokości 5000000,00 zł brutto. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunki określone w ust. 1-4 spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w systemie spełnia, nie spełnia, na podstawie odpowiednich dokumentów wymienionych w Rozdziale VI SIWZ i poniżej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym - Załącznik Nr 1 do SIWZ. 2. Do oferty należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale V SIWZ oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy: 1) Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 oraz w trybie art. 24 ust. 1 ustawy - Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik Nr 3 do SIWZ - wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 3) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli w Załączniku Nr 3 do SIWZ Wykonawca wskazał osoby, którymi nie dysponuje. 4) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Załącznik Nr 5 do SIWZ. 5) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym Wykonawcy posiadają rachunek, potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 5000000,00 zł brutto. 6) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych - wystawioną nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. 8) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. 9) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. 10) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. 3. Do oferty należy załączyć również: 1) Dowód wniesienia wadium. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w formie oryginału. 2) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów. Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) Informacje dotyczące podwykonawców - Załącznik Nr 5 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca nie przewiduje zatrudnienia podwykonawców wpisuje - nie dotyczy. 4) Wypełniony formularz Tabela rozliczeniowych elementów scalonych - Załącznik nr 6 do SIWZ. 5) Wstępny harmonogram rzeczowo - finansowy, opracowany wg Załącznika nr 7 stanowiącego tabelę rozliczeniowych elementów scalonych wszystkich branż oraz prac towarzyszących wg kolejności wykonywanych robót z terminami dla poszczególnych elementów zadania. 4.W przypadku złożenia oferty wspólnej: przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych - lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 6 - 10 i w ust. 3 pkt 2 winien załączyć każdy z przedsiębiorców składających ofertę wspólną. Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 i w trybie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do SIWZ) winni złożyć wszyscy partnerzy składający ofertę wspólną (na jednym formularzu) lub lider konsorcjum w imieniu wszystkich. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (z wyjątkiem ust. 3 pkt 2). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 1) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 6, 8, 9, 10 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 7 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt. 1 lit. a, c oraz pkt. 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o których mowa w ust. 5 pkt. 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin wykonania
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzos.ump.pl/bip/molo_st.pdf
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach