Przetargi.pl
BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W TYMIANCE, GM. STRYKÓW

Gmina Stryków ogłasza przetarg

  • Adres: 95-010 Stryków, ul. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 427 198 002 , fax. 427 198 193
  • Data zamieszczenia: 2019-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stryków
    ul. Kościuszki 27
    95-010 Stryków, woj. łódzkie
    tel. 427 198 002, fax. 427 198 193
    REGON: 47205783300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ W TYMIANCE, GM. STRYKÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Tymiance, gm. Stryków”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej załączonej do siwz (opublikowanej na stronie BIP Zamawiającego). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie sieci kanalizacji sanitarnej na działkach o nr ewidencyjnych 196, 208, 211/6, 211/16 w miejscowości Tymianka, Gmina Stryków (działki i inwestycja zlokalizowana na obszarze nazywanym zwyczajowo Tymianka Mała). W ramach zadania inwestycyjnego planowana jest budowa kanału sanitarnego o długości 1689,60 m ze studniami rewizyjnymi i bocznymi odejściami kanalizacyjnymi dla poszczególnych działek do granicy działki drogowej, oraz budowa kanału tłocznego o długości 1435,20 m od projektowanych dwóch tłoczni ścieków do projektowanej lub istniejącej studni rozprężnej. Realizacja projektowanego kanału i odejść kanalizacyjnych umożliwi odprowadzenie ścieków bytowo gospodarczych z szamb na działkach zlokalizowanych przy drogach gminnych w Tymiance do oczyszczalni ścieków w Strykowie. Planowany do realizacji kanał sanitarny i odejścia boczne będą typowymi urządzeniami kanalizacyjnymi usytuowanymi w pasie drogowym drogi gminnej i powiatowej. Kanał tłoczny będzie zlokalizowany również w poboczach pasa drogowego. Odbiornikiem ścieków dla projektowanej kanalizacji jest istniejący kanał sanitarny w Tymiance. Projekt budowlany przedmiotowego zamówienia przewiduje wykonanie dwóch tłoczni ścieków w obudowach żelbetowych w najniższych punktach kanalizowanego terenu, do których będą spływały kanałami grawitacyjnym ścieki kanałem sanitarnym, a następnie przewodami tłocznymi ścieki przetłaczane będą do projektowanej studni rozprężnej skąd odcinkiem kanału grawitacyjnego będą kierowane do istniejącej studni rewizyjnej na kanale sanitarnym odprowadzającym grawitacyjnie ścieki do kanalizacji w Strykowie. Kanał sanitarny w Tymiance zlokalizowano w granicach dróg gminnych przy których znajduje się wieś, w jezdniach asfaltowych 1,2 m od krawędzi jezdni i w jezdniach ziemnych. Równolegle do kanałów grawitacyjnych w odległości 1,2 m od ich osi projektuje się rurociągi tłoczne w poboczach dróg gminnych. Kanał tłoczny z tłoczni TŚ II odprowadzający wszystkie ścieki z planowanej do realizacji kanalizacji został zaprojektowany w ziemnym poboczu drogi powiatowej w odległości 0,5 m od krawędzi jezdni asfaltowej. Kanał tłoczny należy wykonać metodą bez wykopową tzw. metodą przewiertu sterowanego na głębokości ok. 1,30 m bez naruszania struktury jezdni i pobocza. Na wykonywanie robót w pasie drogi powiatowej należy uzyskać zgodę zarządcy drogi oraz uzgodnić warunki odbioru robót z wykonawcą będącym gwarantem wykonanych robót związanych z przebudową drogi powiatowej na przedmiotowym odcinku. Chodnik drogi powiatowej po robotach budowlanych musi zostać przywrócony do stanu pierwotnego. W ofercie należy uwzględnić wszelkie koszty związane z rozebraniem i ponownym ułożeniem kostki brukowej na chodniku drogi powiatowej objętej gwarancją Wykonawcy chodnika. Na czas robót budowlanych metodą odkrywkową przewiduje się zabezpieczenie wykopu oświetlonymi zastawami ulicznymi wg organizacji ruchu wykonanej przez Wykonawcę i uzgodnionej w Starostwie Powiatowym w Zgierzu. Pobocze ziemne drogi powiatowej po robotach budowlanych zostanie przywrócone do stanu pierwotnego. Nie przewiduje się składowanie urobku z wykopów wzdłuż wykopu. Wykonawca ma doprowadzić do stanu pierwotnego tereny po wykonanych robotach budowlanych. Zakres odtworzenia nawierzchni asfaltowej przewiduje odtworzenie asfaltu na całej szerokości jezdni drogi gminnej i pobocza ziemnego drogi powiatowej na całej długości wykonywanych robót kanalizacyjnych. Szygułowy opis przedmiotu zamówienia został ujęty jest w projekcie budowlano-wykonawczym, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ. Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami. Oferta natomiast musi uwzględniać koszty związane z organizacją placu budowy, z obsługą geodezyjną budowy, zapewnieniem kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę i zabudowę wszystkich niezbędnych materiałów, wykonania wszystkich sprawdzeń i prób. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Zaleca się, aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej, sprawdził przedmiar robót z dokumentacją projektową, i dokładnie zapoznał się z zakresem zamówienia. W przypadkach ewentualnych rozbieżności powinien zwrócić się o wyjaśnienie powstałych nieścisłości. Roboty budowlane są realizowane na podstawie zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę złożonego skutecznie do Starosty Zgierskiego. Oznaczenie wg CPV: 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45332300-6 Roboty instalacyjne kanalizacyjne Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Ogólne wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Roboty muszą zostać wykonane z zachowaniem wymagań i zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 ze zm.), przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401) oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacją projektową, przy dołożeniu należytej staranności w ich wykonaniu, dobrą jakością i zachowaniem właściwej organizacji pracy. 2) Użyte materiały i urządzenia muszą mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dokumenty te Wykonawca przedstawia niezwłocznie Zamawiającemu, na jego żądanie. Dokumentacja ta musi zostać przekazana Zamawiającemu najpóźniej z dniem zgłoszenia ostatecznego odbioru robót. 3) Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wykonywane roboty przed normalnymi skutkami warunków atmosferycznych. 4) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone zamawiającemu przez Wykonawcę w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca winien zorganizować sobie zaplecze robót w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. 6) Zamawiający nie zapewnia dozoru mienia wykonawcy robót. 7) Przed rozpoczęciem robót, Wykonawca dokona niezbędnych zabezpieczeń terenu robót. Za jakość i zgodność z wymogami techniczno-prawnymi wykonanych zabezpieczeń, jak również za ich stałą sprawność techniczną odpowiada Wykonawca. Wykonawca zobowiązuje się utrzymać teren robót w należytym porządku i czystości. Odpady wykonawca będzie gromadził w jednym miejscu i wywoził na bieżąco, a po zakończeniu robót jest zobowiązany do całkowitego uporządkowania terenu. Usunięcie zbędnych odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia nastąpi zgodnie z zasadami utylizacji i składowania materiałów odpadowych określonymi w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.). 8) Sposób realizacji robót musi być zgodny z technologią ich wykonania. 9) Zamówienie należy wykonać z materiałów własnych, nowych i wolnych od wad. Równoważność: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego części) przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę . 2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego części) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. 3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4) Za równoważne Zamawiający uzna oferty lub rozwiązania umożliwiające uzyskanie rezultatu założonego przez Zamawiającego; spełniające wymagania w stopniu nie gorszym, niż wynikający z opisu przedmiotu zamówienia, jak w pkt. 1 lub 2, w zakresie cech, parametrów i właściwości odnoszących się bezpośrednio do funkcji (mające na nie wpływ) jakie to zamówienie, po zrealizowaniu – winno pełnić. 5) Zamawiający uzna za równoważne wszelkie elementy/urządzenia kanalizacji sanitarnej, które będą posiadały cechy, parametry i właściwości nie gorsze niż wskazane w dokumentacji projektowej, a zarazem będą docelowo częścią sieci kanalizacji sanitarnej Gminy Stryków (rozwiązaniem równoważnym nie będą przydomowe oczyszczalnie ścieków i/lub bezodpływowe zbiorniki); Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy/om wraz ze wskazaniem danych kontaktowych podwykonawcy i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości 25.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Strykowie 52 8785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Treść dokumentu gwarancyjnego powinna jednoznacznie wskazywać, że ma on charakter bezwarunkowy oraz nieodwołalny. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 8. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3, lub nieprawidłowo zabezpieczonej, będzie skutkować odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania. 10. W przypadku gwarancji wadialnych składanych przez wykonawców składających ofertę wspólną (tzw. konsorcjum), Zamawiający wymaga, aby w treści gwarancji znalazły się zapisy świadczące o tym, że Gwarant (bank, ubezpieczyciel) ma wiedzę, że zabezpiecza ofertę wspólną składaną przez tzw. konsorcjum. Zamawiający nie określa konkretnych zapisów Gwarancji w przedmiotowym zakresie. Zamawiający wskazuje jedynie, że z treści gwarancji ma wynikać w sposób niebudzący wątpliwości, iż Gwarant zabezpiecza ofertę wspólną składaną w konkretnym postępowaniu. Dopuszczalne jest również określenie w treści gwarancji wadialnej liczby i/lub firm wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, wskazanie lidera tzw. konsorcjum itp. Brak tego typu zapisów w gwarancji złożonej przez konsorcjum, będzie skutkował odrzuceniem oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (podpisy i pieczęcie oryginalne) lub mieć postać notarialnie potwierdzonej kopii; 2) Dowód wniesienia wadium. Wadium wnoszone w gwarancjach lub/i poręczeniach należy składać w formie oryginału. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium można dołączyć do oferty lub złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Strykowie, 95-010 Stryków, ul. Kościuszki 27, sekretariat, lub dołączyć np. w koszulce do wierzchniej strony koperty zawierającej ofertę. 3) Formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ; 4) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Wykonawca określi w formularzu ofertowym, jaki zakres zamówienia wykona siłami własnymi, a jaki przy pomocy podwykonawców podając ich firmy. Umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo winny być zawierane zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy Pzp, w szczególności – zgodnie z przepisami art.: 36a - 36b i 143a – 143d tej ustawy. 5)Pisemne zobowiązanie tzw. innych podmiotów/podmiotów trzecich - jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ . W sytuacji, o której mowa w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, Wykonawca przedkłada w szczególności zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokumenty, w szczególności zobowiązanie innego podmiotu, musi określać zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach