Przetargi.pl
„Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Blok Dobryszyce – ulica Kolejowa oraz przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Borowiecko” 1. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Poddziałanie „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i oszczędzanie energii”, typ operacji: „Gospodarka wodno-ściekowa".

Gmina Dobryszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 97-505 Dobryszyce, ul. Wolności
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6811193, 6811168, , fax. 446 811 193
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobryszyce
    ul. Wolności 8
    97-505 Dobryszyce, woj. łódzkie
    tel. 044 6811193, 6811168, , fax. 446 811 193
    REGON: 59064797700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: dobryszyce.i-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Blok Dobryszyce – ulica Kolejowa oraz przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Borowiecko” 1. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Poddziałanie „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i oszczędzanie energii”, typ operacji: „Gospodarka wodno-ściekowa".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Blok Dobryszyce – ulica Kolejowa oraz przebudowy oczyszczalni ścieków w miejscowości Borowiecko, gmina Dobryszyce, powiat radomszczański, województwo łódzkie. 2. Opis części zamówienia A. Część I zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej o długości 750 mb w miejscowości Blok Dobryszyce – ulica Kolejowa (gmina Dobryszyce). B. Część II zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Borowiecko (gmina Dobryszyce). 3. Informacje wspólne dla Części 1 oraz Części 2 zamówienia: 1. Przedmiot umowy podzielono na dwa etapy: 1) etap I - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii oraz decyzji niezbędnych do budowy infrastruktury o której mowa w PFU, 2) etap II - prace polegające na budowie sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowie oczyszczalni ścieków (wraz z nadzorem autorskim projektanta). 2. W zakresie dokumentacji projektowej Wykonawca opracuje: 1) Projekt budowlany - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2020 poz. 1609) i obowiązującymi normami – 4 egzemplarze. 2) Kosztorys inwestorski - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - 3 egzemplarze. 3) Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - 2 egzemplarze. 4) Program zapewnienia jakości - zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane Dz. U. z 2020 r. poz. 1337 ze zm. – dla Części II zamówienia, 2 egzemplarze. 5) Kompletny spis opracowań z oświadczeniem, że dokumentacja wykonana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć – 2 egzemplarze. 6) Całość opracowanej dokumentacji powinna być wykonana w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, na dysku CD lub DVD (2 egzemplarze). 3. Prawa autorskie – w ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów, zgodnie z zapisami Paragrafu 12 Wzoru umowy, wg Załącznika nr 2 do SIWZ. 4. W zakresie uzgodnień, opinii oraz decyzji Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji następujących działań: 1) uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, 2) uzgodnienie projektu budowlanego z Zamawiającym przed wystąpieniem o wydanie pozwolenia na budowę, 3) wykonanie koniecznych badań i ekspertyz na potrzeby dokumentacji budowlanej, 4) uzyskanie opinii o warunkach gruntowo - wodnych w terenie objętym inwestycją, 5) opracowanie operatu wodnoprawnego wraz z pozwoleniem wodnoprawnym w zakresie wynikającym z potrzeb, 6) uzyskanie warunków technicznych i realizacyjnych związanych z przyłączeniem obiektu do istniejących po trasie mediów, porozumienia, zgody, pozwolenie na umieszczenie sieci w terenach zarządców tych terenów, 7) uzyskanie warunków technicznych wydanych przez Gminę Dobryszyce wraz ze wskazaniem w nich miejsca włączenia się do sieci i innych wytycznych, które mają być uwzględnione w projekcie, 8) złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę we właściwej jednostce administracji lokalnej i uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę, 9) uzyskania w określonym ośrodku geodezyjnym aktualnych map do celów projektowych a także uzyskania wypisów z rejestru gruntów, 10) pozwolenie na zajęcie pasa drogowego, 11) uzyskania wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji niezbędnych do uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę oraz przyszłej budowy infrastruktury. 5. W zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej zamówienie powinno być realizowane w następujących etapach: 1) wykonanie robót budowlanych i montażowych na podstawie projektu i zgłoszenie gotowości do odbioru, 2) uzyskanie pozwolenia właściwego organu administracji na użytkowanie, bądź dokonanie zawiadomienia o zakończeniu robót we właściwym organie nadzoru budowlanego, 3) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem przebudowanej sieci sanitarnej w użytkowanie, 4) obsługa geodezyjna, 5) inwentaryzacja powykonawcza, 6) nadzór autorski projektanta (na każdym etapie budowy). 6. W zakresie przebudowy oczyszczalni ścieków zamówienie powinno być realizowane w taki sposób, aby zapewnić normalne funkcjonowanie obecnej oczyszczalni ścieków w trakcie realizacji inwestycji i obejmować następujące etapy: 1) wykonanie robót budowlanych i montażowych na podstawie projektu i zgłoszenie gotowości do odbioru, 2) uzyskanie pozwolenia właściwego organu administracji na użytkowanie, bądź dokonanie zawiadomienia o zakończeniu robót we właściwym organie nadzoru budowlanego, 3) przyłączenie (przepięcie) istniejącej sieci kanalizacyjnej do oczyszczalni, 4) wykonanie rozruchu technologicznego, 5) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem przebudowanej oczyszczalni w użytkowanie, 6) obsługa geodezyjna, 7) inwentaryzacja powykonawcza, 8) przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi oczyszczalni, 9) przekazanie dokumentów, w szczególności: DTR, instrukcji eksploatacji technologicznej, instrukcji eksploatacji i utrzymania ruchu, instrukcji dla poszczególnych stanowisk dla nowych i zmodernizowanych elementów oczyszczalni, tymczasowej instrukcji obsługi i konserwacji, instrukcji obsługi oczyszczalni, kart gwarancyjnych itp., 10) nadzór autorski projektanta (na każdym etapie budowy). 7. Wytyczne ogólne w zakresie budowy: 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia pełnej dokumentacji budowy, zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. 2) Wykonawca nie może wykorzystywać ewentualnych błędów lub opuszczeń w Dokumentach Przetargowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich poprawek, uzupełnień lub interpretacji. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU), stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. 9. Rozwiązania równoważne: - w zakresie technologii: przepływowy niskoobciążony osad czynny, - w zakresie materiału, z którego wykonany jest zbiornik oczyszczalni: beton/ polimerobeton/ stal/ GRP, 10. Uwagi i zmiany Zamawiającego w stosunku do PFU: - do zapisu „Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji: okres gwarancji, który równy jest okresowi zgłaszania wad wynosi minimum 60 miesięcy licząc od dnia dokonania odbioru końcowego całego obiektu. Gwarancją objęte są wszystkie elementy wykonanego przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności: budowle, instalacje, urządzenia, wyposażenie i osprzęt” dodaje się zapis: - minimalny okres gwarancji na bioreaktor wynosi 10 lat. 11. Podane w PFU nazwy (znaki towarowe) mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu. Zamawiający nie ogranicza możliwości zastosowania przez Wykonawcę urządzeń i materiałów równoważnych, o parametrach nie gorszych od opisanych w PFU. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego Wykonawca jest zobowiązany wykazać w ofercie, na podstawie art. 30 ust. 5 Ustawy Pzp, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20.000,00 (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr: 26 8973 0003 0050 0050 0013 0135 Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej O/ Dobryszyce z dopiskiem „Wadium, nr referencyjny: 271.1.14.2020 Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Blok Dobryszyce – ulica Kolejowa oraz przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Borowiecko” 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna, należy złożyć w formie oryginału do depozytu w Sekretariacie Urzędu Gminy Dobryszyce lub złożyć wraz z ofertą (w jednej kopercie). 8. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innych formach niż w pieniądzu należy dołączyć do oferty w taki sposób, aby Zamawiający swobodnie mógł w wyznaczonym terminie zwrócić Wykonawcy wadium - nie należy trwale dołączać (spinać) oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 9. Wadium winno zabezpieczać ofertę przez cały termin związania ofertą. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania z mocy art.24 ust.2. pkt.2 ustawy, a jego oferta zgodnie z art.24 ust.4. zostanie uznana za odrzuconą. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania wskazanego powyżej warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1. Formularz ofertowy (wg załącznika nr 3 do SIWZ) wraz ze schematem poglądowym rozwiązania układu oczyszczalni oraz objaśnieniami, opisem urządzeń i oświadczeniem, że oferowana oczyszczalnia jest zgodna z zapisami SIWZ oraz zobowiązaniem producenta do udzielenia gwarancji na zbiornik oczyszczalni ścieków na wskazany w ofercie okres / innym dokumentem, z którego wynika okres gwarancji udzielanej przez producenta na zbiornik oczyszczalni ścieków. 2. Formularz cenowy – wg załącznika 3a i 3b. 3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg Załącznika nr 4 do SIWZ: a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w zakresie, w jakim go dotyczy. 4. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, wg Załącznika nr 5 do SIWZ: a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia; b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenie o braku podstaw wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (każdy z wykonawców musi oświadczyć, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia); c) jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia. 5. Informacje zawarte w ww. oświadczeniach wymienionych w będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz, że nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 6. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 7. Wskazanie części zamówienia, których wykonanie będzie powierzone Podwykonawcom wraz ze wskazaniem firm Podwykonawców, wg załącznika nr 6 do SIWZ – jeżeli dotyczy. 8. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art.22a ust.2 ustawy Prawo zamówień Publicznych), wg załącznika nr 7 do SIWZ – jeżeli dotyczy. 9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zobowiązanie lub inny dokument potwierdzający oddanie zasobów należy dołączyć do oferty). 11. Z treści zobowiązania lub innych dokumentów, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. 12. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 13. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności lub sytuacja pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp. 14. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże, iż posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację ekonomiczną lub finansową. Warunki powierzenia zamówienia podwykonawcom 1. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwykonawcom. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca określił zakres zamówienia (część), którą zamierza powierzyć w podwykonawstwo oraz wskazał nazwy (firmy) Podwykonawców. 4. Wykonawca nie może powierzyć Podwykonawcy wykonania całości zamówienia. 5. Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego o wszelkich zmianach dotyczących nazw Podwykonawców, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazać informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót objętych zamówieniem. 6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zamówienia, zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. Wspólne ubieganie się o zamówienie (konsorcjum) 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku: a) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. b) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. 2. Oferta składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi spełniać następujące wymagania: 1) wypełniony formularz oferty, wg załącznika nr 3 do SIWZ, podpisuje pełnomocnik konsorcjum; 2) Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty, w miejscach dotyczących Wykonawcy (np. nazwa i adres) należy wpisać dane dotyczące wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie tylko pełnomocnika. 3) Wykonawcy przedłożą wraz z ofertą pełnomocnictwo wszystkich stron, cel działania, sposób ich współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich, sposób odpowiedzialności (wymaga się solidarnej odpowiedzialności wykonawców). Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 3. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy – umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B, składa informacje lub dokumenty zgodnie z §7 i §8 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1282). 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1076), wg Załącznika 13 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Oświadczenia i dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu składane są przez: a) Wykonawcę; b) podmiot, na zasobach którego Wykonawca polega – w zakresie, w jakim go dotyczą; c) każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia – w zakresie, w jakim go dotyczą. 3. Oświadczenia i dokumenty na wykazanie braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składane są przez: a) Wykonawcę; b) podmiot, na zasobach którego Wykonawca polega; c) każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia; d) podwykonawców. 4. Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 10 SIWZ, składane są w oryginale. Za oryginał uważa się oświadczenie złożone w formie pisemnej podpisane własnoręcznym podpisem. 5. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonywane są w formie pisemnej przez Wykonawcę albo podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca albo Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcę – odpowiednio w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach