Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej Stronie Śląskie - Bielice.

Gmina Stronie Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 57-550 Stronie Śląskie, ul. Kościuszki 55
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8117719 , fax. (074) 811 77 40
  • Data zamieszczenia: 2009-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stronie Śląskie
    ul. Kościuszki 55 55
    57-550 Stronie Śląskie, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8117719, fax. (074) 811 77 40
    REGON: 89071816500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stronie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej Stronie Śląskie - Bielice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Stronie Śl., Goszów, Stary Gierałtów, Nowy Gierałtów, Bielice. W wyniku realizacji projektu powstanie 26.927 m sieci kanalizacji sanitarnej oraz pięć przepompowni ścieków. Zestawienie długości kanalizacji przewidzianej do wykonania Kolektory grawitacyjne: PVC200 L = 20 870 m Przyłącza: n=182szt. o średnicy 160mm PVC L = 5392,0 m o średnicy 200 mm PVC L= 378,5 m o średnicy 63mm PE L= 286,5 m Łączna długość kanalizacji L = 26 927 m. Kolektory grawitacyjne należy wykonać z rur PVC o średnicy 200 mm typu ciężkiego (klasa S), kanały o średnicy 160 mm z rur PVC klasy N, a kanały ciśnieniowe z rur PE-HD PN - 10 o średnicy 63 mm. Uzbrojenie kolektorów grawitacyjnych stanowić będą studnie rewizyjne betonowe o średnicy 1200 mm oraz studnie PP400 z włazami żeliwnymi ciężkimi typu D (w drogach i na podjazdach) o nośności 40 t oraz A-15 ( w terenach zielonych) wg PN -87.11-74051.02. Jako studnie na przyłączach domowych zastosowano PP 315 mm z włazami żeliwnymi typu lekkiego A-15. Dopuszcza zastąpienie studni betonowych studniami z tworzyw sztucznych 1000 mm, ale tylko do głębokości 3m. Połączenia wszystkich elementów muszą zapewniać szczelność kanalizacji. Średnie zagłębienie kolektorów grawitacyjnych przyjęto na gł. 1,6 - 3,0 m ppt. Jednak lokalnie ze względu na przejścia głównych kolektorów pod ciekami wodnymi (rzeką Białą Lądecką, Młynówką i Kobylicą), sieć kanalizacyjna zaprojektowana została do gł. 5,2 m ppt. Zamówienie obejmuje wykonanie robót sanitarnych, elektrycznych i ogólnobudowlanych niezbędnych do zbudowania kanalizacji i odtworzenia elementów infrastruktury. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja techniczna, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót. Zamówienie nie obejmuje wykonania przydomowych oczyszczalni ścieków zaprojektowanych w dokumentacji. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp, Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne oferowanego sprzętu i urządzeń, obowiązany będzie wykazać że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Przez wykazanie równoważności należy rozumieć potwierdzenie Zamawiającemu (np. w formie stosownego dokumentu opisującego oferowany towar równoważny), że dostarczany sprzęt i urządzenia spełniają minimalne wymagania pod względem wszelkich cech jakościowych. UWAGA !!! - całość inwestycji znajduje się na terenach chronionych NATURA 2000. Przy wycenie i sporządzaniu harmonogramu robót oferent powinien uwzględnić poniższe rozwiązania chroniące środowisko wnikające z inwentaryzacji gatunków chronionych, siedlisk Natura 2000 oraz ocena wpływu planowanej inwestycji Budowa sieci kanalizacji na odcinku Stronie Śląskie -Bielice na chronione siedliska Natura 2000 i chronione gatunki roślin i zwierząt z załącznika i do Dyrektywy Ptasiej i załącznika U do Dyrektywy Siedliskowej wykonanej przez Fulica -Wojciech Jankowski, Grzegorz Bobrowicz, Remigiusz Pielech - w kwietniu 2009 r. w trakcie realizacji inwestycji zostaną zastosowane następujące rozwiązania zaplanowane w celu ochrony siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt występujących w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji 1. Ze względu na występowanie w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji (odcinek nr 6. arkusz mapy nr 1 inwentaryzacji, priorytetowego siedliska przyrodnicze wymienionego w załączniku 1 Dyrektywy Rady 92.43.EWG z dnia 21 maja 1992 roku w sprawie ochrony siedlisk naturalnych oraz dzikiej fauny i flory - lęgi wierzbowe, topolowe, olszowe i jesionowe (91U0) rurociąg zostanie poprowadzony północną stroną drogi. 2. Prace prowadzone będą w sposób nienaruszający siedliska przyrodnicze wymienione w ww. Dyrektywie kwaśna buczyna górska (9110-2) jaworzyny i lasy klonowo - lipowe na stromych zboczach i stokach (91 HO) lęgi wierzbowe, topolowe, olszowe i jesionowe (91EO) niżowe i górskie świeże laki użytkowane ekstensywnie (6510) ziołorośla górskie i ziołorośla rzeczne (6430) ściany skalne 1 urwiska krzemianowe ze zbiorowiskami z Androsacaalia vandellii górskie łąki konietlicowe (6520) których lokalizacja w terenie została opisana w ww. Inwentaryzacji, 3. Wycinka drzew zostanie ograniczona do niezbędnego minimum, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności prowadzona będzie w okresie od 15 sierpnia do 31 października, ze względu na konieczność ochrony ptaków- i innych zwierząt kręgowych i bezkręgowców w trakcie trwania ich okresu lęgowego, w tym nietoperzy w trakcie trwania ich okresu rozrodu i wychowu młodych oraz zimowej hibernacji (ze względu na ochronę nietoperzy zostanie skonsultowana ze specjalistą chiropterologiem), 4. Prace prowadzone będą w sposób nienaruszający systemu korzeniowego drzew, a w miejscach gdzie jest to technicznie możliwe wykop pod budowę rurociągu będzie zlokalizowany w odległości 10 - 15 m. Wymóg ten jest wypełnieniem zapisów art. 82 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. Zm.). 5. Nie zostaną zasypane siedliska nadrzeczne składowaną okresowo ziemią. 6. W pierwszym etapie wykonywania wykopów zostanie zebrana i składowana osobno wierzchnia 25 cm warstwę gleby (humus), a po ułożeniu rur i zasypaniu wykopów. ponownie ułożona uprzednio zebraną warstwę humusu, 7. W przypadku wystąpienia zagrożenia odwodnienia przyległych terenów zostaną przeprowadzone badania hydrogeologiczne, a w przypadku możliwości wystąpienia trwałej zmiany stosunków wodnych w obrębie chronionych siedlisk przyrodniczych podjęte zostaną działania zaradcze, 8. Prace związane z realizacja przedsięwzięcia poza obszarami zabudowanymi prowadzone będą w okresie od 15 lipca do 15 marca ze względu na ochronę miejsc bytowania, rozrodu i wychowu ptaków i innych zwierząt kręgowych oraz bezkręgowców, 9. Prace zorganizowane będą w sposób gwarantujący jak najmniejszą ingerencję w teren znajdujący się poza pasem drogowym a tereny przyległe będą zabezpieczona przed zanieczyszczeniem składnikami paliw, smarów, 10. Wycinka starych okazów drzew których lokalizacja została opisana w ww. inwentaryzacji zostanie ograniczona do niezbędnego minimum
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 250000 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 1.1. Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień - tj. prowadzą działalność w zakresie objętym zamówieniem; 1.2. Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego lub osób zdolnych do wykonania zamówienia - tj wykonali w okresie ostatnich 5 lat przynajmniej 3 zamówienia w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej, których łączna wartość brutto jest nie mniejsza niż 20 000 000 PLN (w tym jedno zmówienie o wartości co najmniej 8 000 000 PLN); tj. wykonali w okresie ostatnich 5 lat przynajmniej jedno zamówienie obejmujące montaż przepompowni ścieków; tj. dysponują lub będą dysponowali osobami do realizacji zamówienia posiadającymi stosowne uprawnienia budowlane, zamawiający wymaga aby osoby , które będą kierowały realizacją zamówienia posiadały : - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych - min 3 osoby - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej - min 1 osoba - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno- budowlanej - min 1 osoba 1.3. Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - tj posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w łącznej kwocie min 5 000 000 PLN; wykonawca jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności od różnych ryzyk na łączną kwotę nie niższą niż 5 000 000 PLN; 1.4. Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z p. zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B.4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.6) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych. C.W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. C.1) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. C.2) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - kopie posiadanych uprawnień budowlanych wraz z zaświadczeniami z właściwej Izby Samorządu Zawodowego, wydanego na podstawie art. 12 ust. 7 Ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo Budowlane (tj. z 2006 r. Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: D.1) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. D.2) Polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w zakresie różnych ryzyk E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), B.3), B.5) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. E.2) Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. B.4) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: F.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. B, C, D, E dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie G. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi, lub roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: nie dotyczy H. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów H.1 Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem - za zgodność z oryginałem. H.2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stronie.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach