Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Radostów Pierwszy i Drugi – Gmina Czastary

Gmina Czastary ogłasza przetarg

  • Adres: 98-410 Czastary, Wolności 29
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czastary
    Wolności 29
    98-410 Czastary, woj. łódzkie
    REGON: 25685485000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czastary.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Radostów Pierwszy i Drugi – Gmina Czastary
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania jest wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (co do którego nie zgłoszono sprzeciwu) oraz wykonanie prac budowlanych dla zadania pn.:„Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Radostów Pierwszy i Drugi–Gmina Czastary” w formule „zaprojektujwybuduj”.2. Opis przedmiotu zamówienia wg wniosku o dofinansowanie:Zakres inwestycji obejmuje wykonanie w szczególności prac projektowych oraz robótbudowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj. Inwestycja obejmować będzie dwa etapy: Pierwszym etapem będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, uzyskanie wszelkich pozwoleń, uzgodnień, opinii oraz decyzji niezbędnych do budowy infrastruktury, o której mowa w PFU. Drugi etap obejmie budowę grawitacyjno-ciśnieniowego systemu kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki bytowo-gospodarcze z istniejącej oraz planowanej zabudowy jednorodzinnej i budynków użyteczności publicznej. Odprowadzenie ścieków odbywać się będzie z wewnętrznych instalacji kanalizacyjnych do projektowanych przyłączy, a następnie do projektowanych kolektorów grawitacyjnych. Następnie ścieki grawitacyjnie kanałami oraz poprzez pośrednie przepompownie sieciowe -ciśnieniowo do istniejącej oczyszczalni ścieków miejscowości Parcice. Teren inwestycji obejmuje tereny zabudowy jednorodzinnej oraz działki drogowe. Zasadniczo kanalizacja zostanie poprowadzona po działkach drogowych gminnych (kolektory) oraz zabudowy jednorodzinnej, (przyłącza). Zakłada się miejscowe układanie w jednym wykopie kanałów grawitacyjnych i tłocznych. Ścieki z budynków odprowadzane będą zewnętrzną grawitacyjną instalacją kanalizacyjną do studni rewizyjnych zlokalizowanych za granicą działki na terenie posesji. Następnie przykanalikami do kolektora zbiorczego. Włączenia poszczególnych posesji do kolektora zrealizowane będzie poprzez betonowe studnie kanalizacyjne lub trójniki. Szczegółowy zakres robót określi Program Funkcjonalno- Użytkowy (PFU). Końcowym etapem będzie przywrócenie do stanu pierwotnego uszkodzonej nawierzchni jezdni. Zakres inwestycji: 1.Kanalizacja sanitarna wraz z przyłączami dla miejscowości Radostów Pierwszy - Przewidywana długość sieci kanalizacyjnej ok. 3470 m., przewidywana długość przyłączy -630m. 2. Przepompownia lub przepompownie i tłoczny rurociąg tranzytowy łączący m. Radostów Pierwszy i Radostów Drugi. Długość rurociągu tranzytowego ok 1310 m.3. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje:1) zaprojektowanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej z nieruchomości wzdłuż drogi o długości liniowej ok. 2000m (grawitacyjne kanały-PCV250, 200, 160, tłoczne - PEHD 75,110) oraz wykonanie ok 100szt. przyłączy (PCV 160). 2) Zaprojektowanie tranzytu ścieków z m.Radostów Drugi, w drodze gminnej gruntowej o długości ok. 1350m3) wykonanie wszelkich niezbędnych opracowań wymaganych do realizacji inwestycji, między innymi: map do celów projektowych, dokumentacji geologiczno-inżynieryjnej uwzględniającej warunki hydrogeologiczne, projektów odtworzenia nawierzchni , projektów usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną, projektów przyłączy mediów4) wybudowanie ww sieci oraz przyłączy wraz z odtworzeniem istniejących nawierzchni i przywróceniem terenu do stanu sprzed rozpoczęcia robót.UWAGA:Ostateczne wartości w zakresie długości i średnic sieci oraz przyłączy ustali Wykonawca w dokumentacji projektowej sporządzonej przez uprawnionych projektantów.Ze względu na ukształtowanie terenu zakłada się zastosowanie sieciowych przepompowni ścieków. Ilość i lokalizacja urządzeń w gestii projektanta.Zamawiający nie dopuszcza systemów kanalizacji podciśnieniowej oraz ciśnieniowej z wykorzystaniem przyzagrodowych przepompowni ścieków. Odbiór ścieków z posesji po-winien odbywać się w sposób grawitacyjny. W przypadkach głębokiego posadowienia wyjść z budynków poniżej 1,7m każda lokalizacja będzie rozpatrywana indywidualnie.Zakłada się odprowadzenie ścieków z wewnętrznych instalacji kanalizacyjnych do przyłączy, a następnie do kolektorów grawitacyjnych. Projekt powinien obejmować zaprojektowanie zewnętrznej instalacji kanalizacyjnej od budynku do studzienki przyłączeniowej 1m za granicą posesji a następnie poprzez przyłącze kanalizacyjne do kolektora w drodze. Wykonaniu podlegać będzie tylko odcinek od kolektor do studzienki, odcinek budynek studzienka wykona właściciel posesji. Następnie ścieki grawitacyjnie kanałami oraz poprzez pośrednie przepompownie sieciowe, sprowadzane będą do głównej przepompowni z której zostaną przetłoczone do istniejącej oczyszczalni ścieków. Punkt włączenia do istniejącej infrastruktury oznaczony na załączniku graficznym.W przypadku prowadzenia prac w jezdniach asfaltowych, chodnikach oraz terenach utwardzonych, Wykonawca powinien przewidzieć i zaprojektować odtworzenie nawierzchni do stanu pierwotnego.Budowane odcinki sieci kanalizacyjnej kolektory należy lokalizować w pasie drogowym. Odgałęzienia w zależności od charakteru działki wykonać do granicy przyłączanej nieruchomości (niezabudowane), studzienki 1 m za granicą (działki zabudowane)Podstawowe parametry planowanych do wybudowania sieci i odgałęzień, szczegółowe wy-tyczne materiałowe w STWIOR: kanały grawitacyjne PCV 200, PCV250 przyłącza kanalizacyjne PCV 160 kanały tłoczne PEHD 90, PEHD 110 studnie kanalizacyjne na sieci betonowe fi 1200 mm, 1000 mm (do 2 m głębokości) lokalizacja studni na sieci max co 60m studnie kanalizacyjne przyłączeniowe fi 425mm włączenie przyłączy do sieci poprzez studnie lub trójnikowo na przewodach tłocznych zaprojektować studnie z zaworami czyszczakowymi zbiorniki pompowni polimerobetonowe lub żelbetowe, pompownie wyposażone w szafę z automatyką przyłącza elektryczne zlokalizować na terenach we władaniu Zamawiającego 4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:a) Opracować koncepcję techniczną na podst. PFUb) Pozyskać zgody na dysponowanie gruntem na cele budowlane od właścicieli gruntów c) Pozyskać mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych na teren objęty zakresem robót przewidzianych w zamówieniud) Sporządzić Dokumentację projektową wg zasad wskazanych w §1a Umowye) Uzyskać prawomocną decyzję o pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (co do którego nie zgłoszono sprzeciwu),f) Sporządzić STWiORg) Wykonać prace budowlano-montażowe w zakresie określonym w PFU i wykonanej na jego podstawie Dokumentacji projektowejh) Pełnić nadzór autorskii) Wykonawca opracuje program rozruchu oraz program szkoleń wraz z harmonogramemj) Przygotować kompletny wniosek o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.Opracowana Dokumentacja projektowa musi odpowiadać zakresowi i wymaganiom wskazanym w §1a Umowy.5. Przed przystąpieniem do sporządzenia Dokumentacji projektowej, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca opracuje i przedstawi Zamawiającemu do akceptacji koncepcję techniczną. 6. Opracowana Dokumentacja projektowa będzie zawierała co najmniej:a) Projekt Budowlany zawierający projekt zagospodarowania działki lub terenu, projekt architektoniczno-budowlany i projekt techniczny – opracowane zgodnie z PFU, z wymaganiami obowiązującej w Polsce ustawy Prawo budowlane wraz z przygotowaniem wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych (tam gdzie dotyczy) oraz uzyskaniem wszystkich niezbędnych zgód, uzgodnień, wytycznych, opinii. Prace projektowe prowadzone będą przy ścisłej, bieżącej współpracy Wykonawcy z Zamawiającym. W tym celu, nie rzadziej niż raz w miesiącu, prowadzone będą narady koordynacyjne–4 egz.b) Dokumentację wykonawczą dla celów realizacji inwestycji. Projekty wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również szczegółowych wytycznych Zamawiającego. Dokumentacja będzie przygotowana z podziałem co najmniej na branże określone w PFU oraz inne projekty, które podczas ustaleń z Zamawiającym uznane zostaną za niezbędne do prawidłowego wykonania zadania–4 egz.c) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych–3 egz.d) Przedmiary robót–4 egz.e) Kosztorysy inwestorskie–4 egz.f) Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia–4 egz.g) Projekt organizacji robót i projekt czasowej organizacji ruchu–4 egz.h) Inne dokumenty wykazane w PFU–4 egz.oraz dokumenty po realizacji zadania obejmujące:i) dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami–3 egzj) geodezyjny operat powykonawczy–3 egzk) protokoły sprawdzeń i badań–3 egzl) kosztorysy powykonawcze–3 egzm) kompletny wniosek o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót przez Zamawiającego–3 egzn) teczka z oryginałami uzyskanych uzgodnień–1 egz.7. W zakresie uzgodnień, opinii oraz decyzji Wykonawca zobowiązany będzie do:1) uzgodnienie projektu budowlanego z Zamawiającym przed wystąpieniem o wydanie pozwolenia na budowę (lub zgłoszeniem robót),2) uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, opinii oraz decyzji niezbędnych do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę lub nieoprotestowanych zgłoszeń robót budowlanych,3) uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub nieoprotestowanych zgłoszeń robót budowlanych. 8. Prawa autorskie – w ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich.9. Prace budowlano- montażowe obejmujące budowę kanalizacji sanitarnej dla m. Radostów Pierwszy i Drugi–Gmina Czastary wraz z:a) Obsługą geodezyjnąb) Wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczejc) Wykonaniem dokumentacji powykonawczej Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami Zał.nr 8 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy i 00/100 złotych);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 1613).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:69 9256 0004 3900 0101 2000 0030Z adnotacją: „Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Radostów Pierwszy i Drugi – Gmina Czastary”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Czastary,7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości min.1 500 metrów.Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Do wykazu robót (załącznik nr 5 do SWZ) należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie.Uwagi:1) Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa”, „remont” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6, 7a i 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz.2351 ze zm.).2) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnieniaw zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.4) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia i skieruje do jego realizacji co najmniej następujące osoby spełniające poniższe wymagania:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych bez ograniczeń - która będzie pełnić funkcję kierownika budowy,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności konstrukcyjno – budowlanej w nieograniczonym zakresie,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności drogowej bez ograniczeń.- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanegow specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych bez ograniczeń,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanegow specjalności konstrukcyjno – budowlanej w nieograniczonym zakresie,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanegow specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznychi elektroenergetycznych bez ograniczeń.Uwagi:1) Uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r.,poz.2351 ze zm.), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.)2) Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz.2351 ze zm.).3) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach