Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej w Dębnie Polskim - etap 1

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5465400 , fax. 065 5464167
  • Data zamieszczenia: 2010-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5465400, fax. 065 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej w Dębnie Polskim - etap 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej w Dębnie Polskim - etap 1 w rejonie ulicy Rawickiej, Jastrzębiej, Kruczej, Orlej, Sowiej, drodze do kaplicy i połączeniu z kanalizacją w Rawiczu. 2. Zakres zamówienia obejmuję budowę: 1) sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości 2.598 m i przyłączy o długości 693 m, 2) sieci kanalizacji deszczowej o łącznej długości 2.266 m i przykanalików o długości 41 m, 3) sieci wodociągowej o długości 120 m i przyłączy o długości 12m , 4) rurociągu tłocznego o długości 1.160 m wraz z budową przepompowni P1. 3. Szczegółowy zakres zamówienia stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą: przedmiaru robót wraz z kosztorysem zerowym dla niniejszego etapu opracowanym w oparciu o projekt budowlany, projekt budowlany, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących integralną część niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Mogące występować w dokumentacji projektowej i kosztorysowej nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. 4. Niniejsze zamówienie będzie w części finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. 5. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi. 6. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany będzie do złożenia uprawnień oraz zaświadczeń o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kierownik budowy, kierownicy grupy robót). 7. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych niniejszym zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót jak również ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych określone w: 1) Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 2) Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, 3) kosztorysie ofertowym 4) projekcie budowlanym 5) Polskich Normach 8. Wymienione w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). Jeżeli jakakolwiek Polska Norma przenosząca normy europejskie nie została wymieniona, a ma zastosowanie dla wyrobu przewidzianego do wbudowania, obowiązkiem Wykonawcy jest zastosowanie tej normy. 9. Wykonawca przy realizacji robót budowlanych zobowiązany będzie do: 1) zmiany organizacji ruchu na odcinku wykonywanych prac w oparciu o opracowany przez Wykonawcę projekt 2) obsługi geodezyjnej podczas realizacji inwestycji oraz sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (do zdania Zamawiającemu) i zgłoszenia jej w ośrodku geodezyjnym. 3) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnym prób, pomiarów, badań (w tym zagęszczenia gruntu) wynikających z prawa budowlanego jak również odbiorów oraz wykonania dokumentacji powykonawczej, 4) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16.04. 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881 z późniejszymi zm.); 5) ubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót jak również za odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny; 6) organizacji i zabezpieczenia placu budowy oraz zaplecza budowy, ustanowienie kierownika budowy oraz w razie potrzeby wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06. 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126), 7) utrzymania palcu budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, telefon, dozorowanie budowy itp.), 8) odtworzenia i przywrócenia do stanu pierwotnego utwardzeń terenu i zieleni, 9) po zakończeniu robót doprowadzenia terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu zajętego na prowadzenie robót związanych z realizacja zamówienia, 10) udzielenia 3 letniej gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materiały. 11) odpowiedniego oznakowania budowy w związku z dofinansowaniem niniejszej inwestycji ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej za pomocą przekazanej przez Zamawiającego tablicy informacyjnej 10. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą będzie zobowiązany do przedłożenia harmonogramu rzeczowo - finansowego niniejszego zamówienia w oparciu o przekazany przez Zamawiającego harmonogram i dołączony do oferty kosztorys ofertowy. Harmonogram ten powinien określać zakres rzeczowy, terminy i wartości brutto robót w ujęciu miesięcznym. Harmonogram ten przed podpisaniem umowy musi być zaakceptowany przez Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł. (słownie: pię*zer*tys. zer*zer*zer*zł. zer*zer*gr.) 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz w Kredyt Bank S.A. Odział Rawicz 43 1500 2110 1215 1002 0897 0000. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien na blankiecie przelewu powołać się na nazwę zadania podaną przez Zamawiającego. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego. 4. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty w formie oryginału należy złożyć (w terminie o którym mowa w punkcie 5) poprzez dołączenie do oferty w taki sposób aby mogły one stanowić osobny dokument tzn. nie były trwale związane z ofertą i istniała możliwość bez naruszenia oferty odesłać ten dokument po jego wykorzystaniu. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania oferta, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych - art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU DO SPEŁNIANIA PRZEZ WYKONAWCÓW. W niniejszym postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy na podstawie złożonych dokumentów wykażą, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy oraz wykażą, że spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami) dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy); 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy). tj. Wykonawca wykaże na podstawie złożonych dokumentów, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty budowlane polegające na: a) budowie co najmniej jednej przepompowni o wydajności min 150 m3/dobę. b) budowie sieci kanalizacji ciśnieniowej lub wodociągowej z rur PCV lub PE o średnicy min 100 mm i długości 300 m. c) budowie sieci kanalizacji grawitacyjnej z rur PCV lub WIPRO o średnicy min 200 mm i długości 1.000 m . 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy); 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy) tj. Wykonawca wykaże na podstawie złożonego dokumentu, że posiada środki własne lub zdolność kredytową w wysokości min 800.000,00 zł. 5) nie podlegania wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP; 2. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA WARUNKÓW : 1) w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda do złożenia dokumentów wymienionych w rozdziale IX pkt 1 ppkt 1-4. 2) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach , o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda do złożenia dokumentów wymienionych w rozdziale IX pkt 2 ppkt 1-6 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. WYKONAWCA w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 4. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 5. Wykonawcy są zobowiązani wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 i braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ustawy. 6. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą szczegółowo określonych w rozdziale IX SIWZ. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. 7. Nie spełnienie chociażby jednego z w/wym. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania a oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie warunki określone w niniejszym rozdziale mogą być spełnione łącznie tzn. warunki i wielkości wykazane przez te podmioty będą brane pod uwagę łącznie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda do złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną niżej wymienionych dokumentów : 1) Wypełnione i podpisane Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy PZP - (wg załączonego druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ). W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów , Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z w/wym. oświadczeniem, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 2) Wypełniony i podpisany wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (wg załączonego druku stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). 3) Dokumenty potwierdzające, że roboty wykazane w załączonym wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 4) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który korzysta z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów zobowiązany jest do złożenia pisemnego zobowiązania tego podmiotu, o którym mowa wyżej. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt . 2 ppkt 1-6. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda do złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną niżej wymienionych dokumentów: 1) Wypełnione i podpisane Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (wg załączonego druku stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ 2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez osobę fizyczną, Wykonawca w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 składa oświadczenie, którego treść tego artykułu jest zawarta w załączniku nr 3 do SIWZ). 3) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające , że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (potwierdzającą, że nie orzeczono wobec podmiotu zbiorowego zakazu ubiegania się o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary). Dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę / osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu lub przez osobę na podstawie udzielonego i załączonego do oferty pełnomocnictwa. Załączone do oferty dokumenty muszą potwierdzać uprawnienia tych osób do reprezentacji Wykonawcy. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie oraz w przypadku podmiotów, o których mowa § 1 ust. 2 i 3 n/cyt. rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 3. Wymaganymi do złożenia przez WYKONAWCĘ są również następujące dokumenty: 1) wypełniona i podpisana przez Wykonawcę oferta przetargowa (załącznik nr 1 do SIWZ) 2) kosztorys ofertowy w wersji papierowej opracowany metodą kalkulacji szczegółowej w oparciu o załączony do SIWZ przedmiar i kosztorys zerowy z uwzględnieniem zapisów zawartych w rozdziale XVI (na żądanie zamawiającego Wykonawca który wygra przetarg zobowiązany będzie do złożenia kosztorysu ofertowego w wersji elektronicznej) 3) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania (o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza. 4. Informacja dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej (§ 2 ust. 2, § 3 i 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane) 1) W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ,osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert , z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w punkcie 2 ppkt 2 - 4 i 6 tego rozdziału składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Natomiast zamiast dokumentu, o którym mowa w ppkt 5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8. Termin wystawienia tych dokumentów nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia tych dokumentów jak podano wyżej. 4) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie i sposób komunikowania się : 1) podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 2) pełnomocnik konsorcjum pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. 3) każdy z wykonawców działających wspólnie powinien złożyć wszelkie dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Wymagane oświadczenia i dokumenty w punkcie 2 ppkt 1-6 tego rozdziału powinny być złożone przez każdy podmiot osobno, natomiast pozostałe oświadczenia i dokumenty mogą być złożone razem lub osobno. 6. Zakres i forma wymienionych wyżej dokumentów musi być zgodna z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz. 1817 )

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rawicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach