Przetargi.pl
Budowa i nadzór nad systemem monitoringu wizyjnego na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2018-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa i nadzór nad systemem monitoringu wizyjnego na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy systemu monitoringu wizyjnego miasta Zgorzelec wraz z niezbędną infrastrukturą teletechniczną w formule „zaprojektuj i wybuduj” oraz zapewnienie obsługi systemu monitoringu wraz z podejmowaniem czynności przez grupę interwencyjną przez okres 36 miesięcy od daty protokolarnego odbioru robót budowalnych związanych z budową monitoringu. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie oraz zgodnie z zapisami zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, zawierającym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ. 3. Jeżeli w Programie Funkcjonalno-Użytkowym powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów. 4. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Planowane zamierzenie inwestycyjne realizowane będzie na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec, na nieruchomościach oraz urządzeniach stanowiących własność gminy. W przypadku zaistnienia konieczności umieszczenia urządzeń na nieruchomościach lub urządzeniach niebędących własnością gminy, Wykonawca będzie zobowiązany do dokonania wszelkich uzgodnień z ich właścicielami oraz uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. 2) Wykonawca w ramach przedmiotu niniejszego zamówienia zobowiązany będzie opracować kompletną dokumentację projektową całego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub skutecznego zgłoszenia budowy monitoringu. Przed przystąpieniem do sporządzenia projektu budowlanego Wykonawca zobowiązany będzie wykonać w 2 egzemplarzach koncepcję projektową budowy systemu monitoringu zawierającą informacje o podstawowych parametrach technicznych, rozwiązaniach funkcjonalnych i wizualnych, materiałach proponowanych do zastosowania oraz szacunkowych kosztach poszczególnych elementów składowych inwestycji. Zatwierdzona przez Zamawiającego koncepcja stanowić będzie dane wyjściowe do realizacji prac projektowych przez Wykonawcę. Szczegółowy zakres opracowań projektowych obejmuje: a) Uzyskanie ostatecznych pozwoleń i uzgodnień, oświadczeń i decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych, b) Przygotowanie wniosku i uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, w przypadku konieczności jego uzyskania, c) Opracowanie projektu budowlanego, zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. poz. 1332 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), d) Opracowanie przedmiaru robót, e) Opracowanie kosztorysu inwestorskiego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004r., Nr 130, poz. 1389), f) Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz sposobu oceny prawidłowości wykonania robót budowlanych. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w Rozdziale 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz. U. z 2013r., poz. 1129), g) Sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r., Nr 120, poz. 1126), h) dokumentacja musi spełniać wymogi przepisów obowiązującego prawa. i) Dokumentację projektową należy wykonać techniką tradycyjną wraz z elektronicznym zapisem na płycie CD+/-R lub DVD+/-R w następujących standardach i ilościach: - w wersji papierowej oprawionej w okładkę formatu A-4: • Koncepcja projektowa – 2 egz., • Projekt budowlany – 4 egz., • Przedmiary robót oraz kosztorysy inwestorskie i zbiorcze zestawienia kosztów – 4 egz., • Specyfikacje techniczne ogólne i szczegółowe – 4 egz., • Informacja BIOZ – 4 egz. oraz wszystkie niewymienione powyżej, a wymagane przez właściwe urzędy i jednostki opracowania, analizy, uzgodnienia i decyzje, - w wersji elektronicznej: elementy dokumentacji powinny być zapisane w poszczególnych plikach w formacie doc. i pdf., kosztorysy w ath., natomiast rysunki w formacie dwg. Nazwa pliku powinna odzwierciedlać temat opracowania. W wersji elektronicznej powinien być również zamieszczony plik tekstowy o nazwie SPIS, zawierający listę plików wraz z pełnymi tytułami opracowań dokumentacji projektowej. Wykonawca projektu odpowiada za zgodność wersji elektronicznej z przekazaną Zamawiającemu wersją oryginalną (papierową). j) Wykonawca przeniesie na rzecz Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do opracowań będących przedmiotem zamówienia na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 04 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 880 ze zm.) oraz autorskie prawa zależne. Wraz z zakończeniem budowy systemu monitoringu i podpisaniem protokołu odbioru końcowego robót, sprzęt oraz urządzenia wchodzące w skład systemu monitoringu przechodzą na własność Zamawiającego. 3) Prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, uzgodnieniami, opiniami, decyzjami, warunkami wykonania i odbiorów robót oraz z aktualnie obowiązującymi Normami Polskimi, ustawą Prawo budowlane wraz z aktami wykonawczymi i innymi obowiązującymi przepisami. 4) Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował lub zobowiązał się utworzyć własne centrum monitoringu, własną grupę interwencyjną stacjonującą na terenie miasta Zgorzelec oraz własny serwis techniczny. 5) Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania „Instrukcji Operatora Centrum Monitoringu Wizyjnego miasta Zgorzelec”, której treść zostanie uzgodniona z Zamawiającym i przez niego zaakceptowana do czasu zakończenia robót budowlanych związanych z budową monitoringu. 6) Obsługę monitoringu na stanowisku operatora we własnym Centrum monitoringu wizyjnego, obejmującą: a) wideo patrolowanie zobrazowanej wizji z kamer systemu monitoringu według grafiku ustalonego z Zamawiającym, b) natychmiastowe powiadomienie odpowiednich służb np. policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego w sytuacjach zaobserwowanych zagrożeń, wypadków, zdarzeń czy klęsk żywiołowych oraz podejmowanie działań przez własną Grupę Interwencyjną, zgodnie z zatwierdzoną „Instrukcją Operatora Centrum Monitoringu Wizyjnego miasta Zgorzelec”, c) niezwłoczne powiadamianie serwisu technicznego oraz wyznaczonego przedstawiciela Zamawiającego, o wszelkich awariach, w tym przekazywanie codziennie przedstawicielowi Zamawiającego raportów o sprawności kamer i innych urządzeń systemu monitoringu, w formie elektronicznej, d) pełnienie przez operatorów dyżurów w systemie całodobowym, trzy osoby na jednej zmianie, zgodnie z zatwierdzoną „Instrukcją Operatora Centrum Monitoringu Wizyjnego miasta Zgorzelec”. 7) Operator systemu w Centrum monitoringu zobowiązany będzie: a) posiadać potwierdzenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji, b) prowadzić Książkę Służby, Książkę Ewidencji Zdarzeń, Książkę Serwisową Systemu Monitoringu, Książkę Zamówień Materiałów Archiwalnych oraz Książkę Rozchodów Nośników Danych, zgodnie z „Instrukcją Operatora Centrum Monitoringu Wizyjnego miasta Zgorzelec”, c) zachować w poufności przetwarzane dane osobowe oraz sposób ich zabezpieczenia, w tym podpisać zobowiązanie, w którym oświadczy, że nie będzie przekazywać, pokazywać lub w inny sposób ujawniać treści nagrań wideo z nadzoru osobom nieuprawnionym, d) efektywnie współpracować z policją w zakresie bezpieczeństwa ludzi i mienia, spokoju i porządku publicznego oraz wymiany informacji w tym zakresie z obserwowanych i rejestrowanych zdarzeń w miejscach publicznych. 8) Wykonawca zobowiązany będzie: a) prowadzić nadzór nad prawidłową i nieprzerwaną pracą systemu monitoringu, jego programów oraz operatorów systemu, b) archiwizować dane ze wszystkich kamer systemu i przechowywać zarchiwizowane dane przez okres nie krótszy niż 21 dni, c) chronić system monitoringu przed dostępem i ingerencją z zewnątrz, zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym oraz działać zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r. poz. 922), d) zorganizować na własny koszt szkolenia dla pracowników realizujących usługę dot. nadzoru i obsługi monitoringu, w zakresach: - ochrony danych osobowych i zapoznania z przepisami dot. ochrony danych osobowych i wytycznymi w zakresie nadzorowania systemu, w tym zabezpieczenia, kopiowania i udostępniania danych w takim stopniu, w jakim są one potrzebne do wykonywania przez nich obowiązków pracowniczych, - rozpoznawania zdarzeń wymagających interwencji i właściwej interpretacji zachowań sygnalizujących takie zdarzenia, - obsługi technicznej systemu monitoringu, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej, e) zapewnić całodobową, nieprzerwaną obsługę systemu w Centrum Monitoringu jednostki obsługującej system poprzez zatrudnienie operatorów, w ilości gwarantującej obsadę minimum trzech osób na każdej zmianie do obserwacji obrazu monitoringu (tj. minimum 12 osób), f) wyposażyć Centrum Monitoringu jednostki obsługującej system w uzbrojone stanowisko interwencyjne (USI), tj. co najmniej jednego uzbrojonego pracownika ochrony, który po uzyskaniu informacji z urządzeń lub systemów alarmowych sygnalizujących zagrożenie podejmie decyzję o rodzaju środków niezbędnych do jego usunięcia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz. U. z 2015r. poz. 992), g) nadzorować prowadzenie Książki Służby, Książki Ewidencji Zdarzeń, Książki Serwisowej Systemu Monitoringu, Książki Zamówień Materiałów Archiwalnych, Książki Rozchodów Nośników Danych – dokumenty muszą być prowadzone i archiwizowane w formie papierowej w Centrum Monitoringu przez operatorów oraz udostępniane na każde żądanie wyznaczonego przedstawiciela Zamawiającego oraz na każde żądanie osób upoważnionych przez Burmistrza Miasta Zgorzelec do prowadzenia czynności audytowych i/lub kontrolnych związanych z funkcjonowaniem monitoringu miejskiego. Ponadto ww. dokumenty powinny być przekazywane co pół roku do Urzędu Miasta Zgorzelec celem archiwizacji. 9) Zapewnienie serwisu technicznego dla prawidłowej i ciągłej pracy systemu: a) bieżąca konserwacja urządzeń oraz podzespołów wynikająca ze stałej obserwacji oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemu, b) wykonawca w celu utrzymania właściwej sprawności technicznej systemu zobowiązuje się wykonać konserwację urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, przy wykorzystaniu materiałów dopuszczonych do powszechnego obrotu, posiadających odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa dopuszczające do stosowania w budownictwie, c) czynności konserwacyjne muszą być wykonywane przez osoby spełniające szczegółowe wymagania dotyczące wykonywania prac szczególnie niebezpiecznych, w tym pracy na wysokości oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych, d) bezzwłoczne, tj. w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od chwili powzięcia informacji o awarii, usuwanie wszelkich usterek i awarii zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa, Polskich Norm Technicznych oraz zasad wiedzy, z wyłączeniem sytuacji wystąpienia usterki polegającej na awarii (wyłączeniu) całego systemu monitoringu, którą Wykonawca zobowiązany będzie usunąć w czasie nie dłuższym niż 1 godzina, od chwili powzięcia informacji o awarii, z zastrzeżeniem lit. f niniejszego podpunktu, e) bezzwłoczna, tj. w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od chwili powzięcia informacji o awarii, wymiana i montaż urządzeń oraz podzespołów wynikająca z bieżących potrzeb prawidłowego funkcjonowania systemu lub przywrócenia jego sprawności wraz z montażem i konfiguracją kamer po wymianie, z zastrzeżeniem lit. f niniejszego podpunktu, f) w przypadku braku możliwości usunięcia awarii w terminach, o których mowa w lit. d i e niniejszego podpunktu, z powodów technicznych (np. zakresu awarii powodującego konieczność oczekiwania na dostawę większej liczby urządzeń) lub innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, ww. termin może ulec wydłużeniu pod warunkiem przedstawienia przez Wykonawcę dowodów w przedmiotowym zakresie, np. opinii serwisu, potwierdzenia zamówienia na urządzenia ze wskazanym terminem dostawy, z zastrzeżeniem, iż w sytuacji gdy zaistniała awaria któregoś z urządzeń będzie skutkowała wyłączeniem z eksploatacji całego systemu monitoringu, Wykonawca zobowiązany będzie zainstalować urządzenia tymczasowe, pozwalające na funkcjonowanie systemu do czasu wymiany na urządzenia docelowe, g) Zamawiający poniesie koszty naprawy lub wymiany w przypadku uszkodzeń urządzeń wchodzących w skład systemu, które nastąpią w wyniku aktów wandalizmu, wypadków komunikacyjnych, działania warunków atmosferycznych lub innych czynników zewnętrznych nie wynikających z nieprawidłowego montażu lub eksploatacji urządzeń, h) dokumentowanie czynności związanych z zapewnieniem serwisu technicznego systemu w sposób umożliwiający Zamawiającemu kontrolę w zakresie terminowego usuwania awarii, i) czynności montażowe muszą być wykonywane przez osoby spełniające szczegółowe wymagania dotyczące wykonywania prac szczególnie niebezpiecznych, w tym pracy na wysokości oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia przez cały okres realizacji prac projektowych i robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, we własnym zakresie i na swój koszt następujące osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: a) projektanta, posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń, b) projektanta, posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, lub odpowiadające im c) kierownika budowy/robót, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń, d) kierownika robót, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalnościach. 5. Podwykonawstwo: a) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza zrealizować przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw (firm) tych podwykonawców, zgodnie z treścią formularza Nr 1 do SIWZ. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części, którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. b) Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. c) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 11 ustawy Pzp, zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym Formularz Nr 6 do SIWZ. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. a) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. poz. 108 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę (jeżeli wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcy), osób wykonujących czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu czynności związanych z montażem monitoringu, obsługą monitoringu oraz ochroną mienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby wykonujące wyżej wymienione czynności na podstawie umowy o pracę, a w przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby wykonującej ww. czynności. c) W terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy wykonawca złoży zamawiającemu oświadczenie, zawierające informację o zatrudnionych osobach, o czasie trwania umowy oraz czynnościach wykonywanych przez wskazane osoby. d) postanowienia, dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane w projekcie umowy stanowiącym Formularz Nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45311000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 27.300,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz.U. z 2016r. poz. 359 z zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, z dopiskiem "Wadium do postępowania nr WZP.271.1.55.2017" 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą, bez względu na sposób jego wniesienia. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowych. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze, pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp. Oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, opatrzonej nazwą i adresem wykonawcy z informacją: Wadium w formie niepieniężnej do postępowania Nr WZP.271.1.55.2017. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 5 zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa przepis art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony i mienia, wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji – zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2016r. poz. 1432 ze zm.). Koncesje udzielone na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów będą akceptowane, jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły bądź nie zostały cofnięte.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy - Formularz Nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, zgodnie z zapisami rozdziału X pkt 12 ppkt 2 i 3 SIWZ, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/ informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu w oryginale, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór oświadczenia stanowi Formularz Nr 5 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach