Przetargi.pl
Budowa i montaż dwóch farm solarnych wraz z kompletem urządzeń dodatkowych, niezbędnymi pracami instalacyjnymi i budowlanymi - na potrzeby budynków szpitalnych nr: 1 (1,1A,1B), 2A, 2B, 3A, 4A, 4B, 5A, 5B, 5C, 6A, 6B, 7A, 7B, 8, 13, 31A

Szpital Specjalistyczny im. dr J. Babińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 30-393 Kraków, ul. Babińskiego 29
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6524347, 6524526 , fax. 012 2621335
  • Data zamieszczenia: 2014-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Specjalistyczny im. dr J. Babińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Babińskiego 29 29
    30-393 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6524347, 6524526, fax. 012 2621335
    REGON: 00029855400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babinski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa i montaż dwóch farm solarnych wraz z kompletem urządzeń dodatkowych, niezbędnymi pracami instalacyjnymi i budowlanymi - na potrzeby budynków szpitalnych nr: 1 (1,1A,1B), 2A, 2B, 3A, 4A, 4B, 5A, 5B, 5C, 6A, 6B, 7A, 7B, 8, 13, 31A
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Budowa i montaż dwóch farm solarnych wraz z kompletem urządzeń dodatkowych, niezbędnymi pracami instalacyjnymi i budowlanymi - na potrzeby budynków szpitalnych nr: 1 (1,1A,1B), 2A, 2B, 3A, 4A, 4B, 5A, 5B, 5C, 6A, 6B, 7A, 7B, 8, 13, 31A, w systemie zaprojektuj i wybuduj, realizowane w ramach projektu pn.: Poprawa efektywności energetycznej na terenie zabytkowego zespołu szpitalno-parkowego w Krakowie Kobierzynie poprzez wprowadzenie zintegrowanego systemu energii odnawialnej współfinansowanego ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 7 Infrastruktura ochrony środowiska, działanie 7.2 Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii. 3.2. Realizacja zadania nastąpi na podstawie opracowanego Aneksu do Programu funkcjonalno-użytkowego pn.: Poprawa efektywności energetycznej na terenie zabytkowego zespołu szpitalno-parkowego w Krakowie Kobierzynie poprzez wprowadzenie zintegrowanego systemu energii odnawialnej, autorstwa Olgi Kaczmarek, Firma Projektowo Informatyczna K3, ul. Topazowa 5, 30-798 Kraków, lipiec 2014r. 3.3. Wykonawca winien uwzględnić fakt, że realizacja przedmiotu zamówienia nastąpi w czynnych obiektach Szpitala Babińskiego, w których Zamawiający prowadzi działalność leczniczą i przebywać będą pacjenci oraz w tym samym czasie wykonywać będą pracę pracownicy zatrudnieni przez Zamawiającego i Wykonawcę. 3.4. Przedmiot zamówienia obejmuje: 3.4.1. zaprojektowanie i dopełnienie niezbędnych formalności w zakresie uzgodnień, zgłoszeń i pozwoleń. W ramach zaprojektowania Wykonawca opracuje dokumentację projektową, dotyczącą budowy i montażu farm solarnych obsługujących budynki szpitalne nr: 1 (1,1A,1B), 2A, 3A, 4A, 4B, 5A, 5B, 5C, 6A, 6B, 7A, 7B, 8, 13, 31A oraz uzyska wszelkie niezbędne opinie, zgody, pozwolenia i decyzje, a także dokona zgłoszenia rozpoczęcia robót (zgodnego z aktualnie obowiązującymi przepisami dla realizowanego zakresu robót): Wymagania: 1. Dokumentacja projektowa powinna obejmować wszelkie wymagane przepisami roboty budowlane, instalacyjne i pozostałe towarzyszące roboty branżowe: ogólnobudowlane, elektryczne, AKPiA, itp. 2. Dokumentacja projektowa powinna być dostosowana do potrzeb Zamawiającego i wymagań obowiązujących przepisów, m.in.: Prawa budowlanego, przepisów sanitarno - higienicznych, przepisów BHP i ppoż. oraz innych branżowych. Wykonawca zobowiązany jest postępować zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy konserwatorskiej, architektonicznej, obowiązującymi normami oraz przepisami prawa. 3. Dokumentacja projektowa winna być również dostosowana do wymagań obowiązujących przepisów, w szczególności: Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 czerwca 2012r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania uwag i wskazówek oraz dokonywania korekt dotyczących opracowywanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić zgłoszone zastrzeżenia, jeśli tylko pozostają one w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami techniki i współczesnej wiedzy. Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu wszelkich wyjaśnień, wskazówek oraz możliwych do przewidzenia konsekwencji proponowanych rozwiązań. 5. Zamawiający wymaga by częścią dokumentacji projektowej była dokumentacja przedprojektowa, np.: inwentaryzacja w zakresie lokalizacji farm solarnych (teren i budynki nr 31A i 37A) oraz kanałów technologicznych w zakresie objętym zadaniem, niezbędne ekspertyzy, opinie, dokumentacja fotograficzna, itp. 6. Zamawiający wymaga by dokumentacja projektowa była opracowana w podziale na poszczególne branże. Dokumentacja powinna być spójna i skoordynowana we wszystkich branżach. 7. Zamawiający wymaga przedłożenia do akceptacji rysunków wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i instalacyjnych, planu BIOZ przed ich skierowaniem do realizacji, w aspekcie ich zgodności z ustaleniami programu funkcjonalno - użytkowego, wymaganiami Zamawiającego i umowy. 8. Dokumentacja projektowa winna być wykonana w języku polskim zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz powinna być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. W tym celu do dokumentacji projektowej Wykonawca dołączy pisemne oświadczenie, że jest ona wykonana zgodnie z umową i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 9. Zakres i forma dokumentacji projektowej mają być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz.2072 z poźn. zm.) . 10. W celu uzyskania wymaganych opinii i pozwoleń Wykonawca w ramach zamówienia i umowy zapewni - na etapie składania ewentualnych wniosków i realizacji robót, nadzór osób z odpowiednimi uprawnieniami zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych. W szczególności wymagania te dotyczą: a) pełnienia funkcji kierownika b) osoby pełniącej nadzór nad pracami konserwatorskimi w obiekcie. 11. Dokumentacja projektowa winna być uzgodniona z instytucjami państwowymi, których akceptacja jest wymagana dla realizowanego zakresu robót. 12. Dokumentacja winna być zatwierdzona i zaakceptowana przez Zamawiającego. 13. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania w imieniu Zamawiającego wszystkich niezbędnych decyzji, uzgodnień, pozwoleń i opinii oraz podjęcia czynności lub uzyskania dokumentów potrzebnych do wykonania przedmiotu umowy, w tym: a) dokonania zgłoszenia budowy właściwemu organowi - zgodnie z art. 30 ustawy - Prawo budowlane, na podstawie którego rozpoczęte zostaną prace remontowo-budowlane lub b) uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę - zgodnie z art. 28 i 32 ustawy - Prawo budowlane, - z zastrzeżeniem, że na Wykonawcy ciąży obowiązek podjęcia odpowiednich i terminowych działań w powyższym zakresie. 14. Kompletna dokumentacja projektowa winna być opracowana w wersji papierowej w 5 egzemplarzach oraz w 2 egzemplarzach na nośniku CD. 15. Osoby opracowujące dokumentację projektową winny posiadać odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie. Do dokumentacji projektowej Wykonawca dołączy pisemne oświadczenie potwierdzające posiadanie kwalifikacji wymaganych do wykonania przedmiotu zamówienia. 16. Wykonawca odpowiada za wady opracowanej dokumentacji projektowej. Ujawnione wady Wykonawca zobowiązany jest usunąć w terminie określonym przez Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu dokumentacji oraz na nośnikach CD. 17. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do roboczych konsultacji i uzgodnień z Zamawiającym. Dokumentacja projektowa winna w całości odzwierciedlać potrzeby Zamawiającego i jego wytyczne przekazywane Wykonawcy w trakcie jej opracowywania. 18. Wykonawca zobowiązuje się w ramach realizacji niniejszego zamówienia przenieść na Zamawiającego całość autorskich praw majątkowych do opracowanej dokumentacji projektowej. 19. Wraz z dokumentacją projektową Wykonawca, do kwoty ryczałtowej, opracuje i przekaże Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji z jednoczesnym podaniem nośników cenotwórczych, tj: R, KO (R i S), Zysk (R, S, KO). 20. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji Wykonawca realizował będzie przedmiot umowy w oparciu o harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji. Harmonogram rzeczowo-finansowy zawierał będzie podział przedmiotu umowy na opracowanie dokumentacji i roboty instalacyjno-budowlane. Harmonogram - w zakresie robót instalacyjno-budowlanych, podzielony zostanie na okresy rozliczeniowe - okres rozliczeniowy nie może być krótszy niż 1 miesiąc. Wynagrodzenie należne Wykonawcy płatne będzie po zakończeniu przez Wykonawcę danego etapu robót przewidzianego w harmonogramie rzeczowo-finansowym realizacji inwestycji i odebraniu ich przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru robót (częściowego lub końcowego). Zamawiający wymaga by Wykonawca do końcowego odbioru robót pozostawił kwotę wynagrodzenia należnego Wykonawcy w wysokości minimum 20% tego wynagrodzenia. 21. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do pełnienia nadzoru autorskiego, w tym do udziału w organizowanych przez Zamawiającego naradach i udziału w odbiorach, do pobytu na terenie budowy, a także do konsultacji telefonicznych i mailowych - według potrzeb Zamawiającego. 22. Ponadto w celu właściwej realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do: a) analizy istniejących dokumentacji technicznych budynków szpitalnych, infrastruktury i terenu objętego inwestycją, b) przeprowadzenia wizji lokalnej - dla dokonania koniecznych pomiarów, badań, sprawdzeń i oceny substancji technicznej obiektu, c) dokonywania roboczych konsultacji i uzgodnień z Zamawiającym w trakcie realizacji przedmiotu umowy, przy czym pierwsze spotkanie konsultacyjne Wykonawcy z Zamawiającym powinno się odbyć w terminie do 10 dni od daty podpisania umowy, w siedzibie Zamawiającego, d) niezwłocznego uzupełniania i poprawiania dokumentacji projektowej wg. zaleceń instytucji uzgadniających celem realizacji umowy w terminach wskazanych w niniejszej umowie. 3.4.2. zakup, dostawy, montażu i włączenia do istniejących instalacji wewnętrznych w poszczególnych budynkach instalacji farm solarnych wyposażonych w urządzenia pomiarowe wraz z wykonaniem niezbędnych robót instalacyjnych i budowlanych dotyczących przedmiotu zamówienia. Zakup, dostawa, montaż i włączenie do istniejących instalacji wewnętrznych w poszczególnych budynkach instalacji farm solarnych: W ramach zadania Wykonawca zrealizuje, między innymi: 1) prace przygotowawcze (np.: przejęcie placu robót i zabezpieczenie terenu, itp.), 2) prace demontażowe (np.: rozebranie ewentualnych pozostałości po szklarniach, chodników, utwardzenie i wypoziomowanie terenu, itp.), 3) niezbędne prace instalacyjno-budowlane, odtworzeniowe, adaptacyjne itp. związane z przedmiotem zamówienia, w tym prace budowlane związane z dostosowaniem pomieszczenia nr 12 w budynku nr 37A do wymagań stawianych tego typu pomieszczeniom oraz wymiana zadaszenia na nowe szczelne, bezpieczne i z izolacją termiczną; 4) prace montażowe: 5) kolektorów słonecznych wraz z konstrukcją wsporczą; 6) związane z montażem zasobników układu solarnego, niezbędnych urządzeń, armatury, elektryki i AKPiA; 7) obejmujące montaż rurociągów z glikolem (od farm solarnych) do wymiennika glikol/woda w pom. Nr 12 w budynku nr 37A; 8) obejmujące montaż rurociągów z gorącą wodą (od zasobników układu solarnego) w kanale technologicznym i doprowadzenie ich do wymiennikowni w poszczególnych pomieszczeniach; 9) kabli energetycznych zasilanych energią wyprodukowaną w kolektorach PVT i wpięcie do rozdzielnic napięcia; 10) niezbędnej aparatury kontrolno-pomiarowej; 11) armatury i urządzeń, wraz z zasilaniem w energię elektryczną i sterowaniem całego układu, zapewniając optymalizację jego pracy; 12) urządzeń transformujących energię elektryczną z kolektorów PVT na energię elektryczną o parametrach zgodnych z instalacją szpitalną; 13) wszystkie inne prace i czynności niezbędne dla zachowania prawidłowości przebiegu inwestycji; 14) próby i odbiory instalacji farm solarnych zgodnie z obowiązującymi wymaganiami; 15) wywóz i utylizację gruzu i odpadów. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich prac i robót oraz świadczenia usług, w tym także tych, które nie są wyraźnie wymienione w Aneksie do Programu funkcjonalno - użytkowego Zamawiającego i w umowie, lecz są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.4.3. opracowanie dokumentacji powykonawczej. 1. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami i ze sztuką budowlaną oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w Aneksie do PFU. 2. Dokumentacja winna być opracowana w wersji papierowej w 3 egzemplarzach oraz w 1 egzemplarzu na nośniku CD. 3. Osoby opracowujące dokumentację winny posiadać odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie. 4. Wykonawca odpowiada za wady opracowanej dokumentacji. Ujawnione wady Wykonawca zobowiązany jest usunąć w terminie określonym przez Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu dokumentacji oraz na nośnikach CD. 3.5. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie i umieszczenie na terenie budowy tablicy informacyjnej zgodnie z wytycznymi Województwa Małopolskiego: a) tablica winna zawierać logo Województwa Małopolskiego, herb Województwa Małopolskiego, nazwę zadania inwestycyjnego oraz informację o dofinansowaniu inwestycji ze środków budżetu Województwa Małopolskiego, b) powinna znajdować się w widocznym miejscu, c) należy ją zamieścić w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia podpisania umowy i pozostawienia co najmniej do końca bieżącego roku, d) tablica winna być wykonana z trwałego materiału, napisy na tablicy należy wykonać w sposób czytelny i estetyczny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 35000,00zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.babinski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach