Przetargi.pl
BUDOWA HALI SPORTOWEJ WRAZ Z ZAPLECZEM TECHNICZNYM W SIERAKOWICACH PRAWYCH

Gmina Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, Reymonta
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 819 56 00, , fax. 46 819 56 01
  • Data zamieszczenia: 2019-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skierniewice
    Reymonta 23
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. 46 819 56 00, , fax. 46 819 56 01
    REGON: 75014849500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.skierniewice.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA HALI SPORTOWEJ WRAZ Z ZAPLECZEM TECHNICZNYM W SIERAKOWICACH PRAWYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa hali sportowej wraz z zapleczem technicznym w Sierakowicach Prawych” pasywnego budynku użyteczności publicznej w trybie zaprojektuj i wybuduj. Przedmiot prac. Inwestycja zlokalizowana będzie w miejscowości Sierakowice Prawe na działkach nr 571/4, 563/3 i 561/3, obręb Sierakowice Prawe, jednostka ewidencyjna 101508_2. Przedmiotem prac jest budowa sali sportowej przeznaczonej na potrzeby szkoły oraz nieodpłatne wykorzystanie przez mieszkańców gminy. Sala będzie obiektem dwuczęściowym składającym się z części parterowej (boisko) oraz piętrowej (zaplecze). Inwestycja zlokalizowana będzie w miejscowości Sierakowice Prawe. Poza budynkiem planuje się również dodatkowe utwardzenie terenu tak aby zapewnić dostęp do budynku. Na działkach należy również zaprojektować szczelny zbiornik na nieczystości ciekłe. Teren poza utwardzeniem i budynkiem należy obsiać trawą i zasadzić krzewy niskie utrzymujące liście przez cały rok. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania kompletnej dokumentacji projektowej (w szczególności koncepcja, projekt budowlany i wykonawczy, projekty szczegółowe specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), montażu, robót budowlanych i wykończeniowych, robót instalacyjnych, montażu wyposażenia stałego oraz wszystkich dostaw i usług koniecznych do przeprowadzenia przedsięwzięcia aż do momentu przekazania budynku do użytkowania Zamawiającemu, a także innych niezbędnych opracowań, pozwoleń i decyzji dla wykonania Budowy hali sportowej wraz z zapleczem technicznym w Sierakowicach Prawych, których wykonanie wynika z Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) oraz potrzeb projektowych, przygotowanie materiałów i uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wymaganych prawem wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania usług projektowych oraz robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Informacje podstawowe z zakresu planowanej inwestycji Głównym założeniem inwestycji jest budowa budynku Sali sportowej na potrzeby i nie tylko (możliwość prowadzenia rozgrywek między szkolnych oraz II ligowych) spełniającej standard budynku pasywnego (NF15). Ze względu na swoją bryłę budynek można podzielić na część parterową i piętrową. Wejście główne do budynku od strony północno - wschodniej. Wyjścia ewakuacyjne zlokalizowano z każdej strony budynku (oprócz elewacji południowo – wschodniej). Z wejścia głównego wchodzimy do wiatrołapu, dalej do korytarza z którego dostępne są zespoły szatniowe, klatki schodowe, szatnie dla widzów, sanitariaty, pomieszczenia techniczne oraz możemy wejść bezpośrednio na salę sportową. Na piętrze znajdują się kolejne zespoły szatniowe, siłownia widownia na ok 150 osób oraz sanitariaty (w tym przystosowane dla osób niepełnosprawnych). Do budynku dostać się można chodnikiem prowadzącym od szkoły oraz z parkingu znajdującego się na innej sąsiedniej działce będącej poza zakresem opracowania (działka Inwestora). Utwardzenie projektuje się również wokół budynku zapewniając bezpieczną ewakuację. Na działce nie występują utrudnienia dla dróg ewakuacyjnym i przeciwpożarowych. Odprowadzenie ścieków sanitarnych z budynku będzie odbywać się do bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe. W obiekcie nie przewiduje się ścieków technologicznych. Wody opadowe należy zagospodarować na terenie nieruchomości. Obiekt zasilany będzie w wodę z pobliskiej sieci wodociągowej. Zakres planowanej inwestycji obejmuje: sporządzenie projektu budowlanego na podstawie uzgodnionej koncepcji i uzyskania dla niego wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń, po udzieleniu pełnomocnictwa od Zamawiającego wystąpienie i uzyskanie pozwolenia na budowę, sporządzenie projektów Wykonawczych, sporządzenie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robot Budowlanych, sporządzenie przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego, pełnienie funkcji nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji, roboty budowlane, Opis robót budowlanych Przedmiotowa inwestycja polegać będzie na: części architektoniczno - budowlanej budowie wewnętrznych instalacji sanitarnych budowie wewnętrznej instalacji elektrycznej budowie instalacji fotowoltaicznej budowie zewnętrznej instalacji wod.-kan. budowie zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej. budowie zewnętrznej instalacji elektrycznej budowie instalacji odgromowej ukształtowaniu i utwardzenie terenu wraz z utwardzeniami Wykonawca wykona również: wszelkie uzgodnienia, ekspertyzy i opinie niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę uzyska warunki przyłączenia do sieci wodociągowej uzyska wszelkie inne dokumenty niezbędne do wykonania zlecenia niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę Wykonawca zapewni uzgodnienie dokumentacji projektowej przez rzeczoznawców w zakresie ochrony przeciwpożarowej, do spraw sanitarno-higienicznych oraz inne uzgodnienia wynikające z przepisów warunków technicznych jeżeli prawo lub inne względy będą wymagały albo niektóre dokumenty Wykonawcy były podane weryfikacji przez osoby uprawnione lub podane uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i uzyskanie uzgodnień będzie na koszt Wykonawcy i jego ryzyko przed przedłożeniem dokumentów do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień dokumentów nie przesądza o zatwierdzeniu ich przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Umowy sporządzenie harmonogramu robot budowlano-instalacyjnych dla ww. realizacji inwestycji sporządzenie harmonogramu płatności projektu zagospodarowania placu budowy, projektu organizacji robot, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dokona zgłoszenia rozpoczęcia robot budowlanych w imieniu Zamawiającego przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów niezbędnych do odebrania wykonanych robot (certyfikaty, aprobaty itp.) wykonanie dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy przygotowanie instrukcji eksploatacji, obsługi, ppoż. oraz instrukcje stanowiskowe urządzeń przeprowadzenie procedury odbiorowej w imieniu Zamawiającego oddanie pomieszczeń do użytkowania uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku użytkowania wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku – po zakończeniu projektu oraz co roku przez pięć lat od momentu otrzymania płatności końcowej przez Zamawiającego Etap I – dokumentacja projektowa a. Opracowanie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 z późn. zm.) oraz aktami prawnymi wymienionymi w poz. 2.6.2 PFU i uzyskanie decyzji o pozwolenie na budowę. b. Opracowanie projektów wykonawczych dla wszystkich branż (technologicznej, architektonicznej, konstrukcyjnej, drogowej, instalacyjnej, w tym instalacje zewnętrzne i wewnętrzne: wod.-kan., centralnego ogrzewania, wentylacja, klimatyzacja, ppoż., elektryczna i teletechniczna), spełniające wymagania polskich przepisów w zakresie bezpieczeństwa pracy, warunków sanitarnych, ochrony środowiska i ochrony pożarowej oraz posiadające wymagane uzgodnienia i zatwierdzenia, c. Opracowanie projektu aranżacji i stałego wyposażenia pomieszczeń, d. Opracowanie projektu organizacji ruchu, e. Opracowanie planów bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla prowadzenia robót, f. Opracowanie instrukcji rozruchu, instrukcji obsługi i eksploatacji, g. Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz analiz niezbędnych do uzyskania certyfikatu budynku pasywnego wystawionego przez Polski Instytut Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej lub innej niezależnej instytucji posiadającej akredytacje do przeprowadzania certyfikacji budynków pasywnych w Europie. h. Sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji robót, Etap II – roboty budowlane a. Wykonanie na rzecz Zamawiającego całości robót budowlanych według opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz w oparciu o pozwolenie na budowę, opracowania kompleksowej dokumentacji powykonawczej w zakresie umożliwiającym oddanie obiektu do użytkowania, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie b. Do obowiązków wykonawcy należy geodezyjne wytyczenie robót a po ich zakończeniu wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Inwentaryzacji geodezyjna powykonawcza ma być oprócz formy papierowej wykonana dodatkowo w formie elektronicznej na płycie CD (format PDF oraz DGW). Wykonawca uwierzytelni dokumenty geodezyjne, powstałe po inwentaryzacji powykonawczej we właściwym miejscowo urzędzie geodezji i kartografii c. Wyposażenie obiektów we wszelkie elementy, wynikające z obowiązujących przepisów, w tym sprzęt ochrony osobistej, wyposażenie wynikające z przepisów prawa, w szczególności, z przepisów BHP i ppoż., d. Dostawa i montaż maszyn i urządzeń technologicznych, uruchomienie (rozruch mechaniczny i technologiczny połączony z przeszkoleniem załogi przyszłego Użytkownika), e. Uzyskanie dla budynku certyfikatu budynku pasywnego wystawionego przez Polski Instytut Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej lub innej niezależnej instytucji posiadającej akredytacje do przeprowadzania certyfikacji budynków pasywnych w Europie. f. Świadectwo charakteryzacji energetycznej budynku – po zakończeniu zadania oraz co roku przez pięć lat od momentu otrzymania płatności końcowej przez Gminę Skierniewice. Roboty budowlane należy wykonać na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji, zgodnie z wymaganiami aktualnych przepisów oraz w zgodzie z warunkami przyłączenia do sieci zewnętrznych. W ramach zlecenia Wykonawca wybuduje i uruchomi instalacje i urządzenia objęte przedmiotem zamówienia. Szczegółowy opis zakresu ww. robót stanowiących przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ – PFU. Forma wynagrodzenia ustalona przez Zamawiającego za realizację przedmiotu zamówienia to RYCZAŁT. Zamawiający informuje, iż projekt pn.: „Budowa hali sportowej wraz z zapleczem technicznym w Sierakowicach Prawych” jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.3 Ochrona powietrza, Poddziałanie IV.3.2 Ochrona powietrza. W związku z faktem, iż zadanie jest dofinansowane ze środków zewnętrznych, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia kosztorysu powykonawczego zatwierdzonego przez Inspektora nadzoru. Ponadto wymaga się, aby budynek spełniał kryteria budynku pasywnego a w szczególności definicję określoną w SzOOP RPO: „Przez pasywny budynek użyteczności publicznej rozumie się budynek o ściśle określonych parametrach, dotyczących zapotrzebowania na energię oraz rozwiązaniach budowlanych i instalacyjnych, w którym komfort cieplny uzyskiwany jest m.in. przy: - rocznym zapotrzebowaniu na energię do ogrzewania na poziomie nie przekraczającym 15 kWh/(m2 x rok), - rocznym zapotrzebowaniu na energię do chłodzenia na poziomie nie przekraczającym 15 kWh/(m2 x rok), - rocznym zapotrzebowaniu na nieodnawialną energię pierwotną (tj. energię wynikającą z eksploatacji obiektu) na poziomie nie przekraczającym 120 kWh/(m2 x rok), - kształtowaniu przegród zewnętrznych budynku tak, aby zapewnić wysoką izolacyjność całej bryły budynku tj. współczynnik przenikania ciepła U dla ścian zewnętrznych nie może być większy niż 0,15 W/(m2 x K), - zastosowaniu specjalnych pasywnych okien (oszklenie i ramy), dla których współczynnik U jest poniżej 0,80 W/(m2 x K), a współczynnik przepuszczalności energii promieniowania słonecznego przez oszklenie g wynosi około 50%.”. Wykonawca w swoim zakresie ujmie także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie zostały wyszczególnione w PFU, lecz są niezbędne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego działania oraz wymaganych prac konserwacyjnych, jak również dla uzyskania gwarancji sprawnego i bezawaryjnego działania. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, oraz z zachowaniem należytej staranności. Przedmiot zamówienia powinien spełniać wymagania obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, przepisów BHP, ochrony zdrowia i środowiska oraz bezpieczeństwa użytkowania. Prace związane z realizacją zamówienia powinny być wykonane przy użyciu sprzętu będącego w dyspozycji Wykonawcy oraz wyrobów budowlanych dostarczonych przez Wykonawcę. Jakość wyrobów budowlanych, które będą wykorzystane do realizacji zamówienia może być weryfikowana przez zamawiającego przed ich wbudowaniem. Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą posiadać wszelkie niezbędne atesty i aprobaty oraz odpowiadać wymaganiom określonym w Ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2019 r. poz. 266) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania porządku na terenie wykonywania robót. Wywóz odpadów związanych z realizacją zamówienia należy do obowiązków Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia placu budowy w sposób wymagany przepisami BHP. W przypadku gdy w PFU wskazano nazwy własne dopuszcza się składanie ofert równoważnych jednakże zachowane muszą być normy, parametry i standardy, jakimi charakteryzują się wyspecyfikowane przez Zamawiającego przedmioty i urządzenia. Przedstawione parametry stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych ofert równoważnych. Oferowane przez Wykonawców składających oferty równoważne muszą mieć parametry nie gorsze niż wskazane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne do opisywanych przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku użycia w PFU odniesień do norm Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdej normie towarzyszy wyraz „lub równoważne”. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy opisem przedmiotu zamówienia w SIWZ a stanem faktycznym, Wykonawca winien zgłosić ten fakt Zamawiającemu przed terminem składania ofert. 3.Oferty częściowe – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4.Zamówienia , o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy – Zamawiający nie przewiduje takich zamówień. 5.Oferty wariantowe – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 6.Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. 7.Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 8.Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie przewiduje aukcji elektronicznej. 9.Zamawiający wyraża zgodę na udział podwykonawców w realizacji zamówienia. Zaangażowanie podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 10.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców; Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę jakichkolwiek / kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. 11. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.), tj. osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia prace fizyczne ogólnobudowlane, konstrukcyjne oraz instalacyjne w tym m.in. w zakresie: - budowy ław i ścian fundamentowych, ścian zewnętrznych i wewnętrznych, klatki schodowej wraz z szybem windowym, posadzek, dachu, stropu, stolarki okiennej i drzwiowej; - budowy instalacji fotowoltaicznej; - budowy wewnętrznych instalacji sanitarnych. Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 64 000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt cztery tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku: SANTANDER BANK POLSKA S.A. 1 oddział w Skierniewicach nr rachunku 44 1500 1689 1216 8000 9904 0000 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu RGK ZP 271.2.2019 na zad. pn.: BUDOWA HALI SPORTOWEJ WRAZ Z ZAPLECZEM TECHNICZNYM W SIERAKOWICACH PRAWYCH 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa wyżej, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniądza – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa w art. 46 oraz art. 148.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy; 2) 6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. UWAGA! – Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 3) 9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 5 pkt c-e składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 9.1. Dokumenty, o których mowa w ust. 9 pkt lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 9 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 9.1. stosuje się. 9.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016r., poz. 1126 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach