Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 4 w leśnictwie Borowik o długości w km 0+000,00 do 2+2428,71.

Nadleśnictwo Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, ul. Parkowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4182856, 4182459 , fax. 914 182 919
  • Data zamieszczenia: 2019-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Goleniów
    ul. Parkowa 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4182856, 4182459, fax. 914 182 919
    REGON: 81053911400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.goleniow.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Goleniów - Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 4 w leśnictwie Borowik o długości w km 0+000,00 do 2+2428,71.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową: Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 4 w leśnictwie Borowik o długości w km 0+000,00 do 2+2428,71 o nawierzchni tłuczniowej, na terenie działek nr 101/1, 102/2, 121/4, 122/1, 123/1, 124/1, 145/3 obręb geodezyjny Babigoszcz, gmina Przybiernów oraz działek nr 74, 103, 104, 101/3, 102/1, 123/3, 124/2, 145/5, 146, 172/5 obręb geodezyjny Krokorzyce, gmina Stepnica - na podstawie projektu budowlanego oraz decyzji pozwolenia na budowę nr 425/2018 z dnia 03.07.2018 r., znak spr: WAB.6740.444.02.2018.MP. Zamawiający po wytyczeniu geodezyjnym drogi w terenie przez Wykonawcę dokona wycinki drzew. Wykonawca zobowiązany będzie oczyścić teren z pozostałości po wycince drzew, a karpy wywieść we wskazane przez Zamawiającego miejsca. 1) Parametry techniczne projektowanego dojazdu pożarowego: • Rodzaj drogi – dojazd pożarowy • Projektowana prędkość 30km/h, • Kategoria obiektu IV, XXV • Na całej długości w planie sytuacyjnym projektuje się jezdnię o nawierzchni tłuczniowej o szerokości jezdni 3,0 (w obrębie mijanek), 3,50 m (na odcinku bez mijanek), o spadku poprzecznym nawierzchni 3%. • Na całej długości w celu bezpiecznego minięcia się pojazdów nadjeżdżających z przeciwka usytuowano mijanki o szerokości 3,0 m oraz długości minimum 23,00 m. Mijanki zakończone skosami 1:7. Odległości pomiędzy mijankami jest nie większa niż 300 m od siebie. Szerokość jezdni w obrębie mijanki wynosi 6,00 m. • Wzdłuż projektowanego ciągu głównego zaprojektowano trzy składnice o wymiarach 25,00x9,75 m; 30x9,75 m, 25,00x 9,75 m o nawierzchni z płyt betonowych typu YOMB wypełnione piaskiem. • Po obu stronach drogi zaprojektowano pobocze gruntowe szerokości 0,75 m o spadkach poprzecznych 8%. • Zjazdy z dróg publicznych zaprojektowano o szerokości jezdni 3,5 m i promieniach wyokrąglających R=5 m. Droga na początku odcinka km 0+000 do km 0+025 wykonana zostanie z kostki granitowej łupanej koloru szarego, fugi wypełnione betonem. Pobocza przy włączeniu do dróg powiatowych zostaną utwardzone kostką granitowa łupana koloru szaro-rudego. • Na całej długości po obu stronach drogi leśnej w granicach pasa drogowego projektuje się zjazdy do przyległych kwartałów leśnych o nawierzchni tłuczniowej o promieniach skrętu R=5, R=6, R=8, R=9,0 m R-11,0 m, R=13 i R=15,0 m. • Odwodnienie projektowanej drogi przewidziano poprzez powierzchniowe odprowadzenie wody do istniejących rowów, które zostaną poddane renowacji bodź rozprowadzenie wody poprzez pobocza w teren przyległy drodze. • Warstwy nawierzchni drogi należy rozłożyć rozściełaczem. W przypadku rozbieżności miedzy projektem budowlano a wykonawczym, za wiążący uznaje się projekt wykonawczy. Konstrukcje drogi: Konstrukcja jezdni w km 0+000,00 – 0,025,00: - kostka granitowa łupana 15/17 barwy szarej wypełnionej betonem C16/20– 15/17 cm - podbudowa pomocnicza z betonu C16/20 – 5 cm - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego #0/63 kategorii C90/3 – 18 cm - warstwa odsączająca z piasku – 15 cm Przekrój poszerzeń, mijanek, jezdni w km 0+025,00 – 2+428,71: - warstwa ścieralna z kruszywa łamanego #0/31,5 z przekruszenia skały litej – 9 cm - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego #0/63 kategorii C90/3 – 18 cm - warstwa odsączająca z piasku – 15 cm Konstrukcja składnic: - płyty betonowe typu YOMB wypełnione pisakiem – 12,5 cm - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego #0/63 kategorii C90/3 – 18 cm - warstwa odsączająca z piasku – 15 cm Konstrukcja poboczy utwardzonych z kostki granitowej łupanej - kostka granitowa łupana 15/17 barwy szaro-rudej wypełnionej betonem C16/20 – 15/17 cm - podbudowa pomocnicza z betonu C16/20 – 5 cm - warstwa podbudowy z kruszywa łamanego #0/63 kategorii C90/3 – 18 cm - warstwa odsączająca z piasku – 15 cm Wykonawca nie będzie obowiązany do utylizacji karpiny pozyskanej z pasa przeznaczonego pod budowę drogi. Będzie natomiast zobowiązany do wykarczowania, wywiezienia i złożenia karpin w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Projekt budowlany (załącznik nr 3 do SIWZ), • Projekt budowlano-wykonawczy (załącznik nr 4 do SIWZ), • Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 5 do SIWZ), • Przedmiar robót (załącznik nr 2 do SIWZ). Załączony do SIWZ przedmiar ma charakter pomocniczy i informacyjny przy sporządzaniu oferty. Dla prawidłowego przygotowania oferty zaleca się analizę dokumentacji projektowej, STWiOR. • Decyzja nr 1/2019 o Środowiskowych uwarunkowaniach bez przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko znak AOŚ.6220.4.11.2017.2018.AS z dnia 02.03.2018 r. wydania przez Burmistrza Miasta i gminy Stepnica (załącznik nr 16 do SIWZ), • Decyzja nr 425/2018 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę na realizację przedsięwzięcia, znak WAB.6740.444.02.2018.MP, nr 13972 z dnia 03.07.2018 r. (załącznik nr 15 do SIWZ), wraz ze sprostowaniem z dnia 10.08.2018 r. znadk spr. WAB/6740.444.03.2018.MP’ • Decyzja nr 9/2018 lokalizacji inwestycji celu publicznego AOŚ.6733.12.13.2017.2019.MK z dnia 17.04.2018 r. (załącznik nr 17 do SIWZ), • Opinia geotechniczna, dokumentacja badań podłoża gruntowego - (załącznik nr 18 do SIWZ) – wraz z decyzją zatwierdzającą projekt ważną do dnia 30.12.2020 r. • Tabela robót ziemnych (załącznik nr 19 do SIWZ). • Decyzje znak spr. WDP.673.51.2017.RŁ i WDP.673.52.2017.RŁ z dnia 11.01.2018 r. wydane przez Zarząd Powiatu w Goleniowie dot. lokalizacji zjazdów publicznych. (załącznik nr 21). 3) Zamawiający informuje, ze na wniosek Wykonawcy istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej w celu zapoznania się z lokalizacją i przebiegiem drogi. 4) Do wykonania nawierzchni należy użyć kruszywo wyłącznie pochodzenia naturalnego (nie odpadowe). 5) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w PGL LP, a w szczególności: • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej; • Decyzją pozwolenia na budowę nr 425/2018, WAB.6740.444.02.2018.MP, nr 13972 z dnia 03.07.2018 r.; • Projektami budowlano-wykonawczymi, wytycznymi Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ; • W oparciu o wskazania Zamawiającego ustalone w trakcie realizacji zamówienia. • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.); • 6) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych zakupionych przez siebie, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. . 7) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się i wypełniania zapisów zawartych w decyzjach posiadanych przez Zamawiającego w zawiązku z realizacją przedmiotu zamówienia w terminach określonych tymi decyzjami. 8) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 9) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów - teren leśnictwa Borowik. 10) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45233120-6 –Roboty w zakresie budowy dróg. 45100000-8 –Przygotowanie terenu pod budowę. 45111200-0 –Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45112210-0 –Usuwanie wierzchniej warstwy gleby. 45233000-9–Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 45233140-2 – Roboty drogowe 45233150-5 – Roboty w zakresie regulacji ruchu 45233100-0 – Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg 2. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego m.in. maszyn budowlanych takich jak: walce statyczne równiarki samojezdne, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). 3. W terminie nie późniejszym niż 3 dni przed dniem podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć do zatwierdzenia Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru harmonogram rzeczowo – finansowy (w formie pisemnej i elektronicznej), przedstawiający planowane wykonanie robót i ich finansowanie. Zakres robót do wykonania przedstawiony w harmonogramie rzeczowo – finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji, koszty finansowe. 4. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający stwierdzi, że harmonogram nie odpowiada możliwemu do dotrzymania postępowi prac (zgodnego z przyjętym harmonogramem), Wykonawca ma obowiązek przedstawić nowy harmonogram uwzględniający stan faktyczny zaangażowania prac i uzgodnione z Zamawiającym i inspektorem nadzoru nowe terminy wykonania i płatności. 5. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie. 6. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego protokołu (bez uwag) lub więcej – w przypadku chęci uzyskania przez Wykonawcę dodatkowych punktów przyznawanych w ramach jednego z kryteriów oceny ofert tj. wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (rozdział 14 SIWZ) okres rękojmi będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. 7. Wykonawca przed składowaniem lub wbudowaniem (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował) w obiekt określonego materiału lub urządzenia uzyska akceptację Inspektora nadzoru, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym, potwierdzoną wpisem do dziennika budowy. 8. W przypadku wątpliwości, co do jakości użytych materiałów, bądź jakości wykonania robót, Zamawiający przeprowadzi stosowne badania przez niezależne, wybrane przez Zamawiającego laboratorium. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa, Wykonawca zobowiązany będzie do doprowadzenia do zgodności wbudowanych materiałów i wykonanych robót zgodnie z SIWZ, w tym dokumentacją projektową. Jednocześnie koszty badań dodatkowych, w niniejszym wypadku obciążają Wykonawcę. Jeśli wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z przedmiotem zamówienia, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego 9. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy 10. Wykonawca gwarantuje, że maszyny i inne urządzenia techniczne, wykorzystywane przez Wykonawcę oraz jego podwykonawców do realizacji przedmiotu zamówienia będą: 1) spełniać wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy przez cały okres ich użytkowania, 2) utrzymywane w stanie sprawności technicznej i czystości zapewniającej użytkowanie ich bez szkody dla bezpieczeństwa i zdrowia osób je eksploatujących oraz środowiska przyrodniczego, w którym realizowane są prace; 3) posiadać aktualne atesty, świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, itp. o ile są wymagane przez odpowiednie przepisy prawa. 11. Jeśli w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Udowodnienie równoważności zaoferowanych materiałów należy do Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że oferowanego przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, w tym do wykazania równoważności materiałów w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej. 12. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a) i b) lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ. 13. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 14. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia w podziale na części.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: 1. Bank BGŻ PARIBAS 44203000451110000000546490 2. Bank PEKAO S.A./O Goleniów 05124038391111000044140737 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na zadanie pn.: „Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 4 w leśnictwie Borowik o długości w km 0+000,00 do 2+2428,71”.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy załączyć w oryginale do oferty lub złożyć w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 6 - kasa). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie składania ofert wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą: - formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), - kosztorys ofertowy stanowiący kalkulację indywidualną Wykonawcy - oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1PZP dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 6 do SIWZ), - oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1PZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (załącznik nr 6a do SIWZ), - a w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika, oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – odpowiednie pełnomocnictwo, - pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 PZP – jeżeli wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego (Załącznik nr 7 do SIWZ ) złożone w oryginale. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 6.2. ppkt 3) lub sytuacji finansowej (warunki wskazane w pkt 6.2. ppkt 2) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia 3.Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, usługi których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP (pkt 6.2. SIWZ), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: 1) oświadczenia podmiotu trzeciego o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) i braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru załącznik nr 6 i 6a). 2) zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 7.3. SIWZ. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 7.2. lit. f) - h) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) o których mowa w pkt 7.2. lit. i) SIWZ składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. 5. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 7.4. ppkt 1) lit. a) oraz w pkt 7.4. ppkt 2) SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 7.4. ppkt 1) lit. b) SIWZ powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.4., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 7.5. stosuje się odpowiednio. 7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 7.2. lit. i), składa dokument, o którym mowa w pkt 7.4. ppkt 2 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 PZP oraz art. 24 ust. 5 pkt 6 PZP. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia zawarte w pkt. 5 zdanie pierwsze stosuje się. 9. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w Ofercie (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ) należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. c) oświadczenia o których mowa w pkt. 7.1. lit. a) i b) (stanowiące załączniki nr 6 i nr 6a do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oddzielnie i w oryginale. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. d) dokumenty, o których mowa w pkt 7.2. lit. f – m obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; g) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. 11. W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 7.2. należy załączyć (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach