Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57

Nadleśnictwo Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, ul. Parkowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4182856, 4182459 , fax. 914 182 919
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Goleniów
    ul. Parkowa 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4182856, 4182459, fax. 914 182 919
    REGON: 81053911400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.goleniow.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadlesnictwo Goleniów - Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową „Budowę drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57” na terenie działek działkach: 114, 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523 i 524 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo Gmina Goleniów - na podstawie projektu budowlanego oraz decyzji pozwolenia na budowę nr 145/2016 z dnia 16.03.2016 r., znak spr: WAB.6740.69.04.2016.TD Nr 2406 w tym również roboty przygotowawcze, zakończeniowe i porządkowe,. Zamawiający po wytyczeniu geodezyjnym drogi w terenie przez Wykonawcę dokona wycinki drzew. Wykonawca zobowiązany będzie oczyścić teren z pozostałości po wycince drzew, a karpy wywieść we wskazane przez Zamawiającego miejsca. Parametry techniczne projektowanego dojazdu pożarowego: • Rodzaj drogi – dojazd pożarowy • Projektowana prędkość 30km/h, • Kategoria obiektu XXV • Na całej długości w planie sytuacyjnym projektuje się jezdnię o nawierzchni tłuczniowej o szerokości jezdni 3,50 m, o spadku poprzecznym nawierzchni 4%. • Na całej długości w celu bezpiecznego minięcia się pojazdów nadjeżdżających z przeciwka usytuowano mijanki o szerokości 3,0 m oraz długości 23,00 m. Mijanki zakończone skosami 1:7. Odległości pomiędzy mijankami wahają się od 149 m do 240 m. Szerokość jezdni w obrębie mijanki wynosi 6,50 m. • W km 0+219,0 i w km 2+354,75 występują w koronie drogi przepusty rurowe o średnicy 600 mmm które będą podlegały remontowi. • Po obu stronach drogi zaprojektowano pobocze gruntowe szerokości 2x0,75 m o spadkach poprzecznych 8%. • Trasę drogi na załamaniach w planie sytuacyjnym przy kątach zwrotu powyżej 5 i mniejszych niż 40stopni wyokrąglono łukami poziomymi o promieniu łuku powyżej 75 m, przy kącie zwrotu powyżej 60 stopni zastosowano łuk kołowy 25m i 30m, proporcjonalnie zastosowano na w/w łukach poszerzenia pasa ruchu od 0,20 do 1,20 m według wzoru P=40/R. przy załamaniach mniejszych jak 5 stopni nie stosowano luków poziomych a jedynie załamania trasy. • Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4133Z projektuje się łuki kołowe o promieniu R-9 m, styk z drogą powiatową należy utwardzić płytami YOMB szerokości utwardzenia 1,0 m • Na całej długości po obu stronach drogi leśnej w granicach pasa drogowego projektuje się zjazdy do przyległych kwartałów leśnych o nawierzchni tłuczniowej o promieniach skrętu R=6,0 m R-9,0 m i R=11,0 m. • Spadki poprzeczne nawierzchni wahają się od 0,09% do 01,03%. • Rowy trapezowe o szerokości dna 0,40 i wysokości rowu 0,50m pochylenie skarp i przeciwskarp o nachyleniu 1:1 do 1:1,5. W przypadku rozbieżności miedzy projektem budowlano-wykonawczym a budowlanym, za wiążący uznaje się projekt budowlano-wykonawczy. Konstrukcje drogi: Przekrój normalny Nr 1 –w km 0+000,00 – 2+050,00 oraz 2+219,28-2,750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 15cm; - geotkaniny o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Przekrój normalny Nr 2 –w km 2+050,00-2,219,28: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm zbrojona geokratą z geosyntetyku; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 60cm w materacu geosyntetycznym; - geosyntetyk (geotkaniny) o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy – torfy niskoskonsolidowane; Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Przekrój normalny z mijanką Nr 3 –w km 0+000,00 – 2,750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 15cm; - geotkanina o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Warstwy nawierzchni drogi należy rozłożyć rozściełaczem. Do Wykonawcy należy również opracowanie (uaktualnienie) i zatwierdzenie przez odpowiednie organy nowego projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy drogi leśnej stanowiącej dojazd p.poż nr 29A w leśnictwach Niewiadowo – Dzisna w ciągu drogi powiatowej nr 4133Z Łoźnica – Goleniów zgodnie z obowiązującymi przepisami koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót. Zamawiający informuje, że posiada projekt organizacji ruchu bez aktualnej decyzji zatwierdzającej (załącznik nr 21 do SIWZ). W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji zatwierdzającej projekt tymczasowej organizacji ruchy. Wykonawca nie będzie obowiązany do utylizacji karpiny pozyskanej z pasa przeznaczonego pod budowę drogi. Będzie natomiast zobowiązany do wykarczowania, wywiezienia i złożenia karpin w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Projekt budowlany (załącznik nr 3 do SIWZ), • Projekt budowlano-wykonawczy (załącznik nr 4 do SIWZ), • Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 5 do SIWZ), • Przedmiar robót (załącznik nr 2 do SIWZ). Załączony do SIWZ przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy i informacyjny przy sporządzaniu oferty. Dla prawidłowego przygotowania oferty zaleca się analizę dokumentacji projektowej, STWiOR oraz dokonanie przez wykonawcę wizji lokalnej w celu zapoznania się z lokalizacją drogi. • Decyzja nr 27/ŚU/2015 o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 28A w leśnictwach Niewiadowo-Dzisna o długości ok. 2800 m na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 obręb geodezyjny Niewiadowo znak WPNS.6220.29.2015.JC z dnia 07.10.2015 r. (załącznik nr 16 do SIWZ), • Decyzja nr 145/2016 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę na realizację przedsięwzięcia, znak WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r. (załącznik nr 15 do SIWZ), • Decyzja nr 378 o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej przeciwpożarowej o długości 2800 mb na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo znak WPNS.6730.312.2015.TS z dnia 23.11.2015 r. (załącznik nr 17 do SIWZ), • Opinia geotechniczna, dokumentacja badań podłoża gruntowego - (załącznik nr 18 do SIWZ). • Tabela robót ziemnych (załącznik nr 19 do SIWZ) Uwaga: W dokumentacji projektowej i przetargowej przedmiotowa droga ma nr 28A lub 29A (jest to ta sama droga, która w związku ze zimną numeracji dojazdów przeciwpożarowych docelowo będzie posiadała nr 29A). 3) Do wykonania nawierzchni należy użyć kruszywo wyłącznie pochodzenia naturalnego (nie odpadowe). 4) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w PGL LP, a w szczególności: • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.); • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.); • Decyzją pozwolenia na budowę nr 145/2016 WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r.; • Projektami budowlano-wykonawczymi, wytycznymi Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ; • W oparciu o wskazania Zamawiającego ustalone w trakcie realizacji zamówienia. 5) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych zakupionych przez siebie, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. 6) Z uwagi na ryczałtowe rozliczenie przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z zakresem robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz prawidłowego przygotowania oferty 7) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się i wypełniania zapisów zawartych w decyzjach posiadanych przez zamawiającego w zawiązku z realizacją przedmiotu zamówienia w terminach określonych tymi decyzjami. 8) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 9) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów - teren leśnictw Niewiadowo i Dzisna. 10) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45233120-6 –Roboty w zakresie budowy dróg. 45100000-8 –Przygotowanie terenu pod budowę. 45111200-0 –Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45112210-0 –Usuwanie wierzchniej warstwy gleby. 45233000-9–Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 3.2. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego m.in. maszyn budowlanych takich jak: rozściełacz do układania nawierzchni, walce statyczne i wibracyjne, równiarki samojezdne, koparki, ładowarki jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). 3.3. W terminie nie późniejszym niż 3 dni przed dniem podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć do zatwierdzenia Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru harmonogram rzeczowo – finansowy (w formie pisemnej i elektronicznej), przedstawiający planowane wykonanie robót i ich finansowanie. Zakres robót do wykonania przedstawiony w harmonogramie rzeczowo – finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji, koszty finansowe. 3.4. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający stwierdzi, że harmonogram nie odpowiada możliwemu do dotrzymania postępowi prac (zgodnego z przyjętym harmonogramem), Wykonawca ma obowiązek przedstawić nowy harmonogram uwzględniający stan faktyczny zaangażowania prac i uzgodnione z Zamawiającym i inspektorem nadzoru nowe terminy wykonania i płatności. 3.5. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie. 3.6. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego protokołu (bez uwag) lub więcej – w przypadku chęci uzyskania przez Wykonawcę dodatkowych punktów przyznawanych w ramach jednego z kryteriów oceny ofert tj. wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (rozdział 14 SIWZ) okres rękojmi będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. 3.7. Wykonawca przed składowaniem lub wbudowaniem (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował) w obiekt określonego materiału lub urządzenia uzyska akceptację Inspektora nadzoru, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym, potwierdzoną wpisem do dziennika budowy. 3.8. W przypadku wątpliwości, co do jakości użytych materiałów, bądź jakości wykonania robót, Zamawiający przeprowadzi stosowne badania przez niezależne, wybrane przez Zamawiającego laboratorium. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa, Wykonawca zobowiązany będzie do doprowadzenia do zgodności wbudowanych materiałów i wykonanych robót zgodnie z SIWZ, w tym dokumentacją projektową. Jednocześnie koszty badań dodatkowych, w niniejszym wypadku obciążają Wykonawcę. Jeśli wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z przedmiotem zamówienia, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego. 3.9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w ustalonym terminie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 3.10. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a) i b) lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ. 3.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 3.12. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia w podziale na części. 3.13. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 – dalej „PZP”) oraz aktów wykonawczych do PZP. 3.14. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP. 3.15. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 PZP. Stosownie do przywołanych przepisów Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 34000,00 zł (słownie: trzydzieści cztery tysiące złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: 1. Bank BGŻ PARIBAS 44203000451110000000546490 2. Bank PEKAO S.A./O Goleniów 05124038391111000044140737 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy załączyć w oryginale do oferty lub złożyć w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 6 - kasa). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, usługi których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP (pkt 6.2. SIWZ), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: 1) oświadczenia podmiotu trzeciego o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) i braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru załącznik nr 6 i 6a). 2) zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 7.3. SIWZ. Wykonawca, który wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP (pkt 6.2. SIWZ), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.1. lit. f – m SIWZ. Dokumenty wymienione w pkt 7.1. lit. f – m SIWZ wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 26 ust. 2 PZP. 2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 7.2. lit. f) - h) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) o których mowa w pkt 7.2. lit. i) składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. 3. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 7.4. ppkt 1) lit. a) SIWZ oraz w pkt 7.4. ppkt 2) SWIZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 7.4. ppkt 1) lit. b) SIWZ powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 3. stosuje się odpowiednio. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 7.2. lit. i) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 7.4. ppkt 2 SIWZ,w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 PZP oraz art. 24 ust. 5 pkt 6 PZP. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia zawarte w pkt. 7.5 zdanie pierwsze stosuje się. 7. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 8. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w Ofercie (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ) należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Z Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. c) oświadczenia o których mowa w pkt. 7.1. lit. a) i b) SIWZ (stanowiące załączniki nr 6 i nr 6a do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. d) dokumenty, o których mowa w pkt 7.2. lit. f – m SIWZ obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; g) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. 9. W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 7.2. należy załączyć (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach