Przetargi.pl
Budowa drogi lesnej nr 5 w leśnictwie Jedlnia, Nadleśnictwo Radom

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Radom ogłasza przetarg

  • Adres: 26600 Radom, ul. Janiszewska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 48 3451722 , fax. +48 48 3451905
  • Data zamieszczenia: 2018-02-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Radom
    ul. Janiszewska 48
    26600 Radom, woj. mazowieckie
    tel. +48 48 3451722, fax. +48 48 3451905
    REGON: 67008074400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radom.radom.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Radom, jednostka nieposiadajaca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi lesnej nr 5 w leśnictwie Jedlnia, Nadleśnictwo Radom
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Budowa drogi leśnej nr 5 w leśnictwie Jedlnia, Nadleśnictwo Radom”. Droga oznaczona w Docelowej Sieci Dróg pod numerem 15, DSD [15]. 2. 1.1 Lokalizacja inwestycji: Gmina Jedlnia –Letnisko, obręb ewidencyjny Siczki, działki nr: 364,354,353,351,360,350,363/2,359,358,357, obręb ewidencyjny Słupica, działki nr: 37,39/1,38/1, obręb ewidencyjny Gzowice Kolonia, działki nr: 165,1/1,257,260, obręb ewidencyjny Aleksandrów, działki nr: 58/32,125, Gmina Pionki, obszar wiejski obręb ewidencyjny Adolfin, działki nr: 172,173,206,174,175,180,181,182,183,155/1; 1.2 Zakres robót budowalnych został podzielony na następujące etapy: 1.2.1 ETAP I obejmujący: odcinek drogi od 0+000 km do 1+ 949,92 km (teren PKP) Charakterystyka obiektu: Remont odcinka drogi z istniejącą nawierzchnią bitumiczną 0+000- 0+443,50. Budowa nawierzchni tłuczniowej na drodze wewnętrznej leśnej z mijankami, zjazdami, składnicami i wykonaniem odwodnienia na odcinku pozostałym. Dostosowanie do parametrów dojazdu pożarowego. 1.2.2 ETAP II: odcinek odcinek od km 2+049,9 (teren PKP) do 4+711 km (bez odcinka przy rzece Gzówce 103,8 m) Charakterystyka obiektu: Budowę nawierzchni tłuczniowej na drodze wewnętrznej leśnej z mijankami, zjazdami, składnicami i wykonaniem odwodnienia na odcinku pozostałym. Dostosowanie do parametrów dojazdu pożarowego. 1.2.3 ETAP III odcinek od km 4+191,8- 4+295,6 km poza gruntami LP, przy rzece Gzówce, realizacja niniejszego etapu uzależniona będzie od uzyskania zgody na jego realizację przez właściwą miejscowo Gminę Jedlnia Letnisko. Charakterystyka obiektu: Budowa odcinka drogi wewnętrznej długości 103,8 m oraz przebudowa mostu na przepust o przekroju łukowo-kołowym z blach stalowych spiralnie karbowanych. 3. Planowana budowa drogi polegać będzie na wykonaniu: Remontu istniejącej nawierzchni bitumicznej, poboczy i czyszczenie odcinkowo występujących przydrożnych rowów na odcinku od km 0+000 do km 0+443,5. Budowę od km 0+443,5 do km 1+949,92 ( bez przejazdu PKP) nawierzchni tłuczniowej na drodze głównej, mijankach, zjazdach, miejscach postojowych i składnicach. Na odcinku biegnącym po gruntach obcych położenie drogi nie zmieni się. Wykonanie pod koroną drogi 6 przepustów Ø 0,60÷0,50 m z rur PEHD z umocnieniem wlotów/wylotów ściankami prefabrykowanymi, betonowymi. Dopuszcza się również obrukowanie kamieniem naturalnym. Wykonanie przepustu na rzece Gzówce o przekroju łukowo-kołowym z blach stalowych spiralnie karbowanych wraz z umocnieniem strefy wlotu/wylotu oraz skarp i dna rzeki brukiem kamiennym. Wykonanie pod zjazdami na drogi boczne 23 przepustów rurowych Ø 0,50 m z rur PEHD z umocnieniem wlotów wylotów ścinakami prefabrykowanymi, betonowymi. Dopuszcza się również obrukowanie kamieniem naturalnym. Wykonanie lub odtworzenie przydrożnych rowów trapezowych oraz rowów odpływowych lub zbiorników odparowująco-retencyjnych w naturalnych obniżeniach terenu. Droga po wybudowaniu służyć będzie wyłącznie Nadleśnictwu dla celów związanych z gospodarką leśną oraz dla potrzeb ochrony przeciwpożarowej terenów leśnych zapewniając sprawny i szybki dojazd jednostek ratowniczych. Dodaje się zapis: Lokalizację zbiorników i rowów odparowujących przedstawiono na planszach zagospodarowania terenu, kształt oraz wymiar do wykonania w/w elementów obrazuje rysunek nr 6 " Szczegóły odwodnienia" 4.Parametry geometryczne i techniczne drogi: droga jednopasowa dwukierunkowa z mijankami, - szerokość jezdni 3,5m, -pochylenie skarp 1:1,5 -rowy przydrożne trapezowe: 0,40 szer. dna, - spadek poprzeczny poboczy: 6,0%, - spadek poprzeczny jezdni na prostej i łukach R> 260, 3,0% daszkowy; - szerokość opaski oporującej: 0,25 m, -szerokość poboczy 0,75 m, Szerokość jezdni na drodze z mijanką 6,50 m, droga jednopasmowa, dwukierunkowa z mijankami; - dopuszczalny nacisk na oś :100 kN/oś - pochylenie poprzeczne jezdni na prostej daszkowe a na łukach jednostronne 3%, prędkość projektowa 30 km/h. 5.W zakres robót wchodzi : a) roboty przygotowawcze, w tym: - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie, - karczowanie pni drzew, krzaków, - zdjęcie warstwy humusu b) roboty ziemne, w tym: - wykonanie wykopów, - wykonanie nasypów, c) odwodnienie korpusu drogowego: - przepusty, d) podbudowa i nawierzchnia, w tym: - podbudowa i nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, - podbudowa i ulepszone podłoże z mieszanki kruszywa związanego cementem, e) roboty wykończeniowe, w tym: - umocnienie skarp, rowów i ścieków, - rowy: oczyszczenie i pogłębienie f) urządzenie bezpieczeństwa ruchu, w tym: - montaż szlabanów, - oznakowanie pionowe, 6.Szczegółowy zakres robót dotyczący budowy drogi przedstawia sporządzona przez Droplus, ul. Milionowa 72,6, 92-334 Łódź dokumentacja projektowo – kosztorysowa obejmująca: 1) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Przedmiar robót – załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Projekt budowlany oraz wykonawczy- załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4) Projekt umowy - załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia sporządzony przez Zamawiającego. 7. Do zakresu będącego przedmiotem zamówienia należą w szczególności: a. sporządzenie plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia b. sporządzenie projektu organizacji ruchu na czas robót c. sporządzenie programu zapewnienia jakości, d. sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji oraz wykaz podstawowych materiałów zastosowanych przy budowie drogi, e. realizacja robót budowlanych polegających na budowie drogi, w tym również robót przygotowawczych, zakończeniowych i porządkowych w tym odwóz nadmiaru ziemi z poboczy i rowów odwadniających, odspojonej w trakcie realizacji inwestycji oraz karp pozyskanych w trakcie karczowania poza tereny LP, przy czym zamawiający zrzeka się na rzecz wykonawcy praw do karp i ziemi wykopanej i odspojonej w trakcie wykonania w/w prac, f. wykonanie inwentaryzacji powykonawczej g. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do dokonania odbioru przedmiotu umowy i oddania inwestycji do użytkowania – przygotowanie i złożenie wniosku dotyczącego uzyskania zgłoszenia do użytkowania . h. inne prace niezbędne w toku realizacji o ile SIWZ nie stanowi inaczej. 8. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne, wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 9. Oznaczenia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV : 45.23.31.20-6 roboty w zakresie budowy dróg 45.10.00.00-8 przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.13-4 roboty w zakresie oczyszczania terenu 45.23.32.20-7 roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.11.20.00-5 roboty w zakresie usuwania gleby 45.23.32.90-8 instalowanie znaków drogowych 10. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy, zawartej co najmniej na czas realizacji zamówienia min. 5 pracowników wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją zamówienia tj. operatorów sprzętu i maszyn, kierowców samochodów ciężarowych, pracowników fizycznych. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy dojdzie do zmiany składu osobowego personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy robotników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, to sumaryczna ilość pełnych etatów takich osób winna być nie mniejsza niż wynikająca ze SIWZ i zadeklarowana w ofercie Wykonawcy. 1) W zakresie, w jakim Wykonawca zobowiązał się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca gwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. 2) Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. W dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników skierowanych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami. 3) Przed rozpoczęciem realizacji czynności, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia , w stosunku do osób mających wykonywać te roboty, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu następujące dokumenty: a) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu tych osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy; Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że roboty, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. b) umowy/umów o pracę osób wskazanych przez Wykonawcę, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia (których dotyczy oświadczenie Wykonawcy) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Zamawiający sporządzi notatkę służbową na okoliczność okazania „do wglądu” umów o pracę dla osób wskazanych przez Wykonawcę w swojej ofercie. 4) Na każde żądanie Zamawiającego – w terminie 3 dni od daty doręczenia wezwania - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dla osób realizujących czynności, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia dokumenty, o których mowa w pkt 3. Nieprzedłożenie umów, o których mowa w zdaniu poprzednim stanowi przypadek naruszenia Obowiązku zatrudnienia. 5) W przypadku wątpliwości co do przestrzegania przepisów prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu umowy przez osoby wskazane w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w zdaniu poprzednim, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje, jakich wymagał Zamawiający i w swej ofercie wskazał Wykonawca oraz wymagane zgodnie z zapisami SIWZ zatrudnienie. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac wraz z dostarczeniem dokumentów, o których mowa powyżej. 7) Zamawiający uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Personelu wykonawcy uczestniczącego w realizacji prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111213-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 12.03.2018 r. do godz. 09:30 a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na rachunek bankowy BGŻ S.A. o/Radom 18203000451110000000175060 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wykonawca dołącza do oferty potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię potwierdzenia wpłaty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804). 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej treści winno wynikać bezwarunkowe, (na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 3 pkt 5 należy dołączyć do oferty w formie oryginału. 6. Potwierdzenie wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego (nie później niż data, godzina składania ofert). Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, numer zadania oraz numer swojego konta, na które należy zwrócić wadium. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę, na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunku nie określa się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach