Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach

GMINA TUPLICE ogłasza przetarg

  • Adres: 68-219 Tuplice, ul. Mickiewicza 27
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TUPLICE
    ul. Mickiewicza 27
    68-219 Tuplice, woj. lubuskie
    REGON: 970770675
  • Adres strony internetowej zamawiającego: tuplice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ I - budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w TuplicachPrzedmiot zamówienia swym zakresem obejmuje zaprojektowanie wraz z uzyskaniem wymaganych zezwoleń, decyzji oraz pozwolenia na budowę, a następnie wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, polegającego na budowie drogi gminnej ul. 9-go Maja, dróg wewnętrznych wraz ze zjazdami, parkingami dla samochodów osobowych i chodnikami z odwodnieniem w/w ciągów komunikacyjnych oraz remontem istniejącej sieci wodociągowej w Tuplicach (działki nr 689, 692, 533/29 obr.0013 Tuplice), w systemie: ''zaprojektuj i wybuduj".Zakres opracowania dokumentacji projektowej winien zawierać:- branżę drogową,- branżę sanitarną.Zamówienie obejmuje: wykonanie mapy do celów projektowych, wykonanie koncepcji wraz z akceptacją Zamawiającego, opracowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba, wymaganych ekspertyz i badań technicznych, w tym badań geotechnicznych, uzyskanie w imieniu Inwestora wymaganych uzgodnień, opinii, warunków technicznych oraz decyzji i pozwoleń (w tym pozwolenia na budowę), zgodnie z obowiązującymi przepisami, sporządzenie projektu budowlanego oraz projektu technicznego (wykonawczego) w zakresie niezbędnym do wykonania robót, opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania robót budowlanych, opracowanie i zatwierdzenie projektów organizacji ruchu wraz z ich wdrożeniem, wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanego projektu wraz z niezbędnymi dokumentami odbiorowymiSzczegółowy zakres prac i robót został wyszczególniony w załączniku nr 11 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) oraz w Załączniku nr 10a do SWZ – Projektowane postanowienia umowy.Pomimo dołożenia wszelkich starań, w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla konkretnego producenta wymiary (parametry). Gdziekolwiek takie zapisy występują, niezależnie od kontekstu w jakim zostały użyte, nie stanowią one elementu opisu przedmiotu zamówienia i tym samym, nie są one wiążące dla Wykonawcy. W szczególności ewentualne nazwy własne lub znaki towarowe nie mogą być odczytywane jako wskazanie preferencji Zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć materiały/urządzenia/sprzęt, spełniające wymagania techniczne, jakościowe i użytkowe wyspecyfikowane w OPZ. Ponadto wszędzie tam, gdzie podano parametry techniczne materiału/urządzenia/sprzętu, należy dobierać takie, których parametry w typoszeregach producentów, są najbliższe tym wyspecyfikowanym, chyba, że w OPZ jednoznacznie wskazano szczególne zasady doboru materiału/urządzeń/sprzętu w oparciu o wyspecyfikowane parametry.CZĘŚĆ II - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach:1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pod nazwą: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach realizowany z dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.2. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy m.in.:1) przedłożenie Zamawiającemu pisemnej opinii o dokumentacji projektowej na podstawie której ma być realizowana inwestycja w szczególności w zakresie zaproponowanych przez Wykonawcę materiałów budowlanych oraz STWiORB,2) nadzór nad prowadzonymi robotami budowlanym obejmującymi swym zakresem budowę drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach tj. wykonanie:- drogi:• roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,• ewentualną wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją,• roboty ziemne,• nowa konstrukcja dróg oraz parkingów i chodników,• przebudowę istniejącego i budowę nowych zjazdów na drogę wojewódzką,• roboty wykończeniowe i porządkowe,- przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu,- odwodnienie drogi,- remont sieci wodociągowej,- stałą i tymczasową organizację ruchu. 3. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego związanych z realizacją przedmiotu zamówienia:1) pełnienie obowiązku nadzoru inwestorskiego w branży drogowej i sanitarnej w czasie prowadzenia robót budowlanych i w okresie gwarancji,2) uzgodnienie z wykonawcą robót budowlanych harmonogramu rzeczowo- terminowo-finansowego, przedstawiającego cykl realizacji robót budowlanych i przedłożenie go do akceptacji Zamawiającemu,3) zatwierdzenie wykonawcy robót budowlanych kart programu zapewnienia jakości na materiały i urządzenia wykorzystywane (używane) do realizacji inwestycji i ich kontrola,4) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontrolo zgodności jej realizacji z projektem, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,5) pełnienie funkcji koordynacyjnych,6) udział w przekazaniu terenu budowy wykonawcy robót budowlanych,7) przeanalizowanie i zatwierdzenie wykonawcy robót następujących dokumentów:a) harmonogramu rzeczowo- terminowo- finansowego robót oraz jego późniejsze aktualizacje,b) projekt organizacji robót,c) planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BIOZ),8) kontrola procesu realizacji robót budowlanych - przejęcie od wykonawcy opisu procedur prowadzenia robót, stosowania metod, weryfikacja poprawności ich wykonania oraz raportowanie postępów i zagrożeń w ich realizacji,9) podejmowanie decyzji dotyczących zagadnień technicznych zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz umowami o jej realizację w porozumieniu z Zamawiającym,10) dokonywanie stosownych uzgodnień z projektantami w zakresie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, uzupełnianie dokumentacji i wyjaśnianie wątpliwości dotyczących realizacji projektu,11) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wynikłych w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresach terminowych, technicznych i finansowych oraz ich eliminacja,12) bieżący nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym przepisami ustawy prawo budowlane dla nadzoru inwestorskiego, w szczególności:a) kontrolowanie jakości wykonanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń, ich zgodności z przepisami budowlanymi, obowiązującymi normami i zasadami bezpieczeństwa procesu budowy oraz zasadami wiedzy technicznej, jak również ich zgodności z dokumentacją projektową, ofertą przetargową wykonawcy robót budowlanych oraz zawartą z nim umową,b) sprawdzenie posiadania przez wykonawcę robót budowlanych odpowiednich dokumentów (atestów, certyfikatów, deklaracji jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń),c) kontrolę prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mających znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,d) weryfikację obmiarów wykonywanych robót przez wykonawcę robót budowlanych pod względem rzeczownym zgodności z obowiązującymi normami,e) udział w inwentaryzacji robót w toku przeprowadzanych przez wykonawcę robót budowlanych,f) czuwanie nad terminowością realizacji umowy na przeprowadzenie robót budowlanych,g) uczestniczenie we wszelkich odbiorach wykonywanych robót (częściowych, zanikających, ponaprawczych) oraz końcowych i ostatecznym,h) nadzór nad usuwaniem ewentualnych wad,i) organizowanie cyklicznych narad koordynacyjnych nie rzadziej niż co 2 tygodnie na terenie budowy lub siedzibie Zamawiającego,j) rozwiazywanie bieżących problemów technicznych powstających na budowie,k) informowanie Zamawiającego o powstałej konieczności naliczania kar umownych,l) wyegzekwowanie od wykonawcy robót i sprawdzenie wszystkich dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zakończenia robót,m) wykonywanie innych czynności inwestorskich uzgodnionych w toku realizacji umowy,n) przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu wszelkich innych informacji związanych z realizacją robót budowlanych wymaganych zgodnie z prawem budowlanym,o) kontrolowanie sposoby składania i przechowywania materiałów oraz uporządkowanie miejsc składowania po zakończeniu robót,p) kontrola nad dokumentami rozliczeniowymi przestawianymi przez wykonawcę robót pod względem merytorycznym,q) kontrolowanie nadzorowanych robót budowlanych w zakresie porządku i bezpieczeństwa,r) przyjęcie od wykonawcy nadzorowanych robót budowlanych dokumentacji powykonawczej, sprawdzenie jej kompletności i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty jej przyjęcia,s) potwierdzenie usunięcia wad ujawnionych podczas dokonywania odbioru częściowego i końcowego robót budowlanych,13) stawienie się w siedzibie Zamawiającego w odpowiedzi na niezaplanowane wezwanie, w terminie zadeklarowanym w ofercie.14) Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia następujących rodzajów odbiorów:a) częściowych,b) robót zanikających oraz robót ulegających zakryciu w ciągu 2 dni od dnia zgłoszenia ich do odbioru przez kierownika budowy wpisem do dziennika budowy,c) końcowego,d) ostatecznego - przed upływem okresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót.15) Podpisanie przez Zamawiającego bezusterkowego protokołu odbioru końcowego jest podstawą do końcowego rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy.16) Do obowiązków Wykonawcy należy udział w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzór i odbiór prac wynikłych w okresie gwarancji, z kontrola terminu ich usunięcia określoną w protokole przeglądu.17) Wykonawca zobowiązany będzie do opiniowania i wskazywania sposobu rozwiązania wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją nadzorowanego.Szczegółowy zakres prac podlegających nadzorowi inwestorskiemu został wyszczególniony w Załączniku nr 10b do SWZ – Projektowane postanowienia umowy umowy, w związku z załącznikiem nr 11 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności technicznej lub zawodowej:CZĘŚĆ I – Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach:Opis spełnienia warunków:Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:1. a) wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z należytą starannością oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na wykonaniu robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i zakresem robocie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, to jest w zakresie którym było wykonanie prac polegające na: budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie: drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych. Ogólna wartość robót budowlanych dla zadania musi wynosić minimum 1 000 000 zł brutto/każde (słownie: jeden milion złotych).orazb) wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej:2 dokumentacje projektowe budowy lub przebudowy lub rozbudowie drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych o powierzchni min. 2000 m2/każda.W przypadku wykazania kilku robót za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.Zamawiający informuje, że dopuszcza sumowania robót/usług (pkt. a) i b) w ramach wymaganego warunku wiedzy i doświadczenia tj. polegającego na wykonaniu robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”.Uwagi:1. Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych/usług od wymaganych przez zamawiającego.3. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.2. wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2021, poz. 2351 ze zm.) tj.:1) CZĘŚĆ I – Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach:a) upoważniające do kierowania robotami budowlanymi (Ekspert nr 1) w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, posiadającego co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót drogowych (po uzyskaniu uprawnień).Ekspert nr 1 powinien posiadać doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu min. dwiema robotami budowlanymi których przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych o powierzchni min. 2000 m2/każda.b) Projektanta – branży drogowej (Ekspert nr 2) – posiadającego co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu podobnych do niniejszego przedmiotu zamówienia (po uzyskaniu uprawnień), polegające na wykonaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych, których przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych o powierzchni min. 2000 m2/każda, samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego.Ekspert Nr 2 winien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń.2) Część II – Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa drogi gminnej wraz z parkingami ul. 9-go Maja w Tuplicach.:wykaże osoby, które skieruje do realizacji zamówienia, tj.:a) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki Inspektora Nadzoru, posiadającauprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku Inspektora Nadzoru - inspektor wiodący,b) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki Inspektora Nadzoru, posiadającauprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności inżynieryjnej w zakresie sieci instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku Inspektora Nadzoru.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach