Przetargi.pl
„Budowa drogi gminnej w Baranowie (tzw. obwodnicy) łączącej drogę powiatową nr 5704P z drogą krajową nr 11 wraz z budową skrzyżowania na drodze krajowej nr 11”

Gmina Baranów ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
  • Data zamieszczenia: 2020-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baranów
    Rynek 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
    REGON: 25085552900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baranow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa drogi gminnej w Baranowie (tzw. obwodnicy) łączącej drogę powiatową nr 5704P z drogą krajową nr 11 wraz z budową skrzyżowania na drodze krajowej nr 11”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis ogólny przedmiotu zamówienia dotyczący budowy drogi gminnej oraz budowy skrzyżowania na drodze krajowej nr 11 Wykonanie przedmiotu zamówienia będzie polegało na wykonaniu inwestycji drogowej w oparciu o dwie ostateczne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczące: 1) budowy drogi gminnej w Baranowie (tzw. obwodnicy) o długości 702,30 mb łączącej drogę powiatową nr 5704P z drogą krajową nr 11 na podstawie wydanej przez Starostę Kępińskiego w dniu 06.08.2020 roku Decyzji Nr 1/2020 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 2) budowy skrzyżowania na drodze krajowej nr 11 z czterema wlotami wraz z przebudową odcinka drogi krajowej nr 11 o łącznej długości 261,70 m na podstawie wydanej przez Starostę Kępińskiego w dniu 23.07.2020 roku Decyzji Nr 2/2018-2019-2020 o zmianie ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 3) Działki stanowiące teren inwestycji nie są objęte ochroną konserwatorską. 4) Całość zadania inwestycyjnego podzielono na dwa ETAPY tj.: a) etap dotyczący budowy nowego odcinka drogi gminnej, b) etap dotyczący wykonania skomunikowania tej drogi gminnej z drogą krajową nr 11 poprzez wybudowanie na w/w drodze krajowej skrzyżowania (z dodatkowym czwartym wlotem – wlot wschodni). 5) Na części terenu przeznaczonego pod budowę drogi gminnej, przewidziano wykonanie robót ziemnych polegających na całkowitej wymianie gruntu - torfu SZCZEGÓŁOWY OPS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCY BUDOWY DROGI GMINNEJ Budowana droga gminna (tzw. obwodnica Baranowa) przebiegać będzie po terenie nie zabudowanym, w otoczeniu pól, łąk, nieużytków oraz ogródków działkowych. Jej zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z terenu ścisłej zabudowy Baranowa, szczególnie z Rynku w obrębie którego ruch samochodowy odbywa się odcinkami po ulicach jednokierunkowych. Zamówienie obejmuje budowę drogi gminnej na odcinku o długości 702,30 m. Początek drogi przyjęto w km 0+000 na krawędzi pasa drogowego drogi krajowej nr 11. Wlot drogi gminnej na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 11 przewidziano o dwóch pasach ruchu, tj. do jazdy w prawo i w lewo. Końcowy odcinek budowanej drogi gminnej zostanie włączony do istniejącej drogi powiatowej nr P5704P (ul. Budka) poprzez zwykłe skrzyżowanie czteroramienne z czego czwarte ramię stanowi droga wewnętrzna służąca jako dojazd i dojście do cmentarza. Odwodnienie nawierzchni zapewni projektowany system otwartego rowu drogowego z odprowadzeniem wody deszczowej i roztopowej do istniejącego rowu poprzecznego na którym przewidziano wykonanie przepustu o średnicy 1000 mm, długości 17 m. W ramach zadania przewidziano wycinkę wraz z wykarczowaniem i wywozem drzew oraz krzewów na szerokości nowych linii rozgraniczających budowanej drogi gminnej. Do usuwania drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją ZRID nr 1/2020 z dnia 6.08.2020 roku nie stosuje się przepisów o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych. Na długości projektowanej drogi gminnej przewidziano zjazdy indywidualne na przyległe działki. Zjazdy posiadają parametry zjazdów indywidualnych w części przebiegają przez ścieżkę rowerową, a w części jako bezpośredni zjazd z nawierzchni przez pobocze gruntowe i rów drogowy. Na początkowym odcinku trasy (po stronie północnej) zaprojektowano krótki odcinek drogi serwisowej, która zostanie włączona w km około 0+100 do drogi gminnej. Powyższa droga zapewni zjazdy na działki, które są zlokalizowane bezpośrednio w rejonie samego skrzyżowania z drogą krajową. Zjazd drogi serwisowej został zaprojektowany poza bezpośrednią strefą oddziaływania skrzyżowania drogi krajowej. Dodatkowo droga serwisowa będzie stanowiła kontynuację ruchu rowerowego oraz ruchu pieszego. Na długości 120 m przewidziano po południowej stronie drogi miejsca parkingowe dla samochodów osobowych. Wzdłuż powyższych miejsc parkingowych zlokalizowano chodnik o szerokości 2,00 m prowadzący do ogródków działkowych. Na części obszaru (tj. od km 0+245 do 0+645) budowanej drogi, należy wykonać roboty ziemne polegające na całkowitej wymianie gruntów organicznych (torfowych), średnia głębokość zalegania torfów 2,00 m, i zastąpieniu ich odpowiednim nasypem umożliwiającym bezpośrednie na nim ułożenie konstrukcji nawierzchni. Utrudnieniem może być konieczność dokładnego usuwania torfu na głębokość ok. 1,50 m poniżej ustabilizowanego zwierciadła wody gruntowej, przy dość intensywnym dopływie wody z nawodnionego podłoża piasków średnich. W dokumentacji projektowej opisano i obliczono wykonanie wymiany gruntów połączonej z odwodnieniem dna wykopu drenażem poziomym. Wykonawca w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia może zaproponować inną metodę wykonania odwodnienia wykopu podczas usuwania torfu, która winna uzyskać akceptację Inspektora nadzoru. Parametry dogi gminnej: - szerokość w liniach rozgraniczających - min 20,0 m, - szerokość jezdni - 6,00 m, - przewidywany ruch - KR 3, - odwodnienie - jednostronny otwarty rów drogowy, - szerokość pobocza gruntowego - min 1,00 m, - szerokość ścieżki rowerowej - 2,50 m (zlokalizowana bezpośrednio przy jezdni), - szerokość chodnika - 1,50 m (oddalony od jezdni), - 2,00 m (zlokalizowany bezpośrednio przy jezdni). Powierzchnie układu komunikacyjnego: - jezdnia bitumiczna - ok. 5 230 m2; - miejsca postojowe - ok. 321 m2; - chodniki - ok. 457 m2; - ścieżka rowerowa - ok. 2 135 m2; - zjazdy - ok. 362 m2; Dokumentacja projektowa budowy drogi gminnej zawiera w odrębnych opracowaniach branżowych następujące zadania: 1) budowę kanału technologicznego; 2) budowę oświetlenia drogowego; 3) usunięcie kolizji energetycznych będących własnością ENERGA – Operator S.A.; 4) przebudowę kanalizacji sanitarnej tłocznej; 5) przebudowę wodociągu będącego w zarządzie Wodociągów Kępińskich Sp. z. o.o.; 6) przebudowę sieci gazowej ŚC PE DN160 będącą w zarządzie PSG; (w obrębie skrzyżowania z droga powiatową ) 7) budowa przyłączy do wpustów kanalizacji deszczowej (4 szt. w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową); 8) wykonanie oznakowania drogi gminnej (tzw. obwodnicy) zgodnie z zatwierdzonym projektem docelowej organizacji ruchu. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCY BUDOWY SKRZYŻOWANIA DROGI KRAJOWEJ NR 11 Przebudowa drogi rozpoczyna się w rejonie administracyjnym granicy pomiędzy Kępnem a Baranowem, koniec natomiast bezpośrednio za istniejącym skrzyżowaniem z drogą gminną nr G852539P. Na drodze krajowej nr 11 w km 448+725 znajduje się przejście dla pieszych ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną, które w ramach przedmiotowego zamówienia ulegnie likwidacji. Nowe przejścia dla pieszych zostaną wykonane w ramach projektowanego skrzyżowania skanalizowanego z nową drogą gminną. Na projektowanym skrzyżowaniu planuje się wykonanie sygnalizacji świetlnej, która ułatwi włączenie się do ruchu pojazdów samochodowych z nowej drogi gminnej. Nowa sygnalizacja zostanie zsynchronizowana z sygnalizacją znajdującą się w Kępnie na ulicy Wiosny Ludów - zgodnie z warunkami wydanymi przez GDDKiA Oddział w Poznaniu. W celu rozdzielenia robót w pasie drogowym drogi krajowej z rozpoczętymi (nie zakończonymi) robotami ziemnymi obiektu handlowego (zachodnia strona drogi krajowej nr 11) zaistniała konieczność wykonania na granicy pasa drogowego stanowiącego granicę robót wbicia ścianki Larssena. Zabieg taki umożliwi wykonanie robót ziemnych tylko w pasie drogi krajowej bez ingerencji w sąsiednie, nie związane z inwestycją działki. Styk starej i nowej nawierzchni (na wszystkich podłączeniach nawierzchni) należy wzmocnić poprzez wbudowanie (min pod dwoma warstwami górnymi nawierzchni) 1,00 m szerokości siatki zbrojeniowej z włókien szklanych wstępnie powlekanych warstwą polimeroasfaltu o wytrzymałości na rozciąganie min 100 kN/m i maksymalnym wydłużeniu przy zerwaniu 3%. Parametry techniczne drogi nr 11 na odcinku przewidzianym do realizacji: - szerokość w liniach rozgraniczających - istniejąca (bez zajęcia sąsiednich działek), - klasa drogi - główna ruchu przyspieszonego „GP”, - szerokość jezdni - zmienna wg planu sytuacyjnego, - szerokość pasa ruchu - 3,50 m, - szerokość pasa prawo i lewoskrętu - 3,00 m, - obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś, - przewidywany ruch - KR 5, - szerokość chodników - zmienna od 2,00 m do 3,00 m - odwodnienie - poprzez projektowany system kanalizacji deszczowej. Dokumentacja projektowa zawiera w odrębnych opracowaniach branżowych następujące zadania: 1) Sygnalizację świetlną na budowanym skrzyżowaniu drogi krajowej, 2) Przebudowę oświetlenia drogowego w obrębie budowanego skrzyżowania drogi krajowej, 3) Przebudowę infrastruktury telekomunikacyjnej, 4) Budowę kanalizacji deszczowej, 5) Wykonanie nowego oznakowania na wybudowanym skrzyżowaniu na drodze krajowej nr 11 zgodnie z zatwierdzonym projektem docelowej organizacji ruchu. Zakres zamówienia dotyczący skrzyżowania drogi krajowej nie obejmuje: Montażu pętli indukcyjnych długich oraz skośnych w drodze gminnej, którą zamierzał wybudować Inwestor obiektu handlowego tuż przed trzecim wlotem (zachodnim) wlotem projektowanego skrzyżowania z drogą krajową nr 11 (lokalizację pętli które nie zostaną wykonane pokazuje projekt sygnalizacji świetlnej - rysunek E-1). Ponadto zakres zamówienia obejmuje: 1) Zapewnienie kompleksowej obsługi geotechnicznej i geodezyjnej w trakcie budowy oraz wykonanie w skali 1:500 inwentaryzacji powykonawczej w ilościach: 2 egz. dla drogi gminnej ze skrzyżowaniem z drogą powiatową oraz 2 egz. dla wybudowanego skrzyżowania drogi krajowej. Ponadto do obsługi geodezyjnej budowy należy trwałe zastabilizowanie punktów granicznych nowego pasa drogowego oraz wyznaczenie tego pasa drogowego za pomocą świadków - punktów granicznych wraz z protokolarnym przekazaniem dokumentów powyższego zadania Zamawiającemu najpóźniej do dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 2) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi. Gwarancji i rękojmi podlega również przez okres 2 lat pielęgnacja zieleni w pasie drogi gminnej (tzw. obwodnicy). Pielęgnacja zieleni na drodze gminnej obejmuje minimum 3-krotne w danym roku koszenie traw, tj. po jednym razie na wiosnę, lato i jesień. Pierwsze koszenie powinno zostać przeprowadzone, gdy trawa osiągnie wysokość około 10 cm. W razie pojawienia się chwastów należy zastosować środki chwastobójcze o selektywnym działaniu. Każdorazowe wykonanie robót w ramach udzielonej gwarancji winno zostać potwierdzone protokolarnym odbiorem robót przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 3) Wykonanie zabezpieczenia i odwodnienia wykopów w szczególności podczas robót związanych z wymianą gruntów – torfów. 4) Znalezienie źródła pozyskania gruntu spełniającego wymogi jakościowe określone w dokumentacji projektowej oraz STWiORB do wykonania nasypów w miejscu wydobytych słabonośnych gruntów torfowych (wymiana gruntów) oraz pozostałych nasypów korpusu drogowego. 5) Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek zlokalizowanych w obrębie oddziaływania realizowanego zadania inwestycyjnego w tym m.in. do pól, ogródków działkowych, cmentarza. 6) Zaprojektowanie i zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu w zakresie Zarówno budowy skrzyżowania na drodze krajowej nr 11 jak również budowy drogi gminnej (tzw. obwodnicy). 7) Wdrożenie zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu w pełnym zakresie inwestycji, z wykonaniem koniecznego oznakowania pionowego i poziomego łącznie z pozostałymi elementami projektu czasowej organizacji ruchu np. z wykonaniem czasowej sygnalizacji świetlnej. Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania określają: 1) SIWZ wraz z załącznikami oraz pytaniami i odpowiedziami udzielonymi na etapie postępowania przetargowego (o ile występują); 2) Projekty budowlane i wykonawcze (odrębne do budowy drogi gminnej oraz budowy skrzyżowania drogi krajowej nr 11); 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWIOR); 4) Decyzje i inne dokumenty formalno-prawne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający określa kwotę wadium w kwocie 130 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004 z dopiskiem – wadium dotyczące postępowania nr GP.ZP.271.15.2020 4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Dowód wniesienia wadium można dołączyć do oferty lub dołączyć np. w osobnej kopercie (z dopiskiem „wadium”) do wierzchniej strony koperty zawierającej ofertę. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy a przypadku oferty wspólnej Wykonawcy w imieniu wszystkich wyszczególnionych Wykonawców), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji /poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji(poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji(poręczenia) w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (Załącznik nr 6) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach